Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor schelpje3 » 05 jun 2010 21:38

@Saskia: niet alle meisjes zijn chagrijnig als ze ongesteld zijn :wink: Ik vind het niet nodig dat de meisjes hier aan de jongens gaan vertellen dat ze in hun "periode" zijn.
Tja, naar de sauna, ik heb er niks mee, veel te heet.
Als je in het buitenland een kerk bezoekt, moet je netjes gekleed zijn, dan lijkt niemand het een probleem te vinden, ook dus niet als het rk kerk is !
Maar hier zit men halfbloot in de kerk.
Sorry, ik vind het niet gepast om met spaghettibandjes in de kerk te zitten !
De meeste kerken zijn redelijk koel, dus dat is geen excuus.
Spaghettibandjes zijn op zich wel leuk, maar is geen gepaste kleding.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2010 09:14

schelpje3 schreef:@Saskia: niet alle meisjes zijn chagrijnig als ze ongesteld zijn :wink: Ik vind het niet nodig dat de meisjes hier aan de jongens gaan vertellen dat ze in hun "periode" zijn.
Als je in het buitenland een kerk bezoekt, moet je netjes gekleed zijn, dan lijkt niemand het een probleem te vinden, ook dus niet als het rk kerk is !
mee eens, schelpje! Ik ga nooit naar de sauna of de zonnebank. Toen ik nog tiener was (lang geleden :mrgreen: :roll: ) zei iedereen dat ik onder de zonnebank "moest" want ik ben wit (nu nog steeds) en dat hoorde niet. Dan hoorde ik er niet bij en ze vonden het geen gezicht. Ik heb het nog steeds niet gedaan en soms word ik er wel eens op aangesproken alsof ik nooit op vakantie ga... maar het boeit me niet. Soms schijnt bruin worden harder te gaan als je eenmaal een keer in het buitenland bent geweest. Kan best. Maar ik ga niet persé naar het buitenland om bruin te worden. Ik ben n echte Hollander met lekkere witte melkflessen :lol:
En over de spaghettibandjes vind ik ook niet gepast. Ik kleed me altijd zo dat ik voor God kan verschijnen. En dan ga ik niet halfnaakt in de kerk zitten. Zelfs met 30 graden niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2010 11:07

Zonnebank is harstikke slecht voor je huid. Een sauna daarintegen is juist goed voor je lichaam. Ik wil daarmee niet zeggen dat je naar een sauna moet.

Qua kleding in de kerk dat moet ieder voorzich weten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2010 11:35

Evelien schreef:Een sauna daarintegen is juist goed voor je lichaam. Ik wil daarmee niet zeggen dat je naar een sauna moet.

Qua kleding in de kerk dat moet ieder voorzich weten.
mee eens :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2010 11:43

kwebbel: ik heb ook een bleke huid, het kleurt wel een beetje in de zon maar niet zo snel. Een tijdje geleden las ik dat een witte huid weer hip gaat worden, dus wie weet zijn wij over een tijdje juist degenen waar iedereen jaloers op is ;) In China wil men toch ook een zo bleek mogelijke huid. Vroeger liepen rijke Nederlandse dames ook met parasols om niet bruin te worden, daaraan kon je zien dat je welgesteld was.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 06 jun 2010 12:25

Hehe, dit onderwerp gaat echt heel veel zijtakjes krijgen: sauna's, zonnebank, bruin/wit, etc...
Maarre het heet niet voor niets "Kleding ENZO" :)
Jaren geleden alweer was ik samen met een vriendin naar het strand geweest.
Die vriendin is geadopteerd vanuit Haïti (en is heel donker qua huidskleur).
Zelf ben ik zo'n 'Hollands type': bleke huid, beetje rossig, blond, lichte ogen, sproeten.
Verderop zat een stel ons aan te staren. Vrouw zei: "Hans, moet je dat toch eens zien, net twee schaakstukken!!

Gelukkig konden wij er nog steeds om lachen :wink:
En als we weer eens tijd hebben fietsen deze twee schaakstukken gewoon weer naar 't strand;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2010 12:37

schelpje3 schreef:@Saskia: niet alle meisjes zijn chagrijnig als ze ongesteld zijn :wink: Ik vind het niet nodig dat de meisjes hier aan de jongens gaan vertellen dat ze in hun "periode" zijn.

Natuurlijk is het in het buitenland niet een probleem. Daar moet het en dan doe je het. Als het niet moet in eigen kerk is het logisch dat mensen het dan ook niet doen. Het probleem van de spaghettibandjes snap ik ook niet zo. Als je nou een naveltruitje noemt, extreem korte rok of broek... oke, daar kan ik me goed wat bij voorstellen.

Maar goed, waar in de Bijbel staat dat je toch wel een ruime hoeveelheid lichaam moet bedekken in de kerk? En wie gaat bepalen wat wel te bloot is en wat niet, wat wel gepast is en wat niet?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2010 12:40

schelpje3 schreef:@Marnix: geen idee eigenlijk.Dat zijn mensen, denk ik, die zonder de bijbel zijn opgegroeid. Wij zijn, als het goed is, opgegroeid met een bepaalde schaamte. het ligt aan onze ouders hoe ver dit doorgevoerd is. Is de badkamer altijd op slot ? Hoe wordt er met (half)naakt omgegaan, spastisch ? Mogen broers opgroeien met het gegeven dat hun zusje ongesteld is ? Of wordt het maandverband weggemoffeld ? DAT soort zaken, zijn van enorme invloed. Of je dat nu wilt of niet.
Als je het niet wilt, zul je je eraan (moeten) ontworstelen.
Natuurvolkeren, worden soms ontdekt. Wat gebeurt er dan ? Dat weet ik dus niet.
Ik lees veel, maar niet alles #-o

Snap ik, maar ik bedoelde dat de Bijbel aan lijkt te geven dat het een natuurlijke schaamte is, terwijl uit wat je hier zegt blijkt dat het een aangeleerde schaamte is, dat het niet natuurlijk is maar cultuurbepaald, bepaald door opvoeding etc.

(Overigens denk ik dat schaamte bij nudisme ook wel iets is wat men de eerste keer moet overwinnen... en dat het helpt dat iedereen daar niets aan heeft, dan schaam je je ook zelf minder snel, je bent immers onder allemaal mensen die het zelfde doen)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 06 jun 2010 14:55

ik heb ook enorme witte benen (vind het zo erg dat ik het liefs de hele zomer in een panty loop :oops: ) nu heb ik van mn moeder een zelfbruiner gekregen van Garnier, en die werkt echt super! het blijft bijna een hele week zitten, en je hebt totaal geen last van strepen. ik kan hem je echt aanraden.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 jun 2010 16:14

Ik snap dat buitenland-argument niet zo, waarom zouden daar andere regels gelden als in NL? Ik ga hier net zo naar de kerk als ik in Nederland zou doen, met het verschil dat ik bij m'n ouders (want daar ga ik dan meest naar de kerk) een hoed opzet en hier, net als alle vrouwen, een sjaaltje om bind.

Ik denk dat iedereen verder zelf wel een beetje aanvoelt wat gepast is in de kerk en wat niet, toch? En de een voelt zich daar nu eenmaal vrijer in dan de ander, dat kan.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 06 jun 2010 18:05

Ik ga weleens, met heet weer in een spaghettihemdje naar de kerk, maar meestal doe ik er wel wat over. Onze kerk is een school en is dus wel warm. Ik heb idd ook van de R.K kerk in het buitenland ´geleerd´ om schouders te bedekken in de kerk. In Kroatie moest je ook voor toeristisch bezoek een sjaal ofzo om je schouders doen. Vind dat idd wel netjes, maar in mijn eigen kerk niet perse noodzakelijk.
Ik draag altijd een bikini. In mijn laatste badpak (heeeel lang geleden) vond ik mezelf juist 'dikker' lijken dan in een bikini. In een bikine voel ik me misschien daardoor zekerder. Maar het schijnt dat dat bij de meesten dus andersom is :wink: Ik heb ook geen moeite met de sauna.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jun 2010 09:23

Ah, we zijn weer aangekomen bij de kerkkledingdiscussie 8)
Kwebbel zei al:
Ik kleed me altijd zo dat ik voor God kan verschijnen. En dan ga ik niet halfnaakt in de kerk zitten.

Wat mij betreft gaat daar iets mis.
Voor mezelf vind ik dat ik er altijd fatsoenlijk bij moet lopen. Alsof God je alleen in de kerk ziet?
Als het erg warm is houd ik dus best aan wat ik thuis ook aan heb, ook als dat geen mouwtjes heeft maar bandjes over de schouder. En als ik gewoon op woensdag naar de winkel ga wil ik ook niet dat mensen denken: tsjonge, die loopt er bij zeg!
Natuurlijk trek ik ook niet mijn kluskleren aan o.i.d. ;) Maar dat zou ik ook naar een verjaardag niet doen. Net zoals je ook niet in je bikini de stad in gaat terwijl je daar misschien wel lekker mee in de tuin ligt.
Maar wat me tegenstaat is wat ik vroeger veel zag in ons refodorp: vrouwen die er de hele week ontzettend hip en behoorlijk bloot bij liepen, maar op zondag was de rok tot op de knie en de hoed op. En als de kinderen van school gehaald moesten worden ging er ook een geaccepteerde rok aan uiteraard [-(
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2010 09:44

meisje20 schreef:ik heb ook enorme witte benen (vind het zo erg dat ik het liefs de hele zomer in een panty loop :oops: ) nu heb ik van mn moeder een zelfbruiner gekregen van Garnier, en die werkt echt super! het blijft bijna een hele week zitten, en je hebt totaal geen last van strepen. ik kan hem je echt aanraden.

Ik wou net zeggen. Als je de hele zomer in een panty loopt worden je benen nooit bruin ;)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 09:45

Wat je niet te koop hebt, moet je niet in de etalage zetten :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2010 12:48

Tja.. en als je benen nooit zon zien kan je je bruine benen ook niet in de etalage zetten. Je kan dus twee dingen doen als je witte benen heb... ze niet laten zien en dan blijven ze wit... of ze wel laten zien en wie weet worden ze dan ook nog eens een beetje bruin :)

Terug naar “Archief”