weer aardbeving chili.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ostrogoot
Mineur
Mineur

Re: weer aardbeving chili.

Berichtdoor ostrogoot » 09 mei 2010 22:22

Sabra schreef:
TheKeimpe schreef:Dus profetie mag niet te gedetailleerd worden?

Het aantal aarbevingen dat heden wordt gemeten zegt helemaal niets, daar we niet beschikken over historische gegevens.

Het woord aardbeving (zonder Richter en dus zo subjectief als wat) komt meer dan 10 keer voor in de bijbel.
Aardbevingen zijn een natuurkundig verschijnsel. Als God goed is en goed doet zou hij deze verschijnselen gemakkelijk kunnen voorkomen maar waarom doet hij dat dan niet?
Nosce te ipsum

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 mei 2010 07:14

ostrogoot schreef:
Het aantal aarbevingen dat heden wordt gemeten zegt helemaal niets, daar we niet beschikken over historische gegevens.

Het woord aardbeving (zonder Richter en dus zo subjectief als wat) komt meer dan 10 keer voor in de bijbel.
Aardbevingen zijn een natuurkundig verschijnsel. Als God goed is en goed doet zou hij deze verschijnselen gemakkelijk kunnen voorkomen maar waarom doet hij dat dan niet?[/quote]

Misschien word je wat meer duidelijk om openbaringen 16 te lezen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 mei 2010 07:40

haring schreef:
Schipje schreef:Wat doe jij eigenlijk op dit forum als je zulke uitspraken doet? Houd jij de Bijbel wel voor waarheid? De meeste mensen hier op refoweb namelijk wel, 't is maar dat je het weet.

Last van xenofobie?? En ja, ik geloof niet in de bijbel. Als je naar een forum gaat waar iedereen het de hele tijd met elkaar eens is valt er niks te leren.

Nee hoor, geen last van :wink:
Dat zeg jij. Christenen zijn nogal zeldzaam aan het worden en ondanks dat ik zelf Christelijk ben en de (meeste) mensen hier op refoweb ook, verschil ik toch nog regelmatig van mening, en daar leer ik veel van.

Zijn baby's ook godslasteraars??

Mattheus 21 vers 16
En zeiden tot Hem: Hoort Gij wel, wat dezen zeggen? En Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit den mond der jonge kinderen en der zuigelingen hebt Gij U lof toebereid?

Eigenlijk zeg je dit. God zegt, mijn recht om om je te beheersen is groter dan jou recht om te leven. Niet echt een liefdevolle god dus.

?? RECHT om je te beheersen? Dat is altijd nog een PLICHT. En ons recht op leven heeft God. Hij is Rechter, Hij beslist. Hij bepaald wat er gebeurd in ons leven, Hij is GOD, we moeten diep voor Hem buigen want Hij is Almachtig!
Nu kan je denken: wat een God, zo arrogant, en niet liefdevol. Maar dan heb je het mis. Want Hij is genadig, barmhartig, goed, liefdevol, zonder zonden, Hij heeft zich vernederd voor ons! Dat zouden wij nooit doen voor 'zo'n' God, maar Hij wilde dat wel voor ons! Hij wil onze lieve Vader zijn, onze Vriend! Alleen wij willen steeds niet, makkelijk om dan God de schuld te geven die zo goed voor ons wil zorgen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mei 2010 13:36

Mortlach schreef:
TheKeimpe schreef:
Mortlach schreef:Dat mag best, maar dan laadt het wel de verdenking op zich van een "voorspelling na de feiten".

Of het versterkt het geloof in God.

Ja, dat kan natuurlijk ook. Dat zal denk ik voornamelijk van je beginpunt afhangen.

Volgens mij is dat de kern van het probleem van vele topics hier op refoweb...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mei 2010 13:37

Sabra schreef:
TheKeimpe schreef:Dus profetie mag niet te gedetailleerd worden?

Deze opmerking snap ik niet helemaal. Lees nog even de geschiedenis voor deze opmerking van mij. Het ging een beetje off-topic, over het boek Daniël.

Terug naar “Archief”