trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Jo'tje » 07 mei 2010 18:46

Dat is raar! Gelukkig dat je die bon nog had!
Heb je er verder nog zin in?
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 mei 2010 19:11

Jazeker!! Al hoop ik wel dat het ring probleem snel opgelost wordt. Verder ga ik morgen weer de jurk passen. van de week een proefkapsel gedaan. Allemaal erg leuk! Wij zijn op moment wel meer bezig met het verzorgen van mijn schoonmoeder en het afscheid nemen op het werk, maar vanaf dinsdag kan ik mij hier weer volledig op richten, op de laatste dingen.

Ben jij lekker aan het genieten van het getrouwde leven? lijkt mij af en toe nog best lastig om je draai te vinden in het opeens steeds samen zijn ipv alleen, omdat wij beide vrij zelfstandig leven hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 mei 2010 19:57

Wat een toestand met die ring, GerdienB! Hij leek er dus wel heel erg op?

Fijn dat je proefkapsel e.d. wel allemaal goed zijn, en dit komt ook heus wel goed joh. Niet stressen, hoor! :wink: Drukke periode, zeker bij jullie, als je ook met je schoonmoeders zorgen bezig bent en afscheid neemt op je werk.

Getrouwd zijn wende hier snel. Wij waren ook allebei behoorlijk zelfstandig, maar je kiest tenslotte bewust voor elkaar, je zit niet tegen je zin bij elkaar in één huis 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2010 17:24

Precies LeChat!

Zucht, ik had een heeeeeel verhaal getypt, moet ik ineens weer 'inloggen'. Tekst weg. Dus nu maar de korte versie ;)

Het is tot nu toe heerlijk om getrouwd te zijn, wennen valt erg mee en het is vooral fijn dat je niet met elkaar hoeft af te spreken enz.

Maar: momenteel ben ik werkloos, dus doe veel in huis en boodschappen, koken etc. Als ik ook weer fulltime werk, wordt dat wel anders. Bovendien zijn we nu ook nog niet actief bij een kerk, sportclub, koor o.i.d. Over een half jaar zien onze avonden er vast heel anders uit, want we zijn nogal actievelingen wat dat betreft ;)

Verder zitten we nu nog in de fase van alles samen doen. Samen tv kijken, samen opruimen, etc. Op den duur ga je wat meer je eigen gang en ritme krijgen denk ik ;)

Dus ja, hoe het is om getrouwd te zijn? Dat moet je over ruim een half jaar nog eens vragen :mrgreen:
Maar dan weet je er zelf ook wel wat meer vanaf, haha.
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mei 2010 18:12

hahaha... ik merk dat nu al. Aangezien ik eigenlijk al bijna helemaal daar woon. Nog net niet officieel, mar verder ben ik weinig tot niet in mijn eigen flat te vinden. Nu is het soms al dat onze programma's zo zijn dat we elkaar alleen 's ochtends zien en eind van de avond. Ik merk nu al dat we meer beide onze gang gaan. De ene ruimt op en de ander is ergens anders mee bezig. Bij ons is het zo dat ik het meeste werk, waardoor de huishouding minder bij mij komt te liggen. Al heeft Optimatus weer meer zaken er om heen.
Ik kijk er enorm naar uit dat we echt gewoon helemaal samen zijn.

Mijn grootste zorg nu is vooral dat alles op tijd rond is voor de bruiloft: jurk, kleding van Optimatus en de ringen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2010 20:17

Hm ja, wij zitten natuurlijk samen in een vreemde omgeving met weinig kennisen, zijn ons nog op een kerk aan het oriententeren. Dus niet veel afspraken en bezoek, nog geen bijbelstudie / wijkavonden etc, nog geen sporttraining / competitie. Wel even lekker om even zo te beginnen, na verloop van tijd krijgen we het toch wel weer drukker enzo... Momenteel is het ideaal. Ik kom uit het werk en het eten staat klaar :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 mei 2010 08:02

Wij zijn terug van huwelijksreis! 2 weken in Zuid-Frankrijk geweest, eerste week lekker weer gehad en tweede week veel regen en koud weer.

Ik heb een foto van mij en mijn man op mijn hyves-pagina. (Adres ervan wil ik wel via pb sturen)

Onze trouwdag is alweer 2 weken geleden, maar we kijken er met zoveel plezier naar terug! Het weer was heel mooi, heel zonnig en lekker warm. Heel de dag ging eigenlijk precies zo als wij het hadden bedacht en we hebben ook veel positieve reacties gekregen. Van mijn opa mochten we ieder jaar wel trouwen :D
Dus, dat.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mei 2010 13:32

Leuke reactie van je opa, Kate Spade! Fijn dat jullie genoten hebben.

@Marnix, die het eten klaar aantreft als hij thuiskomt: dat heb ik nu al bijna 'n jaar en het bevalt uitstekend :lol:. Zal wennen worden als mijn man over zo'n 1,5 of 2,5 jaar, als hij klaar is met z'n studie(s), hopelijk een fulltime baan heeft, wellicht niet in onze woonplaats...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 mei 2010 13:45

Nou, ik hoop toch inderdaad niet dat we dat een jaar vol gaan houden! Marnix werkt 5 minuten fietsen bij huis vandaan. Het wordt voor mij niet makkelijk om dichterbij aan het werk te komen dus ;) Ik gok dat ik nu maar een voorsprong op moet bouwen, want hierna zal Marnix vast veel vaker aan de beurt zijn :oops:
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2010 19:35

Is niet erg, ik hou van koken en ik kan het ook wel. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mei 2010 20:04

Dat scheelt dan mooi! Optimatus vindt het koken gelukkig ook leuk. Samen koken vind ik het leukst. lekker bijkletsen onder tussen.

Voor het geval het toch nog te goed zou gaan met de voorbereidingen: een ceremoniemeester heeft te horen gekregen dat hij naar het buitenland moet tijdens onze bruiloft van zijn baas. Tja.... kon er ook nog bij.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2010 20:08

pff... lekker is dat.... Ook erg vervelend voor hem.... ben je tijden bezig iets voor te bereiden en dan kan je er niet bij zijn.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 10 mei 2010 21:25

balen gerdien, ik geloof vast dat alles weer op z'n pootjes tercht komt en jullie een heerlijke dag hebben. als ik het met mijn werk kan regelen kom ik wel even op het stadhuis kijken :D
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mei 2010 22:17

Dat zou ik super leuk vinden!
Ik geloof ook wel dat alles goed komt. Hier is nog geen stress te bekennen 8)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 mei 2010 11:55

Haha, leuk om dit allemaal bij te lezen, al die veranderingen!

Succes met de laatste loodjes, Gerdien! Wel lastig dat het allemaal niet zo soepel loopt :?

Terug naar “Archief”