Mortlach schreef:kunt natuurlijk het standpunt innemen dat die bacterie al 6000 jaar een enzym aanmaakte, en zat te wachten totdat de mens de juiste kunststof erbij zou ontwikkelen, maar helemaal overtuigend is dat niet. De mutatie die nodig is om een bacterie het nieuwe enzym te laten maken is in het lab trouwens gewoon herhaalbaar.
Als iemand vraagt om eens te berwijzen dat er poten aan vissen kunnen groeien, of veren aan een reptiel, dan is het ineens stil....
En nu zeg je dat men de mutatie willekeurig kan oproepen??? Iedere keer weer??? Het iedere keer spontaan oproepen van exacte dezelfde mutatie is kansloos.
Ik zal je mijn mening geven over mutaties.
In het begin had God alles goed geschapen. Als er na de zondeval mutaties zijn geweest, dan hebben die altijd iets goeds kapot gemaakt. Tenzij bij iedere mutatie de dna keten langer wordt, maar dat lijkt me niet. Er wordt dus iets dat goed is, veranderd door de mutatie. Daarom zijn er bacteriën die immuun zijn voor antibiotica. De antibiotica krijgt geen grip op sommige bacteriën en daardoor overleven ze. Dat lijkt een positieve mutatie maar ik hoorde eens iemand de vergelijking maken: de politie wil iedereen handboeien maar nu loopt er iemand zonder handen. Die blijft vrij

Maar in een maatschappij is zo iemand echt wel gehandicapt. Dus die bacterie die niet aangepakt kan worden door de antibiotica, lijkt in een betere conditie maar is het beslist niet.
Het zou best kunnen zijn dat in die Japanse bacteriën er eentje tussen zit die nylon kan verteren. In een omgeving waarin alleen nylon aanwezig is, zal die ene bacterie kunnen overleven en gaat de rest dood, of het meeste daarvan. En die ene bacterie vermenigvuldigt. Het verandert trouwens niet in een vis of zoiets.
Het blijft een bacterie. En als je het in een laboratorium doet dan zal hetzelfde gebeuren. Die bacterie die nylon kan afbreken, zal overleven en dan lijkt het maar zo alsof er spontaan een mutatie ontstaat. Weten de geleerde heren ook al wat de mutatie vervangen heeft? Geen handen...?
Waarom vertellen de evolutie predikanten nooit eerlijk alles? Door dit soort bedrog worden kinderen op school opgestookt om hun christelijke opvoeding te vergeten. En mensen die tv kijken net zo goed.
Zijn negers ook een andere soort dan blanke mensen? Volgens de eerste evolutiepredikanten wel, die vonden ze minderwaardig. Hitler c.s. ook. Jij zal er ook wel zo over denken, want ze staan dichter bij de apen, toch?
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.