Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sharika
Verkenner
Verkenner

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Sharika » 26 mei 2010 14:28

Een paar jaar geleden kreeg ik naailes van mijn oma. Ik kan het dus een little bit.
Het lijkt me wel reuze leuk om zelf kleren te kunnen maken. Kun je precies de kleur kiezen, de stof, model. enz.

Verder hou ik enorm veel van tekenen...
Dat is toch iets wat ik het liefst doe... Nog meer mensen hier die tekenen?

Verder hou ik ook erg van dichten en lezen!

De laatste tijd zo druk met school. Vooral deze laaste weken, dat ik bijna geen tijd meer heb voor mn hobbytjes.
Jezus zei: "In de wereld zul je verdrukking hebben, maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen!"

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 26 mei 2010 16:00

Ik heb gisteren voor het eerst achter een naaimachine gezeten :D. Onder het toeziend oog van m'n zus heb ik 1 gordijn gemaakt. Ik vond 't zo leuk om te doen, dat ik vandaag achter m'n naaimachine ben gekropen (oudje van m'n oma) en aan t andere gordijn ben begonnen. Heb er een nieuwe hobby bij denk ik.

Hoop ooit van die mooie creaties te kunnen maken als al die creatievelingen hier :)
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 mei 2010 18:44

ik heb een Singer, was een tijdje terug in de aanbieding bij de Kruidvat (online).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 26 mei 2010 19:14

ik heb een toyota. een keer gekregen voor mijn verjaardag bij een abonnement op knip.
is een prima machientje voor beginnelingen zoals ik :lol:
ben gisteren eindelijk weer verder gegaan met een jurkje voor emmabeth. hoop het binnenkort af te kunnen maken en dan zal ik 'em even showen.. :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 mei 2010 05:51

Haai schreef:Even een vraagje aan de fanatieke naaisters onder ons: wat voor garen gebruiken jullie? Ik had gewoon een klosje op de markt gehaald, maar die man zij dat ik beter duurder garen kon gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb gewoon altijd garen van de markt. Het naait prima.

Ook ooit wel eens een heel garenpakket bij de Aldi gekocht maar dat draad brak vaak als ik aan het naaien was.

Ik heb geen inspiratie om wat te doen terwijl ik het wel wil. Irritant is dat. Anderzijds, Caroline heeft al 12 rokken in haar kast hangen naast tig jurken dus wat moet ze nog meer? Ze wil vandaag een broek aan zei ze gister, wijsneus, maar ik vind een broek helemaal niet leuk staan. Probeer haar maar om te praten tot jurk of rok met legging, zijn toch haar benen bedekt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 mei 2010 12:14

Ik heb een 2ehands Husqvarna gekocht, bij een naaimachinewinkel.

Zo eentje:
Afbeelding

Nu maar gaan oefenen...
Mijn moeder zegt trouwens dat garen van de markt niet al te best zijn (hier dan tenminste); dat het vaak breekt.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 27 mei 2010 15:22

Dat klopt! Ik heb het liefst Gutermann-garen, is wel wat duurder, maar veel sterker! Helaas pas gemerkt na een aantal keer goedkoop bij de markt garens te halen. Stof van de markt is dan weer wel gewoon prima!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 mei 2010 17:08

*Annet* schreef:
Haai schreef:Even een vraagje aan de fanatieke naaisters onder ons: wat voor garen gebruiken jullie? Ik had gewoon een klosje op de markt gehaald, maar die man zij dat ik beter duurder garen kon gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb gewoon altijd garen van de markt. Het naait prima.

Ook ooit wel eens een heel garenpakket bij de Aldi gekocht maar dat draad brak vaak als ik aan het naaien was.

Ik heb geen inspiratie om wat te doen terwijl ik het wel wil. Irritant is dat. Anderzijds, Caroline heeft al 12 rokken in haar kast hangen naast tig jurken dus wat moet ze nog meer? Ze wil vandaag een broek aan zei ze gister, wijsneus, maar ik vind een broek helemaal niet leuk staan. Probeer haar maar om te praten tot jurk of rok met legging, zijn toch haar benen bedekt.

Je mag dat leuke broekje wat je me mailde wel maken voor Mr Michael hoor :) Donkerblauw please. Eeuwige dankbaarheid etc etc

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2010 17:23

Bumba schreef:Dat klopt! Ik heb het liefst Gutermann-garen, is wel wat duurder, maar veel sterker! Helaas pas gemerkt na een aantal keer goedkoop bij de markt garens te halen. Stof van de markt is dan weer wel gewoon prima!

Goldmann garens vind ik dan weer veel fijner. Het 'pluist' veel minder in mijn machine. Dat goedkope spul in van die losse bakken haal ik nooit meer door mijn naaimachine heen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 28 mei 2010 20:52

Vandaag een pakketje stofjes etc binnengekregen van de Stoffenkraam(.nl) Heb een hoop dezelfde stof besteld om kussentjes van te maken voor de tuinstoelen en -bank.
Nu nog tijd vinden om achter de naaimachine te duiken. Was het vanavond nog ff van plan, maar komt er nu toch niet meer van.... ](*,)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 mei 2010 20:59

Ik zal eens uit gaan proberen of ik verschil merk als ik duurder garen gebruik.

Ik heb inmiddels een rokje voor Sylke (gewoon rechttoe-rechtaan) gespeld liggen, dus als m'n naaimachine er weer is kan ik aan de slag :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 mei 2010 23:04

Nou, het eerste rokje is af! 't Is een eenvoudig modelletje, ideaal om mee te beginnen :) En ik heb wel de smaak te pakken geloof ik. Binnenkort het tweede rokje maar 'ns gaan maken. En een naaimachine scoren. Zoals gezegd heb ik 't er nog ff met mijn moeder over gehad en die vond ook dat zo'n oudere machine (als 'ie meer kan dan rechtuit) prima volstaat in mijn geval. Nu maar 'ns kijken of er eentje in de regio hier te koop staat op MP... ik heb ontdekt dat de Zeeuwen wat al te zuunig zijn op dat punt 8) , geen geschikte bbq-s op MP hier uit de buurt, en heel weinig naaimachines.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mei 2010 09:02

Wat goed zeg, al die naaikunsten :D
mamavansophie: hoe 'keur' jij die stoffen eigenlijk? Ik heb namelijk een hele berg allemaal soorten creme stof nodig, maar ik ben zo bang dat als ik het via de stoffenkraam.nl koop, het niet allemaal hetzelfde soort stof is, hoe doe jij dat? Of gewoon op goed geluk?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2010 11:17

tja... hier maar weer aan het breien geslagen.. nu ik rustig aan moet doen, ben maar begonnen aan een deken, wit, tien recht, tien averecht.. blokjes t wordt zo 60 bij 60

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mei 2010 11:15

Zo, gisteren heb ik eindelijk weer een stuk of 6 kaarten gemaakt. De meesten met knipseltjes die al lang klaar lagen (af en toe nam ik zo'n knipwerkje mee, het plakwerk moest dan thuis gebeuren en daar komt 't dan vaak weer niet van...). 'k Heb weer veel plezier gehad van m'n behangstalenverzameling 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”