Moderator: Moderafo's
marjo schreef:Ik heb het woord u niet perse nodig, maar vind het wel gepast. Kinderen die geen u zeggen zijn ook niet perse onbeleefd (en vice versa), het zit hem in meer dan dat alleen natuurlijk. Persoonlijk vind ik het erg brutaal klinken als kinderen "jij" zeggen tegen volwassenen en ik wil dat ook echt niet hebben. En laten we eerlijk zijn, zoveel gevraagd is het toch niet voor je kinderen om "u" te zeggen tegen hun ouders?
Annet76 schreef:marjo schreef:Ik heb het woord u niet perse nodig, maar vind het wel gepast. Kinderen die geen u zeggen zijn ook niet perse onbeleefd (en vice versa), het zit hem in meer dan dat alleen natuurlijk. Persoonlijk vind ik het erg brutaal klinken als kinderen "jij" zeggen tegen volwassenen en ik wil dat ook echt niet hebben. En laten we eerlijk zijn, zoveel gevraagd is het toch niet voor je kinderen om "u" te zeggen tegen hun ouders?
Nee, maar U is alleen voorbehouden aan onze Schepper van hemel en aarde.
Bovendien; u tegen je ouders klinkt verschrikkelijk afstandelijk, alsof je tegen een vreemde praat.
Annet76 schreef:marjo schreef:Ik heb het woord u niet perse nodig, maar vind het wel gepast. Kinderen die geen u zeggen zijn ook niet perse onbeleefd (en vice versa), het zit hem in meer dan dat alleen natuurlijk. Persoonlijk vind ik het erg brutaal klinken als kinderen "jij" zeggen tegen volwassenen en ik wil dat ook echt niet hebben. En laten we eerlijk zijn, zoveel gevraagd is het toch niet voor je kinderen om "u" te zeggen tegen hun ouders?
Bovendien; u tegen je ouders klinkt verschrikkelijk afstandelijk, alsof je tegen een vreemde praat.
pannenkoek schreef:Annet76 schreef:marjo schreef:Ik heb het woord u niet perse nodig, maar vind het wel gepast. Kinderen die geen u zeggen zijn ook niet perse onbeleefd (en vice versa), het zit hem in meer dan dat alleen natuurlijk. Persoonlijk vind ik het erg brutaal klinken als kinderen "jij" zeggen tegen volwassenen en ik wil dat ook echt niet hebben. En laten we eerlijk zijn, zoveel gevraagd is het toch niet voor je kinderen om "u" te zeggen tegen hun ouders?
vind ik niet.
Ik zeg u tegen mijn ouders. Ik ben 36 en mjin moeder is 67. Zit 31 jr tussen
Onze kinderen zeggen het ook. Met onze oudste zit er bijna 22 jr tussen haar en mij.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten