Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anne 80

Re: Kinderwens

Berichtdoor Anne 80 » 18 mei 2010 20:29

Marnix schreef:Oh sorry, dat had ik even gemist. Er zijn hier zoveel mensen en ik onthoud soms niet precies alle dingen. Sorry voor mijn onbewuste lompheid. Dat was niet de bedoeling.

Dacht ik al :wink:
Geeft niks hoor!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mei 2010 09:24

ik deed laatst wat in de collectebus en haar oog viel op onze trouwfoto. Ze vond m erg gaaf en zei: "Nu snel kinderen!!" Ze liep lachend weg (bedoelde het echt als grapje) maar ik stond stomverbaasd te kijken. Mensen gaan er (nog steeds) van uit dat als je getrouwd bent, je dus automatisch snel aan kinderen gaat beginnen. Ik zei bewust niets en deed echt hard de deur dicht. Ik smeet m gewoon dicht. Hopelijk heeft dat haar een beetje na doen denken (ik verwacht het niet). Zo'n opmerking is op zich wel logisch, en ik snap het wel. Maar ze weten niet het verhaal achter de voordeur. Ik blijf me er aan ergeren, ik kan er niets aan doen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2010 09:33

Ach sommige mensen weten niet beter.... Die denken dat ieder mens snel zwanger is ik dacht daar zelf ook nooit echt over na tot dat het bij jezelf of iemand in de omgeving er mee te maken heeft.

Ik krijg ook van clienten en collega's vaak te horen wacht nog maar even hoor je bent nog zo jong of juist van wanneer komen er kindjes en dan is mijn antwoord standaard als het zover is hoor je het vanzelf wel :D

Een paar collega's weten dat wij een kinderwens hebben die nu al best lang duurt en dat we naar de dokter geweest zijn maar de meeste weten het niet omdat ik ze 1 keer in de maand zie en soms wel maanden niet.
Maar als ze er naar vragen vertel ik het gewoon.
Laatst gewijzigd door liefie op 20 mei 2010 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2010 09:41

kwebbel schreef:ik deed laatst wat in de collectebus en haar oog viel op onze trouwfoto. Ze vond m erg gaaf en zei: "Nu snel kinderen!!" Ze liep lachend weg (bedoelde het echt als grapje) maar ik stond stomverbaasd te kijken. Mensen gaan er (nog steeds) van uit dat als je getrouwd bent, je dus automatisch snel aan kinderen gaat beginnen. Ik zei bewust niets en deed echt hard de deur dicht. Ik smeet m gewoon dicht. Hopelijk heeft dat haar een beetje na doen denken (ik verwacht het niet). Zo'n opmerking is op zich wel logisch, en ik snap het wel. Maar ze weten niet het verhaal achter de voordeur. Ik blijf me er aan ergeren, ik kan er niets aan doen.

Wat voor collecte was dat dan? De meeste mensen denken volgens mij niet meer echt zo, behalve in bepaalde kringen.

En tja, verder, ze weten de rest van het verhaal niet, dus misschien moet je hen hun onwetendheid maar vergeven :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 mei 2010 09:42

pfff wat voor collecte? Volgens mij de hartstiching. Ik weet wel dat ik hun "onnozelheid" maar even moet vergeten maar toch.... ik weet het niet. Het lijkt alsof ik er soms heel bewust mee bezig ben. Bepaalde periodes ook weer helemaal niet. Ach tsja...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 mei 2010 10:00

In plaats van de deur dicht te smijten had je natuurlijk ook iets kunnen zeggen in de trant van 'dat is geen vanzelfsprekendheid.' Meer kans dat zoiets haar aan het nadenken zet.
pobody's nerfect

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 mei 2010 12:42

Kwebbel: vervelend als iemand zoiets zegt tegen je!
Wij zijn daar heel makkelijk in als iemand zoiets zegt.
Dan antwoorden wij bijv met: Daar wachten we nog steeds op (als je zoiets zegt bereik je dat mensen na gaan denken...)
Of we zeggen: Kinderen van van harte welkom maar die komen niet bij iedereen even snel.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mei 2010 13:10

Ik zeg ook meestal iets in die trant, 'het gaat niet bij iedereen zo makkelijk' bijv.
Inmiddels zijn onze naaste familieleden allemaal op de hoogte van onze kinderwens. Ze leven allemaal erg mee! :D
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mei 2010 13:12

@Daphne super dat jullie het verteld hebben is wel fijn he dat iedereen op de hoogte is.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mei 2010 13:14

Ja, echt wel. Dat hadden we al veel eerder moeten doen... 8) Maar ja, we komen beiden uit redelijk gesloten families. Nu we merken dat ze allemaal erg meeleven, ben ik erg blij, dat we het verteld hebben. En het gekke is, nu het 'hoge woord' er dan eenmaal uit is, durven we er ook gelijk heel open over te zijn.
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 mei 2010 13:35

Fijn Daphne! Dat is vast een opluchting :)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mei 2010 13:50

Wat fijn Daphne. Een soort van opluchting?

Als mensen aan ons vragen of wij al kinderen hebben en mijn man staat er bij verteld hij het altijd (die kan het op dit moment toch wat makkelijker, ik schiet gelijk vol).

Hier krijg je ook van die opmerking van: o maar je bent nog maar net getrouwd, bij de meeste stelletjes duurt het gewoon 2 jaar. (tsja, wie wat er speelt? en je gaat, tenminst ik, niet heel je hebben en houden op tafel gooien waarom het (nog) niet gekomen is).

Het blijft een lastig onderwerp.

En ik vindt ook altijd als je kinderen hebt, daar mag je gerust van genieten en mag je best over praten en vertellen hoe lief en leuk ze zijn (etc.).

En ik vindt ook dat je best verdriet mag hebben van de ongewenste kinderloosheid.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 20 mei 2010 15:30

@ Daphne: heel herkenbaar, dat het fijn is om het te delen met naaste familieleden. Wat fijn dat jullie die stap hebben genomen joh!!! Weet je wat m'n schoonzus zei: ik vind het fijn dat jullie het met ons delen want dan geven jullie ons de kans om met jullie mee te leven. Zo had ik het nog niet eens bedacht, maar het is wel vaak zo dat je het voor je omgeving wat makkelijker maakt om jullie te benaderen omdat je zelf de eerste stap hebt gezet.

Wij hebben helaas te horen gekregen dat kinderen krijgen op een natuurlijke manier helaas uitgesloten is voor ons... Het was eerst nog: misschien, maar nu is het definitief. En dat is best hard...
Psalm 25:2 (ber.)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mei 2010 15:41

saartje schreef:@ Daphne: heel herkenbaar, dat het fijn is om het te delen met naaste familieleden. Wat fijn dat jullie die stap hebben genomen joh!!! Weet je wat m'n schoonzus zei: ik vind het fijn dat jullie het met ons delen want dan geven jullie ons de kans om met jullie mee te leven. Zo had ik het nog niet eens bedacht, maar het is wel vaak zo dat je het voor je omgeving wat makkelijker maakt om jullie te benaderen omdat je zelf de eerste stap hebt gezet.

Wij hebben helaas te horen gekregen dat kinderen krijgen op een natuurlijke manier helaas uitgesloten is voor ons... Het was eerst nog: misschien, maar nu is het definitief. En dat is best hard...

Hè, wat een nare mededeling! Bah, ik krijg er kippenvel van... Sterkte met het verwerken hiervan! 8>)
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 20 mei 2010 15:58

Wat naar, Saartje! Veel sterkte!

Daphne, fijn! Toch een soort last-van-je-schouder-gevallen-voel, lijkt me!

Terug naar “Archief”