weer aardbeving chili.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: weer aardbeving chili.

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2010 13:22

Faramir schreef:
Mortlach schreef:
Olevianus schreef:Begin van het einde lijkt er wel aan tekomen zo bij elkaar opgeteld..

Ware het niet dat men dat al zo'n 2000 jaar roept. Maar nee, het kán natuurlijk dat het nu écht zo is... :-oo

Dat is het mooie he. Zoiets kun je blijven zeggen en uiteindelijk gebeurt het en dan kun je zeggen; zie je wel, ik had het toch gezegd.

Ja, precies. Dat is precies mijn punt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 06 mei 2010 22:26

Schipje schreef:
haring schreef:
Ja dus? Dat het in de bijbel staat betekend nog niet dat het waar is hoor.

Wat doe jij eigenlijk op dit forum als je zulke uitspraken doet? Houd jij de Bijbel wel voor waarheid? De meeste mensen hier op refoweb namelijk wel, 't is maar dat je het weet.

De wereld is inderdaad in 'barensnood'. Zoals weeen elkaar steeds sneller en heftiger opvolgen dat zie ik nu heel duidelijk met de wereld gebeuren. Aardbeving na aardbeving, de ene is nog niet weggeebt of de volgende ramp dient zich alweer aan. Denk ook aan oorlogen en geruchten van oorlogen, hongersnoden, overstromingen, (olie)rampen, de verkilde liefde en groeiende haat (nu weer in Athene).
Maar zegt God ook: 'nog is het einde niet', maar 'waakt en bid!' In het 'laatste der dagen' kunnen ook de mensen die 'het getal van het beest niet hebben(666) in voorhoofd of rechterhand' niet meer kunnen kopen en verkopen. Uitleg: http://home.wanadoo.nl/henryv/lucid.html
Het staat gewoon voorspelt in onze Bijbel en het is nu heel actueel!

Sinds de mens er is zijn er al oorlogen en geruchten van oorlogen, hongersnoden, overstromingen, rampen, de verkilde liefde en groeiende haat. Niets nieuws onder de zon.
Het boek Daniel is ook een profetie maar dit is nog maar de vraag.Het boek Daniel bevat zulke gedetailleerde gegevens dat men denkt dat het boek veel later geschreven is.
http://www.allabouttruth.org/dutch/bijbelse-profetie.htm.
Nosce te ipsum

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 mei 2010 15:18

Het boek Daniel bevat zulke gedetailleerde gegevens dat men denkt dat het boek veel later geschreven is.

Dus profetie mag niet te gedetailleerd worden?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 mei 2010 17:16

ostrogoot, geloof jij in een Machtig God die Hemel en aarde zal doen beven op Zijn tijd? Geloof jij in die liefdevolle Vader?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 07 mei 2010 18:14

Dan geloof jij zeker ook niet in die liefdevolle God die zijn zoon heeft laten sterven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 mei 2010 18:26

TheKeimpe schreef:
Het boek Daniel bevat zulke gedetailleerde gegevens dat men denkt dat het boek veel later geschreven is.

Dat mag best, maar dan laadt het wel de verdenking op zich van een "voorspelling na de feiten".

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 mei 2010 19:03

Mortlach schreef:
TheKeimpe schreef:

Dat mag best, maar dan laadt het wel de verdenking op zich van een "voorspelling na de feiten".

Of het versterkt het geloof in God.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 07 mei 2010 22:49

Schipje schreef:ostrogoot, geloof jij in een Machtig God die Hemel en aarde zal doen beven op Zijn tijd? Geloof jij in die liefdevolle Vader?

Dat de aarde beeft is het gevolg van de stromingen in het binnenste van de aarde. Op de meeste breuklijnen in de aardkorst komen aardbevingen voor. Ik vind het te ver gaan om de liefdevolle vader hiervan de schuld te geven. Zijn al die onschuldige mensen die zijn omgekomen in dit natuurgeweld dood gegaan omdat God het wilde?
Nosce te ipsum

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 mei 2010 23:01

TheKeimpe schreef:Dus profetie mag niet te gedetailleerd worden?

Het aantal aarbevingen dat heden wordt gemeten zegt helemaal niets, daar we niet beschikken over historische gegevens.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 mei 2010 23:11

TheKeimpe schreef:
Mortlach schreef:Dat mag best, maar dan laadt het wel de verdenking op zich van een "voorspelling na de feiten".

Of het versterkt het geloof in God.

Ja, dat kan natuurlijk ook. Dat zal denk ik voornamelijk van je beginpunt afhangen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 mei 2010 13:52

ostrogoot, ik stel je een vraag. Ik zeg helemaal nergens dat het God's schuld is. Volgens mij zegt de Bijbel dat ook niet.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 08 mei 2010 22:26

Schipje schreef:ostrogoot, ik stel je een vraag. Ik zeg helemaal nergens dat het God's schuld is. Volgens mij zegt de Bijbel dat ook niet.

Jij doet een bewering. Jij zegt dat de machtige God de aarde op zijn tijd doet beven en vervolgens zeg jij dat het een leifdevolle vader is. Maar waarom moeten daar soms honderdduizenden mensen aan dood gaan? Als hij machtig is dan moet hij toch voorkomen dat er zoveel (elke dode is er een teveel) doden valen?
Hierbij 3 linken naar absurde beschuldigingen
http://www.gebladerte.nl/11376f89.htm
http://www.elsevier.nl/web/Artikel/263314/Aswolk-is-straf-van-God-voor-moderne-levenswijze.htm
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2003/01/31/2167995/Falen_overheid_bij_watersnoodramp.html
Nosce te ipsum

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 mei 2010 22:56

ostrogoot schreef:
Schipje schreef:ostrogoot, ik stel je een vraag. Ik zeg helemaal nergens dat het God's schuld is. Volgens mij zegt de Bijbel dat ook niet.

Jij doet een bewering. Jij zegt dat de machtige God de aarde op zijn tijd doet beven en vervolgens zeg jij dat het een leifdevolle vader is. Maar waarom moeten daar soms honderdduizenden mensen aan dood gaan? Als hij machtig is dan moet hij toch voorkomen dat er zoveel (elke dode is er een teveel) doden valen?
Hierbij 3 linken naar absurde beschuldigingen
http://www.gebladerte.nl/11376f89.htm
http://www.elsevier.nl/web/Artikel/263314/Aswolk-is-straf-van-God-voor-moderne-levenswijze.htm
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2003/01/31/2167995/Falen_overheid_bij_watersnoodramp.html

Ik ga al je links niet lezen, ik weet wat er leeft, ik haal zulke informatie liever uit de Bijbel. Ik beschuldig God niet. Lees Openbaringen 16 vers 21 maar, hier staat een voorbeeld van een straf van God en de mensen Hem juist gaan lasteren want ZIJ vinden dat het Gods schuld is!
En bovendien: jij (en ik) hoeft niet te zeggen wat God wel en niet moet voorkomen omdat Hij machtig is! Hij is de Wijste, dus houden we ons liever maar gedeisd...

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 09 mei 2010 16:54

Schipje schreef:Wat doe jij eigenlijk op dit forum als je zulke uitspraken doet? Houd jij de Bijbel wel voor waarheid? De meeste mensen hier op refoweb namelijk wel, 't is maar dat je het weet.

Last van xenofobie?? En ja, ik geloof niet in de bijbel. Als je naar een forum gaat waar iedereen het de hele tijd met elkaar eens is valt er niks te leren.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 09 mei 2010 16:56

Schipje schreef:Ik ga al je links niet lezen, ik weet wat er leeft, ik haal zulke informatie liever uit de Bijbel. Ik beschuldig God niet. Lees Openbaringen 16 vers 21 maar, hier staat een voorbeeld van een straf van God en de mensen Hem juist gaan lasteren want ZIJ vinden dat het Gods schuld is!

Zijn baby's ook godslasteraars??

En bovendien: jij (en ik) hoeft niet te zeggen wat God wel en niet moet voorkomen omdat Hij machtig is! Hij is de Wijste, dus houden we ons liever maar gedeisd...

Eigenlijk zeg je dit. God zegt, mijn recht om om je te beheersen is groter dan jou recht om te leven. Niet echt een liefdevolle god dus.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Terug naar “Archief”