Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor kwebbel » 19 mei 2010 18:11

ik zal het in overweging nemen 8) maar ik zou niet weten hoe ik een strandtas zou moeten maken. tsjonge jonge wat een crea's hierzo!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 mei 2010 19:40

kwebbel schreef:ik zal het in overweging nemen 8) maar ik zou niet weten hoe ik een strandtas zou moeten maken. tsjonge jonge wat een crea's hierzo!

Ik vind het ook wel een leuke stof voor kussens/dekbed etc.
Maar om te proberen voor een rokje voor die prijs is het toch ook niet gek? Desnoods draag je het gewoon thuis/naar het strand of zo!

Enne, ik heb nog een linkje voor een heeeel simpele tas. Ben er zelf toevallig ook net 1tje aan het maken. Ik mail je de link nog wel!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mei 2010 07:48

Graag :D
dat bedoelde ik te zeggen maar had geen puf meer om het bericht aan te passen (erg verkouden, moe) ik kan de bovenste stof op de foto ook gebruiken voor iets eenvoudigs voor in de zomer. Het waren drie stukken voor 5 euro! Nou daar kan ik niet voor tobben. En als het mislukt is het ook niet zo erg dat het goedkope stof was. Ze hebben een hele mand vol, zelfs zijden gordijnstof felgroen met zwart, daar valt ook nog wel wat uit te maken denk ik. Ik ga ff wat zoeken voor de wikkelrok, vanmiddag spreek ik met m'n vriendin af, zij is iets handiger met naaien dan ik (geen kleding, wel patchwork en quilten) maar goed, we friemelen wel wat en het eventuele (gelukte :mrgreen: ) resultaat zien jullie dan nog wel!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 20 mei 2010 20:40

Kwebbel, ik zou ook zo'n markt moeten hebben in de buurt met van die goedkope stofjes ;)

Dit jurkje heb ik voor mijn dochter gemaakt. Ze is er erg blij mee. Had m vandaag al aan gedaan, en meteen een hoop complimentjes ontvangen (en het was erg simpel te maken voor een beginner als mij ;))

Afbeelding

Afbeelding

(jurkje is alleen niet helemaal mooi aangesnoerd vanboven)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mei 2010 13:44

Wat een leuk idee, mamavansophie! En wat een mooi meisje is je dochter :wink:

Al die creativiteit hier heeft mij ook geprikkeld om eens wat te gaan frobelen, en ik heb gisteren dus wat couponnetjes op de markt gehaald. Gelijk m'n naaimachine maar eens weggebracht voor een beurtje, die werkte ook niet helemaal zoals het hoort. Maar ja, nu heb ik de kriebels, heb ik geen naaimachine in huis 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 mei 2010 13:52

Kriebels vasthouden tot 'ie terug is dus 8).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mei 2010 15:12

Haai schreef:Wat een leuk idee, mamavansophie! En wat een mooi meisje is je dochter :wink:

Al die creativiteit hier heeft mij ook geprikkeld om eens wat te gaan frobelen, en ik heb gisteren dus wat couponnetjes op de markt gehaald. Gelijk m'n naaimachine maar eens weggebracht voor een beurtje, die werkte ook niet helemaal zoals het hoort. Maar ja, nu heb ik de kriebels, heb ik geen naaimachine in huis 8)

Mag ik heel brutaal zijn en vragen wat je voor zo'n 'beurtje' betaalt? Ik moet het ook maar eens doen met mijn naaimachine, maar als het in NL nou een stuk goedkoper is, dan wacht ik lekker totdat ik weer 'thuis' ben...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mei 2010 15:29

Volgens meneer de naaimachinereparateur kost een beurt normaal zo'n 70 euro. Als je je machine weinig gebruikt is het volgens hem goed hem iedere 5 jaar een beurtje te laten geven, bij regelmatig gebruik iedere 2-3 jaar.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 mei 2010 18:06

Mijn naaimachine wordt elke 2 jaar opgehaald (en thuisgebracht) voor een beurt voor ong. 20 euro. Dit is incl olie enzo. Soms is het iets meer als er wat vervangen moet worden. Evt nemen ze ook de locker mee voor eenzelfde bedrag.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mei 2010 18:30

Zo, dat scheelt nogal! Ik vond het al wel een hoop geld, maar ik zou ook niet weten waar ik hier in de buurt goedkoper terecht kan.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mei 2010 19:27

Ik loop een beetje achter met de fotoalbums. Heb vanaf oktober geen foto's meer besteld en moet, van oktober tot nu, 1993 foto's door gaan spitten om te kijken welke ik afgedrukt wil. Hellup!!!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 21 mei 2010 19:28

dat vind ik ook nogal schelen in bedrag zeg????!!! Ik heb mijn naaimachine nog geen jaar, dus t is nog niet nodig hier. Alleen is mijn lampje er laatst uitgevallen en nou krijg ik het er niet meer in :-k

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mei 2010 19:48

@lauraC: erg he, die foto's... dat is het nadeel van digitaal vind ik, je hebt er veel te veel. Ik loop hier nog ruim een jaar achter :roll:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 21 mei 2010 19:54

Haai schreef:@lauraC: erg he, die foto's... dat is het nadeel van digitaal vind ik, je hebt er veel te veel. Ik loop hier nog ruim een jaar achter :roll:

Ik loop ook zo achter. Maar ja ik plakte eerst alles in en toen toch maar besloten vanaf sophies geboorte meteen alles in van die boeken te doen die dan afgedrukt worden en niet meer met lossen foto's (heb dus zooooo vreselijk veel foto's dat neemt veel te veel ruimte in anders :oops: )

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 21 mei 2010 21:02

Leuk stofje mamavansophie!
Ik vind het alleen niet zo op een jurkje lijken... :oops:
Een lief meisje om te zien zeg!

Terug naar “Archief”