Sta actief achter Israël!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor TheKeimpe » 25 mei 2010 10:52

Antoinette schreef:Ik ben nog stees benieuwd hoe jullie aan God uitleggen dat je niet achter Israël hoeft te staan?
Hoe onderbouw je dat bijbels?

Je kan met allerlei voorbeelden komen over wat er allemaal mis gaat in Israël.
Maken christenen keuzes vanuit emotie of vanuit Gods geest?

Er gaan dingen mis in Israël, maar zeker niet minder in de omliggende landen, of wel?
Ik weet zeker dat er leugens worden verteld over Israël omdat het Gods volk is.

Ik heb al vaker gezegd, het is geen menselijke strijd die er gevoerd wordt maar een geestelijke strijd.
satan heeft het voorzien op de Joden omdat het Gods volk is.
Al het "zienlijke" komt voort uit het "onzienlijke" mensen.

De strijd die wereldwijd gaande is tegen het Joodse volk, tegen Israël is mijns inziens puur geeselijk.
En er zijn heel veel mensen die in satans plan goed meewerken zonder dat ze dat soms zelf in de gaten hebben.
De wereld slaapt en is blind voor geestelijke dingen.

Maar laten christenen dan wakker worden, het enige "volkje" ter wereld waar je van zou denken dat ze achter Israël zouden staan, laten het ook afweten.

Ik wacht nog op beantwoording van drie vragen.

@Ostrogoot:
Ik had misschien beter kunnen schrijven: Joodse natie ipv Joodse volk. Maar goed, volgens jou kan de Joodse natie geen fouten maken...
Mag ik proberen je interesse te wekken voor het woord: "nuance" Het lijkt erop dat dit woord nog niet in je woordenboek staat.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 25 mei 2010 13:58

Antoinette schreef:Hitler begon een oorlog, waardoor 55.000.000 mensen het leven lieten.

Ja...en doe nu je huiswerk nog een keer!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 25 mei 2010 16:12

Harm-J schreef:
Speedy schreef: (In Libanon wordt aanval als de beste verdediging gezien, en je hoort de VN nu niet)

Het gaat hier om Israël versus Palestina, niet over Libanon en of de VN wel of niet van zich laat horen, iets onderneemt. Daarbij is er een zeer groot verschil tussen het gebruik en werking tussen Scud raketten en Clusterbommen.

T.a.v. het onderstreepte deel, ik heb het verkeerd geformuleerd. Binnen de arabische wereld wordt aanval als de beste verdediging gezien. En Israel reageert altijd als ze een paar keer geraakt zijn. En dan slaan ze vaak hard terug nadat ze zelfs waarschuwingen hebben gegeven en mijn insziens is dat terecht.

Het probleem met SCUD raketten is dat ze instabiel zijn, alleen als een SCUD raket doel treft en hij werk optimaal dan heeft het zware gevolgen en dan mag je mijn insziens hard terug slaan. Clusterbommen hebben niet mijn voorkeur de kans dat je burgers raakt is veel te groot. Het internationale verdrag om die clusterbommen terug te dringen is positief, alleen ik verbaas me dat Israel er op wordt aangesproken en de arabische landen Syrie en Iran niet .........

De problematiek is daar niet op te lossen, laten we dat eens als een feit accepteren. Voor zowel Arabische landen als de staat Israel moeten er concessies gedaan worden die bijna onmogelijk zijn. Het palestijnse volk wordt ook veracht door de zogenaamde arabische 'broeder' landen. Palestijnen waren niet eens welk om in Jordanie, Libanon zijn ze vedreven, vanuit Libie zijn ze weggestuurd. Dus de 'broeder'volken pompen geld in de Palestijnse groepen, zodat die bezigheden hebben en dan hebben de 'broeder'volken geen last van ze.

(Egypte heeft vorige week 2 smokkelgangen van de Palestijnen met gas laten vol lopen, een waarschuwing naar Hamas laten gaan, vervolgens heeft Egypte die smokkelgangen aangestoken en opgeblazen .......... gevolg 8 doden .......... waarschuwing was 'vergeten' door te geven naar een hoger niveau binnen Hamas. Wie kreeg de schuld? Juustem, Israel die hadden de communicatie geblokkeerd .......... en vol enthousiasme uitgezonden door Al Jazeera, totdat Egypte het publiceerde dat Hamas zelf schuldig was. Binnen no time waren alle berichten verdwenen.) En vooral nergens noemen dan.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 25 mei 2010 21:17

Annet76 schreef:
Antoinette schreef:Hitler begon een oorlog, waardoor 55.000.000 mensen het leven lieten.

Lekker belangrijk om over een aantal naar schatting "kloppende" cijfers te vallen.
Ga jij je "bijbelse" huiswerk eens een keer doen, dan praten we verder.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 25 mei 2010 21:38

Antoinette schreef:
Annet76 schreef:

Lekker belangrijk om over een aantal naar schatting "kloppende" cijfers te vallen.
Ga jij je "bijbelse" huiswerk eens een keer doen, dan praten we verder.

Ok :? :? :?

Niels85

Berichtdoor Niels85 » 25 mei 2010 21:59

Antoinette schreef:Ik ben nog stees benieuwd hoe jullie aan God uitleggen dat je niet achter Israël hoeft te staan?

Er gaan dingen mis in Israël, maar zeker niet minder in de omliggende landen, of wel?

Ik heb al vaker gezegd, het is geen menselijke strijd die er gevoerd wordt maar een geestelijke strijd.

De strijd die wereldwijd gaande is tegen het Joodse volk, tegen Israël is mijns inziens puur geeselijk.
En er zijn heel veel mensen die in satans plan goed meewerken zonder dat ze dat soms zelf in de gaten hebben.

Maar laten christenen dan wakker worden, het enige "volkje" ter wereld waar je van zou denken dat ze achter Israël zouden staan, laten het ook afweten.

Ik vind jou eerste vraag opmerkelijk, juist omdat deze zo makkelijk om te draaien is: hoe kan je aan God uitleggen dat je een volk/natie/stam/geloof (kies zelf maar) steunt dat consequent gedrag vertoont dat in strijd is met Gods woord? Het antwoord dat je dat doet omdat het in de bijbel staat vind ik dan nogal kortzichtig. Je moet ook verder kijken en zien wat Israël voor misdaden pleegt (overigens baggetaliseer ik hiermee niet de misdaden van de Palestijnen hoor). En als je het op geestelijk vlak wilt uitvechten zou ik kunnen zeggen dat je een ideaal van Gods volk kan steunen, zoals Hij het bedoelt en waartoe Hij ons oproept, maar niet de situatie zoals deze nu is. Daar is deze te complex voor. We kunnen Israël steunen in de zin van dat we hopen en werken aan een vreedzame toekomst voor Israël, maar dat betekent dat partijen waarmee Israël in conflict is ook gehoord worden en serieus genomen worden, en dat misdaden zoals Israël ze pleegt niet oogluikend moeten worden toegestaan, alleen maar omdat we Israël 'moeten' steunen.

Je moet, als je wereldlijke zaken in geestelijk perspectief wilt zien, niet de wereldlijke en geestelijke zaken met elkaar gaan mixen en verwarren.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 25 mei 2010 22:08

Annet76 schreef:

Ja ja het zijn er meer!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slachtoffers_in_de_Tweede_Wereldoorlog

Volgens sommige berekingen zijn het er inderdaad 55.000.000 http://www.cijfers.net/wo2.html
Nosce te ipsum

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 25 mei 2010 22:39

TheKeimpe schreef:@Ostrogoot:
Ik had misschien beter kunnen schrijven: Joodse natie ipv Joodse volk. Maar goed, volgens jou kan de Joodse natie geen fouten maken...
Mag ik proberen je interesse te wekken voor het woord: "nuance" Het lijkt erop dat dit woord nog niet in je woordenboek staat.

Ik heb gezegd dat Israel het recht heeft om zich te verdedigen tegen onrecht. Ik heb nooit gezegd dat Israel geen fouten maakt. Israel leeft eigenlijk dagelijks in oorlog.

Probeer mij eens lekker te maken met het woord nuance? Wat is het verschil tussen een in Ashkelon woonachtige palestijn die vrijwel dagelijks in angst leeft om getroffen te worden door een blindganger uit Gaza en die absoluut niet vergeleken wil worden met de varkens uit Gaza (de eigen woorden van Ibrahim en ook palestijn) en een seculiere Jood in Israel die leeft bij het geluid van het luchtalarm?
Nosce te ipsum

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 mei 2010 09:48

Wat is het verschil tussen een in Ashkelon woonachtige palestijn die vrijwel dagelijks in angst leeft om getroffen te worden door een blindganger uit Gaza en die absoluut niet vergeleken wil worden met de varkens uit Gaza (de eigen woorden van Ibrahim en ook palestijn) en een seculiere Jood in Israel die leeft bij het geluid van het luchtalarm?

Geen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 mei 2010 22:26

TheKeimpe schreef:Beste Antoinette, heel concreet een paar vragen:
- Sta je achter het Joodse volk, of achter de Joodse regering?
- Keur je misdaden door het Joodse volk goed?
- Moet Israël zich wel of niet aan internationale afspraken houden?

Ik sta achter alle Joden, Jood is Jood!
Ik keur de misdaden van het Joodse volk niet goed.
Israël kan zich niet eens aan de internationale afspraken houden, ik denk dat je nog steeds niet in de gaten hebt, dat de strijd die tegen Israël wordt gestreden "geestelijke strijd" is.
Een strijd die begint in de hemelse gewesten, in een wereld die wij niet zien.

Geloof jij dat satan Joden haat?
Geloof jij dat satan graag ziet dat alle Joden van de kaart geveegd worden?
En denk je niet dat satan mensen inspireert om op een sluwe wijze Joden te gaan haten.
Want dat is wat je wereldwijd ziet gebeuren. Men haat Joden.
Men haat Gods volk, omdat er vuile praatjes over de joden de wereld in worden geholpen die niet kloppen.
Toets eens 1 maand het nieuws wat op de NOS komt over Israël.
En dan zie je dat Israël altijd fout bezig is, zou dat werkelijk zo zijn denk je?

En al zou het zo zijn, God vraagt niet van mij om te oordelen over de Joden.
God vraagt niet van mij om ze op hun nummer te zetten.
God zegt in Zijn woord dat Hij dat zelf wel doet.
God vraagt enkel van mij, zijn volk te bemoedigen en achter ze te staan. Meer hoef ik niet te doen.

Hoe kijken jullie aan tegen mensen die in gevangenissen zitten omdat ze misdaden hebben gepleegd?
Zijn die bij vele van jullie ook afgeschreven, of is er voor hen hoop in Christus net als voor de Joden?
God zelf zal de schillen van hun ogen afhalen, er komen steeds meer Messiaans belijdende Joden, God gaat door met zijn werk onder Zijn volk, ook al krijgt Hij tegenstand van de hele wereld.
Ik geloof dat wie tegen Israël strijd, tegen God aan het strijden is.
Dat lijkt me onverstandig, want Gods liefde voor Zijn volk zal uiteindelijk overwinnen.
Hij is al overwinnaar!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 mei 2010 22:41

Niels85 schreef:

Ik vind jou eerste vraag opmerkelijk, juist omdat deze zo makkelijk om te draaien is: hoe kan je aan God uitleggen dat je een volk/natie/stam/geloof (kies zelf maar) steunt dat consequent gedrag vertoont dat in strijd is met Gods woord? Het antwoord dat je dat doet omdat het in de bijbel staat vind ik dan nogal kortzichtig. Je moet ook verder kijken en zien wat Israël voor misdaden pleegt (overigens baggetaliseer ik hiermee niet de misdaden van de Palestijnen hoor). En als je het op geestelijk vlak wilt uitvechten zou ik kunnen zeggen dat je een ideaal van Gods volk kan steunen, zoals Hij het bedoelt en waartoe Hij ons oproept, maar niet de situatie zoals deze nu is. Daar is deze te complex voor. We kunnen Israël steunen in de zin van dat we hopen en werken aan een vreedzame toekomst voor Israël, maar dat betekent dat partijen waarmee Israël in conflict is ook gehoord worden en serieus genomen worden, en dat misdaden zoals Israël ze pleegt niet oogluikend moeten worden toegestaan, alleen maar omdat we Israël 'moeten' steunen.

Je moet, als je wereldlijke zaken in geestelijk perspectief wilt zien, niet de wereldlijke en geestelijke zaken met elkaar gaan mixen en verwarren.

Je praat alsof ik gezegd heb dat iedereen achter de "daden" van Israël moet staan.
Nee, dat zeg ik niet.
"Sta actief achter Israël"heet het topic, ik bedoel daarmee dat we actief Gods volk moeten ondersteunen. Eenieder op de manier die God voor hem/haar bedoeld heeft.
Dat kan zijn door gebed, ze te bezoeken om ze te bemoedigen,vul zelf maar in.
Door Israëlproducten te kopen, door Christenen voor Israël actief te steunen in gebed en financieël, er zijn vele mogelijkheden.

Weet je ik hou van de Joden, en ik hou van de Palestijnen, niet omdat ze palestijn zijn, maar omdat ze mens zijn. Maar ik hou van de Joden omdat ze Gods volk Zijn, Hij heeft het in mijn hart gelegd en ik vind dat heel bijzonder!

Weet je wat ook heel bijzonder is, er komen momenteel verschillende profetieën uit rondom dit volk.
1 van die profetieën is dat God zelf Zijn volk terug haalt naar Israël.
Weet je hoeveel Joden er Jaarlijks terug gaan naar Israël?
Ik vind het heel mooi en bijzonder om daar getuige van te mogen zijn en zelf mee te mogen werken om de profetieën uit te laten komen. Voor ongeveer €150 kan Christenen voor Israël zorgen dat er weer 1 Jood terug kan naar zijn/haar Vaderland.
Het is indrukwekkend om te zien hoe die mensen dat beleven en hoe God hun zelf aanraakt en aanspoort om terug te gaan naar Israël.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 mei 2010 22:46

Speedy schreef:(Egypte heeft vorige week 2 smokkelgangen van de Palestijnen met gas laten vol lopen, een waarschuwing naar Hamas laten gaan, vervolgens heeft Egypte die smokkelgangen aangestoken en opgeblazen .......... gevolg 8 doden .......... waarschuwing was 'vergeten' door te geven naar een hoger niveau binnen Hamas. Wie kreeg de schuld? Juustem, Israel die hadden de communicatie geblokkeerd .......... en vol enthousiasme uitgezonden door Al Jazeera, totdat Egypte het publiceerde dat Hamas zelf schuldig was. Binnen no time waren alle berichten verdwenen.) En vooral nergens noemen dan.

En zo gaat het heel vaak.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 mei 2010 11:11

Volgens mij zijn Christenen ook Gods volk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 mei 2010 16:13

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 30 mei 2010 16:17

Terug naar “Archief”