"Zonen Gods" in genesis 6

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Switch
Verkenner
Verkenner

Re: "Zonen Gods" in genesis 6

Berichtdoor Switch » 01 jun 2010 21:42

Met cath hebben we het hier weleens over gehad, en we dachten zelf dat het gewoon een soort mensgoden waren.
Dit zie je natuurlijk meer in griekse mythen enzo, maar misschien snappen jullie wat ik bedoel. ;)

Het schijnt dat er vroeger ook een soort reuzen waren, we hadden het er ook over dat dit misschien ook een soort mensgoden waren geweest.

Het zouden misschien een soort gevallen engelen kunnen zijn geweest (zoals hierboven ongeveer werd gezegd).

Verder heb ik geen bijbelteksten voor ondersteuning ofzo. ;)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 02 jun 2010 18:14

Switch schreef:Met cath hebben we het hier weleens over gehad, en we dachten zelf dat het gewoon een soort mensgoden waren.
Dit zie je natuurlijk meer in griekse mythen enzo, maar misschien snappen jullie wat ik bedoel. ;)

In de bijbel staan ook dat soort mythen.. dus vandaar.
Ook gif is geschapen.

Switch
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Switch » 02 jun 2010 21:58

hettys schreef:
Switch schreef:Met cath hebben we het hier weleens over gehad, en we dachten zelf dat het gewoon een soort mensgoden waren.

Zou je dat misschien willen toelichten? ;)
De enige dingen die niet echt gebeurd zijn in de Bijbel zijn (sommige) visioenen (die nog niet zijn uitgekomen), gelijkenissen en nog een verhaal wat niet 'echt' is, had iets met bomen te maken enzo, dat er één koning werd over de rest. Sorry, ik weet even niet hoe het precies was en waar het staat!
In ieder geval, dat denk ik. (:

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 03 jun 2010 12:38

Switch schreef:
hettys schreef:

Zou je dat misschien willen toelichten? ;)
De enige dingen die niet echt gebeurd zijn in de Bijbel zijn (sommige) visioenen (die nog niet zijn uitgekomen), gelijkenissen en nog een verhaal wat niet 'echt' is, had iets met bomen te maken enzo, dat er één koning werd over de rest. Sorry, ik weet even niet hoe het precies was en waar het staat!
In ieder geval, dat denk ik. (:

In mijn beleving staat er in Genesis heel veel mythen. Zoals Noach die een jaar met alle diersoorten op een wereld vol water rondvaart, een schepping in 6 dagen etc...
Ook gif is geschapen.

Switch
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Switch » 27 jul 2010 22:15

Ah oke, in mijn beleving is zijn dit geen mythen, maar iedereen mag natuurlijk wat anders denken! ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”