het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Schipje » 15 apr 2010 17:00

LauraC schreef:Gelukkig krijgen we hier geen koekjes bij de bakker =D> Ik vroeg het me af omdat ik pas een moeder zag (ik ben misschien wel een tikkie strenger dan jij, Schipje, wat voedsel betreft) die heel trots zat te verkondigen dat ze met 7 mnd nog BV gaf (wat ik goed vind) en tegelijkertijd haar zoontje een koek van puur suiker en vet (spekkies tussen twee wafels) zat te voeren ](*,)

:lol:
Ik dacht echt dat ik zo streng was, maar het valt alles mee...... :)
In mijn omgeving is het iig heel normaal om kinderen van jongs af aan al kinderkoek en kindersnoep te geven en kleurstof en suikers op brood (prinsessenhagel enz.)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2010 17:29

Niet helemaal ontopic, maar Jurian kreeg ook zeer zelden potjes. Nog steeds niet trouwens. Ik geef hem liever 2 x brood dan patat. Tegenwoordig mag hij er wel eentje van ons,maar daarnaast gewoon groenten of een boterham.
Dat hele rapley gebeuren heb ik niks mee. Gewoon met vork brood leren eten en met een lepel gevoerd worden of zelf vla leren eten :) Dat hele vorkgedoe zit er nog niet helemaal in, maar hij krijgt de kneepjes steeds beter te pakken :)
Hij at ook al best jong gewoon alles met ons mee. We eten toch altijd zoutloos, dus dat kon al snel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 apr 2010 18:29

hier tot langer dan 8 maand volledig gegeven omdat ze geen vast voedsel verdroeg. na een ruime 8 maand werd dit aangevuld met gronete en fruit, kort erna, dus vanaf 10 maand ook brood.
Vanaf een jaar kreeg ze nog s mogens en s avonds, maar op een gegeven moment vergat ik het nog wel eens omdat ze inmiddels ook goed en gewone melk dronk. Dus, zodoende rond de 14/15 maand gestopt. Hoop nu ook zeker tot 6/7 maand volledig te geven.

Potjes kwamen hier zelden op tafel omdat ik uk ook vaak gekookte groente gaf, ala raplay, maar wel met eigen bord, mes, vork. Vaak kwam er wat in demond, maar het meeste kwam van me eigen bord. Vlees is altijd al favoriet geweest en nog steeds. Ik doe ook niet moeilijk over als het bord niet leeg is oid. Ze krijgt de tijd om te eten, dat wij ook eten, dat is ruim 20 minuten. Daarna wordt gewoon de tafel afgeruimd en komt hetvolgende op tafel.

Tusendoor wordt hier goed fruit gegeten, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet moeilijk doe oer een extra klein rolletje snoep of extra plakje ontbijtkoek. :oops:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 apr 2010 21:14

Tandemen: het is hier niet aan de orde, maar ik denk ook niet dat dat hier ooit gaat gebeuren. Ik ben bij Timon 'ineens' gestopt toen hij bijna 11 mnd was, had gewoon het gevoel dat het genoeg was geweest. Later bleek dat ik toen net zwanger was, ik denk dus dat het de veranderende hormonen zijn geweest die mij dat gevoel gaven.
Hoelang ik nu bij Sylke door blijf gaan weet ik echt nog niet, gewoon zo lang als het voor ons beiden goed voelt en goed gaat denk ik.

Eten: ik maak alles zelf, heb een hele voorraad bakjes in de vriezer staan. Alleen als we weggaan krijgt Sylke een potje. Timon eet gewoon met de pot mee, ook als we pizza of patat eten. Met snoep/koek/suiker ben ik niet zo heel precies, eigenlijk. Timon krijgt best weleens wat. Verder mag hij fruit en soepstengels onbeperkt eten.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 apr 2010 14:19

@ Haai: idd handig om voorraad in vriezer te hebben. Als er dan eens iets tussen komt heb je altijd eten (ipv potje).
Bepaald eten maak ik ook altijd extra om wat van in te vriezen.

Hier heeft Anna Sofie weer gedronken... er is hoop.... :mrgreen:
Time flies when you have none!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 apr 2010 15:30

Sterretje schreef:@ Haai: idd handig om voorraad in vriezer te hebben. Als er dan eens iets tussen komt heb je altijd eten (ipv potje).
Bepaald eten maak ik ook altijd extra om wat van in te vriezen.

Hier heeft Anna Sofie weer gedronken... er is hoop.... :mrgreen:

Super sterretje!! Hoop doet drinken :lol:

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 17 apr 2010 12:59

sinds een paar weken werl ik weerr. helaas merk ik wel dat de bv terug loopt. als ik vrij ben heb ik regelmatig een 'regeldag'.
hebben julie nog tips? nathan sliep door maar komt nu vaak weer 2x snachts om 1u en 5u en dan 6.30 weer :cry:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 apr 2010 17:17

kamille1984 schreef:sinds een paar weken werl ik weerr. helaas merk ik wel dat de bv terug loopt. als ik vrij ben heb ik regelmatig een 'regeldag'.
hebben julie nog tips? nathan sliep door maar komt nu vaak weer 2x snachts om 1u en 5u en dan 6.30 weer :cry:

Wat vervelend! Hier enkele tips:

-Bv thee om het goed op gang te houden
-Als je vrij ben overdag lekker vaak drinken geven (alles wat hij overdag drinkt hoeft hij snachts niet meer)
-Weet je zeker dat het door bv komt? Geen tanden of groeisprongetje o.i.d.?
-Niet langer als 4 uur tussen de voedingen/kolfbeurten laten als het even kan
-Kijkje nemen op borstvoeding.com
-Op de site van L.L.L. bv vereniging staan telefoonnummers van lactatiekundige uit je buurt, ik geloof dat dat vrijwillig is.

Succes!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 apr 2010 20:01

Nog een vraag (want ik snap het niet precies): Ik snap heel goed dat het voor de moeder niet zo leuk als de bv niet meer loopt/het kind niet meer wil... en natuurlijk is het belangrijk en handig als dat wel weer goed loopt, maar ... (en nu komt eindelijk de vraag :lol: ):
waarom aan de ene kant zeggen dat het kind zelf mag aangeven wanneer het niet meer wil en aan de andere kant allerlei trucjes uithalen om te zorgen dat het toch blijft drinken?
(voor de duidelijkheid: ik heb niet over een baby van een paar maanden, maar over een kind dat al veel ouder is en bij wie bv niet persé meer nodig is)
Wanneer is volgens jullie een goed moment?

(en alsjeblieft: voel je door mijn vraag niet aangevallen: zo is de vraag werkelijk waar NIET bedoeld!!! Ik vraag het me gewoon af, omdat ik er domweg geen ervaring mee heb :oops: )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 apr 2010 07:18

Ik denk zelf dat het ook een tikkeltje met hormonen en de moederband te maken heeft. Door de bv is je kind nog lekker dicht bij je, het is een soort van band die niet te omschrijven is. Op het moment dat je stopt, heb je toch het gevoel dat het een stukje 'loslaten' is en dat doet pijn.

Zelf was ik voor mn zwangerschappen er redelijk nuchter over 'als het niet lukt dan stop ik ermee', maar toen het door borstontstekingen en teruglopende voedingen niet meer lukte, was ik intens verdrietig. Mijn man dacht mij te troosten door te zeggen dat een flesje toch ook gezellig was, maar dat intense contact heb je niet met een flesje.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 apr 2010 13:23

@ Elvira (voel me niet aangevallen 8) )
Zodra ze het niet meer nodig heeft (na 2 jaar) maakt het me ook niet meer uit (al is het denk ik altijd wennen als het over is). Ik geef haar zo lang borstvoeding om haar veel weerstand mee te geven. En dat is tot 2 jaar in iedergeval 1 keer per dag. Ik zou het mezelf echt verwijten als ik dat niet zou doen -terwijl het lukt- en ze later net als ik heel erg allergie zou hebben. Tja, en weet je, als je dan 's morgens en s' avonds zo'n slaperig kindje tegen je aan hebt liggen -ik voed in bed- dat is dat ook heel vertederend :-oo
Time flies when you have none!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 19 apr 2010 14:30

Volgens mij is dat weerstandverhaal over borstvoeding best achterhaald :oops: In flesvoeding zit tegenwoordig ook alles wat een kind nodig heeft.
Ik heb mijn zoon welgeteld 1 week borstvoeding gegeven en sprong een gat in de lucht toen het niet meer hoefde... Ben gelijk overgegaan op de fles...en nu 9 jaar verder is hij misschien 3 keer ziek geweest...(verkouden)
Ik geloof er niet zo in eerlijkgezegd... Zelf heb ik ook nooit borstvoeding gehad volgens mn moeder...en (even afkloppen) ik ben nooit ziek, geen allergie of wat dan ook.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 apr 2010 15:43

Ansje schreef:Volgens mij is dat weerstandverhaal over borstvoeding best achterhaald :oops: In flesvoeding zit tegenwoordig ook alles wat een kind nodig heeft.
.

boehahaha , dat zouden ze willen, nee hoor, die claim roepen ze wel maar nee zo ver zijn echt nog niet bovendien past bv zich aan, aan de situatie , en kv niet en zitten er antistoffen in bv en in kv enz

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2010 16:57

gempa schreef:
Ansje schreef:Volgens mij is dat weerstandverhaal over borstvoeding best achterhaald :oops: In flesvoeding zit tegenwoordig ook alles wat een kind nodig heeft.
.

boehahaha , dat zouden ze willen, nee hoor, die claim roepen ze wel maar nee zo ver zijn echt nog niet bovendien past bv zich aan, aan de situatie , en kv niet en zitten er antistoffen in bv en in kv enz

idd.. ik ben echt geen bv monster.. maar ik vind dit altijd een hele slechte smoes :oops: er zit wel veel voeding ed in, maar als het gaat over antistoffen ed... lukt het echt niet!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 apr 2010 18:21

Ik ben echt niet tegen bv, maar kv is tegenwoordig absoluut ook goed. En het weerstandverhaal vind ik ook overdreven, zeker als je het hebt over 2-jarigen. Ik heb kids op de creche die tot 1 jaar bv hebben gehad die allerlei allergieën hebben. Ik heb ook kids die nu nog bv krijgen (10mnd) en die ook regelmatig verkouden zijn. Ik heb ook kids die altijd kv hebben gehad en nooit ziek zijn. Dus leg mij dan maar eens uit waar die weerstand van opgebouwd wordt :wink: Niet alleen van de bv dus 8)
Afbeelding

Terug naar “Archief”