VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2010 10:12

Ja. Onderzoeken wijzen uit uit dat:

1. Het waterverbruik in de pauze van belangrijke voetbalwedstrijden een enorme piek heeft
2. Er relatief veel mensen naar reclames tussen voetbalwedstrijden kijken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 11:35

#-o De mannen moeten plassen (vanwege het bier) en de vrouwen gaan dat pakken, zoiets ? (walking fridge is wel handig :lol: )

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 11:47

schelpje3 schreef:Ik zou als bedrijf juist geen reclame kopen tussen de wedstrijden. Wat gaan mensen doen ? Plassen ! Er is wel eens onderzoek gedaan en idd, in de pauze werd het waterverbruik fors hoger. Of je gaat een biertje uit de koelkast halen, iemand bellen enz.

Blijkbaar is het toch effectief, anders deden bedrijven het niet. En trouwens, mijn blaas is groot genoeg om niet elke drie kwartier naar de wc te moeten.

Overigens heb ik me wel weer verbaasd over het geval Robben. Hij heeft op zaterdagmiddag "slechts" een hamstringblessure. Jij en ik worden met paracetamol en rust door de HAP naar huis gestuurd. Kijk het een paar dagen aan. Hij mag op zondag !!! door de scan. Daar moet het klootjesvolk voor op de wachtlijst.
Er werd in juli iets geconstateerd in de long van mijn zoon, eind september mocht hij door de scan.
Ja ja ja, de belangen zijn groot.
Maar is het mogelijk dat de KNVB zich toch inkoopt in zo'n ziekenhuis ? Dus voor de scan betaalt ? Er was geen levensbedreiging, dus....

Het ziekenhuis, de KNVB, noch Robben (meen ik) zijn expliciet religieus, dus waarom zou die scan niet op zondag plaatsvinden? Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat het bitter is als je kind echt wat heeft, en moet wachten. Het leven is jammer genoeg niet altijd eerlijk en als je een enorme zak geld op tafel legt wordt je sneller geholpen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 11:53

Marnix schreef: Mensen zappen in de reclame sowieso eerder weg, maar bij voetbal is het aantal mensen dat blijft hangen relatief hoog. Als je er miljoenen mensen kijken gaan er in de rust natuurlijk een hoop mensen naar de wc, roken enz. Maar ja, niet iedereen kan tegelijk naar de wc, niet iedereen hoeft naar de wc... en anders duurt dat vaak maar een minuutje, net als het halen van een biertje. En dus kijken er relatief heel veel mensen toch naar die reclames. Dat heeft onderzoek ook wel uitgewezen.

Bij de SuperBowl (Finale van het American Football seizoen) blijf je speciaal zitten voor de reclames. Daar is de traditie ontstaan om hele bijzondere reclames uit te zenden, die ook alleen dan te zien zijn. Daar zitten regelmatig instant-klassiekers tussen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2010 12:26

schelpje3 schreef:#-o De mannen moeten plassen (vanwege het bier) en de vrouwen gaan dat pakken, zoiets ? (walking fridge is wel handig :lol: )

Beetje generaliserend he. Vrouwen drinken ook en moeten ook naar de wc. En veel mannen halen hun bier gewoon zelf :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jun 2010 14:35

Waar ben je fel op tegen ? Tegen voetbal ansich ? dan mag jij me beargumenteren waarom voetbal slecht is ! 2 x 11 man , die op sportiefe wijze proberen te winnen, door hun conditie en kunstjes in een tijdsbestek van 2x 45 minuten ! ! Wat is er op tegen tegen een tour de france ? of de olympische spelen ? Er is niks tegen verbroedering of een gemeenschappelijke deler !

Spons, niet zo van je eigen gedachtes uitgaan a.u.b. dit heb ik nooit gezegt.
Voetbal interesseert me geen zier net als elke andere sport trouwens, behalve paardrijden :mrgreen: dat vind ik nog weleens mooi om te zien. Tour de Frans vind ik pure tijdverspilling om naar te kijken en Olympische Spelen trouwens ook. Ik vind het alleen leuk om te weten als er van Nederland iemand gewonnen heeft. Maar dat alles is persoonlijk.
Een potje voetbal vind ik voor -anderen- heel gezond en gezellig. Het WK en EK sfeertje vind ik ook wel wat hebben maar de laatste tijd niet meer. Mensen zijn bezeten van voetbal, het is een afgod. En al vinden jullie het misschien vroom klinken of erg religieus, zo denk ik er wel over. Ik noem dit nou echt sportverdwazing! Er word mij gevraagd wat het mij doet, nou bij deze: voetbalgekte doet mij verdriet omdat mensen er zoveel tijd en geld aan besteden terwijl dat beter aan God en de kerk besteed kan worden. Kom op Christenen!!! Wij hebben toch geen oranje koning? Die van ons is STRALEND WIT als sneeuw!

En laten we eerlijk wezen, het draait toch allemaal om geld volgens mij? Die voetballers zijn miljoenen waard en ze verdienen ook een achterlijk bedrag en of je het wil zien of niet, ze worden toch echt aanbeden in figuurlijke zin!

Mortlach, ik heb er niet zoveel verstand van maar een tvzender verdient toch aan de kijkcijfers? Ik denk niet dat je kan zeggen dat het niet uitmaakt want als er maar 5 mensen in Nederland gaan kijken hebben ze denk ik wel een probleem. Er floppen toch ook programma's door te weinig kijkcijfers?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 14:48

Beetje generaliserend he. Vrouwen drinken ook en moeten ook naar de wc. En veel mannen halen hun bier gewoon zelf :)

Het was een grapje :!: :wink: Je ziet hier in de straat dat mannen over de schutting met elkaar gaan praten, de wedstrijd analyseren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 14:51

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Er wordt na de kerkdienst gewoon gekeken, desnoods ipv een dienst, men vindt dat normaal.
In mijn ogen vind je het voetbal dan belangrijker dan een kerkdienst. Een predikant zei: het kon wel eens je laatste zondag zijn ! En wat dan ?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 14:59

schelpje3 schreef:Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Er wordt na de kerkdienst gewoon gekeken, desnoods ipv een dienst, men vindt dat normaal.
In mijn ogen vind je het voetbal dan belangrijker dan een kerkdienst. Een predikant zei: het kon wel eens je laatste zondag zijn ! En wat dan ?

Tja, je kunt ook op weg naar de kerk geraakt worden door een komeet. Maar in de kerk gaan wonen dan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 15:01

Nee Mortlach, dat bedoel ik niet. De dominee bedoelde: als God je tot Hem roept, waar was je dan het laatst die zondag ? In Gods huis ? Nee, ipdaarvan voor de TV, of in het stadion. Hij ging nog verder: ga weg van Mij, ik heb u nooit gekend ! Heftig he ?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 15:06

schelpje3 schreef:Nee Mortlach, dat bedoel ik niet. De dominee bedoelde: als God je tot Hem roept, waar was je dan het laatst die zondag ? In Gods huis ? Nee, ipdaarvan voor de TV, of in het stadion. Hij ging nog verder: ga weg van Mij, ik heb u nooit gekend ! Heftig he ?

Ja, dan begrijp ik precies wat je bedoelde, en herhaal mijn punt: dan kun je beter in de kerk gaan wónen. Het is toch eigenlijk triest dat dat soort verkapte dreigementen nodig zijn om de kerkbankjes te vullen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 15:12

Mortlach, zie jij dit echt als een verkapt dreigement ?
Ik denk dat het de plicht is van een predikant als hij dat zo meent te moeten zeggen.
In de kerk wonen is natuurlijk overdreven.
Het gaat om de normale diensten, wij zijn niet r.k. waar de kerken de hele dag openstaan om een kaarsje op te steken.
Het is of het een of het ander. Je kunt niet God dienen en de mammon (koning voetbal, kun je ook zeggen)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2010 15:42

Schipje schreef:
Waar ben je fel op tegen ? Tegen voetbal ansich ? dan mag jij me beargumenteren waarom voetbal slecht is ! 2 x 11 man , die op sportiefe wijze proberen te winnen, door hun conditie en kunstjes in een tijdsbestek van 2x 45 minuten ! ! Wat is er op tegen tegen een tour de france ? of de olympische spelen ? Er is niks tegen verbroedering of een gemeenschappelijke deler !

Spons, niet zo van je eigen gedachtes uitgaan a.u.b. dit heb ik nooit gezegt.
Voetbal interesseert me geen zier net als elke andere sport trouwens, behalve paardrijden :mrgreen: dat vind ik nog weleens mooi om te zien. Tour de Frans vind ik pure tijdverspilling om naar te kijken en Olympische Spelen trouwens ook. Ik vind het alleen leuk om te weten als er van Nederland iemand gewonnen heeft. Maar dat alles is persoonlijk.
Een potje voetbal vind ik voor -anderen- heel gezond en gezellig. Het WK en EK sfeertje vind ik ook wel wat hebben maar de laatste tijd niet meer. Mensen zijn bezeten van voetbal, het is een afgod. En al vinden jullie het misschien vroom klinken of erg religieus, zo denk ik er wel over. Ik noem dit nou echt sportverdwazing! Er word mij gevraagd wat het mij doet, nou bij deze: voetbalgekte doet mij verdriet omdat mensen er zoveel tijd en geld aan besteden terwijl dat beter aan God en de kerk besteed kan worden. Kom op Christenen!!! Wij hebben toch geen oranje koning? Die van ons is STRALEND WIT als sneeuw!

En laten we eerlijk wezen, het draait toch allemaal om geld volgens mij? Die voetballers zijn miljoenen waard en ze verdienen ook een achterlijk bedrag en of je het wil zien of niet, ze worden toch echt aanbeden in figuurlijke zin!

Mortlach, ik heb er niet zoveel verstand van maar een tvzender verdient toch aan de kijkcijfers? Ik denk niet dat je kan zeggen dat het niet uitmaakt want als er maar 5 mensen in Nederland gaan kijken hebben ze denk ik wel een probleem. Er floppen toch ook programma's door te weinig kijkcijfers?

Tja, lage kijkcijfers zul je niet krijgen... en met een tv-boycot bereik je echt niet dat het niet meer winstgevend zou zijn. Voor sommigen is voetbal een afgod, voor de meesten gewoon een leuke tijdsbesteding. Ik heb geen oranje koning. Ik kijk gewoon voetbalwedstrijdjes. Ik besteed tijd aan God en de kerk. En er is ook tijd voor ontspannende activiteiten. Voetbal hoort daar bij, net als dat voor sommige anderen wandelen, kleertjes breien en haken, een boek lezen enz. is. Het "al die tijd kan je beter aan de kerk besteden" vind ik nogal flauw. Dan moet je al je hobbies en vrije tijd opzeggen en alleen nog maar in de kerk steken. Of is er daarnaast ook ruimte voor andere zaken?

schelpje3 schreef:Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Er wordt na de kerkdienst gewoon gekeken, desnoods ipv een dienst, men vindt dat normaal.

Dat ligt aan de situatie. Als je voetbal belangrijker vindt dan de kerk heeft die predikant gelijk. Maar als je op een door de weekse dag of een zondagavond een voetbalwedstrijd kijkt, gaat dat verhaal dan op? Dan durf ik te stellen dat je wel degelijk God kan dienen en een potje voetbal kijken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 16:51

schelpje3 schreef:Mortlach, zie jij dit echt als een verkapt dreigement ?
Ik denk dat het de plicht is van een predikant als hij dat zo meent te moeten zeggen.

Ja, zo zie ik dat, maar ik begrijp ook dat anderen dit zó verinnerlijken dat ze dat niet meer herkennen. Soort van Stockholm-syndroom zeg maar.

In de kerk wonen is natuurlijk overdreven.
Het gaat om de normale diensten, wij zijn niet r.k. waar de kerken de hele dag openstaan om een kaarsje op te steken.
Het is of het een of het ander. Je kunt niet God dienen en de mammon (koning voetbal, kun je ook zeggen)

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik zie in de verte zo'n situatie waarin je dan ook geen tijdschrift meer mag lezen, geen muziek meer mag luisteren, en al die dingen die het aardse leven zo aangenaam maken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2010 17:03

Schipje schreef:Mensen zijn bezeten van voetbal,

Het zijn dit soort zinnetjes die denk ik ervoor zorgen dat de dialoog hier zo moeizaam gaat soms. Technisch gezien klopt het wel; er zijn inderdaad bepaalde mensen die bezeten zijn van voetbal, maar ik haal uit je zin toch ook de ondertoon dat iedereen die voetbal een beetje leuk vind, dan ook meteen bezeten is. Dat bedoel je vast niet zo, maar het is de toon die de muziek maakt.

het is een afgod.

Onzin, laat mij iemand zien die op zijn knieën voor een voetbal ligt om om een goede oogst of nieuwe baan te smeken.

En al vinden jullie het misschien vroom klinken of erg religieus, zo denk ik er wel over.

Onnodig defensief, al heb je misschien best door hoe je soms overkomt.

Ik noem dit nou echt sportverdwazing! Er word mij gevraagd wat het mij doet, nou bij deze: voetbalgekte doet mij verdriet omdat mensen er zoveel tijd en geld aan besteden terwijl dat beter aan God en de kerk besteed kan worden. Kom op Christenen!!! Wij hebben toch geen oranje koning? Die van ons is STRALEND WIT als sneeuw!

Wat Marnix ook zegt, als je zo redeneert kun je helemaal geen hobbies of ontspanning meer verdedigen.

Er gaat behoorlijk wat geld om in het voetbal, ja. Waarom is dat een probleem? Er gaat ook een hoop geld om in de landbouw of noem eens een andere industrie.

Terug naar “Archief”