Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2010 06:45

*Annette* schreef:Ik durf ook absoluut geen bikini te dragen :oops:, de laatste jaren heb ik een tankini, daarvoor altijd een zwempak. Vind een tankini wat prettiger, doordat je daarbij een wat 'steviger bovenstukje' hebt. Laatst een nieuwe tankini gekocht, fleurig, al vind ik dat toch dan ook best wel weer eng omdat ik bang ben om op te vallen :oops:. Beetje onzin natuurlijk, in een zwarte zien ze me toch net zo goed lopen :-k... Heb h'm gekocht, 'k vond hm juist zo leuk, en ga h'm nu ook dragen :).

ik heb een bikini waarbij het bovenstuk ook steviger is dan bij de meeste bikini's.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2010 09:07

Wiepie schreef:hmmm.... waarom heerst er hier toch zoveel bikini en tankini angst?
Ben best mager en daar ben ik ook nou niet bepaalt trots op, toch laat me er echt niet van weerhouden een bikini te dragen hoor!
Bovendien, er zullen toch best meer vrouwen zijn die 'sporen' achter gelaten hebben dat ze kinderen op de wereld hebben gezet.
Dus dames!! ;)
ik heb geen sporen van kinderen achtergelaten, heb sporen van vet achtergelaten 8) :mrgreen: :shock:
monokini, semikini of boerkini, ze verzinnen steeds weer wat meer. Ik vind het allemaal onzin, die semi's en moni's zien er hetzelfde uit. Ik vind het allemaal onzin.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 09:13

Sommige mensen schamen zich voor hun buik bijvoorbeeld... en bedekken dat dan liever. Misschien vergelijken ze zichzelf ook meer met anderen als ze bijv. op het strand lopen? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2010 09:40

ik schaam mij ook voor m'n buik maar dan ga ik geen semikini aantrekken, die heeft een lage dinges, ( :mrgreen: ) en ziet alsnog de helft van de buik. Lekker, vetrollen aan twee kanten er uit laten hangen, dan kan je net zo goed nog een tankini aan doen, dan kan het vet er mooi verdeeld aan één kant uithangen :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 12:30

Snap ik... En lekker sporten verder. :)

Wiepie, misschien dat dit je vraag wat verduidelijkt :)

http://www.nu.nl/gezondheid/2261385/vak ... tress.html
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

*Annette*
Majoor
Majoor

Kleding enzo... (3)

Berichtdoor *Annette* » 03 jun 2010 12:32

Evelien schreef:ik heb een bikini waarbij het bovenstuk ook steviger is dan bij de meeste bikini's.

Ik bedoelde dat ik het bovenstukje van een tankini steviger vindt dan een zwempak. Alleen dat stond er niet helemaal duidelijk... Bij een zwempak heb ik het gevoel dat het allemaal zo 'hangt', bij een tankini met stevig bovenstukje en een bikini heb ik toch maar het bh gevoel. Maar ik durf niet in een bikini te verschijnen dus dan maar een tankini :).

Marnix schreef:Sommige mensen schamen zich voor hun buik bijvoorbeeld... en bedekken dat dan liever. Misschien vergelijken ze zichzelf ook meer met anderen als ze bijv. op het strand lopen? :)

Inderdaad dat is het... En het is vreselijk dat het je soms zo kan beïnvloeden, er voordurend maar mee bezig zijn dat andere op jou letten, naar jou kijken, het over jou hebben :roll:. Ik weet dat het geen reële gedachten is, maar toch #-o...
Wat de toekomst brengen moge........

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 12:47

Hm nee... het is nooit zo dat ik op het strand lig en denk: Hoe durf jij hier in een bikini te verschijnen. Hooguit "nou, een beetje sporten zou geen kwaad kunnen ;) " Mensen heb je gewoon in alle soorten en maten, de wereld bestaat niet alleen uit supermodellen met maatje 34, superstrakke buik etc. En dat is helemaal niet erg.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2010 15:37

Bij mij geen vetrollen gelukkig. Maar ik heb wel een litteken.(op mn rug, ong een hand groot) Als puber schaamde ik me daarvoor, nu allang niet meer. Het hoort bij me. Het maakt mij uniek, zal ik maar zeggen. Ben wel verbaasd op het strand als ik mensen van boven de 60 onbekommerd half bloot ( of zelfs helemaal ) zie lopen. De zwaartekracht he :wink: Sorry, maar die oude mensen zo wijdbeens zien zitten, mmmwah, nee. Wij gaan altijd naar een "vrij" strand, dus geen toezicht en strandtentjes, dus er loopt van alles. We zitten aan het einde van het strand, de bedoeling is dat de naturisten/nudisten helemaal aan de andere kant gaan zitten. Maar elk jaar schuiven die een beetje meer op. Ik stoor me er niet echt aan, maar echt mooi uitzicht is het niet.
Wat ik wel walgelijk vind. Hier in het buitengebied kun je heerlijk fietsen en dan liggen er (meest oudere) mannen te zonnen, in piepklein stringetje. Dat mag niet, want als de politie komt, gaan ze op de bon. Maar ze liggen er gewoon altijd.
Ik snap dat naaktlopen niet zo goed, het is toch niet comfortabel ? Buiten dat het een schande is, volgens de bijbel.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2010 15:50

Nudisten vinden dat volgens mij juist wel comfortabel. Het geeft ze een vrij gevoel. Daarnaast zeggen ze dat het prettig is als je je niet hoeft te schamen voor elkaar.

Ik vind dat altijd wel een lastig punt. Ik weet niet waar in de Bijbel staat dat het een schande is, heb je daar teksten voor? Maar wat ik bedoel, Adam en Eva waren naakt en schaamden zich voor elkaar. Op zich vind ik dat opmerkelijk want de Bijbel leert volgens mij niet dat je je als man voor je vrouw hoeft te schamen of vice versa. Daarnaast lijkt die schaamte een natuurlijke reactie maar geven nudisten aan dat ze die schaamte niet hebben of hebben overwonnen. En hoe zit dat met die gebieden in andere landen / culturen waar mensen helemaal geen kleren dragen? In Afrika, Nieuw Guinea etc. Is dat dan verkeerd dat ze dat schaamtegevoel niet hebben? Ik ben benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2010 12:45

Ik mis nog een belangrijk voordeel van de tankini en bikini boven het badpak: véél makkelijker als je naar het toilet moet...

Overigens, wat stevigheid van het bovenstuk betreft: je hebt tegenwoordig wel badpakken met voorgevormde cups, waardoor je borsten niet platgedrukt worden of naar beneden. En die zien er helemaal niet zo truttig uit.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 jun 2010 15:36

LeChat schreef:Ik mis nog een belangrijk voordeel van de tankini en bikini boven het badpak: véél makkelijker als je naar het toilet moet...

Overigens, wat stevigheid van het bovenstuk betreft: je hebt tegenwoordig wel badpakken met voorgevormde cups, waardoor je borsten niet platgedrukt worden of naar beneden. En die zien er helemaal niet zo truttig uit.
Helemaal mee eens!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 04 jun 2010 18:35

Ik ben sinds vorig jaar ook helemaal om naar een bikini.. Durfde het nooit zo goed, brede heupen, buikje enz.. Maar op den duur dacht ik boeieeeee :mrgreen: Heb toen een setje gekocht.. Broekje, bikini en tankini topje.. Kan ik toch alsnog lekker afwisselen :D
En voor aankomende zomer naar Rhodos ga ik weer een nieuwe kopen :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2010 20:48

@Marnix: geen idee eigenlijk.Dat zijn mensen, denk ik, die zonder de bijbel zijn opgegroeid. Wij zijn, als het goed is, opgegroeid met een bepaalde schaamte. het ligt aan onze ouders hoe ver dit doorgevoerd is. Is de badkamer altijd op slot ? Hoe wordt er met (half)naakt omgegaan, spastisch ? Mogen broers opgroeien met het gegeven dat hun zusje ongesteld is ? Of wordt het maandverband weggemoffeld ? DAT soort zaken, zijn van enorme invloed. Of je dat nu wilt of niet.
Als je het niet wilt, zul je je eraan (moeten) ontworstelen.
Natuurvolkeren, worden soms ontdekt. Wat gebeurt er dan ? Dat weet ik dus niet.
Ik lees veel, maar niet alles #-o

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 jun 2010 07:47

Nou, het lijkt me voor de broers wel zo prettig om te weten wanneer hun zusje ongesteld is, begrijpen ze tenminste waarom ze afgekat worden :) Maar goed, da's offtopic.

Kleding is natuurlijk wel bedoeld om je enigszins te bedekken, al zal de mate daarvan voor iedereen verschillend zijn. Aan de andere kant: als mensen het lekker vinden om af en toe in hun nakie te lopen, ik hou ze niet tegen. Ik bedoel: niet iedereen op het nudistenstrand ligt daar om naar het figuur van anderen te kijken en daar iets mee te willen, toch? Daar maakt men zich over het algemeen minder zorgen over het feit dat je borsten hangen of je buik blubbert, ze voelen zich naakt gewoon vrijer.

Zou je dan ook niet naar de sauna kunnen, of dwalen we dan te ver van het onderwerp af?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2010 09:31

Waarom zou je in een bikini gaan lopen als je je daar niet lekker in voelt en als er ook badpakken bestaan? Ik vind het al vervelend genoeg als een man me aanstaart als ik in badpak in het zwembad loop...

Ik vind trouwens wel dat je je op bepaalde plekken hoort te bedekken, dan bedoel ik: geen blote schouders en knieen in de kerk. Dat heb ik van katholieken geleerd en ik vind het inderdaad netter om je niet te bloot in de kerk te begeven. Dat is wel meer een gevoel dan dat ik het goed kan onderbouwen.

Terug naar “Archief”