Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor petra85 » 30 apr 2010 09:07

Bumba mijne is van 26 augustus :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 apr 2010 11:25

Galateia schreef:Argh, ja, die karren. Afschaffen die handel. Inderdaad: afleiden met iets anders en dan heel veel schietgebedjes afvuren in de hoop een drama te voorkomen 8)

Hahaha, afleiden als er 2 staan ;) Gisteren ging het goed, vanochtend kreeg ik een klap in m'n gezicht :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 apr 2010 11:58

hier ook een beetje dramatische week achter de rug! juul ook echt vervelend en zeurderig... kwam ze gister van het kdv thuis, op kdv al blivjen spelen terwijl ik eraan kwam... dat doet ze noooooit... en ze klets nu nog meer! mooie lange zinnen, woorden zoals papagaai komen vloeiend :shock: wat gaat het snel.. en zo periode vooraf, is dan toh wel weer verrassend wat ze nu weer kan!

over die wiebeldingen bij diverse winkels.... ik zeg hier duideljk, je komt daar niet op. Zou het ook niet in dank afnemen als een opa of oma dat we zo doen, of vrienden omdat je die dingen altijd weer tegenkomt... met vreselijk drama tot gevolg :shock: die dingen moeten gewoon verboden worden!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2010 12:42

Is per kind ook heel verschillend.

Mijn oppaskindje heeft er pas van mij wel op mogen zitten (2 keer) zonder te wiebelen zeg maar. En ze mag ook niet altijd en als ze er naar toe rent en het mag van mij niet dan loop ik gewoon door en geef ik aan dat ze niet mag. En dan vindt ze het prima. Geen gebrul.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 apr 2010 17:12

Zeker ondingen ja, die wiebelwagens. Mijn meiden weten ook dat ze ik er nooit een muntje ingooi. Opa en oma doen het wel eens, dat weten ze ook. Ze weten dat ze er bij niet om hoeven te zeuren en dat als ze bij opa en oma zijn er één keer in mogen. Pakken ze heel snel op hoor.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 apr 2010 17:43

Ha, mijn dochter weet niet eens dat ze kunnen wiebelen.. :puh:
Ze mag er meestal wel even in zitten, maar ik doe er nooit een muntje in.
En luistert (sinds kort) wel als ik zeg dat ze er weer uit moet, of als ze er nu even niet in mag zitten.

Maar eerst was het ook brullen geblazen, als ik er langs liep of als ze er weer uit moest.
Beter schaffen ze die dingen af, idd.

Hier ook een gigantische MAMA-fase.. Poehee..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 apr 2010 19:04

Ik heb papa er net ook op aangesproken ;) Hij zal het nooit meer doen :mrgreen: Hier denkt Michael dat de ijscoman een muziekauto is 8)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 apr 2010 20:14

Timon weet absoluut nog niet waar die draai-hobbeldingen voor dienen. Hij wijst er altijd naar en dan zeg ik 'leuk hé', maar daar blijft het bij :wink:

De ijscoman komt hier niet voorbij, maar volgens Timon is de ambulance een muziekenauto :lol:

Oh ja, hier is het op het moment juist helemaal papa. Voor of achter iedere zin wordt papa geplakt, alles is van papa en papa kan alles. Dus ik heb het lekker makkelijk als papa thuis is, want dan is Timon niet bij hem vandaan te slaan :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 mei 2010 20:41

Lijkt me leuk zo'n mama fase! Misschien als ik er ooit middenin zit dat ik dan wat anders zeg:mrgreen:

Bij ons stond vroegerr ook zo'n wiebelding op't dorp waar ik woonde en ik weet nog dat ik altijd heel verbaast was dat hij soms wel wiebelde als er andere kinderen op zaten maar bij mij en mijn zusje nooit! :-k

Toen ik later eenmaal door had hoe het werkte (met een muntje van mijn moeder dus) vond ik het echt gemeen dat ze dat nou nooit is deed :wink:

Zo'n wiebelding is trouwens wel een leuke beloning voor als een kind iets bijzonders haalt: zwemdiploma, zindelijk o.i.d.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 mei 2010 20:46

Lenthe is nog steeds ziekig, ik word er gewoon onzeker van zo vaak dat ze ziek is! Zo snel hoesten doet ze, en echt kokhalzen ervan. Ik schrik niet eens meer zo erg, dat merk ik vooral aan de reacties van anderen die wel heel erg schrikken. Volgens de dokter hebben meer kinderen hier vaker last van. Het duurt ook maar een paar dagen en dan weer een weekje of twee niet en dan begint het weer. Het verbaast me zeker omdat wij zelden ziek zijn. Ze slaapt dan of bijna niet of heel lang zodat ik elke keer toch even om het hoekje kijk of 'ze het nog doet' :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mei 2010 00:58

Wat vervelend Schipje, gaat ze naar een kdv ofzo? Sinds Jurian daarheen gaat hoest hij ook om de haverklap, maar volgens de cb arts is dat alleen maar logisch met al die bacterien op zo'n kdv. Maar Jurian is er niet echt ziek van, dat scheelt wel.

Heerlijk die mama fases :) Hier is het altijd papa voor en papa na. Bij bijna elk woord dat hij zegt plakt hij er wel papa voor en achter. Gaat de telefoon, straalt hij helemaal: papa! (net alsof papa de enige is die belt ;) ). Pakt hij zijn speelgoedtelefoon, houdt hem tegen zijn oor: papa?
En als papa thuis is, en die waagt het om even naar buiten te gaan, dan sprint hij naar het raam en roept een hele poos: papa! papa! Tot papa hem ziet en naar hem zwaait, dan lacht hij eens lief naar mij en ben ik ook goed genoeg ;)
Heerlijk, zo'n papa verheerlijker. Mijn man vindt het echt geweldig :D En dat vind ik wel leuk, want ik ben al zoveel meer met Jurian dan hij, dan is het wel gaaf om te zien dat Jurian hem toch echt het allerleukste vindt :D Vandaag lag ik te slapen na mijn nachtdienst, en waren ze de hele dag samen. Ik werd af en toe gewoon wakker van het gegil van het lachen van hen samen, fantastisch :D Ze hebben samen een hekje gekocht en neergezet, door de regen gebanjerd en al het speelgoed op de vloer gemikt volgens mij (wat ik dan maar heb opgeruimd, maar ach, da's niet zo erg, als ze maar lol hebben gehad ;) ).

Oja, over de kinderbijbel, wij lezen hem sinds een paar maanden voor, net voor zijn 1e verjaardag geloof ik, uit de luister en kijk bijbel. Weinig tekst, mooie platen en tekeningen. En dan zijn 2 blz ook echt wel genoeg, daarna is zijn aandacht weg.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mei 2010 08:34

Ik ben blij. Na de zomer gaat manlief 60% werken (nu werkt hij 50% d.m.v. ouderschapsverlof) en hij mag wat met uren schuiven. Bijvoorbeeld eerder beginnen 2 dagen en dan een ochtend of middag eerder vrij. Helemaal geen enkel probleem op zijn werk, ze zijn allang blij dat hij blijft. Wat een zorg minder. En vanochtend moet ik er gewoon heerlijk om lachen. Waarom loopt het allemaal nou toch zo fantastisch? Het is bijna eng :mrgreen: :yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 mei 2010 14:32

MissF: ze gaat neit naar een kdv, ze gaat 1x in de maand een paar dagen naar schoonzus met 2 kids die wel op school zitten dus misschien daarvan? maar tussendoor is ze ook ziek.

Galateia: gedeelde vreugde is dubbele vreugde =D> ik ben blij voor je! Dankt God in alles!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 mei 2010 15:24

weet even niet hoe oud je kindje is schipje, maar Hannah heeft het ook elke keer. als je denkt dat ze er van af is, begint het weer. op het consultatie bureau zeiden ze dat het kwam omdat ze in de winter geboren is, en dan heersen die verkoudheden heel erg en omdat ze nog geen weerstand heeft pikt ze ze allemaal mee.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 mei 2010 17:11

Mijn dokter zegt dat het komt omdat de 'oor-neus-keel buisjes' nog wat vernauwd zijn bij kinderen en bij Lenthe dus nog iets erger waarschijnlijk. Maar er zijn toch ook kinderen die amandelen moeten knippen? toen ik dat vroeg zij ze dat ze daar nog vaker ziek voor moet zijn geweest :shock: ze is van juni dus in de lente geboren, nu ruim 10 maanden. Ze heeft 1 keer oorontsteking gehad, 3 keer longontsteking en nu had ze vergrote amandelen, dus daar kwam vorige week waarschijnlijk de koorts vandaan..... ik vind het eigenlijk wel genoeg :oops: maar ja, ben geen arts.... Misschien is het inderdaad iets van deze winter.

Ze heeft 2 keer antibiotica kuur gehad. Ze grijpt ook steeds naar d'r oortjes maar de dokter ziet er niks in dit keer :?: Verder is het gelukki ggewoon een vrolijk meisje, geen ziek vogeltje of iets dergelijks :wink:

Terug naar “Archief”