Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Kinderwens

Berichtdoor pannenkoek » 10 mei 2010 18:25

Galateia schreef:
MissF schreef:Ik kan tot nu toe wel zeggen dat het niet altijd simpel is om een kindje op te voeden, maar dat het echt wel fantastisch is. Ik snap persoonlijk ook de reactie van Annet niet helemaal. Natuurlijk zijn er mindere momenten, maar ik denk niet dat het goed is om zoiets aan je kinderen te laten merken. Mijn kind is nog jong, maar ik weet ook zeker dat mijn moeder het hebben van kinderen, al zijn ze soms nog zo moeilijk, absoluut fantastisch vindt. Ze heeft ook nog nooit 1 moment laten merken of gezegd dat het niet meevalt om kinderen op te voeden. En ik hoop echt dat mij dat ook gaat lukken.
En doordat ik dat zo sterk voel, kan ik me heel ietsjepietsje voorstellen dat het vreselijk kan zijn om ongewenst geen kinderen te hebben. En natuurlijk zitten er voordelen aan het niet hebben van kinderen, ben je veel vrijer, maar ik denk dat geen gevoel zo gaaf is als het zien van je eigen kind. (en dat bedoel ik juist helemaal niet als jaloersmakerij, maar juist om aan te geven dat ik denk dat kinderen hebben juist 1 van de mooiste dingen op deze wereld is, en dat ik het onwijs knap vind als ik hier lees dat mensen die ongewenst geen kinderen hebben zich zo goed staande kunnen houden, echt super van jullie! En ik hoop absoluut dat jullie tijd ook komt!!)

O, ik snap Annet wel, hoor. Ze geeft gewoon aan, dat het niet altijd idyllisch is. Soms is het gewoon zwaar. Ik ben benieuwd, wat je zegt, als je zelf 4 kids achterin de auto hebt zitten en ze gaan ruzie maken... dan moet je soms ook even diep zuchten. En ik lees nergens, dat Annet haar kinderen laat merken, dat het niet meevalt om te op te voeden. Jouw moeder zal toch zeker ook weleens een keer diep hebben moeten zuchten, of 's avonds laat uitgeteld op de bank gehangen hebben :wink:

Wij hebben er ook 4
De oudste 3 binnen 4 jr, en de jongste scheelt bijna 5 jr met de één na jongste. Nu 15, 13, 11 en 6.
De leeftijd van ruziemaken is hier voor de oudste voorbij. De jongens van 11 en 13 kunnen er wel wat van. Het ene moment gaat het super goed, en de andere dag vliegen ze elkaar in de haren. Tuurlijk wordt je wel eens boos, maar even later zou je ze zo op schoot willen nemen. Die van 11 wil dat nog graag, en dat doen we dan ook gewoon. Hij geniet er echt van.
"U bent mijn kleine lieve moedertje" ( ik ben 1.58)
de kinder wens maak ik van dicht bij mee. Ben de enige vd 4 die kinderen kan krijgen. En toen ik moest vertellen dat de derde er aan kwam ( in 4 jr tijd) vond ik het wel moeilijk.
2 vd 3 hebben inmiddels adoptie kinderen. Wat mijn zusje zou doen weet ik niet, maar door de zorgen die er zijn met die adoptiekinderen, denk ik haast dat zij daar niet voor kiezen.

IEdereen die ongewenst kinderloos is, veel sterkte!

En ik zie dat mijn onderschrift wel goed past bij dit onderwerp
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 10:20

Tuinfluiter schreef:Wat heb je dat mooi gezegd Saartje!!
Over moederdag, zaterdagmiddag stond er bij ons opeens een cadeautje voor de achterdeur.
We waren blijkbaar niet thuis toen het gebracht werd.
Vol spanning pakte ik het uit en het was een prachtig hartdienblad met blaadjes en kaarsjes erop.
Het allermooiste was de tekening plus verhaal.
Want daar stond op dat het ook voor mij mama-dag was want ik zorg altijd zo goed voor de oppaskinderen, net als een mama.
Nou, ik heb hier tranen met tuiten zitten huilen zo emo werd ik er van.
Wat was ik blij met dit gebaar.
En manlief was helemaal in de wolken dat de oppaskinderen mij zoiets hadden gegeven :lol:

Toen ik dit las, werd het bij mij ook een beetje wazig voor m'n ogen :wink:
Wat ontzettend mooi, maar idd ook gedurft, ze kent je goed blijkbaar.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 10:27

Galateia schreef:Ook kinderen die niet uit jezelf voortkomen zijn mooi en bijzonder om toevertrouwd te hebben gekregen. Ik wilde het maar even genoemd hebben, mijn kind is namelijk 10000000000% (en dan dus nog meer) mijn eigen kind 8)

Galateia, ik weet niet of je het weet maar ik heb een vriendin die orthopedagogiek studeert en die had het onderwerp ''adoptie' behandeld. Er is dus een onderzoek geweest en daaruit bleek dat moeders die in verwachting zijn tijdens de zwangerschap hormonen aanmaken(dat weten we allemaal) maar die hormonen komen vrij bij de bevalling en zorgen voor dat 'moedergevoel' en overweldigende geluk. Omdat adoptieouders vaak lang moeten wachten op hun kind, soms jaren, zijn deze zelfde hormonen ook bij adoptieouders! Dit vond ik heel gaaf om te horen. Adoptieouders kennen dus blijkbaar dezelfde hormonen zonder zwanger te zijn geweest als moeders die wel zwanger zijn geweest!

Toen ik dit vertelde tegen een bekende met een adoptiekindje zei ze: 'ja, ik ben gewoon bevallen op schiphol!' :lol: Zo ervaarde zij dat.

Vond het even het vermelden waard :) Maar blijkbaar had je dit bij jezelf allang gemerkt :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 mei 2010 12:07

@ Schipje: heb gehoord van een adoptiemoeder die borstvoeding gaf.. genoeg aanleggen, genoeg moederliefde en 'aangemaakte' hormonen.. en het lukte naar een tijdje.
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mei 2010 12:43

@Schipje: Wauw, dat is gaaf om te weten! Kijk, er gebeurde erg veel met me, maar dat die gevoelens te vergelijken zijn met die van na een bevalling, dat wist ik niet (geen ervaring mee :mrgreen: ).

Het is wel waar. Ik zie nog ons mannetje aan komen schuifelen op zijn blote voetjes... dat gevoel, die eerste blik, dat waardoor mijn lichaam werkelijk overspoeld werd... wat konden dit anders zijn dan hormonen? Het deed gewoon bijna fysiek pijn. Zo veel gevoelens opeens.

Haha, mijn mannetje! Ik ben echt zo verschrikkelijk ontzettend een MAMA :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 13:17

Galateia schreef:@Schipje: Wauw, dat is gaaf om te weten! Kijk, er gebeurde erg veel met me, maar dat die gevoelens te vergelijken zijn met die van na een bevalling, dat wist ik niet (geen ervaring mee :mrgreen: ).

Het is wel waar. Ik zie nog ons mannetje aan komen schuifelen op zijn blote voetjes... dat gevoel, die eerste blik, dat waardoor mijn lichaam werkelijk overspoeld werd... wat konden dit anders zijn dan hormonen? Het deed gewoon bijna fysiek pijn. Zo veel gevoelens opeens.

Haha, mijn mannetje! Ik ben echt zo verschrikkelijk ontzettend een MAMA :mrgreen:

Ik denk dat jouw zoontje later blij mag zijn dat hij ooit geadopteerd is, hij heeft namelijk zo'n verliefde moeder gekregen :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mei 2010 15:16

Schipje schreef:
Galateia schreef:@Schipje: Wauw, dat is gaaf om te weten! Kijk, er gebeurde erg veel met me, maar dat die gevoelens te vergelijken zijn met die van na een bevalling, dat wist ik niet (geen ervaring mee :mrgreen: ).

Ik denk dat jouw zoontje later blij mag zijn dat hij ooit geadopteerd is, hij heeft namelijk zo'n verliefde moeder gekregen :lol:

Nou, dat zie je verkeerd. Wij hebben gewoon het mooiste cadeautje gekregen. Ik kan soms gewoon niet geloven, dat God ons zo'n prachtig wezentje heeft toevertrouwd. WIJ mogen blij zijn, dat WIJ hem mochten adopteren en WIJ mogen blij zijn, dat hij aan ONS het geschenk van zijn vertrouwen gaf. Want dat is toch ook een cadeau: dat zo'n kindje zich dan helemaal aan je overgeeft.

Het blijft voor mij een groot wonder. En dat vertel ik hem elke dag :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mei 2010 15:17

En ik ben natuurlijk wel gewoon helemaal verliefd, dat heb je echt helemaal goed geconcludeerd 8)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2010 16:41

Galateia schreef:En ik ben natuurlijk wel gewoon helemaal verliefd, dat heb je echt helemaal goed geconcludeerd 8)

volgens mij bedoelden we hetzelfde 8) :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2010 20:11

Over moederdag, zaterdagmiddag stond er bij ons opeens een cadeautje voor de achterdeur.
Vol spanning pakte ik het uit en het was een prachtig hartdienblad met blaadjes en kaarsjes erop.
Want daar stond op dat het ook voor mij mama-dag was want ik zorg altijd zo goed voor de oppaskinderen, net als een mama.
En manlief was helemaal in de wolken dat de oppaskinderen mij zoiets hadden gegeven :lol:

Wat onzettend mooi en ik herken het helemaal (kreeg ook rozen afgelopen zondag).

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 15 mei 2010 10:38

Evelien schreef:

Wat onzettend mooi en ik herken het helemaal (kreeg ook rozen afgelopen zondag).

dank je tuinfluiter! Mooi om te lezen dat er meerdere mensen iets dergelijks gedaan hebben. En hoewel ik niet eens zoveel waarde aan moederdag hechte eerlijk gezegd, deed het me nog meer goed dan ik me had voor kunnen stellen. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het niet 'durven'. Mijn zus kent me wel zo goed dat ze wel weet dat ik dat enorm waardeer (wij enorm waarderen). Ook kreeg mijn man van m'n collega een kaart met een cadeautje. op de kaart stond de vraag of hij het cadeautje zondag aan mij wilde geven -> een tijdschrift met een lief kaartje. Echt zo lief! Gewoon, dat mensen er aan denken, dat verwarmd enorm!
Psalm 25:2 (ber.)

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 17 mei 2010 07:43

Ik kreeg toen we voor moederdag bij mijn schoonouders waren twee mooie orchideeën.
Er werd niet bij gezegd dat het voor moederdag was maar ik herinnerde me gelijk dat ze vorig jaar ook met een bloemetje kwam :wink:
Ik vind het natuurlijk superlief, maar aan de andere kant hoeft het niet persé voor mij. Ik ben toch geen moeder?
En mijn man zorgt gewoon voor zich zelf hoor! :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2010 08:26

Haha. Misschien was het een subtiele hint? :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 18 mei 2010 16:19

Marnix schreef:Haha. Misschien was het een subtiele hint? :D

Subtiele hint?
Ze weten dat wij geen kinderen kunnen krijgen...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2010 19:22

Oh sorry, dat had ik even gemist. Er zijn hier zoveel mensen en ik onthoud soms niet precies alle dingen. Sorry voor mijn onbewuste lompheid. Dat was niet de bedoeling.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”