games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2010 12:35

mohamed schreef:
Faramir schreef:Alhoewel het paardrijden mij nog niet altijd even soepel afgaat. Vooral keren en draaien op langzame snelheid is lastig.

Hoe gaat dat in zijn werk?

Niet zoals bij een auto iig. :)

Naarmate je meer met je paard rijd schijnt het makkelijker te gaan en schijnt je paard meer conditie op te bouwen. Je kan je paard op bepaalde snelheden laten lopen (in een groep is het makkelijk, dan past het paard zich aan aan de snelheid van de groep indien dat kan) maar je kan niet steeds voluit met je paard. Je kan ook niet constant je sporen in de zijkant van het paard porren want dan gooit hij je eraf. Keren in stilstand/langzaam vind ik nog wat lastig daar het paard dan moeilijker te hanteren is, wat onrustiger is. Al met al vrij realistisch denk ik.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 mei 2010 13:39

Faramir schreef:
mohamed schreef:
Faramir schreef:Alhoewel het paardrijden mij nog niet altijd even soepel afgaat. Vooral keren en draaien op langzame snelheid is lastig.

Hoe gaat dat in zijn werk?

Niet zoals bij een auto iig. :)

Naarmate je meer met je paard rijd schijnt het makkelijker te gaan en schijnt je paard meer conditie op te bouwen. Je kan je paard op bepaalde snelheden laten lopen (in een groep is het makkelijk, dan past het paard zich aan aan de snelheid van de groep indien dat kan) maar je kan niet steeds voluit met je paard. Je kan ook niet constant je sporen in de zijkant van het paard porren want dan gooit hij je eraf. Keren in stilstand/langzaam vind ik nog wat lastig daar het paard dan moeilijker te hanteren is, wat onrustiger is. Al met al vrij realistisch denk ik.

Als je naar achter stuurt, keert ie dan niet gewoon?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2010 14:29

mohamed schreef:Als je naar achter stuurt, keert ie dan niet gewoon?

Dat is me nog niet zo makkelijk gelukt iig. Ik zal het eens proberen. :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 mei 2010 15:03

Faramir schreef:

Jammer zeg, dat vind ik wel wat een tegenvaller. Zoiets zou gewoon zonder slag of stoot moeten werken vind ik.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2010 16:37

mohamed schreef:
Faramir schreef:

Jammer zeg, dat vind ik wel wat een tegenvaller. Zoiets zou gewoon zonder slag of stoot moeten werken vind ik.

Heb het net even geprobeerd, maar idd als je de stick naar achter beweegt dan draait het paard zich om. Verder vind ik de besturing even wennen, maar komt het best realistisch over.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 mei 2010 16:45

Ik wacht nog even af hoe jij en Mortlach 'm na een paar dagen vinden en schaf 'm dan misschien ook aan.

Berjan

Berichtdoor Berjan » 23 mei 2010 11:15

mohamed schreef:
Faramir schreef:

In het echt kan een paard toch ook niet ineens keren? Ook dan moet je even de teugels naar links of naar rechts bewegen om het hoofd van het paard de juiste richting in te krijgen, ik vind het zeer realistisch. Vooral het steigeren van het paard, is zeer mooi gedaan =D>

Het hele spel is overigens de beste ervaring ooit op een console en op pc. Vroeger weleens GTA gespeeld, maar met auto's scheuren en mensen dood rijden is niets voor mij :D Een cowboy spelen met goede kanten (aan de goede kant van de wet) en vrouwen redden vind ik mooier.

Het verhaal is overigens ook keurig uitgewerkt, met goede voice overs en realistische personages. Vooral die vrouw is :-oo

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 mei 2010 16:57

Idd. De personages zijn erg goed uitgewerkt.

Verder wat betreft die besturing van paarden. Ik heb er geen moeite mee. Een paard kan nu eenmaal niet in stilstand op een kwartje keren. Het draagt bij aan het realiteitsgehalte en is zeker geen storend element.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 mei 2010 08:52

Daar zit wat in, ik denk dat ik 'm ga aanschaffen zodra ik Mario Galaxy 2 heb uitgespeeld (als me dat gaat lukken)!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2010 12:23

Wat ik er wel over wil zeggen is het volgende. Wat al een paar keer verkeerd is gegaan is dat je soms langs de kant van de weg een "random encounter" tegenkomt. Een reiziger die wordt overvallen door een bende bandieten, en die je kan/moet helpen. Wat mij dus gebeurt, is dat ik daar in volle galop langsdender, draai, terug erheen, maar tegen die tijd is het slachtoffer al doodgeschoten, en terwijl ik mijn paard draai en probeer af te stijgen hebben de bandieten mij ook te al te pakken.

Het schijnt de bedoeling te zijn dat je je "dead eye" power gebruikt: een soort slow motion waarin je doelen kunt markeren en dan allemaal tegelijk raken. Maar dat heb ik nog niet helemaal onder de knie.

Verder ben ik voornamelijk bezig met jagen en pokeren tussen de verhaalmissies door. Allebei erg vermakelijk en je ziet nog wat van het uitzicht. Man, op de grens van Hennigan's Stead en Chola Springs is een enorme klif. Het uitzicht daar is fenomenable.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 mei 2010 13:22

nou Mortlach, heb je amper gesproken , maar ik heb red dead redemption nu ook binnen, ga straks lekker spelen ! GTA iv heb ik nu ook , en splinter cell conviction is ook erg aan te raden !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2010 14:34

Spons schreef:nou Mortlach, heb je amper gesproken , maar ik heb red dead redemption nu ook binnen, ga straks lekker spelen ! GTA iv heb ik nu ook , en splinter cell conviction is ook erg aan te raden !

Voor de PS3? Dan kunnen we misschien een keer multiplayeren. Ik heb een head set, dus kunnen we ook ff kletsen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 mei 2010 16:14

sorry ik heb de concurrent :mrgreen: maar wat een pracht van een sfeer zeg, de omgevingen, het sobere kleurgebruik ! de muziek... ik waan me zo in Once upon a time in the west... !

Vanavond maar eens flink spelen als zoon lief in bed ligt :-oo

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 26 mei 2010 20:37

Ik heb een zeer positieve review gelezen over RDR. In de nabije toekomst ga ik ook maar een exemplaar aanschaffen :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 mei 2010 22:11

wel , dat is zeker aan te raden, wat een sfeer, wat een omgevingen , wat een lui lopen er in rond,

Terug naar “Archief”