Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Re: Kinderwens

Berichtdoor Funlover » 23 apr 2010 12:42

Ik snap en respecteer je reactie Tuinfluiter. Maar als je echt graag kinderen wil, je bent al een poosje getrouwd en ze komen niet is het wel handig misschien om er naar toe te gaan. De één doet het sneller als de ander, dat is waar. Maar die ene stap (voor de één groot, voor de ander klein(er)) kan wel helpen soms.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 apr 2010 12:44

Tuinfluiter schreef:Ben het niet eens om te zeggen dat je maar over die drempel heen moet stappen en naar de ha gaan.
Heb bij onszelf heel goed gemerkt dat je er echt klaar voor moet zijn en bij de 1 is dat na een jaar en bij de ander na meerdere jaren.
Of je nu naar een vrouwenarts gaat of een man maakt niets uit.
Zelf denk ik dat je beter een man kunt hebben want die let tenminste niet op alles...

Dat had een post van mij kunnen zijn!
Mijn man is er nog niet klaar voor. Ik heb besloten, dat ik mijn cyclus nog weer eens goed bij ga houden, want ik betwijfel zelf of ik wel echt elke cyclus een eisprong heb, dus dat wordt weer tempen en tests gebruiken. Ik wil er nu echt intensief mee aan de slag gaan, dat heb ik nog niet eerder gedaan namelijk.
Mij maakt het ook niets uit of ik nu een man of vrouw zou hebben, het gaat ook niet om het ha-bezoek zelf. Het gaat om het feit, dat je dan de mm in gaat en waarschijnlijk een zware tijd tegemoet zal gaan.

@Funlover: Natuurlijk is het handiger te gaan, logisch, maar net wat ik hierboven schrijf: het bezoek aan de ha vind ik niet erg, dat zou ik ook wel willen. Wat ons nu nog tegenhoudt is de hele mm.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 apr 2010 12:53

Daphne schreef:@Funlover: Natuurlijk is het handiger te gaan, logisch, maar net wat ik hierboven schrijf: het bezoek aan de ha vind ik niet erg, dat zou ik ook wel willen. Wat ons nu nog tegenhoudt is de hele mm.

Maar daar kies je dan natuurlijk zelf voor. Naar de ha gaan en wat simpele testjes doen, betekent niet dat je meteen voor IVF ofzo gaat. Je kunt ophouden wanneer je wilt! Maar je moet er wel allebei klaar voor zijn, dus in jullie geval Daphne, snap ik heel goed dat je nog niet gaat!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 apr 2010 12:56

Ja, dat weet ik, dat je kunt stoppen wanneer je wilt. IVF zou denk ik voor ons ook geen optie zijn, trouwens. Ik ga vanaf nu echt serieus aan de slag met tempen en tests.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2010 12:56

Begrijp het wel hoor als er zo gedacht word net als Funlover maar lange tijd was voor ons de drempel te hoog omdat wij bang waren voor de uitslagen.
Want (ik was toen nog maar net 23 toen wij de mm zijn ingegaan) stel je voor dat ze gelijk al zeggen dat het niet mogelijk is om zwanger te worden.
Weg alle hoop, weg alle verwachtingen.
Wij hadden dan nog liever elke maand de hoop of het misschien wel gelukt zou zijn.
Ook zagen wij erg op tegen het gedoe om heel vaak naar het zh te moeten voor vanalles.
Dat laatste is iets waar we eigenlijk later achter zijn gekomen dat het nog veel intensiever is als we van te voren bedacht hadden.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2010 12:58

Daphne: over dat tempen, heb ik nooit gedaan.
Kreeg van de ha wel een temp lijst mee maar niks mee gedaan want we gingen even later toch naar het zh en wilde dan van de gyn wel horen of het nodig was.
Die vond het onzin!
Als je in hetzelfde zh als ons terecht komt is het niet nodig volgens de gyn :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 apr 2010 13:02

Tuinfluiter schreef:Begrijp het wel hoor als er zo gedacht word net als Funlover maar lange tijd was voor ons de drempel te hoog omdat wij bang waren voor de uitslagen.
Want (ik was toen nog maar net 23 toen wij de mm zijn ingegaan) stel je voor dat ze gelijk al zeggen dat het niet mogelijk is om zwanger te worden.
Weg alle hoop, weg alle verwachtingen.
Wij hadden dan nog liever elke maand de hoop of het misschien wel gelukt zou zijn.
Ook zagen wij erg op tegen het gedoe om heel vaak naar het zh te moeten voor vanalles.
Dat laatste is iets waar we eigenlijk later achter zijn gekomen dat het nog veel intensiever is als we van te voren bedacht hadden.

Ja, dat houdt ons ook een beetje tegen, de angst voor uitslagen, ed.
Het lijkt mij ook erg intensief en zwaar als je steeds naar het zh moet. En dan nog alle (psychische) druk die erbij komt kijken...

Over je laatste post stuur ik wel even ene pb, Tuinfluiter. :wink:
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 apr 2010 13:15

Ik heb volgende maand een afspraak bij de gynaecoloog.

Die afspraak stond al gepland, omdat ik weer zwanger was,
maar dat is gister ook weer mis gegaan... :(
Dus ik laat de afspraak maar staan, en dan wil ik het graag hebbben over de herhaalde miskramen.

De 5e miskraam dus, in iets meer dan een jaar tijd.. What's wrong with me?!
Toch had ik elke keer weer grote hoop, dat het nu wel goed zou gaan..
Niet dus.

Hopelijk kan er wat onderzocht worden ofzo.. Hier word je een beetje moedeloos van. :(

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 apr 2010 13:18

Joh, wat heftig!
Heel erg veel sterkte met het verwerken! 8>)
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2010 13:26

AG: Wat ontzettend ingerijpend voor jullie!
Vond het heel fijn toen de lezen dat je het los hebt kunt laten.
Maar je bent ook maar een mens he en het houd een keer op.
Vind het erg verdrietig voor jullie :?

Hoorde pas van een vrouw die ook veel miskramen had gehad dat achter bleek dat haar baarmoeder een gekke vorm had waardoor het na een aantal weken zw het kindje afstoote.
Ze is daar later aangeholpen en toch nog 4 kinderen gekregen.
Je weet niet wat er allemaal aan de hand kan zijn he :?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2010 13:28

Heel veel sterkte AG! Heftig voor jullie!

Ik ben ook ''nog maar'' 22 en zijn toch naar de HA gegaan wij wilden er niet langer mee wachten maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Echt bang voor de uitslagen waren wij gelukkig niet en het lijkt tot nu toe positief te zijn.
We zien wel wat het ons gaat brengen hopelijk een kindje :wink: :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 apr 2010 13:37

Daphne schreef:Joh, wat heftig!
Heel erg veel sterkte met het verwerken! 8>)

Ik ben achteraf erg blij dat ik met m'n 21 jaar al wist wat ons te wachten zou staan. Ja, het is heel rot om het al zo jong te weten, maar aan de andere kant is het ook fijn om niet tot je 30ste in onzekerheid te leven. Bovendien is onze jonge leeftijd tot nu toe steeds een voordeel geweest, ook bij adoptie.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2010 14:09

@Laura dat hebben wij ook stel dat we echt geen kinderen kunnen krijgen dan zijn we nog lekker jong om met adoptie te beginnen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2010 15:04

Tja, ik sprak gisteren iemand die zei beslist geen kinderen te willen. "Ze hadden zo'n leuk leven nu." :? Onze oudste werd binnen een jaar na ons huwelijk geboren. Toen gebeurde er jaaaaren niks. Dus dan krijg je wel opmerkingen. Wil je niet meer ? DAAR gaat men dan eigenlijk van uit. Je hebt er eentje, dus de 2e moet dan ook kunnen komen. Nee dus. Uiteindelijk werd ik 4 x zwanger, waarvan 2 vroegtijdig werden afgebroken. Om misverstand te voorkomen, in de 12e week ging het mis. Mijn vriendin kreeg probleemlos 2 kinderen en de zeer gewenste 3e kwam maar niet. Uiteindelijk toch wel, spontaan !

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 apr 2010 15:30

Is allemaal best persoonlijk met de leeftijd of je het dan al wel of niet wilt weten.
Hier is het nu bijv ook zo dat ik best twijfel om misschien iets anders te gaan doen als altijd maar voor kinderen van een ander zorgen hier in huis.
Maar dan heb je net iets anders en word je zwanger, is ook niet zo prettig.
Zit ook erg te twijfelen met dit omdat we volop aan het behandelen zijn en dan kan het ook zo maar 'raak' zijn.
Waar we wel nog steeds voor willen gaan in een pleegkind.
Helaas kunnen we pas in de herfst naar de voorlichtingsavond...

Terug naar “Archief”