schimmelinfectie kleuter

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

schimmelinfectie kleuter

Berichtdoor pol » 04 apr 2010 16:59

Onze oudste heeft met kerst een schimmelinfectie gekregen bij haar anus/schaamlippen. We zijn al tig keer bij de dokter geweest en de laaste keer heeft de zalf best goed geholpen, maar nu zijn we op doktersadvies gestopt (2 dagen geleden!) en het is weer mis.
Heeft iemand nog tips, want ze wordt gek van de jeuk en al die zalfjes...

nita
Luitenant
Luitenant

Re: schimmelinfectie kleuter

Berichtdoor nita » 04 apr 2010 21:51

hoi pol

zijn de plekjes ook open?
er bestaat een zinkzalf met kamille, stilt de jeuk, en dicht de eventuele plekjes.
ik ben nu niet thuis maar ik heb ergens geloof ik nog iets liggen over schimmelinfecties ik zal het eens er op naslaan....

sterkte

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 apr 2010 12:17

pol schreef:Onze oudste heeft met kerst een schimmelinfectie gekregen bij haar anus/schaamlippen. We zijn al tig keer bij de dokter geweest en de laaste keer heeft de zalf best goed geholpen, maar nu zijn we op doktersadvies gestopt (2 dagen geleden!) en het is weer mis.
Heeft iemand nog tips, want ze wordt gek van de jeuk en al die zalfjes...

Wat vervelend!
Yoghurt is een oud huismiddel tegen deze schimmelinfectie, al zeggen sommigen dat de schimmelinfectie er juist erger door wordt.
Yoghurt helpt ook goed tegen de jeuk, het is heerlijk verkoelend.
Suxxes ermee.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 apr 2010 15:01

Sylke heeft ook een schimmelinfectie gehad, en zij kreeg hier toen een antibioticakuur voor. Het is iets wat door je hele lichaam kan zitten, en alleen een zalfje smeren op de plaats waar het tot uiting komt is dan niet altijd voldoende.
Ik weet niet wat voor schimmel ze heeft, maar over candida vond ik de volgende site: http://www.candida.nl/ . Staan ook nog wel wat tips op waar je zelf al mee aan de slag zou kunnen.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 06 apr 2010 15:47

Ik heb ook schimmelinfectie maar dan op mijn voeten. Vooral als het warm is jeukt het als een gek en slaap/sliep ik er soms hele nachten niet van. Ik heb toen pillen van de dokter gekregen. 1x in de maand 1 week innemen.. Het helpt echt goed!! (weet alleen de naam ff niet)
Mijn moeder heeft ook op die plek schimmelinfectie gehad en die kreeg ook zalf, die is er nu toch wel helemaal vanaf!!

Sterkte ermee in ieder geval!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 apr 2010 18:56

Heb je ook al Daktarin gebruikt? Dat helpt érg goed tegen een schimmelinfectie! Het is gewoon verkrijgbaar bij de Drogist. Het is een zalfje wat je oraal dient te gebruiken. Zodra de schimmel over is, niet gelijk stoppen met de zalf, maar nog even doorgaan, want anders heb je kans dat het nog weer terug komt.
Dit wordt ook vaak gebtuikt tegen Spruw.

http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=576&Method=infotekst

Smeer er geen Sudocreme of andere zalfjes meer op, hier wordt het echt alleen maar erger van!

Succes!
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 apr 2010 18:57

Ik lees nu op die site dat het via een recept verkrijgbaar is, maar ouders bij mij op de creche halen het zo bij de drogist of Apotheek en hoeven er ook geen medicijnverklaring meer voor in te vullen....
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 apr 2010 19:36

We hebben al gewone miconazol gebruikt, nu miconazol cortison. Hiermee kon ik dus vor. wk stoppen zei de huisarts maar na 2 dagen weer bal.
Helemaal gek worden we ervan want het is nu al vanaf de kerst....

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 apr 2010 23:06

Zou oppassen met huis-tuin en keukenmiddelen zolang je middelen van de HA gebruikt.

Wat een voordeel kan zijn is het aan de lucht laten 'luchten'. Geef haar als ze thuis speelt en het kan een rokje aan, en dan geen panty en onderbroek aan. Zodat het niet broeit.

Micanozol en daktarin zijn ongeveer hetzelfde.

Ik zou zeggen: hup, weer naar de HA, desnoods om een verwijzing naar de dermatoloog. Heb beklag met het kind. Ik weet dat die jeuk heel vervelend is.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 apr 2010 06:44

Zalf is maar tijdelijk.
Het komt van binnenuit.
Probeer een antib. te krijgen o.i.d.
Daarnaast helpt de zalf wel hoor.
Time flies when you have none!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 apr 2010 08:26

Kan dit ook met stress/spanning te maken hebben?

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 07 apr 2010 09:11

je bent er iig vatbaarder voor als je weerstand vermindert is.
ik denk dat je dit al wel weet, maar wassen alleen met lauw water, geen zeep gebruiken!!
katoenen ondergoed is ook heel belangrijk.

vlgs google kan het ook vanzelf weer overgaan, maar of dat echt zo is....

iig succes ermee( mijn dochters hebben erg last van exzeem, dus ik weet wat jeuk bij kinderen is :cry: )
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 apr 2010 13:50

En 's nachts een nachthemdje aan een geen onderbroekje, hoorde ik laatst! 'Lucht' ook goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 apr 2010 14:02

Dat is een goed idee meissie! Om haar in haar blootje buiten te laten spelen, ben ik nl niet zo voor maar 's nachts helemaal best!!!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 apr 2010 16:34

Hoi Pol,

Naast alle andere adviesen zou ik je 'gentiaanviolet' willen adviseren.
Zelf heb ik het gebruikt toen ik spruw had (bij mezelf en bij dochter in haar mondje), ook heb ik het gebruikt toen ik zwemmerseczeem had want dat is ook een schimmelinfectie en laatst heb ik het bij mijn dochter gebruikt toen zij een vuurrode, heftige schimmelinfectie onder haar luier had nà een ab kuur die zij kreeg voor een longontsteking.

Op http://www.eurolac.net kun je uitgebreide en duidelijke informatie vinden over gentiaanviolet. Ik ben immuun voor daktarin en daarom vond ik het een wondermiddeltje! Het ziet er alleen niet uit! Het is alsof je inkt smeert :shock: maar dit gaat echt weer weg!

Verder: alles wat ermee in aanraking komt op minimaal 60 graden wassen.

Je hebt miconazol cortison gekregen van de dokter schreef je, fijn dat het bestaat en zeker in jouw geval maar weet dat dat echt troep is waar hordes hormonen inzitten.

Heel veel succes, echt zielig voor zo'n kleintje om daar jeuk te hebben!

Terug naar “Archief”