trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor vpk » 01 jun 2010 20:57

ik zie hier nergens een foto als bedankje voorbij komen. kent niemand dat?
hier is dat zo'n beetje de gewoonte, dat iedere gast aan het eind van de receptie/het feest een foto met daarop natuurlijk 1 of meerdere foto's van het bruidspaar, 'bedankt' of iets wat daarop lijkt, de namen en de datum.
vind ik altijd erg leuk. heb dan ook een heel boek vol met herinneringen aan bruiloften die we hebben gehad.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 01 jun 2010 21:09

@Vpk, dat doen wij ook ja.. hebben (eigenlijk om de kosten) nog wel even overwogen om iets anders te doen, maar mensen vinden het gewoon enorm leuk om een foto van bruid en bruidegom te hebben, dus bij ons krijgen ze een bedankkaartje met foto!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 jun 2010 21:40

Hebben wij ook gedaan :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 jun 2010 21:48

MissF schreef:Ben ik het helemaal mee eens Jannoek ;)
Ik vind sowieso dat bij een bruiloft wel een diner hoort, en bij een diner een tafelschikking. Maargoed, dat zijn veel mensen niet met me eens, hoor, maar ik vind een diner vaak wel echt sjiek (maargoed, als je echt geen sjieke bruiloft wilt, dan heeft een diner ook weinig toevoeging natuurlijk)

Wij zouden ook wel graag een sjiek diner hebben op onze bruiloft, maar helaas kunnen we dat op dit moment niet betalen. Ik begin pas na de bruiloft met werken en mijn vriend is ook nog maar een jaar aan de slag. En ik vind het ook wel belangrijk dat we na de bruiloft ook nog wat geld overhouden voor de inrichting van het huis etc. Ik hoop maar dat mensen er begrip voor hebben dat het bij ons een beetje een studentenbruiloft wordt. Maar als we het geld zouden hebben zou ik het er graag aan uitgeven ;). Hoewel het ook een keer ophoudt natuurlijk..

Een foto als bedankje is ook wel leuk idd, in onze kennissenkring is dat ook gebruikelijk. Op de dag zelf dat regelen wordt lastig maar het lijkt me wel erg leuk om alle mensen die geweest zijn of een kaart hebben gestuurd een bedankkaartje te sturen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jun 2010 21:48

@VPK; juist omdat (bijna) iedereen in onze omgeving een foto doet, doen wij het niet. Tja, eigenwijs misschien :mrgreen:

Wij hebben voor de daggasten een fles wijn die voor ons een beetje een speciale betekenis heeft, en voor de receptie gasten bruidssuikers.

De bedankfoto sturen we na een aantal weken op, om de gasten te bedanken. Volgens mij is dat ook de manier waarom het volgens de etiquette hoort... :-oo

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 jun 2010 21:49

Jannoek schreef:
De bedankfoto sturen we na een aantal weken op, om de gasten te bedanken. Volgens mij is dat ook de manier waarom het volgens de etiquette hoort... :-oo

Dit dus inderdaad.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jun 2010 22:21

Wij hadden ook een diner wat netjes uitgeserveerd werd hoor :) Maar zonder tafelschikking. Wij wisselden ook per gang van plaats. Dat was grappig, want op den duur zat ik naast een vriend gezellig te kletsen, en toen zag de ober hem per abuis voor de bruidegom aan. We hebben ons slap gelachen :lol: Die arme kerel...

Het diner was trouwens helemaal geen dure optie ofzo, maar we hadden dan ook 'gewoon' 3 gangen.
pobody's nerfect

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 01 jun 2010 22:39

Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mensen er komen eten.
Bij ons worden dat er waarschijnlijk om en nabij de 100 ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2010 22:42

MissF schreef:Ben ik het helemaal mee eens Jannoek ;)
Ik vind sowieso dat bij een bruiloft wel een diner hoort, en bij een diner een tafelschikking. Maargoed, dat zijn veel mensen niet met me eens, hoor, maar ik vind een diner vaak wel echt sjiek (maargoed, als je echt geen sjieke bruiloft wilt, dan heeft een diner ook weinig toevoeging natuurlijk)

Ik vind een diner ook wel leuk bij een bruiloft, maar waarom bij een diner een tafelschikking zou horen ontgaat me een beetje. Nu kreeg je hele leuke combinaties... in plaats van dat de vrienden weer bij elkaar zaten, die familie daar, die daar enz. Nu zaten mijn ouders met vrienden van me te eten, vrienden van mij met vriendinnen van Joanne, familie van de een met familie van de ander... en zo werden "vaste groepen" een beetje doorbroken en kwamen mensen met elkaar in contact die elkaar nog niet zo goed kenden en bij een tafelschikking vast niet bij elkaar waren gekomen. Dat vond ik wel erg leuk in ieder geval.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jun 2010 22:56

Het kan natuurlijk ook gebeuren dat gasten zonder tafelschikking de vertrouwde gezichten opzoeken, terwijl een tafelschikking waarbij je de gasten 'mixt' tot verrassende contacten leidt...

Wat bedankjes betreft, ik heb het hier vast al eens verteld: wij hadden kleine gardes (kloppers) als bedankje, met eraan een label 'Klop nog eens aan' en dan onze namen en de datum. Geen foto's dus, wat hier ook wel gebruikelijk is. Wij vonden dat daarom niet zo origineel en bovendien vind ik het ook weer niet nodig dat 'iedereen' een foto van je heeft.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 jun 2010 06:36

Wij willen de eerste tafelschikking mensen die elkaar kennen bij elkaar zetten, en de tweede helft wordt iets gewaagder, tenminste, dat zijn we van plan...

Bij ons lukt het sowieso al niet om alleen mensen die elkaar kennen aan één tafel te zetten.
Omdat lover uit zeeland komt, daar familie & vrienden heeft, ik uit overijssel, ook vrienden & familie, en we hebben ook redelijk wat vrienden uit Utrecht, omdat we hier ook al weer 5 jaar wonen.
Daarnaast nog middelbare schoolvrienden, en twee oudhuisgenoten.
Gaat nooit lukken om dan tafels van 8 te creëren met mensen die elkaar kennen.

Ach ja, komt vast goed :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jun 2010 07:18

LeChat schreef:Wat bedankjes betreft, ik heb het hier vast al eens verteld: wij hadden kleine gardes (kloppers) als bedankje, met eraan een label 'Klop nog eens aan' en dan onze namen en de datum. Geen foto's dus, wat hier ook wel gebruikelijk is. Wij vonden dat daarom niet zo origineel en bovendien vind ik het ook weer niet nodig dat 'iedereen' een foto van je heeft.

Wij ook geen foto's, ik wilde juist eens iets anders. En wij vonden het ook onnodig dat iedere gast een foto van ons had. Wij hadden een theezakje met een zakje pepermuntjes eraan, met daaraan een kaartje 'bedankt'.
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 02 jun 2010 07:48

tja, zo ieder z'n ding. toch vind ik een foto wel het leukste aandenken, al is het dan niet origineel meer. maar dat is persoonlijk..
eens iets anders is ook wel een keer leuk, maar ik vind het altijd jammer als we geen foto hebben gekregen, dan ben je zo snel vergeten hoe het bruidspaar er ook al weer uitzag!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jun 2010 07:59

wij hadden niks gedaan... :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2010 08:20

Wij hadden ook een foto. En een tule zakje met een koffiepad en een theezakje (met kaartje, je bent van harte welkom voor een kopje koffie of thee aan de .....straat 4)
Ik vind een foto ook altijd zo leuk om aan anderen te laten zien.
een diner kost idd niet veel meer dan een buffet. Tenminste, bij ons niet. Maar wij hadden ook geen 100 eters ;) Maar 45 ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”