Dat is fijn om te weten. Toch blijf ik de HAP niet zo professioneel vinden. IN elk geval, de keren dat ik er naar gebeld heb. En dat was altijd voor patienten, nooit voor mezelf. Ik vind het erg vervelend, dat als ik exact doorgeef wat er aan de hand is, en dat er een arts moet komen, of in elke geval er advies nodig is van een arts, ik door een assistente van het kastje naar de muur wordt gestuurd met adviezen die ik allang uitgevoerd heb. Ik ben verdorie verpleegkundige! Ik bel dan dus niet eens voor mezelf!
Ik belde voor een meneer (in het verzorgingshuis) die die dag was geholpen aan varices, waarbij een hechting had losgelaten en die ontzettend bloedde. Nou wat doe je da: drukverband, been hoog etc.
Hielp niet, dus uiteindelijk HAp gebeld. Wat zegt de assistente: leg een drukverband aan. Terwijl ik net vertel dat ik dat al gedaan had en het niet hielp. Dan kan ik ze wel door de telefoon halen. Dat is gewoon nutteloos tijdsverlies.
Daarnij heb ik me altijd erg opgewonden over het bandje dat je krijgt als je belt: bent u in levensgevaar, toets een 2....
Hoe denk jij daar dan over, Heidebloem?