Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mei 2010 10:54

jantine: niet overal kun je meerdere voorlettes invullen> Julia dr kinderbijslag is alleen maar j terwijl de voorletters jd zijn. Had er achteraan gebeld en daar gebruiken ze alleen de eerste voorletter! dus dan zit je nog met gezeur. GElukkig worden daar nooit fouten gemaakt! :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mei 2010 11:44

Wij hadden voor een jongen eerst Friso in gedachten, maar vonden het na een Hugo en Cato toch te veel van het goede en hebben de jongensnaam met 8 mnd gewijzigd.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 mei 2010 11:56

ajl schreef:Wij hadden voor een jongen eerst Friso in gedachten, maar vonden het na een Hugo en Cato toch te veel van het goede en hebben de jongensnaam met 8 mnd gewijzigd.

AJL: je bedoelt voor je hopelijk volgende kindje?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mei 2010 12:03

Nee hoor.....begrijp je verwarring :lol: Dat was de jongensnaam voor Cato die wij in gedachten hadden. Stel dat het toch een jongen zou zijn, zouden wij eerst voor Friso gekozen hebben, maar wij vonden Cato zo'n leuke meisjesnaam dat wij die voor een evt. meisje toch zouden gebruiken en dan vonden wij 3x een O op het einde te veel van het goede.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 03 mei 2010 12:24

Friso is zeker een leuke naam maar ik begrijp goed dat je hem om die reden niet wil gebruiken! Bij mij op school zaten vier zusjes waarvan de naam allemaal op -ke eindigde, vond ik ook niet echt super.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 03 mei 2010 14:42

paprikameisje2 schreef:jantine: niet overal kun je meerdere voorlettes invullen> Julia dr kinderbijslag is alleen maar j terwijl de voorletters jd zijn. Had er achteraan gebeld en daar gebruiken ze alleen de eerste voorletter! dus dan zit je nog met gezeur. GElukkig worden daar nooit fouten gemaakt! :D

Oké, maar bij ons wordt de eerste naam uitgeschreven en dan is het nog geen probleem....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 mei 2010 14:58

hier is bij de svb gewoon alle voorletters.. Milan MDX en Matteo MJ

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 mei 2010 15:04

Er zijn aardig wat instanties waar ze alleen de 1e voorletter gebruiken, is mijn ervaring. Mijn moeder heeft dezelfde voorletter als ik (J), alleen heb ik er daar 2 van, maar dan werd het toch bij allebei één J... gelukkig konden we het dan aan de achternaam zien, omdat mijn moeder 'n dubbele naam heeft en ik die toen nog niet had.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2010 13:39

Ik weet niet goed of het wel in dit topic hoort, maar hebben jullie ook veel last gehad van het ontzwangeren? Ik merk dat ik na de bevalling van Cato zo vreselijk moe blijf, terwijl ik toch goed eet en slaap. Herkennen jullie dit ook en wat kan je eraan doen? NBa de bevalling van Hugo had ik hier juist helemaal geen last van.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 mei 2010 14:38

ajl, ik heb daar vooral bij Timon erg veel last van gehad, pas na 9 mnd voelde ik me echt weer mezelf. Wat mij wel wat geholpen heeft is weer starten met zwangerschapsvitamines. Bij Timon ben ik daar na 2 mnd weer mee begonnen en dat hielp al gauw wel wat, nu bij Sylke ben ik ze gewoon door blijven slikken en heb ik veel minder last gehad van het ontzwangeren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2010 17:45

@ajl, dat moe zijn enzo niet zo heel erg, al merk ik wel dat nu Jurian een aardig strak ritme heeft, en ik dus elke dag zo ongeveer rond half 8 opsta, ik veel minder moe ben. Eerder sliepen we samen uit, tot 10 uur, maar als ik dan moest werken dan ging half 7 de wekker. Dat onregelmatige brak mij een beetje op.
En dat rot voelen, dat schreef ik af op ontzwangeren, maar bij mij was het pilgebruik, toen ik stopte was het helemaal over.
Maar het lijkt me ook best druk hoor, 2 van die kleintjes, dus daar kun je misschien ook moe van zijn? En ze zeggen wel eens 9 maanden ontzwangeren he :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2010 18:47

Ik ben nu ook met de pil gestopt en hopelijk geldt voor mij hetzelfde als bij jou.

Dat strakke ritme zit er bij ons wel in. Ik sta sinds de geboorte van Hugo al elke dag rond 6.30/7.00 uur op. Dus daar ligt het niet aan. En de drukte van 2 kleintjes ben ik inmiddels ook wel aan gewend. Het scheelt dat ze beiden doorslapen. Dus dat is het ook niet.

Ik zal de tip van Haai eens opvolgen en verder de 9 mnd ontzwangeren maar over mij heen laten komen :?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 mei 2010 18:56

hier ook vreselijk ontzwangerd!! ook na die miskramen... ben echt niet te genieten!! we zullenw el zien hoe het nu gaat worden!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 mei 2010 20:31

ajl schreef:Ik ben nu ook met de pil gestopt en hopelijk geldt voor mij hetzelfde als bij jou.

Dat strakke ritme zit er bij ons wel in. Ik sta sinds de geboorte van Hugo al elke dag rond 6.30/7.00 uur op. Dus daar ligt het niet aan. En de drukte van 2 kleintjes ben ik inmiddels ook wel aan gewend. Het scheelt dat ze beiden doorslapen. Dus dat is het ook niet.

Ben je alleen maar moe of heb je ook andere klachten? Anders even bloed laten prikken, misschien heb je wel de ziekte van Graves. (te snel werkende schildklier) Deze ziekte openbaart zich meestal vlak na een zwangerschap door hormonale veranderingen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 mei 2010 20:35

bij mij lag die moeheid en alles ook aan de pil!

Terug naar “Archief”