Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Sinds het geleidelijke verval van het christendom heeft onze samenleving geen gedefinieerde, algemeen aanvaarde morele basis meer.
De gehele Nederlandse wet en de rechtspraak wordt tegenwoordig bijvoorbeeld geheel gebaseerd op de redelijkheid en op wat de meerderheid redelijk vindt. Een klankbord is er echter niet, wat tot gevolg heeft dat de moraal nogal kan veranderen. Zo vindt de meerderheid tegenwoordig dat ongeboren kinderen tot op een bepaald moment vermoord mogen worden. Men noemt de kinderen tot die tijd namelijk nog geen echte mensen. Ouderen die geen zin meer in het leven hebben kunnen hun leven laten beëindigen.
Als in het hele leven slechts de natuurwetten aan bod komen om het leven te verklaren dan is dit het resultaat. Alles wordt leeg en doelloos. Het enige doel is om alles voor jezelf uit het leven te halen. Het is dus hoog tijd dat het creationisme weer een plaats krijgt in het onderwijs en de media, anders zal de maatschappij verder in verval raken.
Willem3210 schreef:Hallo!
Herkennen jullie de situatie dat je met iemand in gesprek komt over het geloof en dat je woorden en tijd tekort komt om alles te bespreken? Ik heb een tijdje geleden zo'n gesprek gehad en toen ging het met name over evolutie. Ik heb toen besloten om alles wat ik hiervan weet op een website te zetten zodat ik iemand die ik hierover spreek hiernaar kan verwijzen. Ik vind het zelf bovendien leerzaam om voor jezelf alles op een rijtje te zetten.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die me tips kunnen geven om de website verder te ontwikkelen / uit te breiden of eventueel aan te passen. Ik heb de website overigens nog niet helemaal af, maar het zal altijd wel in ontwikkeling blijven. Ook moet ik nog het een en ander verder leren over websites maken.
De website is evolutiegeloof.nl
Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Als in het hele leven slechts de natuurwetten aan bod komen om het leven te verklaren dan is dit het resultaat. Alles wordt leeg en doelloos. Het enige doel is om alles voor jezelf uit het leven te halen. Het is dus hoog tijd dat het creationisme weer een plaats krijgt in het onderwijs en de media, anders zal de maatschappij verder in verval raken.
Willem3210 schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik begrijp dat het hele issue rondom evolutie voor velen hier een nogal uitgekauwd onderwerp lijkt te zijn. De werkelijkheid is echter dat veel mensen nog steeds denken dat de mens een product van toeval is.
Willem3210 schreef:Ik begrijp dat het hele issue rondom evolutie voor velen hier een nogal uitgekauwd onderwerp lijkt te zijn. De werkelijkheid is echter dat veel mensen nog steeds denken dat de mens een product van toeval is.
Willem3210 schreef:Waar het uiteindelijk echter om gaat is of wij zijn ontstaan door evolutie of door creatie. Ik sta achter creatie maar sluit evolutie daarbij niet buiten. Ik ben van mening dat evolutie, en degeneratie, in werking zijn getreden na de zondeval.
Ik ontken evolutie dus niet, maar wel op de manier zoals Richard Dawkins deze presenteert. Ik zie evolutie niet als een scheppende kracht. (Ik ben overigens van mening dat de bijbel geen wetenschappelijke verklaring voor het ontstaan van de mens geeft.)
Ik ben overigens wel benieuwd of er mensen zijn die evolutie wel als scheppende kracht zien. Ik vraag me bovendien af hoe je dit combineert met het geloof. (waarom zou je rekenschap aan God afleggen als alles toeval is en hij je schepper niet is)
Willem3210 schreef:Leuk dat er zoveel reacties zijn!
Ik snap dat er rond dit isssue nogal wat meningsverschillen zijn.
Mijn doel van de site was ook juist om duidelijk te maken dat er nogal wat hiaten in de evolutietheorie zitten en niet om propaganda te maken van hoe het wel zit.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten