Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Sterretje » 27 mei 2010 22:32

@AJL: sterkte

Anna Sofie heeft een navelbreukje maar ze willen liever wachten tot ze 4 jaar is voordat ze haar opereren.
Het is ook nog niet gevaarlijk of zo. De arts gaf aan dat het minder traumatisch voor een kind is e.d. Dus we hebben er voor gekozen om tot dan te wachten. En heel misschien trekt het nog wel weg. Ze vindt het zelf altijd wel grappig. Zodra ze zich uitkleed -doet ze tegenwoordig zelf, behalve moeilijke knopen- en ze haar blote buik ziet duwt ze er altijd paar keer op :mrgreen:
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mei 2010 08:00

Hier ook een kind met een enorme navelbreuk. Zo'n echte enorme Afrikaanse :mrgreen:

Als het niet wegtrekt - en dat is de verwachting: hij is echt enorm - dan gaan ze hier ook opereren. Rond 5/6 jaar had de kinderarts het over. Hij vindt het ook een enorm interessant ding. Als hij gegeten heeft, dan heeft hij een enorme buik (en hij heeft echt nog zo'n Afrika-buikje, dus zijn buik is dan echt gigantisch :mrgreen: ) en puilt dat ding mega uit. Of als hij gaat lachen dan wordt hij ook groter.

Ach, ik vind mijn mannetje prachtig. Hij ligt nu trouwens nog te slapen. Hij was vannacht wat onrustig en ineens zat hij rechtop in bed "Mama! Papa!" enzo. Gelukkig haalt hij de verloren tijd nu in!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 28 mei 2010 08:08

Onze dochter van 3,5 jr heeft ook een navelbreukje,
maar ze opereren haar niet, omdat het een cosmetische operatie wordt dan,
en dat wordt niet vergoed?

maar nu lees ik dat ze jullie kinderen wsl wel eraan opereren, is dat via consultatieburo gezegd?

@ Galateia: Blijft dat Afrika-buikje lang denk je? Of is dat tijdelijk? heerlijk dat hij nog slaapt!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 mei 2010 08:09

Milan vandaag :mrgreen: :

Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mei 2010 08:12

Hier is dat gewoon gezegd door zijn kinderarts. Daar zijn we kind aan huis. Die had het trouwens helemaal niet over een cosmetische operatie. Bij het ouder worden kunnen ze er namelijk erg veel last van krijgen. Het kan zelfs echt pijn gaan doen. En er zijn bepaalde risico's. Opereren dus!

Dat Afrika-buikje, ach, ik weet het niet. Wat al die kindjes hebben, maar dat hebben Afrikaanse mensen gewoon allemaal, is dat die buiken opzetten nadat ze hebben gegeten. Dan hebben ze allemaal zo'n bolle buik. Als je bijvoorbeeld kleren laat maken daar, dan vragen ze bij het opmeten of je gegeten hebt of niet. Zo niet, dan moet er extra ruimte in de kleding komen...

Maar ook in rust heeft hij nu echt nog zo'n buikje. Kan wel twee jaar duren voordat dat weg is. Eerst heeft hij gewoon heel erg honger gehad, is daarna heel ziek geweest, en daarna kreeg hij in het tehuis wel eten, maar heel eenzijdig. Dat moet dus allemaal langzaam normaal worden.

Ach, we zien wel. Hij groeit en bloeit. Hij is prachtig en ik ben dol op zijn buikje :8>

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mei 2010 08:13

@TJ: HAHAHAHAHAHA! Dat is nog eens apart wakker worden 8)

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 28 mei 2010 08:14

Mijn neefje had toen hij ong. 4 maand oud was ook een navelbreuk, maar nu hij bijna een jaar is, is 'ie volgens mij bijna helemaal weggetrokken!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 mei 2010 09:03

sorry verkeerd gegaan ;)
Laatst gewijzigd door jeepeecee op 28 mei 2010 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 mei 2010 09:05

Haai schreef:Hihi, Sylke heeft het kruipen (tijgeren) sinds vandaag ineens door. Zo leuk als ze ineens weer wat nieuws ontdekken ::))

haha leuk is dat he! Hannah kruipt vandaag achteruit op haar buik rollen en dan elke keer met haar handen af zetten ( op gladde vloer )
Afbeelding

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 28 mei 2010 10:07

Dat doet Lieke idd ook, achteruit tijgeren! Ze wil heel graag vooruit maar heeft nog niet helemaal door hoe dat werkt ;)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 mei 2010 17:11

Weet iemand eigenlijk hoe het met matthias van Elsb gaat??
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2010 19:23

volgens mij wel goed... :-k zal dr anders ff laten weten, dat ze benieuwd zijn naar hem!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 28 mei 2010 20:43

En is er al nieuws over hoe het Hugo vergaan is vandaag?

Zo, ik wist niet dat navelbreukjes zóveel voorkwamen, of is het gewoon toevallig hier zoveel?

Galateia, Sophie is zo Nederlands als maar kan, maar heeft ook zo'n opgezet buikje als ze (veel) gegeten/gedronken heeft. Staat echt erg bol dan ;) Vooral als ze bij opa en oma is geweest en helemaal vol is gestopt met allerlei lekkers (wat volgens opa en oma altijd reuuuuuuuze meevalt :-k ).

Sophie was gisteren en eergisteren weer erg benauwd (astma). Zal het weer misschien geweest zijn? Was wel erg zielig. En dan nog eens vreselijk aan de diarree, echt keihard huilen op het toilet. Zo sneu. Dus maar Roosvicee stop gehaald en na het 2e bekertje (niet direct achter elkaar natuurlijk!) ging het gelukkig weer wel redelijk. Alleen had ze juist een spierwit onderbroekje aan gister. Wel in een sopje gezet, maar iemand nog goede schoonmaaktips toevallig? :oops:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 mei 2010 20:45

Ik heb zelf een navelbreuk, wist niet dat dat bij kindjes ook blijkbaar zo vaak vorokomt. Heb het aand e zwangerschap te danken. Moet minimaal een jaar wachten dat is over een paar weken en dan kan ik me laten opereren. Maar volgens de dokter kan het weer 'breken' bij een eventuele volgende zwangerschap dus was het volgens hem beter om te wachten tot ik 'uitgekinderd' ben :mrgreen:
Het ziet er niet uit. onder alle kleren zo'n rare grote bobbel :|
Maar goed, het gaat hier over refowebKIDS :)

mamavansophie, in de biotex laten voorweken!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 mei 2010 20:49

Een nachtje in water met een beetje chloor zetten helpt meestal wel.

Haha, Timon had vandaag wel een leuke opmerking. Toen er een wolk voor de zon schoof zei hij 'nou is de zon uit'. Toen even later het zonnetje weer scheen was hij heel opgetogen: 'nou is de zon weer aan!'

Terug naar “Archief”