surfer schreef:ik moet de eerste vrouw die zichzelf wegcijfert nog tegenkomen....

Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Vandaag in de gemeente hoorde ik over nederigheid, en dat wij als Christen toch wel nederig moeten zijn, wat vinden jullie daarvan?
Ik denk het ook, het lukt meestal wel, maar je moet ook niet te nederig zijn, anders lopen ze over je heen.
Jezus zei: heb uw naaste lief gelijk uzelve.
En daarmee bedoelt Hij ook, volgens mij, dat je je naaste niet meer lief mag hebben dan jezelf, dat is ook niet goed, zei mijn voorganger, en dat is wel wat veel vrouwen vaak doen, zichzelf wegcijferen........... (dus TE nederig zijn) Hoe denken jullie daarover?
joepie schreef:[quote="Andre63
Dan over dat vrouwen zich wegcijferen, dat zou dus een voorbeeld functie kunnen zijn voor hun mannen.
drosofila schreef:Daphne schreef:Ik las pas ook nog een mooie uitspraak over nederigheid:
Nederigheid is niet minder denken VAN jezelf, maar minder denken OVER jezelf.
enBij minder denken VAN jezelf beoordeel je jezelf negatief. Minder denken OVER jezelf wil naar mijn idee zeggen, dat je jezelf juist heel goed vindt.
Wat vind je van mijn interpretatie?
Bij minder denken VAN jezelf beoordeel je jezelf negatief. Bij minder denken OVER jezelf ben je minder bezig met jezelf, plaats je jezelf minder in het middelpunt.
Voor mij is nederigheid: jezelf relativeren. Je bent helemaal niet belangrijker dan alle anderen.
Mariamagdalena schreef:Jezelf wegcijferen is het volgende: Je doet alles voor de anderen, bv je gezin, en dus echt alles, zodat je eigen belangen er bij inschieten. Dus denk je niet aan jezelf. Dat vindt God ook niet goed, want in de bijbel staat: heb uw naaste lief gelijk uzelve, en niet meer dan uzelve, dat heeft een dominee eens tegen mij gezegd, dat het niet goed is om je naaste meer dan jezelf lief te hebben. Dat je dan niet goed bezig bent........... maar als je vrouw, minnares en moeder bent, is het moeilijk om jezelf niet weg te cijferen, meestal doe je dat ongemerkt, omdat je altijd voor de anderen bezig bent, en altijd hun belangen voor laat gaan. (behalve feministische vrouwen, die laten hun eigen belangen voor gaan)
joepie schreef:
En ik denk zeker niet dat je feminstisch bent als je ook je eigen belangen mee laat wegen in je denken en handelen.
Want dat lijkt er wel op zoals MM het zegt.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 11 gasten