Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 mei 2010 11:07

Bumba schreef:
trijntjejohanna schreef:is dat nieuw dan bumba.. hier zit er wel lucht in de banden bij de bugaboo.. die van ons is uit 2006..

Vanaf het model 2008, zijn de achterwielen met schuim gevuld! Echt ideaal, dezelfde vering als lucht, maar nooit meer oppompen!

ideaal!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mei 2010 14:21

Een vriendin van mij in Schotland is dinsdagavond per spoedkeizersnee bevallen van een dochter. Ze heeft al een dochtertje van bijna 2. Haar familie woont in Japan, haar schoonfamilie 10 uur rijden in het zuiden van Engeland. Nu is ze gistereavond ontslagen wegens gebrek aan bedden :shock: Zou dat in NL ook gebeuren???? O ja en je krijgt hier geen kraamzorg...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2010 14:24

LauraC schreef:Een vriendin van mij in Schotland is dinsdagavond per spoedkeizersnee bevallen van een dochter. Ze heeft al een dochtertje van bijna 2. Haar familie woont in Japan, haar schoonfamilie 10 uur rijden in het zuiden van Engeland. Nu is ze gistereavond ontslagen wegens gebrek aan bedden :shock: Zou dat in NL ook gebeuren???? O ja en je krijgt hier geen kraamzorg...

jah, een collega was bevallen snachts, best ehftig, behoorlijk wat hechtingen. Toen ze net in slaap was, ze mocht blijven tot de volgend emorgen, werd ze gewekt, er waren vier vrouwen gekomen en bedden te weinig. DUs kon ze haar man bellen of hij hun kwam halen.

Werd dus snachts... drie uur, dat ze thuis kwam.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mei 2010 14:24

Maar dus geen keizersnee en wel kraamzorg?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 mei 2010 14:58

Wat rot, laura! Dan zit je dus thuis :(
Ik snap het tekort aan bedden wel, hoor, het schijnt een vermogen te kosten, 1 nachtje in het ziekenhuis.
Maar ik moest sowieso 24 uur blijven, en omdat het 24 uur later half 7 's avonds was, vonden ze het beter dat ik nog maar een nachtje bleef. Bij mij ging dat dus heel makkelijk, maar het lag ook niet vol, dat scheelt denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 28 mei 2010 15:13

LauraC schreef:Een vriendin van mij in Schotland is dinsdagavond per spoedkeizersnee bevallen van een dochter. Ze heeft al een dochtertje van bijna 2. Haar familie woont in Japan, haar schoonfamilie 10 uur rijden in het zuiden van Engeland. Nu is ze gistereavond ontslagen wegens gebrek aan bedden :shock: Zou dat in NL ook gebeuren???? O ja en je krijgt hier geen kraamzorg...

Ik vind dit niet normaal...hoe kan je nu je baby verzorgen als je net een keizersnee hebt gehad?
En je zit met voeden, geeft ze borstvoeding? Daar heb je toch wel wat hulp bij nodig, vind ik...
Stel dat er wat gebeurd??

Hopelijk heeft ze vrienden/kennissen om op terug te vallen...
Je zou haar eerder 'sterkte' wensen dan feliciteren...
Maar goed, toch van harte gefeliciteerd met hun 2de dochter!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2010 16:53

sorry laura... iet goed gelezen :oops: niet normaal :shock:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 mei 2010 17:10

:shock: wat een situatie zeg!

ha, leuk stip! mooi buikje ook al!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mei 2010 17:19

paprikameisje2 schreef:sorry laura... iet goed gelezen :oops: niet normaal :shock:

Hihihi, dacht al: dat zal ppm toch niet normaal vinden ;)
Maar goed, ze smste me dat het op zich goed gaat, ze kruipt door het huis :shock: :shock: Om voor de kleine en de baby te zorgen. Ik zit echt te balen want ik wil dolgraag gaan helpen een weekje maar dan moet Michael mee en zit ze daar wel op te wachten???

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mei 2010 18:03

Ik zou gaan Laura. Ik denk dat het voor haar fijner is dat jij er bent dan dat er geen hulp is.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 28 mei 2010 18:09

Mee eens, ajl...op zo'n moment ben je al blij dat er even wat gestofzuigd wordt, de was gedaan wordt, ook de baby in bad doen, gaat niet....ze mag eigenlijk gewoon nix!

Sjonge, dit vind ik echt erg om te lezen, weet zelf hoe uitgeteld je kan zijn van een 'gewone' bevalling, maar dan een operatie...en nog een kindje om voor te zorgen...

Weet zeker dat ze het waardeerd als je gaat.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mei 2010 18:58

en als je het echt niet zeker weet zeg je toch: joh als je het niet wil of te druk vind dan zeg je het maar, ben ik weer weg :wink: heb je iig je best gedaan en je gevoel gevolgd!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mei 2010 19:00

Ik ga haar vanavond iig even bellen om te vragen wat voor hulp ze krijgt. Van mijn kant moet er dan namelijk het e.e.a. georganiseerd worden qua transport (8 uur rijden) en iemand vinden waar Michael en ik bij kunnen slapen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2010 19:20

idd.. dit is echt absurt... Kan ze niet op buren oid terugvallen? of mensen uit de kerk? die haar o pweg helpen.. geen idee hoor hoe dat werkt in engeland :oops:

K hoop dat ze inmiddels hulpheeft oid! kruipend door huis na een ks... :shock: Waar is haar man trouwens? Kan dieniet zorgverlofoid opnemen... Neem aan dat ze dat al wel bekene hbben, dus zal wel niet...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 mei 2010 20:34

Oh, wat is dat erg! Sjonge, dan zijn we in NL toch wel verwend.

Terug naar “Archief”