trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2010 07:57

@Jannoek, hoe gaat het daar?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 01 jun 2010 11:26

Mooie foto's Gerdien en Optimatus!

Spannend Dippie, succes ermee :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jun 2010 12:19

@ Evelien: Volgens mij wel aardig ;-) Alle grote dingen staan vast, volgende week nog een keer alles kortsluiten bij de locatie. We hebben onze gastenlijst definitief en gaan nu ook een definitieve menukeuze e.d. doorgeven.
Verder nog wat vragen stellen daar over aankleding bijvoorbeeld.
Eindelijk is geregeld dat m'n moeder ons mag trouwen, dat heeft echt te lang geduurd, maar goed :)
M'n jurk zou vrijdag bij de levering zitten, maar dat was helaas niet zo, dus wat dat betreft nog even geduld.
Mn lover heeft z'n outfit compleet, ringen zijn binnen, vervoer is geregeld, de kaarten zijn binnen, dus het begint op te schieten.

Nu moeten we beginnen met de 'kleinere' dingen.
Van de week de briefjes voor de daggasten klaar maken, en de brief van de CM, dan kunnen volgende week de kaarten de deur uit.
We moeten ook nog bedankjes maken, tafelschikkingskaartjes, menukaartjes, liturgie, bloemen regelen enz.
Ook moeten we nog boekjes maken voor de daggasten. Omdat veel mensen elkaar niet kennen willen we van elke daggast een fotootje met relatie tot ons in het boekje doen, samen met foto indeling, dagprogramma enz.

Voorlopig hoeven we ons nog niet te vervelen in elk geval.. :-oo

Ben alleen best bang dat ik iets vergeet! Maar dat is hopelijk niet het geval... :mrgreen:

@ Liesien; moeten jullie nog veel doen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jun 2010 12:45

Bedankt allemaal!

Funlover schreef:Hoe kijken jullie achteraf zelf op de dag terug?

Wij kijken terug op een super mooie dag. We hadden mooi weer, fantastische auto met leuke chauffeur, mega veel lieve mensen om ons heen, top feestlocatie waar de service erg goed was en een geweldige ceremoniemeester die alles de hele dag onder controle had. We hebben niets waarvan we achteraf balen dat het zo gelopen is.

@Jannoek, vergeten wordt er eigenlijk altijd wel wat. Al dan niet iets groots of kleins. Ik bedacht mij de nacht er voor dat ik de stickers voor op de kado's vergeten was te regelen.
geniet er vooral van, want alles vliegt voorbij. Wij hebben de dvd van het gemeentehuis daarom ook al terug gekeken en de kerkdienst terug beluisterd.

hoe is het gegaan vandaag Dippie?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 jun 2010 13:43

Fijne dag dan Dippie!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 01 jun 2010 13:51

@Jannoek, Ah dat begint op te schieten! :)

Hier nog wel veel te doen.
We moeten nog steeds over onze trouwringen beslissen, dat schiet niet erg op. Gister kaarten besteld, we krijgen binnen een paar dagen een leesproef en als die goed is kunnen we de kaarten vrij snel in huis hebben.
Vriendlief heeft inmiddels een pak, mijn jurk komt 'ergens deze maand' binnen.
Kapster moet ik nog snel regelen. Had wel een hele goede gevonden in Almere. Maar die rekende helaas erg veel extra benzinekosten ed, dus dan werd het wel heel duur.

Over een week of 3 hebben we een afspraak bij een bloemist, dan is dat ook maar geregeld :)
Verder zijn we met de liturgie bezig. De kerkenraad wil die nl inzien (stel je voor dat we er per ongeluk een gezang in stoppen 8) ), het liefst voor de zomervakantie.

Bij de feestlocatie en de fotograaf moeten we 3 weken van tevoren nog even langskomen om alles kort te sluiten, dus dat kan nog even op de lange baan geschoven worden.

Ook nog genoeg te doen dus. Af en toe moeten we uitkijken dat we niet te gestresst worden van alles. Aangezien ik straks helaas met m'n studie moet stoppen moet ik ook nog bedenken wat ik na de zomervakantie moet gaan doen, dus dat levert ook aardig wat stress op.

=)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jun 2010 14:35

Jannoek schreef:Nu moeten we beginnen met de 'kleinere' dingen.
Van de week de briefjes voor de daggasten klaar maken, en de brief van de CM, dan kunnen volgende week de kaarten de deur uit.
We moeten ook nog bedankjes maken, tafelschikkingskaartjes, menukaartjes, liturgie, bloemen regelen enz.
Ook moeten we nog boekjes maken voor de daggasten. Omdat veel mensen elkaar niet kennen willen we van elke daggast een fotootje met relatie tot ons in het boekje doen, samen met foto indeling, dagprogramma enz.

Voorlopig hoeven we ons nog niet te vervelen in elk geval.. :-oo

Let je op dat je wel genoeg over laat aan de ceremoniemeesters? ;)
Wij hadden veel aan hen overgelaten! We hebben met hen doorgenomen wat er allemaal op de brieven voor de gasten moest komen te staan, maar de brief hebben zij gemaakt. Tafelschikking deden we sowieso niet aan, maar menukaartjes hebben we de locatie zelf laten doen. Liturgie wel gemaakt, maar cm's laten printen etc. Verdere info voor daggasten: alleen aanleveren, niet in elkaar zetten en verwerken. Zo ging het bij ons in ieder geval :D
Wat doen je cm's anders allemaal? ;)
pobody's nerfect

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jun 2010 14:43

@ Jo'tje, qua voorbereiding niet zo veel, aangezien ik nog al control freak ben... :-oo
Wat liturgie betreft; dat willen we inderdaad wel een beetje uitbesteden, dan is dat nog een beetje een verrassing :)
Ook die boekjes, dat is wel een goed idee!
Bedankjes wordt ook knutselen... Vooral voor de receptiegasten... bruidssuikers, tule, lintjes, kaartje... tja ;-)

@liesien, vervelend dat je met je studie moet stoppen! Ben je wel van plan om verder te gaan met studeren?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 01 jun 2010 15:23

Onze cm's gaan inderdaad ook brieven ed in elkaar zetten+printen.
Bedankjes zijn we nog over na aan 't denken.. Vind het wel lastig om iets origineels te bedenken :)

@Jannoek, Ik wil wel erg graag verder gaan met studeren. 't Enige probleem is: Wat?
Wat me nog erg leuk lijkt is de opleiding tot tolk/vertaler. Nederland is dan wel niet zo'n groot land, maar de vertaalacademie zit in Maastricht..dat zou van adres naar adres elke dag 2x twee uur en drie kwartier reizen worden, dat zie ik nog niet zo zitten ;)

=)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2010 15:27

Weet je zeker dat je tafelschikking wil? Mijn ervaring is dat mensen elkaar toch wel een beetje opzoeken, je leuke kennismakingen enzo krijgt en het lekker spontaan is als mensen gewoon kunnen gaat zitten waar ze willen. Sommige dingen kan je beter vrij laten dan willen controleren... een te gecontroleerde bruiloft mist denk ik spontaniteit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jun 2010 15:29

de cm's hebben het druk zat op die dag zelf.

Liturgie hebben we zelf gemaakt, bedankjes ook (theezakjes ingepakt met daaraan een uitnodiging om eens op de thee te komen, aangezien wij twee theeleuten zijn), receptieboeken zelf geregeld. cm's hadden wel een briefje bij de kaarten gedaan met allerlei info. Zo hebben de avond en daggasten een kleinigheidje meegenomen wat op hun en ons sloeg. dat was erg leuk. Aan tafelschikking en menukaarten hebben wij niet gedaan. wij vinden het leuker als de mensen wat lopen en anderen ontmoeten zonder dat ze daar toe gedwongen worden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 jun 2010 15:35

Gerdien B. schreef:de cm's hebben het druk zat op die dag zelf.

Liturgie hebben we zelf gemaakt, bedankjes ook (theezakjes ingepakt met daaraan een uitnodiging om eens op de thee te komen, aangezien wij twee theeleuten zijn), receptieboeken zelf geregeld. cm's hadden wel een briefje bij de kaarten gedaan met allerlei info. Zo hebben de avond en daggasten een kleinigheidje meegenomen wat op hun en ons sloeg. dat was erg leuk. Aan tafelschikking en menukaarten hebben wij niet gedaan. wij vinden het leuker als de mensen wat lopen en anderen ontmoeten zonder dat ze daar toe gedwongen worden.

Dat van die theezakjes vind ik echt een super leuk idee! Ik denk dat wij geen bedankjes gaan doen omdat we het al druk genoeg hebben met allerlei dingen, maar anders zou ik dat wel een heel goede gevonden hebben.

Wij weten nog niet of we een tafelschikking gaan maken...Aan de ene kant spreekt het mij wel aan als mensen zelf kunnen kijken waar ze gaan zitten maar bij ons is het wel handig als er geen mensen die alleen Engels spreken naast mensen zitten die alleen Nederlands spreken enzo. Dus wij dachten erover om de mensen wel bij een tafel in te delen maar niet per se een vaste plaats te geven. En met het dessert willen we een buffet doen met allerlei verschillende nagerechten en dan van de tafelschikking afwijken.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jun 2010 15:42

Wij hebben geen bedankjes gedaan. Wel een briefje om te bedanken dat ze er waren, met daarop de boodschap dat het geld wat we anders aan bedankjes kwijt zouden zijn, nu naar het (collecte)project in Mozambique ging.

Wat betreft de ceremoniemeesters: natuurlijk zijn die druk genoeg op de dag zelf. Maar júist in de periode daarvoor is het ook zo fijn als ze je wat werk uit handen kunnen nemen. Ik heb dat in ieder geval als heel prettig ervaren en zelf ook veel voor het stel gedaan waar ik cm was. Maar wij zijn dan ook allebei geen control-freaks. We hebben duidelijk onze voor- en afkeuren aangegeven in het goede vertrouwen dat zij daar goed mee om zouden gaan. En dat is prima bevallen :)
pobody's nerfect

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jun 2010 19:09

Wij hebben een 5 gangen diner, en hebben tussendoor een tafelwissel.

1e 2 gangen tafelschikking 1, 3e gang is bij mooi weer buiten, en sowieso staand.
4e en 5e gang zijn dan andere tafelschikking.

Vindt het wel wat hebben eigenlijk, tafelschikking ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jun 2010 19:25

Ben ik het helemaal mee eens Jannoek ;)
Ik vind sowieso dat bij een bruiloft wel een diner hoort, en bij een diner een tafelschikking. Maargoed, dat zijn veel mensen niet met me eens, hoor, maar ik vind een diner vaak wel echt sjiek (maargoed, als je echt geen sjieke bruiloft wilt, dan heeft een diner ook weinig toevoeging natuurlijk)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”