Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor LauraC » 17 mei 2010 13:42

Bijna 10 jaar geleden ging ik naar een dietiste omdat ik niet tevreden was met mijn gewicht, en zij zei ook dat ik dus te weinig at...Het kan dus wel, te weinig eten om af te vallen. Nadat ik een goed maaltijdplan van haar had grekegen vielen de kilo's eraf. En ik zat op de middelbare school en moest gewoon eten wat mn moeder klaarmaakte dus veel 'gezeur' had ik er niet aan. Voedsel afwegen heb ik bv nooit hoeven doen. Dus misschien, als je echt blijvend al wilt vallen Kwebbel, moet je eens langs een dietiste gaan die een persoonlijk plan voor jou opstelt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mei 2010 14:15

diëtiste vind ik niet nodig. ik hoef niet zoveel af te vallen. (15kg) Ik heb het idee dat als ik nog meer ga eten dat ik dus zwaarder word. En dat wil ik niet. Als ik dit eet dan heb ik ook meer dan genoeg. Wat zou ik nog meer kunnen eten wat lekker/gezond is? Trouwens, liefie: had je mijn avondeten ook al meegerekend? :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2010 14:16

kwebbel schreef:diëtiste vind ik niet nodig. ik hoef niet zoveel af te vallen. Ik heb het idee dat als ik nog meer ga eten dat ik dus zwaarder word. En dat wil ik niet. Als ik dit eet dan heb ik ook meer dan genoeg. Wat zou ik nog meer kunnen eten wat lekker/gezond is? Trouwens had je mijn avondeten ook al meegerekend? :wink:

Ja dat had ik meegerekend op een stukje vlees na want daar zit zoveel verschil van calorieen in :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mei 2010 14:18

het avondeten verschilt nog al he, macaroni of 100gram groente en aardappels, is wel wat anders. Maar 1000 calioriën dat is dan echt niet veel nee, ik weet ook echt niet hoe ik meer kan eten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2010 14:29

Is ook zo maar ik was al van 175 gram aardappels uitgegaan en 200 gram groente :wink: Klopt in pasta enz zitten veel meer calorieen daarom eet ik daar maximaal 400 gram van en doe ik er weinig vlees en veel groenten door.

Dit is mijn menu voor vandaag

ontbijt
2volkoren beschuiten met filet
1 appel

tussendoor
200 gram galia meloen
kop verse groentensoep (30 gram tartaar apart gerekend)

lunch
3 volkoren boterhammen
1 met smeerkaas
2 met rookvlees

tussendoor
200 gram galia meloen

avondeten
150 gram aardappels
200 gram snijbonen met witte bonen
100 gram verse zalm (doe ik in aluminium folie in de oven zonder olie/boter)

Ik bereken dit via caloriechecker en dan zit ik op de 1099 calorieen dit vindt ik net te weinig dus ga ik zo nog kijken wat ik extra kan nemen.
zodat ik rond de 1300 calorieen zit.
Ik zie net dat ik nog helemaal geen melkproducten op heb dus ik ga magere kwark nemen met wat aardbeien...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 mei 2010 14:39

@ kwebbel, een dietiste lijkt me juist wel handig. 15 kg is niet onwijs veel, maar wel aardig wat. Ik denk echt dat zij goede tips kan hebben. Je merkt nu dat je niet afvalt en je bent daar mee bezig. Dan wordt het toch tijd om het roer om te gooien en dan lijkt me professioneel advies erg handig.

Ik ben niet bezig met afvallen dus verder weinig tips. Maar ik vind het zelf wel lekker om cherrytomaatjes de hele middag door te eten, dat is gezond, je houdt je maag bezig en het is wel lekker. Verder lijkt het me vooral belangrijk om veel groente te eten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2010 14:55

cherrytomaatjes zijn heerlijk eet ik ook vaak als tussendoortje!
Van fruit moet je wel matig zijn met druiven,verse ananas en bananen....

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 17 mei 2010 14:57

Kwebbel, als ik zo jouw verhalen lees kan een dietiste jou juist denk ik heel goed helpen. Dan leer je niet een of ander dieet maar een gezonde levensstijl waardoor je ook op gewicht blijft. Iedere keer afvallen en vervolgens weer aankomen is ongezonder dan een beetje overgewicht hebben, heb ik weleens gelezen.

Ik eet ook graag cherrytomaatjes als tussendoortje, erg lekker inderdaad!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 17 mei 2010 15:30

ik heb net even de calloriechecker ingevuld kom ik uit voor vandaag op 1666
Moet ik nu iets meer eten of is dit zo prima?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 mei 2010 16:28

ik vind een diëtiste niet nodig!! Ik heb een hekel aan diëtisten bovendien. Ze zijn altijd mager, geen grammetje vet aan de heupen en dijen. Eten altijd mager, mager dit en mager dat. Plakje magere ontbijtkoek, kopje magere yoghurt. Terwijl magere producten veel lactose bevatten waardoor je aan de poeperij kan raken. Ze weten altijd precies wat goed voor je is, maar ik wil een "nieuwe" levensstijl wil opbouwen waar ik de eerstkomende 20 jaar ook op kan teren. En met een dieet stop je uiteindelijk waardoor je je oude levensstijl dreigt op te pakken. En DAT wil ik juist niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mei 2010 16:36

Ik hoefde ook 'maar' 12 kilo af te vallen hoor....Maar ieder z'n ding. Ik vind al die 'onzin' dieetjes en zo weinig eten dat je lichaam in spaarstand komt te staan juist onzin! Dat is niet zoals het bedoeld is. Of je kunt jezelf gaan accepteren zoals je bent, als het allemaal niet meer lukken wil :-oo
O ja, nog even ter aanvulling. Een dietiste vind je niets, een dieet wil je niet omdat je dan 20 jaar erop moet 'teren' maar SB doe je wel? Is dat geen dieet dan?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 mei 2010 16:51

Volgens mij krijg je bij een dietiste juist aangeleerd hoe je je leefstijl kan aanpassen. Dit in tegenstelling tot echte dieten. En tuurlijk kan je alle eetgewoonten onder de noemer dieet zetten en dan schrijft een dietiste dus een dieet voor. Maar ze kan juist helpen met het aanpassen van eetgewoonten. En niet alle dietisten zijn supermager hoor!

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 17 mei 2010 16:59

Persoonlijk denk ik ook dat een dietste juist heel verstandig voor je kan wezen Kwebbel, jij eet nu gewoon verkeerd. Klinkt even een cru, maar jij wilt afvallen maar het lukt niet en dat frustreerd jou. Wat ik ook heel logische vind. Een dietste kan jou juist leren hoe je gezond kunt eten, maar wel om de juiste hoeveelheid caloriën binnen te krijgen waardoor jij waarschijnlijk ook zult afvallen...

Mijn ma heeft een super diëtste, zij heeft daar geleerd hoe ze gezond kan eten en niet een dieet voorgeschreven gekregen... Nu gaat ze er nog 1x in de 2 maanden omdat ze hetzelf prettig vindt. Al valt ze volgens mij niet eens zoveel meer af... Ze was eerder veel stenger voor haar zelf, magoed daar bemoei ik me niet mee ;).

@ Petra85; volgens mij is 1200-1300 caloriën voldoende als je wilt afvallen... Tenminste de diëtste van me ma had het over 1200 caloriën per dag voor 'n vrouw. Enne succes met afvallen! Denk dat als je straks gaat revalideren, meer beweging krijgt, al zal het natuurlijk wel heeel langzaam worden opgebouwd je dat ook een stuk zal helpen.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mei 2010 17:04

Volgens mij eet je veel te weinig, Kwebbel. Gewoon tijdens het ontbijt een boterham extra, en tijdens het middageten ook. Dat kan best al veel schelen.
Ik eet vandaag:

ontbijt:
1 beschuitje met vlokken

tussendoor:
2 beschuitjes met vlokken :D

Middageten:
3 boterhammen, 1 met oude kaas, 1 met vlokken, 1 met kipfilet

tussendoor:
appel

avondeten:
zuurkool
gekookte aardappel
stukje magere rookworst
optimel chocoladevla

tussendoor:
lolly

En daarmee kom ik nog niet eens aan de 1400 kcal die ik eigenlijk zou moeten hebben.
Mijn zus is met streep-je-slank 20 kilo afgevallen, ik de eerste keer al 15, nu weer bijna 6. Het werkt echt geweldig, vooral om je MOET eten, en dan pas ziet dat heel weinig eten totaal geen zin heeft. Je moet van elke schijf genoeg eten, en dan heb je nog ruimte voor ongezonde extraatjes. Oude kaas en vlokken zijn in principe niet echt gezond, maar het vult wel mijn vakjes, zonder dat ik alleen maar magere vleeswaren op brood hoef te eten, waar ik niet zo van hou.

Dus gewoon meer eten Kwebbel :) Jezelf ertoe dwingen, desnoods tussendoor een keer een boterham extra
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 17 mei 2010 17:09

Missf : je drinken telt toch ook mee?

Terug naar “Archief”