Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor pannenkoek » 17 mei 2010 17:13

MissF schreef:Volgens mij eet je veel te weinig, Kwebbel. Gewoon tijdens het ontbijt een boterham extra, en tijdens het middageten ook. Dat kan best al veel schelen.
Ik eet vandaag:

ontbijt:
1 beschuitje met vlokken

tussendoor:
2 beschuitjes met vlokken :D

Middageten:
3 boterhammen, 1 met oude kaas, 1 met vlokken, 1 met kipfilet

tussendoor:
appel

avondeten:
zuurkool
gekookte aardappel
stukje magere rookworst
optimel chocoladevla

tussendoor:
lolly

En daarmee kom ik nog niet eens aan de 1400 kcal die ik eigenlijk zou moeten hebben.
Mijn zus is met streep-je-slank 20 kilo afgevallen, ik de eerste keer al 15, nu weer bijna 6. Het werkt echt geweldig, vooral om je MOET eten, en dan pas ziet dat heel weinig eten totaal geen zin heeft. Je moet van elke schijf genoeg eten, en dan heb je nog ruimte voor ongezonde extraatjes. Oude kaas en vlokken zijn in principe niet echt gezond, maar het vult wel mijn vakjes, zonder dat ik alleen maar magere vleeswaren op brood hoef te eten, waar ik niet zo van hou.

Dus gewoon meer eten Kwebbel :) Jezelf ertoe dwingen, desnoods tussendoor een keer een boterham extra

Ik viel ook niet meer af, en mij werd ook aangeraden om iets meer te eten.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mei 2010 17:57

@Laura: sonja bakker is idd een dieet en toen was ik ook nog zo wanhopig omdat ik mezelf echt te dik vond. Het lukte wel maar ik nam ook niet meer de moeite om in het boek te kijken. TOen ik dacht dat ik het zelf kon lukte het niet meer. Misschien moet ik er inderdaad mee stoppen en accepteren dat ik met m'n 1.66 gewoon 73 kg weeg en nooit meer naar de 60 ga zoals ik eerst altijd woog.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mei 2010 18:00

Hihihihi, MissF is een vlokkenmonster :mrgreen:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 17 mei 2010 18:02

Ik geloof trouwens ook niet dat alle dietistes graatmager zijn, en ook al is die van jou heel slank, dan maakt dat toch niet uit? Zo iemand zit daar niet om jou te veroordelen op je gewicht maar om je te helpen. En juist als je een gezonde leefstijl wil voor de rest van je leven kan de dietiste je goede adviezen geven. Ze let dan ook op wat voor jou haalbaar is in combinatie met je werk enzo. Een dieet als Sonja Bakker is juist het tegenovergestelde van een gezonde levensstijl: het is een ongezond dieet wat je nooit kan volhouden en waardoor je de kilo's niet definitief kwijtraakt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mei 2010 18:33

@laura,ssssssst.....
Als ik geen pure vlokken of hagelslag meer mag eten, dan kan ik net zo goed meteen stoppen met lijnen ;) Ik wil nu gewoon net zo eten als ik altijd deed, alleen minder. Zo kan ik het tenminste volhouden als ik straks weer 2000 kcal ga eten. Dan ga ik ook echt niet alleen maar magere vleeswaren eten hoor :mrgreen:

Ik heb bij vlagen ook wel dat ik mezelf wel accepteer, tot het opeens genoeg is, en dan ga ik weer lijnen. Nu wil ik dit keer toch maar echt proberen om een beetje op gewicht te blijven. 67 is maximum. Ben benieuwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mei 2010 18:53

MissF schreef:@laura,ssssssst.....
Als ik geen pure vlokken of hagelslag meer mag eten, dan kan ik net zo goed meteen stoppen met lijnen ;)

Oooo, pure hagelslag is zooo lekker =P~ Ik was het de vorige keer vergeten te kopen in NL en heb toen mn vriendin kwam 2 weken geleden meteen gevraagd of ze 4 pakken mee wilde nemen :oops: :mrgreen:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 17 mei 2010 19:20

LauraC schreef:
MissF schreef:@laura,ssssssst.....
Als ik geen pure vlokken of hagelslag meer mag eten, dan kan ik net zo goed meteen stoppen met lijnen ;)

Oooo, pure hagelslag is zooo lekker =P~ Ik was het de vorige keer vergeten te kopen in NL en heb toen mn vriendin kwam 2 weken geleden meteen gevraagd of ze 4 pakken mee wilde nemen :oops: :mrgreen:

Dat wou ik nu net gaan zeggen..mijn vriend gaat vrijdag even naar NL en als hij zonder hagelslag terugkomt komt hij er niet in ;)
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mei 2010 19:54

kwebbel schreef:@Laura: sonja bakker is idd een dieet en toen was ik ook nog zo wanhopig omdat ik mezelf echt te dik vond. Het lukte wel maar ik nam ook niet meer de moeite om in het boek te kijken. TOen ik dacht dat ik het zelf kon lukte het niet meer. Misschien moet ik er inderdaad mee stoppen en accepteren dat ik met m'n 1.66 gewoon 73 kg weeg en nooit meer naar de 60 ga zoals ik eerst altijd woog.

hmmm ik accepteerde eerst dat ik met m'n 1.58 gewoon 78.3 (!!) kg woog.
Maar ik ben er 5 kwijt. Zat nu net boven de 73 kg. Er is weer een klein beetje bij. Dat heb ik heel snel. IK bleeef steken, ben ff niet actief geweest en hoop er deze wk weer wat af te krijgen
Straks kijken of ik weer kan hard lopen. Met mijn voet gaat het goed.
ben vorige wk woe door mijn enkel gegaan. Onze zoon loopt nu 10 km, straks mijn schema doen
2x1 min. 3x2 min en 2x3 min. met 2 min. rustig wandelen er tussen door.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2010 23:24

@kwebbel niet vervelend bedoeld hoor, maar waarom probeer je niet 's een paar weken om meer te eten? D'r zijn hier veel mensen die aangeven dat het werkt, en niet alleen uit theorie, maar ook praktijk! Probeer de caloriechecker, ww of streep je slank! Dat zijn volgens mij de beste manieren om blijvend gewicht te verliezen, omdat het middelen zijn die er voor zorgen dat je eetpatroon niet tijdelijk is, maar iets wat je altijd goed kan volhouden!

Voor mij was het een echte eyeopener. Had al Zoveel geprobeerd zonder blijvend resultaat; sb, ziekenhuisdieet, geen tussendoortjes, dietist. En nu ben ik gewoon 23 kg kwijt! :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 mei 2010 09:10

pannenkoek schreef:
kwebbel schreef:@Laura: sonja bakker is idd een dieet en toen was ik ook nog zo wanhopig omdat ik mezelf echt te dik vond. Het lukte wel maar ik nam ook niet meer de moeite om in het boek te kijken. TOen ik dacht dat ik het zelf kon lukte het niet meer. Misschien moet ik er inderdaad mee stoppen en accepteren dat ik met m'n 1.66 gewoon 73 kg weeg en nooit meer naar de 60 ga zoals ik eerst altijd woog.

hmmm ik accepteerde eerst dat ik met m'n 1.58 gewoon 78.3 (!!) kg woog.
Maar ik ben er 5 kwijt. Zat nu net boven de 73 kg. Er is weer een klein beetje bij. Dat heb ik heel snel. IK bleeef steken, ben ff niet actief geweest en hoop er deze wk weer wat af te krijgen
Straks kijken of ik weer kan hard lopen. Met mijn voet gaat het goed.
ben vorige wk woe door mijn enkel gegaan. Onze zoon loopt nu 10 km, straks mijn schema doen
2x1 min. 3x2 min en 2x3 min. met 2 min. rustig wandelen er tussen door.

Nou, het is mee gevallen. Hardlopen ging verder goed. Geen last gehad van mijn voet.
Ik heb 2x1, met 1 min. tussendoor, 2x2 met 2 min. tussendoor, en 2x3 en ook 2 min. tussendoor gelopen. Dit moet ik zo opbouwen dat ik over 7 wk 20 min. kan volhouden.
Onze zoon van 13 liep gister, 50 min. 10 km. Die heeft een schema dat hij 45 min. doet over 10 km.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mei 2010 20:43

kwebbel schreef:diëtiste vind ik niet nodig. ik hoef niet zoveel af te vallen. (15kg) Ik heb het idee dat als ik nog meer ga eten dat ik dus zwaarder word. En dat wil ik niet. Als ik dit eet dan heb ik ook meer dan genoeg. Wat zou ik nog meer kunnen eten wat lekker/gezond is? Trouwens, liefie: had je mijn avondeten ook al meegerekend? :wink:
van meer eten kan je juist ook afvallen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mei 2010 21:47

Jannoek schreef:@kwebbel niet vervelend bedoeld hoor, maar waarom probeer je niet 's een paar weken om meer te eten? D'r zijn hier veel mensen die aangeven dat het werkt, en niet alleen uit theorie, maar ook praktijk! Probeer de caloriechecker, ww of streep je slank! Dat zijn volgens mij de beste manieren om blijvend gewicht te verliezen, omdat het middelen zijn die er voor zorgen dat je eetpatroon niet tijdelijk is, maar iets wat je altijd goed kan volhouden!
caloriën heb ik geprobeerd bij te houden, maar ik vind dat zo'n gedoe om het elke dag in te vullen! Ik heb daar gewoon geen geduld voor.... en stiekem ben ik daar ook niet gedisciplineerd in... :oops: maar ik doe mijn best om meer te eten!
Ik heb vandaag op:
ontbijt: 1 kommetje cruesli, een appel en een glas water
tussendoor: een banaan, een glas water
12.00 uur: twee boterhammen met smeerworst
15.00 uur: een kopje thee en een gevulde koek
16.00 uur: 2 crackers met filet american, een banaan en een 35gram yoghurt (zo'n cupje)
18.00 uur: 200gram lasagne
20.00 uur: 2 glasen crystal clear
valt best mee toch? En niet veel gesnoept, maar ik zit best vol en ben snotverkouden dus mss ga ik nu weer minder eten :? ik zal als ik tijd en zin heb dit morgen ff invoeren op caloriechecker :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 mei 2010 22:06

Gelukkig hoef ik niet op de lijn te letten, ik ben nature een matige eter. Maar mijn man tobt zijn hele leven al met de kilo's. Teveel, eraf, eraan, eraf.... Alle dieten werken, gaan prima, maar toch, vroeg of laat val je terug in oude patroon en hup, jojoot hij weer terug naar oude gewicht. Mensen geloof me nou, het is heel simpel. Je kunt nl ook te weinig eten. Dus 3 bescheiden maaltijden, 3 tussendoortjes, dus zoals een fruit, sultana, yoghurtje, rauwkost, MEER bewegen, dus een half uur lang, zodanig dat je hartslag omhoog gaat. Het allerbeste is 1 pond, hooguit 1 kilo per week af gaan vallen. Dus bij extreem overgewicht doe je er dan meer dan een jaar over. Prima. Je voelt je een stuk beter, het is alleen zaak als je snoept, dat niet meer te doen. Als je weet : morgen moet ik naar een verjaardag en help ik kan dat gebakje niet afslaan, alleen dat gebakje dan te nemen en de rest van de tussendoortjes niet. Nog beter is het aantal kcal evt te bepalen wat je teveel eet, en dat te gaan verbranden. Daar zijn tabellen voor. En let op: dat valt zwaar tegen. Voor 1 Marsreep moet je echt flink bewegen ! Maar je wordt je dan wel bewust van hetgeen je in je mond stopt. Voor veel mensen is eten emotie. Men stopt soms ook automatisch iets in zn mond. Ik zie ook veel autobestuurders die zitten te kauwen. Zak snoep op de bijrijdersstoel. Soms is het ook raadzaam een poosje een eetdagboek bij te houden. Als je dan denkt dat je dik wordt van de wind, kun je zien dat het niet zo is. Elk pondje gaat door het mondje. Het is idd niet eerlijk dat sommige mensen vrijwel alles kunnen eten en anderen niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 mei 2010 22:12

kwebbel schreef:
Jannoek schreef:@kwebbel niet vervelend bedoeld hoor, maar waarom probeer je niet 's een paar weken om meer te eten? D'r zijn hier veel mensen die aangeven dat het werkt, en niet alleen uit theorie, maar ook praktijk! Probeer de caloriechecker, ww of streep je slank! Dat zijn volgens mij de beste manieren om blijvend gewicht te verliezen, omdat het middelen zijn die er voor zorgen dat je eetpatroon niet tijdelijk is, maar iets wat je altijd goed kan volhouden!
caloriën heb ik geprobeerd bij te houden, maar ik vind dat zo'n gedoe om het elke dag in te vullen! Ik heb daar gewoon geen geduld voor.... en stiekem ben ik daar ook niet gedisciplineerd in... :oops: maar ik doe mijn best om meer te eten!
Ik heb vandaag op:
ontbijt: 1 kommetje cruesli, een appel en een glas water
tussendoor: een banaan, een glas water
12.00 uur: twee boterhammen met smeerworst
15.00 uur: een kopje thee en een gevulde koek
16.00 uur: 2 crackers met filet american, een banaan en een 35gram yoghurt (zo'n cupje)
18.00 uur: 200gram lasagne
20.00 uur: 2 glasen crystal clear
valt best mee toch? En niet veel gesnoept, maar ik zit best vol en ben snotverkouden dus mss ga ik nu weer minder eten :? ik zal als ik tijd en zin heb dit morgen ff invoeren op caloriechecker :wink:

Ik zie dit dagmenuutje. Niet boos worden hoor, maar als je het nu eens bijv zo zou doen :
ontbijt; kommetje ontbijtgranen (Special K of zo in Cruesli zit veel suiker !)
10 uur appel
11 uur glas water
12 uur 2 boterhammen, eentje met smeerworst en eentje met bijv plakjes tomaat of radijs en beker karnemelk of kopje thee
15 uur kopje thee met 2 biscuitjes (weet je hoeveel kcal er in 1 gevulde koek zit ?)
16 uur kopje drinkbouillon, slechts ca 6 kcal !
18 uur lasagne (mag ik vragen, zelfgemaakt ? Dan kun je er nl groente, zoals spinazie en courgette in verwerken, lekker vullend en langzaam verterend en de saus van magere melk ?)
21 uur fruit
Ik zeg je dit dat het handig is om je stofwisseling aan de gang te houden.
Dan gaat je verbranding automatisch sneller, je kacheltje brandt hoger.
En juist als je verkouden bent, veel (water) drinken en lekker vit C (= alle fruit) eten.
Beterschap !

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 mei 2010 07:17

schelpje3 schreef:Gelukkig hoef ik niet op de lijn te letten, ik ben nature een matige eter. Maar mijn man tobt zijn hele leven al met de kilo's. Teveel, eraf, eraan, eraf.... Alle dieten werken, gaan prima, maar toch, vroeg of laat val je terug in oude patroon en hup, jojoot hij weer terug naar oude gewicht. Mensen geloof me nou, het is heel simpel. Je kunt nl ook te weinig eten. Dus 3 bescheiden maaltijden, 3 tussendoortjes, dus zoals een fruit, sultana, yoghurtje, rauwkost, MEER bewegen, dus een half uur lang, zodanig dat je hartslag omhoog gaat. Het allerbeste is 1 pond, hooguit 1 kilo per week af gaan vallen. Dus bij extreem overgewicht doe je er dan meer dan een jaar over. Prima. Je voelt je een stuk beter, het is alleen zaak als je snoept, dat niet meer te doen. Als je weet : morgen moet ik naar een verjaardag en help ik kan dat gebakje niet afslaan, alleen dat gebakje dan te nemen en de rest van de tussendoortjes niet. Nog beter is het aantal kcal evt te bepalen wat je teveel eet, en dat te gaan verbranden. Daar zijn tabellen voor. En let op: dat valt zwaar tegen. Voor 1 Marsreep moet je echt flink bewegen ! Maar je wordt je dan wel bewust van hetgeen je in je mond stopt. Voor veel mensen is eten emotie. Men stopt soms ook automatisch iets in zn mond. Ik zie ook veel autobestuurders die zitten te kauwen. Zak snoep op de bijrijdersstoel. Soms is het ook raadzaam een poosje een eetdagboek bij te houden. Als je dan denkt dat je dik wordt van de wind, kun je zien dat het niet zo is. Elk pondje gaat door het mondje. Het is idd niet eerlijk dat sommige mensen vrijwel alles kunnen eten en anderen niet.

Voor 1 Marsreep moet je echt flink bewegen !

Toen ik veel op de hometrainer zat fietste ik 26.5 km en ik was 600 kcal. kwijt. Dus voor 1 twix ( daar staat op 98 kc op!!) moet je 4.5 km fietsen. Dus als je voor het lekker er 3 neemt of zo moet je ruim 13 km fietsen. En dat valt idd tegen.
Het fietsen werd ik een beetje zat. Ik heb dat ding in de kelder staan. Maar hardlopen gaat aardig goed. misschien wat voor jou Kwebbel? Ik ben bereid je het schema te sturen wat ik heb. je hebt mijn lengte en gewicht gezien? (158 en ik woog eerst 78.3, ben er bijna 5 kwijt geweest) Dus erg zwaar. Maar ik ben tevreden over het lopen.

Terug naar “Archief”