schimmelinfectie kleuter

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: schimmelinfectie kleuter

Berichtdoor Dippie » 07 apr 2010 21:49

Laten luchten helpt bij een heftige luieruitslag, maar niet bij een schimmelinfectie, daar moet toch echt wat aan gedaan worden. Zoals ik al zei, Daktarin moet je ook nog even door blijven gebruiken als de schimmel weg is en niet gelijk stoppen! Want dan komt het idd na 2 a 3 dagen weer terug.
Afbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 apr 2010 22:59

Dippie schreef:Laten luchten helpt bij een heftige luieruitslag, maar niet bij een schimmelinfectie, daar moet toch echt wat aan gedaan worden. Zoals ik al zei, Daktarin moet je ook nog even door blijven gebruiken als de schimmel weg is en niet gelijk stoppen! Want dan komt het idd na 2 a 3 dagen weer terug.

Natuurlijk moet er wat aangedaan worden. Luchten is niet de oplossing, maar brengt wel verbetering.
Daktarin moet vaak 14 dagen gebruikt worden. Een soort kuur dus. Maar te lang mag ook weer niet...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 apr 2010 07:43

Bij schimmels is juist het broeien etc. bevorderlijk voor de groei van de schimmel. Ik moest toen Hugo en Cato spruw hadden ook mijn tepels laten luchten na de voeding en vervolgens schone zoogcompressen indoen.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 08 apr 2010 18:47

Schipje schreef:Naast alle andere adviesen zou ik je 'gentiaanviolet' willen adviseren.
Zelf heb ik het gebruikt toen ik spruw had (bij mezelf en bij dochter in haar mondje), ook heb ik het gebruikt toen ik zwemmerseczeem had want dat is ook een schimmelinfectie en laatst heb ik het bij mijn dochter gebruikt toen zij een vuurrode, heftige schimmelinfectie onder haar luier had nà een ab kuur die zij kreeg voor een longontsteking.

Ik had dit ook al geschreven maar ik denk dat er iets niet geod gedaan is; ik zie m'n reactie nl niet terug.
Maar dacht hier ook aan ja! Hier met spruw ook goede resultaten, misschien is het het ei-van-columbus!
Succes!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 apr 2010 21:27

Max schreef:
Schipje schreef:Naast alle andere adviesen zou ik je 'gentiaanviolet' willen adviseren.
Zelf heb ik het gebruikt toen ik spruw had (bij mezelf en bij dochter in haar mondje), ook heb ik het gebruikt toen ik zwemmerseczeem had want dat is ook een schimmelinfectie en laatst heb ik het bij mijn dochter gebruikt toen zij een vuurrode, heftige schimmelinfectie onder haar luier had nà een ab kuur die zij kreeg voor een longontsteking.

Ik had dit ook al geschreven maar ik denk dat er iets niet geod gedaan is; ik zie m'n reactie nl niet terug.
Maar dacht hier ook aan ja! Hier met spruw ook goede resultaten, misschien is het het ei-van-columbus!
Succes!

Het inkt-van-columbus, max! :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 apr 2010 18:29

Pol, dergelijke dingen kunnen inderdaad van stress komen.
Door luchten zal het niet overgaan, maar door broeien juist erger. Nadeel: als je zonder onderbroekje laat slapen
betekend het iedere dag de hoezen en matrasovertrekken wassen zolang ze schimmelinfectie hebben.

Gentiaan-violet is een wondermiddel tegen spruw, net wat Schipje zegt, dus zeker het proberen waard bij schimmelinfectie (want dat is spruw ook). Het kan in iedergeval geen kwaad. (in tegenstelling tot hormonenzalf -ik ben nogal anti hormonenzalf, al moet ik het nog steeds eenmaal per week op mijn exceem doen- vroeger smeerde ik het overal, daardoor is mijn huid echt kapot gegaan. Vroeg of laat komt het dan tot een uitbarsting omdat hormonenzalf onderdrukt en niet wegneemt)
Time flies when you have none!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 apr 2010 18:49

Ik heb ze nu een zomernachthempie aangedaan. Haar ondergoed was ik op 60 graden in de sunil. Ik smeer mecinazon (of hoe heet dat woord, kan ik dus echt niet onthouden [-X /hydrocortison (kan ik wel onthouden =D> erop. Dit moet ik nog 2 weken lang 2x daags doen. Dan 1 week 1x daags dan om de andere dag. en dan zal het hopelijk wel overgaan....toch.
Zal dat gentiaanspul ook eens gaan proberen! Ook zijn we druk met laxeermiddelen bezig want ze houdt haar ontlasting ook op!! Hierdoor was er een kloofje in de anus ontstaan, maar dat gaat nu langzaamhand beter....... De kriebel is ook een stuk minder dus laten we hopen dat het nu eindelijk beter wordt!

Terug naar “Archief”