Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor mamavansophie » 08 mei 2010 20:30

Na heeeeeel lang weggeweest te zijn (niemand die me ws nog kent hier ;)) ben ik ook weer eens een kijkje komen nemen hier :mrgreen:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 mei 2010 23:34

mamavansophie, hoi! Ik ben hier ook nog niet zo lang, we zullen elkaar wel beter leren kennen :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 mei 2010 23:35

Missf: hoe is het met Jurian? (zo heet hij toch? :oops: voor ik me vergis....) Heeft hij nog vaak overgegeven? Vond het zo'n ontzettend zielig verhaal, ik hoop dat het bij Lenthe nog lang duurt voordat ze dat krijgt!

Lenthe heeft vandaag na weken dagelijks een hapje 'proeven' een heel (snoep) tomaatje op! Alleen het laatste stukje spuugde ze uit. Ik was zo trots! Wie weet gaat ze het toch nog lusten! Ook deed ze een poging om met haar vork te prikken, dus samen gedaan, ze vond het erg leuk want ze zat eigenlijk al vol maar at nog aardig wat erbij.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2010 19:45

Welkom terug mamavansophie :D
En Schipje, leuk dat je het vraagt. Hij is 2 dagen flink ziek geweest, met koorts, maar toen was het weer over. Hij heeft geen vlekjes gekregen, anders dacht ik aan de 6e ziekte, maar dat zal het dan wel niet zijn.
Hij is weer helemaal levendig. Sinds dat hij ziek is had hij alleen geen middagslaapje meer gedaan, maar gister opeens weer 2,5 uur ofzo, en vandaag wel 4 uur :shock: Dus het gaat weer prima gelukkig ;)

Allemaal leuke moederdag gehad?
Jurian had op het kdv een sieradendoosje beschilderd. Nu zat hij vanmorgen op ons bed (ik kreeg ontbijt op bed van papa en hem :mrgreen: ) en had hij het dekseltje in zijn mond. Opeens zijn hele mond rood, bleek de verf nogal af te geven :lol: maar ach, het doosje blijft leuk, gewoon omdat hij he tgemaakt heeft :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2010 20:50

Zo, kindlief wordt hier ineens groot. Niet in de lengte, maar in gedrag en praten enzo. Hij praat zomaar ineens zoveel meer woordjes en gaat langzaam aan woorden combineren. Hij is ineens onwijs zelfverzekerd, wil zelf de trap op klimmen... en ging vanavond slapen zonder dat wij erbij lagen.

Wow. Zomaar ineens, pats boem, is 'ie groot 8)

Wel leuk trouwens, hij gaat nu echt grappige dingen zeggen. Hij gaf zijn konijn de borst (schoonzusje met baby-nichtje was langs geweest :wink: ) en ik vraag: "O, wat drinkt je konijn?" Zegt 'ie: "appelsap!"
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mei 2010 07:46

aaah.. galatiea: wat fijn om te zien dat hij zo goed gaat!! =D> Ben blij voor jullie!!

welkom terug mamavansophie!

HIer doen we niet aan moederdag.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 mei 2010 07:48

en ik vraag: "O, wat drinkt je konijn?" Zegt 'ie: "appelsap!"

:lol:

Ik heb voor moederdag een luchtje gekregen en een bos bloemen, rode rozen, superlekker en superlief! :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2010 11:30

Hier doen wij ook niet aan moederdag. Hugo had wel wat gemaakt op het kdv, maar ik verdenk de leidsters ervan dat ze het tijdens het slaapuur van de kids zelf inelkaar geflanst hadden. Het was een kleine speldje met verschillende kleuren verf, maar de verf liep niet eens in elkaar over en dat heeft Hugo normaliter wel. Ook zat er een uitgeknipt hart bij ( knippen kan hij zelf ook niet) met een gedicht erop met taalfouten erin :lol: . Dus ik denk dat ik het in de prullenbak kiep. Als hij het zelf had gemaakt had ik het wel bewaard. Vorig jaar had mn man gevingerverfd met Hugo en dat hangt nog wel steeds, daar ben ik apentrots op.

Hugo is weer ziek, opnieuw last van zn oren. De AB was pas sinds donderdag gestopt. Giserenavond weer met hem naar de HAP geweest. Hij is daar altijd zo allerschattigst. Aangezien hij altijd s'avonds enorme oorpijn krijgt, nemen wij hem mee in zn pyjama en licht blauw kamerjasje met Winnie de Pooh erop en slofjes aan. Iedereen is vertederd als er dan zo'n klein mannetje op slofjes binnenkomt. Dan worden wij er zelfs door de assistentes vaak tussengedrukt en hoeven wij minder lang te wachten.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 10 mei 2010 11:34

ajl schreef:Hugo is weer ziek, opnieuw last van zn oren. De AB was pas sinds donderdag gestopt. Giserenavond weer met hem naar de HAP geweest. Hij is daar altijd zo allerschattigst. Aangezien hij altijd s'avonds enorme oorpijn krijgt, nemen wij hem mee in zn pyjama en licht blauw kamerjasje met Winnie de Pooh erop en slofjes aan. Iedereen is vertederd als er dan zo'n klein mannetje op slofjes binnenkomt. Dan worden wij er zelfs door de assistentes vaak tussengedrukt en hoeven wij minder lang te wachten.

Oh moet dat zoooo
Goede tip :mrgreen:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 10 mei 2010 11:51

ajl schreef:Hugo is weer ziek, opnieuw last van zn oren. De AB was pas sinds donderdag gestopt. Giserenavond weer met hem naar de HAP geweest. Hij is daar altijd zo allerschattigst. Aangezien hij altijd s'avonds enorme oorpijn krijgt, nemen wij hem mee in zn pyjama en licht blauw kamerjasje met Winnie de Pooh erop en slofjes aan. Iedereen is vertederd als er dan zo'n klein mannetje op slofjes binnenkomt. Dan worden wij er zelfs door de assistentes vaak tussengedrukt en hoeven wij minder lang te wachten.

Heb je weleens van VSM Nisykind 7 daagse kuur gehoord/aan gedacht? Werkt echt goed, en hij krijgt wsl wat weerstand. Even googlen dan zie je verschillende vormen ervan.
Ook hielp bij ons een bezoek aan de osteopaat, zij kwam erachter dat het neustussenschot of zoiets scheef stond, na 2 behandelingen nooit geen oorpijn meer! Daarvoor zelfs middenoorontsteking...
Bij last van de oren kan het ook helpen om neusdruppels/spray te geven.
En Plantago van Vogel om in te geven.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 mei 2010 13:03

J.A. schreef:

Heb je weleens van VSM Nisykind 7 daagse kuur gehoord/aan gedacht? Werkt echt goed, en hij krijgt wsl wat weerstand. Even googlen dan zie je verschillende vormen ervan.
Ook hielp bij ons een bezoek aan de osteopaat, zij kwam erachter dat het neustussenschot of zoiets scheef stond, na 2 behandelingen nooit geen oorpijn meer! Daarvoor zelfs middenoorontsteking...
Bij last van de oren kan het ook helpen om neusdruppels/spray te geven.
En Plantago van Vogel om in te geven.

Ik ben nu net begonnen met dat van VSM. Ze was een paar dagen beter, helemaal de oude, en nu begint ze weeeeer te hoesten ](*,) Gelukkig blijft ze altijd lachen :)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 mei 2010 18:29

Zoonlief heeft de waterpokken :( Hij is bijna vijf maanden en ik lees verschillende dingen op internet varierend van "gevaarlijk" tot "niks aan de hand ( ze moeten het toch een keer krijgen)". Wie weet het?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 mei 2010 18:39

Zoals ik weet als je het onder de 10 maanden krijgt heb je kans op herhaling in de vorm van gordelroos, maar volgens mij
is het niet gevaarlijker dan vanaf 10 maanden. Dit omdat het nog antistoffen van jou mee draagt en een lichte vorm is..

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 mei 2010 18:49

Gelukkig maar! Hij krijgt ook nog borstvoeding dus wie weet valt het inderdaad wel mee

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mei 2010 19:18

het kan zijn dat hij het nog een keer krijgt.. mijn broertje had het met drie maand, en nooit weer gehad, terwijl er nog een paar na kwamen die ook die waterpokkies hebben gekregen!

Beterschap hoor!

Terug naar “Archief”