Ja. Onderzoeken wijzen uit uit dat:
1. Het waterverbruik in de pauze van belangrijke voetbalwedstrijden een enorme piek heeft
2. Er relatief veel mensen naar reclames tussen voetbalwedstrijden kijken.
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Ik zou als bedrijf juist geen reclame kopen tussen de wedstrijden. Wat gaan mensen doen ? Plassen ! Er is wel eens onderzoek gedaan en idd, in de pauze werd het waterverbruik fors hoger. Of je gaat een biertje uit de koelkast halen, iemand bellen enz.
Overigens heb ik me wel weer verbaasd over het geval Robben. Hij heeft op zaterdagmiddag "slechts" een hamstringblessure. Jij en ik worden met paracetamol en rust door de HAP naar huis gestuurd. Kijk het een paar dagen aan. Hij mag op zondag !!! door de scan. Daar moet het klootjesvolk voor op de wachtlijst.
Er werd in juli iets geconstateerd in de long van mijn zoon, eind september mocht hij door de scan.
Ja ja ja, de belangen zijn groot.
Maar is het mogelijk dat de KNVB zich toch inkoopt in zo'n ziekenhuis ? Dus voor de scan betaalt ? Er was geen levensbedreiging, dus....
Marnix schreef: Mensen zappen in de reclame sowieso eerder weg, maar bij voetbal is het aantal mensen dat blijft hangen relatief hoog. Als je er miljoenen mensen kijken gaan er in de rust natuurlijk een hoop mensen naar de wc, roken enz. Maar ja, niet iedereen kan tegelijk naar de wc, niet iedereen hoeft naar de wc... en anders duurt dat vaak maar een minuutje, net als het halen van een biertje. En dus kijken er relatief heel veel mensen toch naar die reclames. Dat heeft onderzoek ook wel uitgewezen.
schelpje3 schreef:#-o De mannen moeten plassen (vanwege het bier) en de vrouwen gaan dat pakken, zoiets ? (walking fridge is wel handig)
Waar ben je fel op tegen ? Tegen voetbal ansich ? dan mag jij me beargumenteren waarom voetbal slecht is ! 2 x 11 man , die op sportiefe wijze proberen te winnen, door hun conditie en kunstjes in een tijdsbestek van 2x 45 minuten ! ! Wat is er op tegen tegen een tour de france ? of de olympische spelen ? Er is niks tegen verbroedering of een gemeenschappelijke deler !
Beetje generaliserend he. Vrouwen drinken ook en moeten ook naar de wc. En veel mannen halen hun bier gewoon zelf
schelpje3 schreef:Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Er wordt na de kerkdienst gewoon gekeken, desnoods ipv een dienst, men vindt dat normaal.
In mijn ogen vind je het voetbal dan belangrijker dan een kerkdienst. Een predikant zei: het kon wel eens je laatste zondag zijn ! En wat dan ?
schelpje3 schreef:Nee Mortlach, dat bedoel ik niet. De dominee bedoelde: als God je tot Hem roept, waar was je dan het laatst die zondag ? In Gods huis ? Nee, ipdaarvan voor de TV, of in het stadion. Hij ging nog verder: ga weg van Mij, ik heb u nooit gekend ! Heftig he ?
Schipje schreef:Waar ben je fel op tegen ? Tegen voetbal ansich ? dan mag jij me beargumenteren waarom voetbal slecht is ! 2 x 11 man , die op sportiefe wijze proberen te winnen, door hun conditie en kunstjes in een tijdsbestek van 2x 45 minuten ! ! Wat is er op tegen tegen een tour de france ? of de olympische spelen ? Er is niks tegen verbroedering of een gemeenschappelijke deler !
Spons, niet zo van je eigen gedachtes uitgaan a.u.b. dit heb ik nooit gezegt.
Voetbal interesseert me geen zier net als elke andere sport trouwens, behalve paardrijdendat vind ik nog weleens mooi om te zien. Tour de Frans vind ik pure tijdverspilling om naar te kijken en Olympische Spelen trouwens ook. Ik vind het alleen leuk om te weten als er van Nederland iemand gewonnen heeft. Maar dat alles is persoonlijk.
Een potje voetbal vind ik voor -anderen- heel gezond en gezellig. Het WK en EK sfeertje vind ik ook wel wat hebben maar de laatste tijd niet meer. Mensen zijn bezeten van voetbal, het is een afgod. En al vinden jullie het misschien vroom klinken of erg religieus, zo denk ik er wel over. Ik noem dit nou echt sportverdwazing! Er word mij gevraagd wat het mij doet, nou bij deze: voetbalgekte doet mij verdriet omdat mensen er zoveel tijd en geld aan besteden terwijl dat beter aan God en de kerk besteed kan worden. Kom op Christenen!!! Wij hebben toch geen oranje koning? Die van ons is STRALEND WIT als sneeuw!
En laten we eerlijk wezen, het draait toch allemaal om geld volgens mij? Die voetballers zijn miljoenen waard en ze verdienen ook een achterlijk bedrag en of je het wil zien of niet, ze worden toch echt aanbeden in figuurlijke zin!
Mortlach, ik heb er niet zoveel verstand van maar een tvzender verdient toch aan de kijkcijfers? Ik denk niet dat je kan zeggen dat het niet uitmaakt want als er maar 5 mensen in Nederland gaan kijken hebben ze denk ik wel een probleem. Er floppen toch ook programma's door te weinig kijkcijfers?
schelpje3 schreef:Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Er wordt na de kerkdienst gewoon gekeken, desnoods ipv een dienst, men vindt dat normaal.
In mijn ogen vind je het voetbal dan belangrijker dan een kerkdienst. Een predikant zei: het kon wel eens je laatste zondag zijn ! En wat dan ?
schelpje3 schreef:Mortlach, zie jij dit echt als een verkapt dreigement ?
Ik denk dat het de plicht is van een predikant als hij dat zo meent te moeten zeggen.
In de kerk wonen is natuurlijk overdreven.
Het gaat om de normale diensten, wij zijn niet r.k. waar de kerken de hele dag openstaan om een kaarsje op te steken.
Het is of het een of het ander. Je kunt niet God dienen en de mammon (koning voetbal, kun je ook zeggen)
Schipje schreef:Mensen zijn bezeten van voetbal,
het is een afgod.
En al vinden jullie het misschien vroom klinken of erg religieus, zo denk ik er wel over.
Ik noem dit nou echt sportverdwazing! Er word mij gevraagd wat het mij doet, nou bij deze: voetbalgekte doet mij verdriet omdat mensen er zoveel tijd en geld aan besteden terwijl dat beter aan God en de kerk besteed kan worden. Kom op Christenen!!! Wij hebben toch geen oranje koning? Die van ons is STRALEND WIT als sneeuw!
En laten we eerlijk wezen, het draait toch allemaal om geld volgens mij? Die voetballers zijn miljoenen waard en ze verdienen ook een achterlijk bedrag en of je het wil zien of niet, ze worden toch echt aanbeden in figuurlijke zin!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten