Sta actief achter Israël!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Spons » 19 mei 2010 18:41

.....

Ik heb grote sympathie voor het Israelische volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op Klezhmermuziek.
Ik maak een onderscheid in sympathie voor een volk en de politici die dit land regeren. Immers, ofschoon het volk kiest, is het niet collectief verantwoordelijk voor het geklungel van zijn leiders. Ik neem ook niet het gehele Duitse volk kwalijk dat Adolfje daar ooit rotzooi schopte.[/quote]

Anderzijds was men geneens in de gelegenheid om een tegenstem uit te brengen door de overmacht aan controle , als je het wel deed kon je er op rekenen dat je de dood ging en / of het leven onmogelijk gemaakt werd ! Tegenspraak werd niet getolereerd, Overigens een keerzij van de oorlog die pas onlangs erkend is door de duitsers zelf.[/quote]

Wie of wat is jouw informatiebron?[/quote]

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.ushmm.org%2Fwlc%2Fen%2Farticle.php%3FModuleId%3D10005208&anno=2

verder was er een tijdje terug iets over op tv , weet niet 1 2 3 welk programma !

Oke je hebt hier bronnen, een niet geheel onbelangrijke zijsprongetje terug naar het topic !

http://duitsverzet.wordpress.com/duits-verzet-en-nederland/

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 mei 2010 20:02

ostrogoot schreef:
TheKeimpe schreef:
Ook in Nederland liepen er kerkmensen achter Adolfje aan (ds Kersten)

Misschien goed om dit artikel even te lezen? Je bent namelijk ernstig ongenuanceerd.

Heb gelezen.
Heb ik deze voor jou

Volgens mij lees ik zelfs in dit tamelijke weinig objectieve artikel zinsnedes die aangeven dat Kersten de NSB als een gevaar zag, echter een als een kleiner gevaar dan de communist.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 mei 2010 21:12

ostrogoot schreef:
In bijbels perpectief moet je wel sympathie hebben met het Joodse volk ondanks de dingen die zij fout deden. Gelukkig was er nog geen NATO in de tijd van de richteren. Simson zou dan voor dan naar Den Haag hadden moeten komen om onder ede te getuigen dat hij wreedheden tegen de menselijkheid had gedaan en wat dacht je van Mozes? Hij liet een heel leger verdrinken. Deze heldendaden hoor ik regelmatig in de kerk maar voor de rest wordt er gezwegen[/quote]

Optimatus Schreef:
Me dunkt dat Simson een verzetsstrijder was - de Filistijnen waren de strijd begonnen.
Mozes idem - de Egyptenaren waren niet bepaald vriendelijk voor de Israelische bevolking.

De vergelijking gaat derhalve volslagen mank

Antoinette:
Nou jij zegt dat de vergelijking verslagen mank gaat.
Helmaal niet!
Er bestaan nog steeds Egyptenaren en Filistijnen in deze tijd, maar dat ziet men niet.
De Joden hebben het altijd nog het meest fout gedaan!
En wat dan nog??? Zegt God laat ze maar in de steek!
Staat dat dan in Zijn woord??
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 mei 2010 21:32

ostrogoot schreef:
TheKeimpe schreef:
Ook in Nederland liepen er kerkmensen achter Adolfje aan (ds Kersten)

Misschien goed om dit artikel even te lezen? Je bent namelijk ernstig ongenuanceerd.

Heb gelezen.
Heb ik deze voor jou

Hitler begon een oorlog, waardoor 55.000.000 mensen het leven lieten.
Met name "Joden" op zeer ernstige wijze zijn ze mishandeld, vernederd, en uiteindelijk vermoord!
Volgens SGP-leider en dominee Gerrit Hendrik Kersten (1882-1948) sprak en handelde antisemitisch, aldus de orthodox-christelijke godsdienstleraar Herman van Beek.
Kersten zag het Hitler-regime "als een instrument van God" tegen communisme, rooms-katholicisme en andere “zondigheid”. Toch lijkt zijn gezag binnen de SGP (1) nog steeds onaantastbaar.

Dit getuigd van onvoldoende "Geestelijke kennis en inzicht" van deze man zelf en al zijn navolgers tot op heden!
Ongelooflijk! Wat is men ziende blind!

Nu weer ontopic???
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 19 mei 2010 21:53

@The Keimpe
Ongenuanceerd, objectief? Als je iets niet wilt lezen of weten dan zie je het niet.
Jouw link was net zo ongenuanceerd en objectief. Kersten was in de oorlog zeker niet zuiver. Wel heb ik dezesite voor je.
Kersten zag de NSB helemaal niet als gevaar. Hij wilde zelfs op bezoek bij de zwarte weduwe.
Nosce te ipsum

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 mei 2010 07:43

ostrogoot schreef:@The Keimpe
Ongenuanceerd, objectief? Als je iets niet wilt lezen of weten dan zie je het niet.
Jouw link was net zo ongenuanceerd en objectief. Kersten was in de oorlog zeker niet zuiver. Wel heb ik dezesite voor je.
Kersten zag de NSB helemaal niet als gevaar. Hij wilde zelfs op bezoek bij de zwarte weduwe.

Sorry hoor, maar een site als gebladerte.nogwat gelijkstellen aan een wetenschappelijk onderzoek getuigd van een bord voor je hoofd.

...gewist om on-topic te blijven...
Laatst gewijzigd door TheKeimpe op 20 mei 2010 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 mei 2010 09:01

Het lijkt me dat we beter weer ontopic kunnen gaan. Terugblikken naar de Tweede Wereldoorlog is niet het onderwerp van dit topic.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 mei 2010 15:29

Sta actief achter Israel, prima , maar als gevolg van de tweede wereldoorlog werd er een muur gebouwd in de koude oorlog ! Men voert nu zelf deze praktijken uit, voornamelijk tegen terrorisme , deze is volkomen illegaal en schendt de rechten van de conventie van Geneve, .. wat is dan jouw mening daar over, Dat het goed is dat Israel deze schendt ?

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 20 mei 2010 22:29

Spons schreef:Sta actief achter Israel, prima , maar als gevolg van de tweede wereldoorlog werd er een muur gebouwd in de koude oorlog ! Men voert nu zelf deze praktijken uit, voornamelijk tegen terrorisme , deze is volkomen illegaal en schendt de rechten van de conventie van Geneve, .. wat is dan jouw mening daar over, Dat het goed is dat Israel deze schendt ?

Er zijn meer landen die een muur hebben als scheiding. Tussen Amerika en de USA is ook een muur waar andere wetten gelden dan de landelijke. Ook tussen Noord en Zuid Korea is een muur.
Ook waren er in het verleden ook muren als grenzen, de Chinese mmur en de muur van Hadrianus. Israel is op dat punt geen unicum. Ook zijn er digitale muren. Pakistan bijvoorbeeld http://www.nu.nl en China bijvoorbeeld die alle mensenrechten schendt.
Leg niet de nadruk op Israel als agressor, die muur staat er als verdediging. Jij hebt toch, als je een tuin hebt, toch ook een afscheiding? Ik heb een muur als erfafscheiding omdat de @#$ hond van de buren niet te vertrouwen is maar van de buren opzich heb ik geen last.
Nosce te ipsum

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 mei 2010 22:32

Precies, maar de buren hebben recht om te klagen als die muur op hun grondgebied staat. Zo is het ook met Israel. Israel heeft internationaal erkende grenzen, namelijk die van 1948. Als die muur of dat hek op die grenzen zou staan, zou niemand recht op klagen hebben, maar de realiteit is anders.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 20 mei 2010 23:07

Mensen ik vraag me af hoe jullie al je standpunten bijbels gezien kunnen onderbouwen?
Gods woord is zo duidelijk over wie Israël en de Joden voor Hem zijn, maar velen hebben het hier enkel over
"Ik vind" en "het is" niet eerlijk dit en dat.
Mensen "de wereld" is niet eerlijk, we leven in 1 grote leugen en bedrog na de zondeval en dat zal blijven totdat Jezus terug komt en de wereld gaat oordelen.

Tot die tijd sta ik als een paal achter Isralël, de Joden Gods volk waarom? Omdat Hij dat zelf ook doet.
Er staan nog een aantal dingen te gebeuren die moelijk en zwaar worden voor Israël, maar dat zijn profetieën het hoort er ook bij.
Ik blijf bij mijn standpunt dat je als christen zijnde achter Gods volk moet staan, omdat God dat van ons vraagt.
Hij die jou en mee zo liefheeft, heeft Zijn volk Israël, Zijn oogappel ook lief!
God zelf zorgt ervoor dat ze op een dag bevrijd worden, wie zijn wij dat we tegen ze zouden zijn, of met aardse en menselijke maatstaven meten.

Sorry, als ik zie welke argumenten worden aangedragen om maar niet achter Israël te willen/hoeven staan getuigd dat mijns inziens van te weinig bijbelkennis en te weinig geestlijk inzicht.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 mei 2010 09:01

Beste Antoinette, heel concreet een paar vragen:
- Sta je achter het Joodse volk, of achter de Joodse regering?
- Keur je misdaden door het Joodse volk goed?
- Moet Israël zich wel of niet aan internationale afspraken houden?

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 21 mei 2010 22:23

Optimatus schreef:Precies, maar de buren hebben recht om te klagen als die muur op hun grondgebied staat. Zo is het ook met Israel. Israel heeft internationaal erkende grenzen, namelijk die van 1948. Als die muur of dat hek op die grenzen zou staan, zou niemand recht op klagen hebben, maar de realiteit is anders.

Je kent toch het recht op overpad?
Nosce te ipsum

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 21 mei 2010 22:40

TheKeimpe schreef:- Keur je misdaden door het Joodse volk goed?

Kortzichtige denigrerende en beledigende opmerking. De meeste Joden leven in Amerika, zij zijn ook deel van het Joodse volk of bedoel je het Joodse volk in Amsterdam/Amstelveen of Antwerpen.

Kijk eens naar de misdaden van de PLO, Hamas of Hezbollah. (zelfmoordacties, christenen afslachten)

Het feit dat er weinig burgerslachtoffers vallen in Israel is te danken aan de regering die zorgt voor zijn burgers (luchtalarm, schuilkelders, geen wapenopslag in scholen of dicht bevolkte gebieden). Als je je bedreigd voelt of wordt heb je het recht je te verdedigen.
Nosce te ipsum

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 22 mei 2010 15:35

Spons schreef:Sta actief achter Israel, prima , maar als gevolg van de tweede wereldoorlog werd er een muur gebouwd in de koude oorlog ! Men voert nu zelf deze praktijken uit, voornamelijk tegen terrorisme , deze is volkomen illegaal en schendt de rechten van de conventie van Geneve, .. wat is dan jouw mening daar over, Dat het goed is dat Israel deze schendt ?

Muur is niet de correcte term voor iets wat grotendeels een hek is. Alleen daar waar dat echt voor de veiligheid noodzakelijk is, is wel sprake van een muur. Verder is de plaats van het hek n.a.v. het Israëlisch hooggerechtshof al op diverse plaatsen verplaatst.

Verder: Nogal makkelijk om vanaf een veilige afstand te appelleren aan internationaal recht. Voor Israël is het keiharde feit dat er sinds het voltooien van de afscheiding vrijwel geen aanslagen meer plaatsvinden. Beeld je eens in dat wij in zo'n situatie zaten. Ik heb het zeer sterke vermoeden dat wij ook onze eigen veiligheid zouden verkiezen, in weerwil van wat men daar in andere landen van vindt...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Terug naar “Archief”