Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aaltjee
Verkenner
Verkenner

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Aaltjee » 07 jun 2010 09:14

Onze jochem wordt v.w 5 jaar. Wie heeft een leuk idee voor het kinderfeestje? het is niet heel lang, smiddags uit school tot uur of half 7. We willen het lekker thuis vieren. Hopelijk buiten. Wie o wie heeft er leuke ideën?
Ik kijk uit naar jullie reacties. (ik kon zo snel geen ander onderwerp vinden waar het daarover gaat, of wel??)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.bijbelhoezen.nl

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 09:17

Hier was iets knutselen altijd wel favoriet. Je haalt gewoon een stel goedkope witte T shirtjes (Zeeman, Wibra) en waterverf. Laat ze zich lekker uitleven op hun T shirt. Desnoods met watervaste viltstift, je kunt samen met nog een volwassene helpen met bijv knoopjes opnaaien of zo. Of applicaties.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jun 2010 09:28

Aaltjee, misschien heb je wat aan dit topic: viewtopic.php?f=5&t=23929&start=1200

gaat helemaal over kinderen en wat daarmee samenhangt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jun 2010 11:16

Ik heb ook een kleine tuin, en heb zo'n wasrek van Brabantia: Ideaal!

Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jun 2010 12:44

Waait het dan aan 1 kant niet makkelijk tegen de muur aan? Dat lijkt me niet zo lekker met schone was.
Wij hebben een los rekje wat we boven op het dakterras zetten. Gaat eigenlijk wel prima tot nu toe.
Als de winter eraan komt wil ik eens kijken of we in de logeerkamer bijv. zo'n leifheitding kunnen hangen met lijnen die je er uit kunt trekken. Want altijd zo'n rek in huis is ook niet wat.
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2010 12:57

Wij hebben op zolder altijd wasrekken staan. Inderdaad niet zo mooi, maar ik was ook eigenlijk wel elke dag. Buiten de was ophangen doe ik nooit. Ik vind het altijd zo'n gesjouw. De wasmand staat nl. op de eerste etage in de badkamer. Vervolgens staan de wasmachine e.d. op zolder. Als ik de was buiten op wil hangen, moet ik vervolgens weer 2 trappen af om het als het droog is weer naar boven te brengen om het te gaan strijken. Dat vind ik eigenlijk te veel werk.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 jun 2010 13:37

ajl schreef:Wij hebben op zolder altijd wasrekken staan. Inderdaad niet zo mooi, maar ik was ook eigenlijk wel elke dag. Buiten de was ophangen doe ik nooit. Ik vind het altijd zo'n gesjouw. De wasmand staat nl. op de eerste etage in de badkamer. Vervolgens staan de wasmachine e.d. op zolder. Als ik de was buiten op wil hangen, moet ik vervolgens weer 2 trappen af om het als het droog is weer naar boven te brengen om het te gaan strijken. Dat vind ik eigenlijk te veel werk.

Ik heb alles gelijkvloers, dus no problem!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jun 2010 13:50

Onze wasmachine staat beneden in de keuken (oud huis) maar ik sjouw de was dus wel 1 trap omhoog om het op het dakterras buiten te hangen. Ik vind het heeeerlijk als de was buiten kan drogen! Nou scheelt het dat de was als 'ie droog is boven kan blijven, behalve wat gestreken moet worden. Dus het moet toch weer een keer de trap op, nat of droog.

Wij hebben wel een zolder, maar die is alleen bereikbaar via zo'n wankel trapje. Als we het rek binnen zetten dan is het dus in de logeerkamer. Op zich niet heel erg, maar dan staat het wel altijd vol. Daarom lijken van die lijnen me wel ideaal, die zijn zo weer weg.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jun 2010 15:46

Ik kan het zowel buiten als binnen drogen maar mijn voorkeur gaat uit naar buiten (ook in de winter) Vanmiddag rond 15.00 een was buiten gehangen en nu kleine 2 uur later heb ik hem al weer binnen.
Ik sorteer de was altijd wel op boven en beneden alle kleding gaat naar boven en ondergoed,handdoeken enz blijven allemaal beneden.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jun 2010 16:00

Ondergoed is toch ook kleding ? :mrgreen:
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jun 2010 16:09

als ik de was binnen droog doe ik het ook altijd boven, ik heb geen zin in een rek in de keuken. Onze wasmachine staat in de bijkeuken, en die heeft een deur naar de tuin. Dus zodra het maar een beetje lekker weer is gaat hier de was naar buiten. Als het droog is moet het wel weer naar de 1e verdieping, naar de 'waskamer' waar de strijkplank staat. Maar da's maar 1 trap. Als het buiten niet kan droog ik het in die waskamer, dat gaat ook best. Maar als het buiten droogt, ruikt het zo lekker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 jun 2010 16:33

O ja, beddengoed van de waslijn buiten, heerlijk :)

Ik heb helemaal geen buiten, ook geen balkon, dus ik moet altijd alles binnen drogen. Vaak zet ik het dan in het magazijn, of als dat erg vol is op m'n eigen kamer. Niet echt handig, maar het is niet anders.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 jun 2010 18:10

en wanneer kom je weer naar Nederland? Dan kan je mss wel wat buiten hangen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jun 2010 20:04

Heerlijk de was buiten hangen. Ik heb een 6 waslijnen naast elkaar en nog een droogmolen. Binnen staan 2 en hangt er nog 1 rekje. Maar de wasmachine draait dan ook minstens 1 keer per dag. Nu alleen niet want hij heeft nukken en mag nu dus met pensioen :mrgreen: Woensdag komt de nieuwe hoop ik.

Mijn lijnen hangen zo in de wind dat als ik het niet goed vastzet de buurvrouw de was in de tuin heeft. Dat is wel eens lastig maar de was is wel snel droog.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 jun 2010 22:06

Jo'tje schreef:Waait het dan aan 1 kant niet makkelijk tegen de muur aan? Dat lijkt me niet zo lekker met schone was.
Wij hebben een los rekje wat we boven op het dakterras zetten. Gaat eigenlijk wel prima tot nu toe.
Als de winter eraan komt wil ik eens kijken of we in de logeerkamer bijv. zo'n leifheitding kunnen hangen met lijnen die je er uit kunt trekken. Want altijd zo'n rek in huis is ook niet wat.

wij hadden ook zo'n geval met uittreklijnen..wat een flutding! het bleef helemaal niet goed zitten. soms knalde die zo van de muur af als er iets te veel was aan hing en hij ging ook erg doorhangen. mijn pa heeft nu wat haken in de muur geboord en daar gewoon waslijndraad tussen gespannen, dat werkt een stuk beter!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”