Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Kinderwens

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 mei 2010 08:29

Dit wilde ik er trouwens nog aan toe voegen.
Het is hier nooit volmaakt, met of zonder kinderen.
Mensen die wel kinderen hebben zijn ook vaak ontevreden en mensen zonder kinderen ook.
Gelukkig zie wij ook wel in dat het hebben van kinderen niet HET is!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2010 08:29

Ook kinderen die niet uit jezelf voortkomen zijn mooi en bijzonder om toevertrouwd te hebben gekregen. Ik wilde het maar even genoemd hebben, mijn kind is namelijk 10000000000% (en dan dus nog meer) mijn eigen kind 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2010 11:12

Ik kan tot nu toe wel zeggen dat het niet altijd simpel is om een kindje op te voeden, maar dat het echt wel fantastisch is. Ik snap persoonlijk ook de reactie van Annet niet helemaal. Natuurlijk zijn er mindere momenten, maar ik denk niet dat het goed is om zoiets aan je kinderen te laten merken. Mijn kind is nog jong, maar ik weet ook zeker dat mijn moeder het hebben van kinderen, al zijn ze soms nog zo moeilijk, absoluut fantastisch vindt. Ze heeft ook nog nooit 1 moment laten merken of gezegd dat het niet meevalt om kinderen op te voeden. En ik hoop echt dat mij dat ook gaat lukken.
En doordat ik dat zo sterk voel, kan ik me heel ietsjepietsje voorstellen dat het vreselijk kan zijn om ongewenst geen kinderen te hebben. En natuurlijk zitten er voordelen aan het niet hebben van kinderen, ben je veel vrijer, maar ik denk dat geen gevoel zo gaaf is als het zien van je eigen kind. (en dat bedoel ik juist helemaal niet als jaloersmakerij, maar juist om aan te geven dat ik denk dat kinderen hebben juist 1 van de mooiste dingen op deze wereld is, en dat ik het onwijs knap vind als ik hier lees dat mensen die ongewenst geen kinderen hebben zich zo goed staande kunnen houden, echt super van jullie! En ik hoop absoluut dat jullie tijd ook komt!!)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mei 2010 15:34

Mijn moeder heeft mij laten weten dat ik niet gewenst was en dat was, op z'n zacht gezegd, bijzonder vervelend om te horen! Daarom wens ik iedereen een moeder die zich 10000% inzet voor de kinderen. En iedereen veel sterkte, ik bid voor jullie!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2010 15:55

Kwebbel, dat lijkt me echt heel erg moeilijk. Mijn moeder is ook zo opgegroeid: haar moeder vertelde haar bijna dagelijks dat ze lastig en niet gewenst was en eigenlijk een jongen had moeten zijn. Daar heeft ze veel verdriet van gehad, maar het heeft haar ook juist een hele goede moeder gemaakt: ze heeft ons altijd verteld, hoe ontzettend gewenst en geliefd wij waren. Ze heeft precies datgene gedaan wat ze zelf zo gemist had. Je wordt vast een hele lieve moeder!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2010 16:03

MissF schreef:Ik kan tot nu toe wel zeggen dat het niet altijd simpel is om een kindje op te voeden, maar dat het echt wel fantastisch is. Ik snap persoonlijk ook de reactie van Annet niet helemaal. Natuurlijk zijn er mindere momenten, maar ik denk niet dat het goed is om zoiets aan je kinderen te laten merken. Mijn kind is nog jong, maar ik weet ook zeker dat mijn moeder het hebben van kinderen, al zijn ze soms nog zo moeilijk, absoluut fantastisch vindt. Ze heeft ook nog nooit 1 moment laten merken of gezegd dat het niet meevalt om kinderen op te voeden. En ik hoop echt dat mij dat ook gaat lukken.
En doordat ik dat zo sterk voel, kan ik me heel ietsjepietsje voorstellen dat het vreselijk kan zijn om ongewenst geen kinderen te hebben. En natuurlijk zitten er voordelen aan het niet hebben van kinderen, ben je veel vrijer, maar ik denk dat geen gevoel zo gaaf is als het zien van je eigen kind. (en dat bedoel ik juist helemaal niet als jaloersmakerij, maar juist om aan te geven dat ik denk dat kinderen hebben juist 1 van de mooiste dingen op deze wereld is, en dat ik het onwijs knap vind als ik hier lees dat mensen die ongewenst geen kinderen hebben zich zo goed staande kunnen houden, echt super van jullie! En ik hoop absoluut dat jullie tijd ook komt!!)

O, ik snap Annet wel, hoor. Ze geeft gewoon aan, dat het niet altijd idyllisch is. Soms is het gewoon zwaar. Ik ben benieuwd, wat je zegt, als je zelf 4 kids achterin de auto hebt zitten en ze gaan ruzie maken... dan moet je soms ook even diep zuchten. En ik lees nergens, dat Annet haar kinderen laat merken, dat het niet meevalt om te op te voeden. Jouw moeder zal toch zeker ook weleens een keer diep hebben moeten zuchten, of 's avonds laat uitgeteld op de bank gehangen hebben :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mei 2010 16:21

Galateia schreef:Kwebbel, dat lijkt me echt heel erg moeilijk. Mijn moeder is ook zo opgegroeid: haar moeder vertelde haar bijna dagelijks dat ze lastig en niet gewenst was en eigenlijk een jongen had moeten zijn. Daar heeft ze veel verdriet van gehad, maar het heeft haar ook juist een hele goede moeder gemaakt: ze heeft ons altijd verteld, hoe ontzettend gewenst en geliefd wij waren. Ze heeft precies datgene gedaan wat ze zelf zo gemist had. Je wordt vast een hele lieve moeder!
dank je :oops: ik ben ook echt van plan om mijn kinderen liefdevol op te voeden, precies hetgene wat wij niet gekregen hebben! En het vreemde is: mijn zus doet er niets mee, of ze lijkt er niets mee te doen. Ik denk dat zij het op een andere manier (onbewust) verwerkt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 08 mei 2010 16:58

Ik zie het hebben/krijgen van kinderen ook niet als iets idyllisch. Waarom wordt toch zo vaak gedacht dat kinderlozen het hebben van kinderen idealiseren? Dat is helemaal niet het geval.

Alleen is het een hartsverlangen dat voor veel mensen gemakkelijk te verwezenlijken is en voor kinderlozen zo ontzettend moeilijk cq. onmogelijk is. Een ingeschapen (bij velen) gevoel dat je niet kunt onderdrukken, maar wat naar mijn mening ook zeker niet betekent dat je het idealiseert. Integendeel. Ik weet dat het hebben van kinderen ook een grote zorg kan zijn en dat die weg ook allerminst rooskleurig is. Toch blijft dat hartsverlangen om het ooit zelf ook mee te mogen maken.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 mei 2010 18:04

Inderdaad, Hortensia, dat begrijp ik ook niet, dat sommige mensen denken dat mensen zonder kinderen het hebben van een kindje idealiseren. Dat is echt niet zo, ik weet heus wel, dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is! Lijkt mij ook logisch, maar goed.
Afbeelding

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 10 mei 2010 08:57

pfft dat lijkt me zeker moeilijk kwebbel!

Ik kom uit een 'gewoon' gezin, met 'gewone' gezelligheid en 'gewone' ruzietjes. Niks ver-idealiserends aan, maar 'gewoon' warm en goed om op terug te zien en nog steeds van te genieten. Gelukkig, en nu besef ik pas de zegen ervan. Bij ons komen er veel kinderen over de vloer, neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden enz. En ook dan zie je dat er heus genoeg nadelen zijn, en vervelende dingen, hoe kan het ook anders -> we zijn mensen(kinderen). Maar dat ingeschapen verlangen naar iets eigens, iets van samen, iets uit liefde verwekt van samen, daar valt niet mee te twisten, en dat zit in het hart.
Maar ik ben wel blij dat wij samen zo kunnen genieten van (andermans) kinderen, die zou ik niet willen missen. Afgelopen zaterdag stonden opeens als verrassing mijn nichtje, neefje en m'n zus aan ons bed, met een gedicht +foto. Deze werd voorgelezen en vervolgens een enorme mand met een heerlijk ontbijt. Voor moederdag. Als dat niet hartverwarmend is!!
Psalm 25:2 (ber.)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mei 2010 10:18

Galateia schreef:
MissF schreef:Ik kan tot nu toe wel zeggen dat het niet altijd simpel is om een kindje op te voeden, maar dat het echt wel fantastisch is. Ik snap persoonlijk ook de reactie van Annet niet helemaal. Natuurlijk zijn er mindere momenten, maar ik denk niet dat het goed is om zoiets aan je kinderen te laten merken. Mijn kind is nog jong, maar ik weet ook zeker dat mijn moeder het hebben van kinderen, al zijn ze soms nog zo moeilijk, absoluut fantastisch vindt. Ze heeft ook nog nooit 1 moment laten merken of gezegd dat het niet meevalt om kinderen op te voeden. En ik hoop echt dat mij dat ook gaat lukken.

O, ik snap Annet wel, hoor. Ze geeft gewoon aan, dat het niet altijd idyllisch is. Soms is het gewoon zwaar. Ik ben benieuwd, wat je zegt, als je zelf 4 kids achterin de auto hebt zitten en ze gaan ruzie maken... dan moet je soms ook even diep zuchten. En ik lees nergens, dat Annet haar kinderen laat merken, dat het niet meevalt om te op te voeden. Jouw moeder zal toch zeker ook weleens een keer diep hebben moeten zuchten, of 's avonds laat uitgeteld op de bank gehangen hebben :wink:

Dank je, Galateia.

Mijn kinderen zijn 100% gewenst en ik vind het niet verkeerd als ik wel eens tegen mijn kinderen zeg dat ik het ook niet meer weet. Ik ben ook maar een mens en absoluut geen supermens die precies goed weet hoe ik de kinderen op moet voeden. Ook wij als ouders hebben onze fouten en gebreken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mei 2010 14:41

Wat heb je dat mooi gezegd Saartje!!
Over moederdag, zaterdagmiddag stond er bij ons opeens een cadeautje voor de achterdeur.
We waren blijkbaar niet thuis toen het gebracht werd.
Vol spanning pakte ik het uit en het was een prachtig hartdienblad met blaadjes en kaarsjes erop.
Het allermooiste was de tekening plus verhaal.
Want daar stond op dat het ook voor mij mama-dag was want ik zorg altijd zo goed voor de oppaskinderen, net als een mama.
Nou, ik heb hier tranen met tuiten zitten huilen zo emo werd ik er van.
Wat was ik blij met dit gebaar.
En manlief was helemaal in de wolken dat de oppaskinderen mij zoiets hadden gegeven :lol:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 mei 2010 15:14

Geweldig, Saartje en Tuinfluiter! Fijn, dat er mensen in je omgeving zijn die je door middel van zo'n gebaar laten zien dat ze je waarderen! :D
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 mei 2010 15:48

Dat is inderdaad wel heel mooi!
En ergens ook wel gedurfd. Ik zou niet weten of iemand het gewoon mooi zou vinden, of juist extra pijnlijk.. snap je wat ik bedoel? Ligt er wel aan hoe goed je iemand kent misschien, maar toch :)
pobody's nerfect

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mei 2010 16:02

Jotje: Eigenlijk was het ook wel een moment van pijn, maar door die pijn heen (gemis) voelde ik toch ook heel veel geluk dat ik dus gezien word als een mama :D :D :D
Over zoiets durven doen, manlief en ik zeggen gerust tegen de ouders van die oppaskinderen dat die kinderen geen 2 maar 4 ouders hebben.
En dat beamen zij volmondig :mrgreen:
Dus die vrouw wist wel dat ze zoiets wel kon doen bij ons...

Terug naar “Archief”