Zwanger worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger worden

Berichtdoor Stip » 05 mei 2010 10:37

Haha ik laat het ook niet om hoor, maar ik vind het wel grappig dat er zoveel van die dingetjes leven onder mensen die er eigenlijk niet toe doen als je het mate doet.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2010 12:51

Dat het eten van een ananas weeën opwekt schijnt een bakerpraatje te zijn. Dat stress slecht is voor een kinddaar zijn inderdaad aanwijzingen voor. Echter, dat schijnt vooral slecht te zijn in de eerste maanden van je zwangerschap. Ik heb beide keren gewoon doorgewerkt tot 36 weken, maar ik voelde mij ook prima. Stress heb ik niet op mn werk, ik ga juist fluitend naar mn werk.

Alcohol daarentegen kan wel schadelijk zijn tijdens de zwangerschap. Zoals Galateia het al zegt; een pasgeboren baby geef je ook geen slok wijn/bier. Dan word je namelijk bestempeld als een slechte moeder.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2010 17:33

Tja, ajl, maar dat word je al snel ;) dus die reden vind ik niet helemaal op gaan (al ben ik het ermee eens dat je je baby geen wijn geeft hoor. Tenminste, mijn opa is in Drenthe opgegroeid, en kreeg een speen vol met wodka ofzo? om hem stil te houden. Er moest gewerkt worden. Daar kon een huilende baby echt niet bij. Niemand die mijn overgrootoma in die tijd een slechte moeder vond, want er moest gewoon geld binnen komen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 mei 2010 18:37

Dat word je zeker snel want volgens mij vinden een aantal mensen mij hier nu ook een slechte moeder :mrgreen: wat een wijnyje al niet kan doen...
Het zij zo, ik heb bergen liefde voor mijn kind en van daaruit handel ik naar haar, dus dat zit wel goed :wink:

Ajl: ik ging een beetje uit van stressvol werk.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 mei 2010 19:38

Ik denk niet dat we elkaar moeten gaan oordelen.
Wel mag je zeggen wat je van dingen vindt of tips geven. Iedereen denkt en doet weer anders en wat de een als bewezen ervaart vindt de ander achterhaald of onondekt.

Ik denk dat het belangrijk is dat wanneer je zwanger bent (ook niet zwanger :mrgreen: ) je gezond leeft.
Goed of je fruit, groente e.d. let. Weinig vet, geen varkensvlees (ook als je niet zwanger bent) en zeker niet roken.
Ik vind wijn iets minder gevaarlijk, al zal ik het zelf niet doen.

Maar: moeders die heel druk zijn tijdens de zwangerschap, veel werken -of koffievisite's :lol: )- en stressen kunnen ook veel gevolgen voor hun kids veroorzaken.

Ik denk dat je dingen wel moet relativeren maar zeker het beste voor je (ongeboren)kindje moet zoeken!
Time flies when you have none!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 mei 2010 20:26

Sterretje schreef:Ik denk niet dat we elkaar moeten gaan oordelen.
Wel mag je zeggen wat je van dingen vindt of tips geven. Iedereen denkt en doet weer anders en wat de een als bewezen ervaart vindt de ander achterhaald of onondekt.

Ik denk dat het belangrijk is dat wanneer je zwanger bent (ook niet zwanger :mrgreen: ) je gezond leeft.
Goed of je fruit, groente e.d. let. Weinig vet, geen varkensvlees (ook als je niet zwanger bent) en zeker niet roken.
Ik vind wijn iets minder gevaarlijk, al zal ik het zelf niet doen.

Maar: moeders die heel druk zijn tijdens de zwangerschap, veel werken -of koffievisite's :lol: )- en stressen kunnen ook veel gevolgen voor hun kids veroorzaken.

Ik denk dat je dingen wel moet relativeren maar zeker het beste voor je (ongeboren)kindje moet zoeken!

Helemaal mee eens, dit probeer ik al een tijdje duidelijk te maken, maar misschien ben jij daar beter in =D>

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mei 2010 21:00

Voor de duidelijkheid: ik veroordeel niemand. Ik vind het alleen heel erg dom (maar noem niemand een slechte moeder!) om met de huidige kennis wat betreft alcohol en zwangerschap het risico te nemen. Ik vind dit ook geen kwestie van 'mijn mening is', omdat je het feit dat het in alle gevallen risico kan geven simpelweg niet kunt veranderen. Feit is feit. En in het geval van alcohol toch best wel ernstig.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”