trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2010 08:42

vpk schreef:tja, zo ieder z'n ding. toch vind ik een foto wel het leukste aandenken, al is het dan niet origineel meer. maar dat is persoonlijk..
eens iets anders is ook wel een keer leuk, maar ik vind het altijd jammer als we geen foto hebben gekregen, dan ben je zo snel vergeten hoe het bruidspaar er ook al weer uitzag!

Als ze een foto willen hebben dan nemen ze nog maar even contact met ons op. Als dat al te veel moeite is, dan is het blijkbaar niet zo belangrijk. Waarom anders? Alleen voor al die nieuwsgierige buurvrouwen die willen weten hoe en wat?

Bij ons maakte trouwens iedereen die 'alvast' en foto wilde hebben er gewoon één met eigen toestel of mobiel :P
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2010 09:23

Ik bewaar die foto's ook nooit, die komen op een stapel, in de lectuurmand of in een laatje te liggen. Daarom dachten we: Het kost geld en er zijn andere mensen die dat beter kunnen gebruiken, dus krijgen ze een papiertje mee waarop iets staat in de zin van: Omdat we al zoveel hebben en anderen zo weinig krijg je geen foto, spekjes / snoepjes ofzo, maar gaat het geld wat we hiermee besparen naar Mozambique (zelfde project als waar de collecte in de kerk ook van was. Ik vond het wel mooi, je geeft zoveel geld uit op zo'n dag aan mensen die al zoveel hebben, dat we ook graag wat wilden bijdragen aan mensen die haast niets hebben.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 02 jun 2010 10:43

Bij ons is een tafelschikking dus denk ik wel handig, omdat de mensen aan dezelfde tafel elkaar dan in ieder geval kunnen verstaan. En het lijkt me juist leuk om de groepen wel een beetje te mixen.

Wij hebben her en der geinformeerd naar de kosten van een (luxe) diner en de goedkoopste optie kwam toen op 50 pond per persoon, exclusief drank, borden, bestek, tafellinnen, etc. Aangezien we ongeveer 100 mensen verwachten kom je dan op meer dan 5000 pond uit.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2010 10:46

Wat duur :shock: Wij waren voor 3 gangen incl. dranken nog geen €30 p.p. kwijt. En het was écht geen troep!
pobody's nerfect

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 02 jun 2010 10:51

Ja, ik ben daar ook echt van geschrokken. Het hoeft bij ons heus niet voor zo min mogelijk geld maar dit vonden we echt te gek! Nu hebben we iemand gevonden in de kerk die het voor minder geld kan doen, en houden we het allemaal wat eenvoudiger. Ook goed ;).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2010 12:33

Inderdaad. Overigens, eet je alleen met de daggasten? 100 daggasten is wel veel zeg. Wij hadden er tussen de 35 en 40 en dat vond ik wel prima :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 02 jun 2010 14:43

Wij hadden het voorgerecht uitgeserveerd, het hoofdgerecht in de vorm van een lopend buffet en het nagerecht bruidsijstaart. Voor de eerste gang hadden we wel een tafelschikking, maar na elke gang een vrije wissel. Was wel leuk!

Wij hadden als bedankje een grote pepermunt die mensen mee konden nemen naar de kerk ;-). We hadden nl de receptie voor de kerkdienst en achteraf hebben we iedereen nog een persoonlijk bedankje gestuurd met een foto voorop. Ontzettend veel werk, maar ontzettend veel enthousiaste reacties op gehad.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 02 jun 2010 16:25

Marnix schreef:Inderdaad. Overigens, eet je alleen met de daggasten? 100 daggasten is wel veel zeg. Wij hadden er tussen de 35 en 40 en dat vond ik wel prima :)

Wij hebben +/- 40 daggasten die mee-eten + ooms, tantes en neefjes/nichtjes, naar urker traditie 8) Vandaar dat het ook geen diner wordt, dan wordt het wel erg duur allemaal.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2010 16:37

inderdaad, dat kan ik me voorstellen :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jun 2010 17:09

Wij hadden ook daggasten die verschillende talen spraken (engels, duits, frans). Wij hebben expres niet gekozen voor een tafel schikking omdat wij daar al een hekel aan hebben en graag zelf bepalen naast wie wij zitten. Voor die tijd was ik ook bang voor groepen rond dezelfde taal zouden ontstaan en dat er zo mensen een beetje geïsoleerd raakten die dag. Dit was totaal niet aan de orde. Iedereen ging overal eens langs. En als persoon a niet met persoon b kon communiceren dan was daar opeens wel een persoon c die wat hielp met vertalen.

Wij hadden een buffet en daarna de bruidstaarten die mijn zus had gemaakt. Heerlijk was het en iedereen was tevreden over hoe we het gedaan hadden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 jun 2010 23:52

Dank jullie wel!! :D

We hebben een super dag gehad! Ondertrouw stelde niets voor, haha. We moesten gewoon in de rij gaan staan met een bonnetje ](*,) en werden daarna pas een kamertje ingeroepen via het afroepscherm, terwijl we gewoon een afspraak hadden. :? Maargoed....Boeit niet, de sleutel was het belangrijkst!! :mrgreen: Snel naar het huis en daarna door naar de notaris en toen.....naar ONS huis!!!! Heel vreemd om dan zelf de deur van het slot te doen en opeens samen binnen te staan... Kheb eerst maar even een sigaretje gerookt in de tuin :lol: Verder een heerlijke dag gehad!
Het loopt gesmeerd en sneller dan we gedacht hadden eigenlijk. We hadden in de planning om morgen te beginnen om de keuken eruit te gaan slopen, maar dat hoeft niet meer...hij is er al helemaal uit :roll: en de douche is er ook al een gedeelte uit. Verder al lekker begonnen met behang scheuren en dat loopt ook prima!
We waren erg benieuwd hoe de vloer eruit zou zien, die wilden we namelijk overnemen, en wauw zeg!!! Die is vet mooi!! Dus die blijft er lekker liggen!!
De verkopers zijn schatten van mensen, we kregen een bloemetje van ze met een kaartje met de wens dat ze hoopte dat we net zo gelukkig worden op nr 64 als dat zij daar geweest zijn... Hoe lief?! :) Ze hebben het huis super netjes achter gelaten, alle kamers voorzien van lichtbolletjes, de vloeren geschrobt en gedweild, de tuin geschoffeld, gras gemaaid, enz.... Echt super gewoon!! :D Het leuke om nog te vermelden is dat de verkoper onze douche gaat zetten :wink:

Zo, dat was een heel verhaal! Ben dr ook helemaal vol van :P Ga nu snel mn bed opzoeken, morgen weer heel de dag klussen!
Afbeelding

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 03 jun 2010 09:53

Liesien schreef:
Marnix schreef:Inderdaad. Overigens, eet je alleen met de daggasten? 100 daggasten is wel veel zeg. Wij hadden er tussen de 35 en 40 en dat vond ik wel prima :)

Wij hebben +/- 40 daggasten die mee-eten + ooms, tantes en neefjes/nichtjes, naar urker traditie 8) Vandaar dat het ook geen diner wordt, dan wordt het wel erg duur allemaal.

Wij hebben alleen 'daggasten': iedereen die komt wordt voor de hele dag uitgenodigd. Omdat we in het buitenland trouwen kunnen we moeilijk mensen laten komen en ze vervolgens niks te eten geven. Voordeel is wel dat je dan maar een soort uinodiging hebt, maar het nadeel is wel dat de kosten best wel snel oplopen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2010 10:37

wij hadden 25 daggasten en dat vond ik al veel :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jun 2010 21:29

Wij hadden er tegen de 70, dat was vrij veel, maar erg leuk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 jun 2010 23:39

Niet erg op tijd, maar toch nog even: Optimatus & Gerdien: jullie zagen er prachtig uit!!!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”