Leuk al die kraamverrhalen! Alleen lees ik echt erge dingen! Bed niet verschoont? Dat is toch het minste wat je kan doen als kraamverzorgster... En een kraamverzorgster die gewoon bij de visite gaat zitten vind ik ook echt niet kunnen! Soms vragen mensen het zelf aan me, of ik er gezellig bij kom zitten maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen! Alleen als de kraamvrouw alleen is dan eet en drink ik op de kraamkamer.
Pannenkoek, ik heb nog maar een paar keer gekraamd bij een jong stel, iedereen is zo 'oud' tegenwoordig

en dat vond ik ook superleuk. Je hebt dan gelijk een 'klik'. Jonge moeders zijn ook veel sneller hersteld en veel flexibeler, leuk om te zien.
Wat een geluk had ik

ik had ze voor het uitkiezen! Een collega van mij is geweest, helaas haalde ze de bevalling niet maar echt een superkraamtijd gehad! Ik besefte wel hoeveel geluk ik had dat ik van te voren wist wie er kwam!
Missf, inderdaad mag een kraamverzorgster officieel alleen moeder en kind was doen, alleen dat geld natuurlijk in gezinnen waar het 8e kind ofzo word geboren denk ik. Maar soms heb je ook weleens mensen die denken: 'makkelijk, zo'n zuster, we gooien gelijk maar alles in de was!' dan kom ik dagelijks 1 of wel 2 (spijker) broeken tegen terwijl er maar één man in huis leeft

Of mensen die echt ALLES wassen, als je dan een paar kinders hebt dan is het gewoon niet bij te houden... In zulke gezinnen doe ik inderdaad moeder en kind was eerst en dan zie ik wel hoeveel tijd ik voor de andere was hebt maar meestal word dan een compromis gesloten: ik was alles en (schoon) moeder strijkt het.