Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Funlover » 01 mei 2010 19:06

Ik heb jaren geleden ook caloriechecker gebruikt idd om bewust te worden van mijn eetpatroon.
Mensen vinden het saai als ik dingen bij de koffie afsla, maar ik bedenk altijd maar: is dit echt lekker, wil ik hier 'dik' van worden? Dan eet je opeens een stuk minder. Tuurlijk is veel lekker, maar ik eet alleen dingen die ik echt echt echt lekker vind. Dan valt er opeens een heleboel af.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mei 2010 19:28

Oja? Ik vind dan toch wel veel echt wel lekker ;)
Maar ik kies wel heel bewust, ook doordat ik ook bijhoud hoeveel calorieen ik binnenkrijg op een dag. Want gister aten we allerlei soorten broodjes, en dan kies ik bewust voor een bruin bolletje, i.p.v. een croissantje, want die laatste is echt ongelooflijk vet.

Ik zit nu in de nachtdiensten, en dan moet ik echt opletten dat ik wel genoeg eet. Ik heb met moeite 2 boterhammen gegeten vannacht, en dan 2 beschuitjes toen ik om 3 uur opstond, en gewoon avondeten. Maar da's echt te weinig. Vannacht maar even een beetje op letten, anders gaat je lijf op de spaarstand,en gaan die kilo's er echt niet meer af.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 mei 2010 20:18

Funlover schreef:Ik heb jaren geleden ook caloriechecker gebruikt idd om bewust te worden van mijn eetpatroon.
Mensen vinden het saai als ik dingen bij de koffie afsla, maar ik bedenk altijd maar: is dit echt lekker, wil ik hier 'dik' van worden? Dan eet je opeens een stuk minder. Tuurlijk is veel lekker, maar ik eet alleen dingen die ik echt echt echt lekker vind. Dan valt er opeens een heleboel af.

Helemaal mee eens. Ik probeer niet af te vallen, maar ik wil wel graag op gewicht blijven en daarom vraag ik mezelf ook altijd af of ik iets wel echt lekker vind. Er zijn best veel 'snack' producten die ik wel lust maar waar ik niet echt van geniet, dus dan eet ik liever een andere keer iets wat ik wel heel lekker vind. Ook zijn er best veel dingen in je eetpatroon die je makkelijk aan kunt passen zodat je minder calorieen binnen krijgt: af en toe geen vlees eten, thee en water drinken ipv limonade, etc.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 mei 2010 09:21

@Kwebbel ik vul meestal 's avonds al in wat ik ga eten en dat is echt zo klaar. 888calorieen is echt heel erg weinig en ook niet gezond.

Ik vierde gisteren een hele dag mijn verjaardag zag er wel een beetje tegenop omdat ik 5 taarten gemaakt had en allemaal lekkere hapjes had. Taart heb ik niet genomen en ik heb een aantal hapje genomen en 's avonds gewoon meegegeten met de rest (gevulde kipfilet,pasta salade,friet,sla en ik was vanmorgen gewoon 700 gram lichter dan gisteren morgen :shock:
Morgen is mijn officiele weegdag maar ben tot nu toe deze week al weer 1.4kg kwijt :mrgreen: (en deze week weinig tot niet gesport)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 mei 2010 16:23

liefie schreef:Ik vierde gisteren een hele dag mijn verjaardag zag er wel een beetje tegenop omdat ik 5 taarten gemaakt had en allemaal lekkere hapjes had. Taart heb ik niet genomen en ik heb een aantal hapje genomen en 's avonds gewoon meegegeten met de rest (gevulde kipfilet,pasta salade,friet,sla en ik was vanmorgen gewoon 700 gram lichter dan gisteren morgen :shock:
Morgen is mijn officiele weegdag maar ben tot nu toe deze week al weer 1.4kg kwijt :mrgreen: (en deze week weinig tot niet gesport)
ik zou niet elke dag of week wegen. Dan word ik zowiso gek van mezelf, voor 700 gram zou ik niet op de weegschaal staan :lol:
als vrouw mag je dan ongeveer 1400 caloriën hebben.Ik kom er niet aan, waarschijnlijk val ik dan niet af. Maar als ik meer caloriën ga eten, val ik dan wel af? het lijkt mij dan dat ik dikker word of zie ik dat verkeerd? :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 mei 2010 19:23

@ kwebbel doordat je te weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand. Je zult júist afvallen als je meer eet!
Niet alleen gaan snaaien dan natuurlijk, want dat is ook niet goed voor een mens ;-)

Maar eet bijvoorbeeld eens een extra boterham/beschuit/yoghurt bij het ontbijt, een plak ontbijtkoek tussendoor, wat vlees(vervanger) extra tijdens de avondmaaltijd.

Je zult zien dat je af gaat vallen! wellicht niet direct de eerste week, maar ik weet zeker dat het werkt!

Bij mij in elk geval wel, want ik moest ook meer eten :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 mei 2010 19:25

ik ga na onze vakantie echt aan de slag. nu is het gewoon echt niet te doen. Want je ritme is echt helemaal weg.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 mei 2010 19:33

Klopt Jannoek ik kan per dag ook erg veel eten en val erg goed af! Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft (maandag is mijn weegdag al weeg ik gewoon elke dag :D )

geniet van je vakantie Evelien!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 mei 2010 19:35

Jannoek schreef:@ kwebbel doordat je te weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand. Je zult júist afvallen als je meer eet!
Niet alleen gaan snaaien dan natuurlijk, want dat is ook niet goed voor een mens ;-)

Maar eet bijvoorbeeld eens een extra boterham/beschuit/yoghurt bij het ontbijt, een plak ontbijtkoek tussendoor, wat vlees(vervanger) extra tijdens de avondmaaltijd.

Je zult zien dat je af gaat vallen! wellicht niet direct de eerste week, maar ik weet zeker dat het werkt!

Bij mij in elk geval wel, want ik moest ook meer eten :-oo
raar eigenlijk: meer eten en dan toch afvallen. Maar goed... als het werkt.. volgens mij werkt SB ook zo... zij is gewoon geniaal met dr boeken maar voor bepaalde personen gewoon niet goed!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 mei 2010 20:33

SB vindt ik echt helemaal niks en je krijgt rond de 800 calorieen per dag binnen erg weinig vindt ik zelf.
en je bent eigenlijk verplicht te eten wat zij zegt en dat staat mij heel erg tegen.
Ik wil gewoon zelf kunnen bedenken wat ik die dag ga eten. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 mei 2010 21:03

bij SB krijg je ook bepaalde voedingstoffen niet of te weinig van binnen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 mei 2010 21:59

SB vind ik ook helemaal niks. Je mag niets, ik kreeg er een gigantische lage bloeddruk van en viel op een gegeven moment ook niet meer af omdat mijn lichaam in de spaarstand ging. SB is echt af te raden!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mei 2010 07:55

Ben zo blij want de weegschaal gaf in 1 week -1.9kg eraf!! Ik zit nu op -18.2kg.
Het gaat echt super hard terwijl ik deze week niet heel streng punten geteld heb.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 mei 2010 09:16

Gaat goed, liefie!

Wanneer wegen jullie?
Gister eind vd middag woog ik 62,9. En vanmorgen woog ik 60,9. Scheelt nogal.

Ik wil voor onze vakantie (over 8 weken pas) zeker 58 kilo wegen..
Misschien nog wel wat minder; ik wil graag de broeken van voor mijn zwangerschap weer aankunnen. 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mei 2010 09:40

Ik weeg elke ochtend en avond :D
Maar maandagmorgen is mijn officiële weegdag en dat hou ik bij.

Terug naar “Archief”