Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2010 22:02

Ah, hij wil ook met de kindjes spelen! Zo schattig!

Maar uhm, wat is de meerwaarde van een christelijke peuterspeelzaal? Zo ingrijpend is het toch niet? Spelen, verhaaltje (?), wat eten/drinken. Verder is het toch niet zo spannend bij die kleintjes of het nou christelijk is of niet? Of mis ik iets?

Zoonlief kan hier ook zo kijken. Bij het kiezen van een basisschool zijn we in een kleuterklas geweest om te kijken. Nou, de woorden 'school' en 'kindjes' komen hier regelmatig in combinatie met elkaar voorbij. Hij vond het zo mooi!

Maar de peuterspeelzaal gaat hier na de zomervakantie veranderen, de opzet en indeling dan, en dus vinden we het niet goed om voor en na de zomer verandering te hebben. En daarbij komt, dat hij nu pas een half jaar thuis is en we het een beetje te snel vinden om hem nu al te laten gaan (of is dit gewoon mijn moederhart die hem niet kan laten gaan :wink: ). Maar teveel verandering in mensen met verzorgende taken is gewoon niet goed voor een geadopteerd kindje en dus wachten we tot na de zomer. Maar ik vermoed dat zoonlief met veel plezier naar 'school' gaat :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2010 22:20

Veranderingen kunnen juist heel beangstigend zijn voor een kind. Waarom dan niet nog ff lekker thuis laten en na de zomer naar de pzs te laten gaan!?. (heb je hem nog ff iets langer thuis).

@Haai, wat ontzettend gave foto's. En van dat nagelknippertje geweldig. :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 apr 2010 23:18

Galateia schreef:Maar uhm, wat is de meerwaarde van een christelijke peuterspeelzaal? Zo ingrijpend is het toch niet? Spelen, verhaaltje (?), wat eten/drinken. Verder is het toch niet zo spannend bij die kleintjes of het nou christelijk is of niet? Of mis ik iets?

Wij hebben hier de keuze voor een chr. psz en dan vind ik het ook goed om daarvan gebruik te maken. Er wordt een bijbelverhaal verteld, bijpassende versjes geleerd, en dat vind ik toch wel waardevol. Bovendien gaan veel kinderen van deze psz daarna naar de school waar wij Timon ook naar toe willen doen, zo kan hij zijn toekomstige klasgenootjes alvast leren kennen :wink:

of is dit gewoon mijn moederhart die hem niet kan laten gaan

Ghe, het duurt ws. nog wel een half jaartje voor Timon echt gaat, maar ik zie er nu al tegenop :-$

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 apr 2010 17:09

@Haai: lieve foto's! Wat een ondeugend bekkie heeft hij toch ;) Hoe gaat het met z'n 'ik ben 2 en ik zeg nee'-fase?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2010 18:23

ik heb een oppaskindje van 2,5 maar die is echt aan het peuterpuberen. Die luister gewoon weg niet. De laatste keer was ik met haar even naar de winkel geweest voor wat boodschappen, ze wilde perse lopen (ik had wel een buggy mee genomen, want die afstand is net iets te lang voor haar heen en terug) maar luisteren ho maar. Had haar al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft ze je uitdagen. Dus ik zei: nog 1 keer en dan ga je weer terug in de buggy. En prompt luisterde ze weer niet, heb ik haar op gepakt en in de buggy gezet. Maar daar was ze het niet mee eens, zo wat kan een kind dr benen stijf houden. Brullen, krijsen... Heb dat even genegeerd. Maar na die tijd was het ook gewoon weg niet luisteren en alleen maar willen (bijv. yoki ipv melk, terwijl de afspraak is bij het ontbij yoki? dan s'middags bij de lunch melk).

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 apr 2010 22:06

Lastig he evelien, gelukkig gaat het na een tijdje wel weer over.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 apr 2010 22:22

Beste ervaren moeders :wink:
Mijn lieve dochter van ruim 10 maanden heeft haar willetje ontdekt. Als ze wil eten of drinken of naar of uit bed wil of als iets te lang duurt (het hapje komt niet snel genoeg) dan doet ze haar mondje open, houd haar armen stijf naar beneden met gebalde vuistjes, knijpt haar oogjes dicht en gaat keihard gillen!! Zo hard dat het echoot in mijn oren! Ik schrik er steeds van en reageer dan snel door een hapje te geven o.i.d. Nu waarschuw ik haar 1 keer en draai haar kinderstoel om als ze nog een keer gilt, dit proberen we nu consequent te doen maar het werkt dus nog niet. Ze mag wel gillen van plezier, dat ga ik niet bestraffen. Vanmiddag liep ik op het dorp en ze was moe, ik had d'r speen gegeven en zitting naar achter gekantelt (slaapstand) maar ze bleef gillen :oops: Iedereenkeek en ik schaamde me rot. Op een gegeven moment (na best een poos eigenlijk) heb ik haar maar een rijstwafel gegeven want toen was ze stil, daar BAALDE ik van want nu werd ze nog beloond ook! Maar ik voelde me nu dus gewoon machteloos! Ik wist het niet meer, ze gilde zo asociaal hard en ik me schamen :oops: eigenlijk moest ze gewoon slapen maar dat vertikt ze nu dus in de kinderwagen. En aangezien ik wil dat ze gewoon in de kinderwagen slaapt als ik weg ben ligt ze daar nu in de gang in te slapen :) Een uur lang strijd maar ik heb nu gewonnen :mrgreen: Dat gebeurt me geen tweede keer vandaag. Iemand ervaring met gillende kids en een aanpak dat wel werkt? Ze zal wel op d'r moeder lijken :-oo

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 apr 2010 07:50

Nee, geen tips! #-o

:mrgreen: (maar moest stiekem wel lachen) :mrgreen:

Haai leuke foto`s!

En Lidia...lief hoor!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 apr 2010 12:46

ik weet wel dat je vooral NIET moet zeggen: "Nog één keer en dan...." Dat is dan gewoon prachtig om het als kind dus wel te doen en dan zien wat voor gevolgen er komen. Gewoon na de tweede keer stoel omdraaien of uitleggen dat je geen gegil accepteerd. Ze kan best luisteren! Of ze het begrijpt weet ik niet, maar misschien snel genoeg als je het volhoudt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 apr 2010 12:56

Precies Kwebbel, alleen 'dreigen' met dingen die je waar kunt maken (en waar gaat maken).
Ik denk dat t goed is wat je doet met het omdraaien van de stoel (zolang ze dan maar niet wat interessants te doen heeft). Het is niet zo raar dat t niet direct werkt, dat duurt vaak even, kan in het begin ook erger worden zelfs.

In het dorp lijkt me heel lastig... Ik baal altijd zo als mijn meiske dan huilt (dame is 5 maanden, en die eigen wil zit goed ingebakken hoor, pff).

In de kinderwagen slapen wordt hier ook moeilijker, de wereld om haar heen wordt steeds leuker enzo. Dus ik weet niet of het vol te houden is dat je wilt dat ze daar slaapt. Heeft ze een speeltje, speentje of knuffeltje in de wagen?

Ze is nog wat jong om met woorden op te voeden lijkt me, maar ik zou kiezen voor weinig uitleggen, maar gewoon zeggen wat je van haar verwacht. Zeggen dat ze stil mag zijn of een speeltje geven 'ga daar maar mee spelen'.

Succes!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 apr 2010 15:27

Ze heeft haar eigen 'slaapknuffel(s)' en een speentje, die krijgt ze alleen als ze gaat slapen.
Kwebbel: wij zeggen, 'nog een keer gillen en dan draai ik je stoel om.' En natuurlijk doen we wat we zeggen. Dat is volgens mij geen driegen toch?
Liefje: [-X :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 apr 2010 17:19

Hier negeren we gillen standaard. Juist geen aandacht, ook geen negatieve. Want alle negatieve of positieve aandacht is aandacht, en dat wil hij/zij bereiken. Wij doen net of we niks horen.
Ook in de stad, ik ga gewoon stoicijns door met wat ik aan het doen was, en doe of ik niks hoor. Hij stopt vanzelf wel. Soms lastig, maar ik prent mezelf maar in dat al die mensen me weinig kunnen schelen, en dat helpt echt :)
En sowieso is hier de regel: 2 keer waarschuwen, 3e keer voor 1 minuut in de kinderstoel. Vandaag heeft hij al 3 x gezeten, maar het werkt erg goed. Want wat hij deed wat niet mocht, doet hij dan echt niet meer voor die dag :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 apr 2010 17:48

MissF schreef:Hier negeren we gillen standaard. Juist geen aandacht, ook geen negatieve. Want alle negatieve of positieve aandacht is aandacht, en dat wil hij/zij bereiken. Wij doen net of we niks horen.
Ook in de stad, ik ga gewoon stoicijns door met wat ik aan het doen was, en doe of ik niks hoor. Hij stopt vanzelf wel. Soms lastig, maar ik prent mezelf maar in dat al die mensen me weinig kunnen schelen, en dat helpt echt :)
En sowieso is hier de regel: 2 keer waarschuwen, 3e keer voor 1 minuut in de kinderstoel. Vandaag heeft hij al 3 x gezeten, maar het werkt erg goed. Want wat hij deed wat niet mocht, doet hij dan echt niet meer voor die dag :)

Ik vidn het knap van je. Maar als ik mezelf niet eens hoor praten tegen mijn man bijv. aan tafel dan is het gewoonweg niet mogelijk om het te negeren, maar ga het wel meer proberen, want nu waarschuwen we waarschijnlijk wat te vaak.

Perfecte regel die laatste, werkt bij mijn zus ook goed, ze is nog maar 10 maanden maar ga het hier ook introduceren, als ik nog 2 maanden moet wachten...duurt me te lang :wink:

Ze is nu heerlijk aan het spelen, zo leuk om naar te kijken, kan er echt van genieten! Helemaal in d'r spel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 apr 2010 19:00

Ooh, maar soms irriteren we ons ook naar hoor, en heel af en toe schiet het er dan wel eens uit: hou nou eens op Jurian.
Maar we doen ons best om gillen te negeren ;)

En die regel van in de kinderstoel, die is gebaseerd op de leeftijd. Dus hoe oud het kind is, zoveel minuten in de kinderstoel (heb ik ook maar van internet gehaald hoor ;) ). Maar toen hij nog geen jaar was waren dat dus 0 minuten. Toen zette ik hem gewoon wel eens in de box, om zelf ook even rust te hebben. Dat ging ook goed, was niet echt straf, maar meer even rust voor mij. De kinderstoel is straf.

Succes met je meisje ;) En het blijft lastig hoor, hoe goed wij het ook denken te weten ;) het valt niet altijd mee om dat ook echt te doen, merk ik steeds weer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2010 19:33

zo... ff een overdosis foto's :mrgreen:

samen in de tuin lieveheersbeestje zoeken..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Archief”