Christengemeente Sebaoth

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: christengemmenschap sebaoth

Berichtdoor scheermes » 10 mar 2010 20:37

Pas maar op met deze club. Een familielid van mij zit er ook bij en ze heeft volledig afstand gedaan(of moeten doen) van vrienden en familie, zeer typisch voor een sekte.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2010 21:35

knuffel schreef:mijn problem is dat een Familielid van niets nu het tegendeel is wat het geloof aangaat. ze vertellen goede dingen en doetmet zo kaartjes proklameren van derec......prince of zo. Ze is nu al een tijdje daarbij en we zien geen verandering wat de heilige geest ja eigenlijk zou moeten doen. Zeker, ik weet dat niet alles in een keer gebeurd, maar zodra een van deze gemmente er in haar huis is, praat ze anders. geloviger en met een verandering, maar is die person weg, praat ze zoals vroeger ook, roddeltjes oever de ander. Dat doe je toch niet als je de HG in je hebt, of niet?

Joh, je vindt het vreemd dat dat familielid nog gewoon een mens is? En blijkbaar iemand die goed weet welke rol er van haar verwacht wordt bij verschillende mensen. Religieus als er religieuzen in de kamer zijn, en niet als die er niet zijn? Misschien is je verwachting van het effect van de HG niet helemaal realistisch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

knuffel

Berichtdoor knuffel » 11 mar 2010 07:30

scheermes schreef:Pas maar op met deze club. Een familielid van mij zit er ook bij en ze heeft volledig afstand gedaan(of moeten doen) van vrienden en familie, zeer typisch voor een sekte.

kun je me een naam zeggen. ben je er eens geweest?. heb je geen kontakt meer? mijn Familie vertelt veel en ook wat ze doen, maar het gekke is dat de homepage een tijdje online was . was dit alleen ervoor dat ze mij geruststellen?, omdat ik gezegt heb als er niets open is voor anderen is het voor mij een sekte. Ze hebben erg veel gezondheid erfahren en kracht weet je de werkingswijze van deze gemeenschap?

Dienstk.vandeHeer
Verkenner
Verkenner

Gemeente Sebaoth

Berichtdoor Dienstk.vandeHeer » 06 apr 2010 22:16

Goededag,
Ik las wat verontrustende berichten over gemeente Sebaoth...dit is echter onterecht. Ik ben Diaken in deze gemeente en ben er vanaf het begin al bij. (2005) Het is alles behalve een sekte. Kent u de gaven van de Geest? (1 Corinthiers 12 vers 8-10) Kent u Marcus 16 vers 17? Kent u de vruchten van de Geest? (Galaten 5 vers 22-23) Dat is wat u in deze gemeente zal vinden. Ik heb mensen zien genezen, niet alleen onder mijn handen in Jezus naam, maar ook door andere gelovigen. Ik heb mensen bevrijd zien worden van lasten en demonen. Ik heb mensen met een rouwkleed naar binnen zien strompelen en met een lofgewaad naar buiten zien rennen. Ik heb vele wonderen en tekenen gezien en we hebben vele overwinningen behaald over het rijk van de duisternis door de kracht van Jezus. Zou een koninkrijk van satan verdeeld zijn? zou het tegen zijn eigen koninkrijk strijden? Dreef Jezus demonen uit door Beelzebul? (Marcus 3 vers 22) Volstrekt niet! Dus als Sebaoth een sekte zou zijn, dan zouden genezingen, bevrijdingen wonderen en tekenen niet plaatsvinden? Dan zou Jezus niet centraal staan in mijn leven, dan zou Gods Geest niet zo krachtig zijn werk doen in mijn leven, en ook in die van de gemeenteleden. Dan zou ik ook geen gedichtenalbum geschreven hebben over de liefde van God. Dan zou ik ook niet wekelijks de straat op gaan om over Jezus Christus te vertellen onder de jeugd, die mij soms letterlijk uitlachen of honen. Dan zou ik ook niet op mijn beoordeling van mijn werk te horen krijgen dat ik mijn geloof in Jezus gescheidden moet houden van mijn werk. (vol van Jezus) Dan zou ik geen liefde hebben voor zwervers en verslaafden met wie ik gebeden heb onder erbarmelijke omstandigeheden. Dan zou ik niet mijn oude vrienden hebben losgelaten die volop in de wereld leefden en zich van God afwenden. Dan zou ik niet Jezus boven mijn familie hebben gezet. Jezus zei: "een boom herkend men aan de vrucht, een goede boom heeft goede vruchten, een slechte boom, slechte vruchten." Wat is mijn vrucht, vraag ik u? Jezus dienen, betekend sterven aan je vlees, je eigen ik, sterven aan alles wat er tussen jou en Hem in staat. En ja, dit levert soms bijzondere reacties op. Men vind je te radicaal, te geestelijk of een Jezus freak enz. Radicaal betekent ergens 100% voor gaan. en ja, dat wil ik. Te geestelijk kan niet, God is immers Geest. En een Jezus freak, ach dat kan ik wel waarderen. Weet u, er zijn momenten bekent, dat satanisten letterlijk onder het raam stonden te proclameren dat onze gemeente, het Lichaam van Christus, moest sterven. Als satanisten dat doen, en ja die bestaan, zijn wij dan niet juist goed bezig? Zal satan je lastig vallen als je hem niet schaadt? Ik wil u niet bang maken, maar we hebben eenmaal niet te strijden tegen vlees en bloed, maar tegen overheden en machten uit het rijk der duisternis. En God heeft ons daartoe geroepen, waarom zouden we anders de wapen uitrusting Gods moeten aantrekken? Jezus heeft ons bekleed met zijn autoriteit en doet een belofte in Johannes 14 vers 12 en 13. Wat wij willen in de gemeente is simpel. Mensen bij Jezus brengen, bevrijden van elke last en genezen van elke ziekte en terug nemen wat satan geroofd heeft in Jezus naam. Daarnaast discipelen maken, die niet afhankelijk zijn van docterines, theologieen, dominees, wereldse systemen, cultuur of eigen inzichten, maar van Gods Geest. Onze Trooster, Leraar en ons onderpand. Hij is de olie in onze olielamp, die wij graag gevuld willen hebben, opdat wij, net als de 5 wijze maagden, de bruid kunnen ontvangen als Jezus wederkomt. Als wij afhankelijk worden van iets anders, dan verliezen we Jezus uit het oog. Jezus is mijn Koning aan Hem alle eer.

Wat betreft het vasten kan ik u dit zeggen: Ieder heeft de vrijheid om te vasten. We zeggen altijd dat mensen er voor moeten bidden, opdat God zelf duidelijk maakt hoe en wanneer diegene moet vasten. Die verantwoordelijkheid ligt en leggen we bij de mensen zelf.

Afstand van familie: Ook daar ligt de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf. Maar ik kan u dit wel zeggen. Toen ik voor Jezus koos en Hem in alles wilde volgen, werd ik als eerste door mijn familie leden voor gek verklaard en alles kwam in opstand. Dat gebeurt er als je Jezus werkelijk volgt. Ik brak met alles. Geen gemeenschap meer met mijn vriendin. Geen muziek meer van de wereld. Niet meer uitgaan in discotheken, geen eer meer geven aan al het occulte op tv, boeken, radio enz. Niet meer roddelen, liegen of over seks praten cq grapjes enz. Ja, ik bekeerde me. Dat betekend 180 graaden omdraaien. Als je dat doet dan stuiterd alles om je heen, zelfs je familie. En dan word er al gauw gezegd: je zit in een sekte.

Mijn familie is nu bijgedraaid, maar kunnen er nog niet voor 100% mee uit de voeten. Maar ik ben ook niet meer van deze wereld, ik behoor een ander koninkrijk toe, een andere familie een hemels Koninkrijk met een hemelse familie, die geheel anders is.

Ik hoop hiermee alle onrust en vragen beantwoord te hebben. Laten we voor elkaar bidden, dat God ons de waarheid mag openbaren en dat de Geest van God regeert in onze kerken. Dat Jezus in ons gezien mag worden en dat vele zielen door Zijn onvoorwaardelijke liefde gewonnen mogen worden, in plaats van te roddelen, dat gebeurt al genoeg in de wereld, maar wij zijn geheel anders, wij zijn een licht en wij zijn het zout.

Amen
Laatst gewijzigd door Dienstk.vandeHeer op 07 apr 2010 09:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Re: Gemeente Sebaoth

Berichtdoor Faramir » 06 apr 2010 22:26

Ik ben allerminst gerustgesteld eerlijk gezegd. Sterker nog nu ik het zo lees kan ik er enkel nog kritischer tegenaan kijken. Gelukkig hebben ik en mensen die ik ken er niets mee te maken.

Istendael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Istendael » 07 apr 2010 06:24

Hoe ga je zoiets verkopen aan je familieleden? Hoe het ook keert, het is en blijft je familie en een ieder hoort daarvoor te blijven instaan en hen niet zomaar de rug toe te keren.
Indien iemand Gods tempel vernietigt, zal God hem vernietigen, want Gods tempel is heilig – en die tempel bent u zelf. (1 Cor. 3:17)

jesuslover
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jesuslover » 08 apr 2010 19:26

He dienstk.vandeHeer,
ik ben helemaal met je eens broer!
dikke knuffel jesuslover

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 08 apr 2010 21:37

knuffel schreef:
scheermes schreef:Pas maar op met deze club. Een familielid van mij zit er ook bij en ze heeft volledig afstand gedaan(of moeten doen) van vrienden en familie, zeer typisch voor een sekte.

kun je me een naam zeggen. ben je er eens geweest?. heb je geen kontakt meer? mijn Familie vertelt veel en ook wat ze doen, maar het gekke is dat de homepage een tijdje online was . was dit alleen ervoor dat ze mij geruststellen?, omdat ik gezegt heb als er niets open is voor anderen is het voor mij een sekte. Ze hebben erg veel gezondheid erfahren en kracht weet je de werkingswijze van deze gemeenschap?

Ik ga geen naam noemen en zeker niet op deze site. Ik twijfel of ik het moet laten rusten of niet, ik sta er toch een stuk verder vanaf dan bijv. mijn ouders. Misschien moet ik me er niet mee bemoeien. Niemand van de rest van de familie is er ooit geweest, ik denk vooral uit onbegrip en misschien een beetje angst. Dat komt vooral omdat wij niet gelovig zijn. Ikzelf heb niks(of weinig) tegen religie, maar als je volledig de realiteit uit het oog verliest is er toch iets verkeerds aan de hand. Als je het verhaal van Dienstk.vandeHeer ook leest, blijkt toch hoezeer deze mensen gebrainwashed zijn. Na tig jaar zomaar afstand doen van familie en vrienden is totaal onbegrijpelijk.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Dienstk.vandeHeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dienstk.vandeHeer » 09 apr 2010 10:48

Ik lees nog steeds onbegrip bij sommige mensen.

Wat ik nog even duidelijk wil benadrukken is dat God niet van ons verwacht dat we onze famillie zomaar loslaten, nee Hij verlangt ernaar dat we voor hen blijven strijden en bidden. Echter zegt God ook dat we niet mensen moeten behagen, maar Hem. Wie is de Schepper? Wie is Degene die je leven geeft? Wie is Degene die ervoor zorgt dat je iedere dag weer op mag staan? Wie beschermt jou met Zijn legioen aan engelen. Wie bepaald waar je naar je dood heengaat? Wie heeft het beste met je voor? Alleen God. Dus wij moeten onszelf uiteindelijk aan Hem verantwoorden. Hij verlangt van ons dat we Hem volgen, opdat Hij ons datgene kan geven wat we werkelijk nodig hebben. De god van deze wereld is de duivel, zegt Gods woord. Waar leven wij? Juist in deze wereld. Dus wij worden continu omgeven met de principes van de duivel. Oorlogen, verkrachtingen, haat, afgunst, jarloezie, hoogmoed, seksualiteit op tv, bilboards en boeken enz. Occulte programma's: Jomanda, Char, Astro tv, Yuri Keller, Derek Oglivie, Harry Potter enz. Muziek dat over seks, geld, aanzien, mooie vrouwen en goedkope liefde gaat. Ik zou nog veel meer kunnen benoemen maar dat bespaar ik u even. Goed, midden in dit turbelente leven, probeert een Christen zijn relatie met God op te bouwen. De enige manier om dit te doen is om te breken met de principes van de wereld of de verlangens van het vlees. Waarom, omdat het scheiding brengt tussen u en God. Wees heilig, want Ik ben heilig zegt God. “Jezus nam opnieuw het woord. Hij zei: ‘Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.’

We kunnen niet ontkennen dat er veel duisternis is in deze wereld. En dat is precies waar God ons uit wil hebben, Hij wilt dat we wandelen in Zijn Goddelijke natuur, dat we hemelburgers worden, die afhankelijk zijn van Hem en Zijn bovennatuurlijke kracht. Hij wilt dat we genezen en bevrijdt worden. Hij wilt ons vrij maken van elke negatieve gebondenheid. En daarom moeten we Jezus volgen. Jezus zei: "Wie mijn volgeling wil zijn, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en zo achter mij aan komen" (Marcus 8:34). Toen Jezus Zijn discipelen ging ophalen waren zij niet allen aan het werk? De één was een visser en Jezus zij: laat je netten vallen en volg Mij. We lezen dit heel makkelijk, maar besef je wel wat Jezus vroeg. Stel Jezus komt bij uw werk aan en zegt tegen u: Laat uw werk vallen en volg Mij. Wat doet u dan? Het is uw finacieele zekerheid. Het is uw inkomen dat u eten, uw huis, uw gezin, uw dagjes uit, uw kleding enz voorziet. Wat zouden de ouders van Zijn discipelen hebben gezegd, wat zouden uw ouders zeggen? Is het wel verstandig jongen? Of uw vriendin/vrouw? En waar gaat u heen dan, ik weet het niet? Ik moet Hem volgen. Ja, maar je moet toch ergens slapen, en wanneer zie ik je weer, bel je me wel enz. Nou gebruik je fantasie en je weet wat voor barrieres je tegenkomt.

Ja, dat kan ook Jezus volgen zijn. Jezelf verlochenen. Ik ben niet meer belangrijk, maar Jezus. Hij heeft mij vrijgekocht met Zijn kostbare bloed. Hij heeft mij betaald en ik ben nu van Hem en behoor Zijn koninkrijk toe. Niet als een slaaf, zoals ik eens slaaf was van de zonde en de wereld, maar vrij in Jezus Christus. Ik weet dat als ik me bezig houd met de wereld, dat ik zelf scheiding creeer tussen mij en God. Hij geeft mij de vrijheid om me te laten gaan, maar Hij verlangt naar me en daarom ga ik niet, want wie Zijn onvoorwaarlijke liefde heeft geproefd, weet waar die moet zijn, aan Zijn Vaderhart.

En als mijn familie dit probeert te stagneren, dan is het soms goed om afstand te creeeren. Ik merkte dat mijn familie, mij van deze visie wilde weerhouden. Mijn moeder bezocht een waarzegster, mijn zus vond geen seks voor het huwelijk onzin enz. Daarmee confronteerde ze mij ook en dat gaf mij verdriet, waarom konden ze mij niet accepteren? En ik weet dat als je ongelovig bent, je de geestelijke dingen niet kan vatten, omdat de Heilige Geest je deze dingen moet openbaren. Dit is geen verwijt, maar iets wat ik telkens weer zie. Eens was ik blind, nu kan ik zien. Het is Gods Geest die ons de zonde openbaart. Het is Gods Geest die ons in contact brengt met God de Zoon en God de Vader. Het is Gods Geest die de liefde van God in ons hart uitstort. Zonder Gods Geest volgen we onze eigen wegen die veelal beinvloed worden door je omgeving, cultuur, vrienden of anders gezegd de wereld. En de wereld is beinvloed door de god van deze wereld en dat is nu precies de reden dat ik daar afstand van neem! Ik wil satan niet dienen, maar de God van Abraham, Isaak en Jacob. Ik wil Jezus volgen. En ja, dat vergt soms offers uit mijn leven. Niet Mijn wil, maar Uw wil zal geschiedden. Maar juist door deze houding kan God krachtig door mij heen werken en maakt mij een mooier mens dat dienstbaar is na de medemens. Die liefdevol en bewogen is naar de mensen in nood, mensen die wees zijn en verschrikt zijn geraakt in het web van duisternis. Maakt mij bewogen voor zieken. En God laat mij die mensen helpen en geeft mij de autoriteit om ze te genezen en bevrijden in Jezus naam.

Dank u Jezus. Geloof lieve mensen. U bent niet een toevallige chemische reactie van miljoenen jaren geleden. U bent geliefd in de ogen van de Schepper. Een parel in Zijn hand, je word bemind!!

Gods zegen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 apr 2010 11:16

Volgens mij dien je als christelijke gemeente het evenwicht te bewaren dat Paulus in 1 Kor. 5:9-11 aangeeft:

9 Ik heb u geschreven in de brief dat u zich niet moet inlaten met ontuchtplegers.
10 Echter, niet in het algemeen met de ontuchtplegers van deze wereld, of met de hebzuchtigen, of rovers, of afgodendienaars, want dan zou u uit de wereld moeten gaan.
11 Maar nu heb ik u geschreven dat u zich niet moet inlaten met iemand die, terwijl hij een broeder wordt genoemd, een ontuchtpleger is, of een hebzuchtige, of een afgodendienaar, of een lasteraar, of een dronkaard, of een rover. Met zo iemand moet u zelfs niet eten.

Als je als christelijke gemeente de dienst aan God voorop wil stellen dan moet er een zekere afscherming zijn ten opzichte van de buitenwereld. Maar vers 10 is weldegelijk ook belangrijk: het is niet de bedoeling om je zodanig af te zonderen van de wereld dat je er helemaal buiten komt te staan. Het is de bedoeling om binnen de gemeente God te dienen en daarin alles te weren wat daartegenin gaat. Maar het is niet de bedoeling om daarmee elk contact met de buitenwereld te verliezen. Hoe kun je dan immers nog een zoutend zout en een lichtend licht zijn? Het gebod is immers "Laat uw licht zo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken zien en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken." (Matt. 5:16).

Dan is wel mijn vraag: wordt de Vader in de hemelen verheerlijkt als de buitenwereld alleen maar kan opmerken dat die christenen zich uit eigen beweging van hun familie afkeren om het samen goed te hebben? Ook voor een christen geldt immers om goed te doen aan alle mensen, om vader en moeder te eren, ook als ze het geloof niet delen? Dat het soms mis gaat, als je tot geloof bent gekomen en je ouders en familie dat niet kunnen volgen, kan ik me indenken. Maar het mag nooit een vrijwillige keuze zijn van de gelovige om te breken met die familie. En nog minder mag het het beleid van de gemeente zijn. Want dat is zonde en sektarisch.
Een breuk met de familie kan er voor een christen in principe alleen maar komen als die familie van je eist om te breken met het geloof en ze anders dreigen om het contact te verbreken. Dan moet er gezegd worden: "nee dat doe ik niet, want God is belangrijker". Maar dan is het de familie die breekt, niet jij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Dienstk.vandeHeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dienstk.vandeHeer » 10 apr 2010 02:17

Ik ben het met u eens dat we ons niet moeten afzonderen van de wereld, in dien zin, dat we er moeten zijn zoals Jezus dat was. (Mattheus 9 vers 11-12) Jezus deed niet mee aan hoererij, maar had wel contact met een prostitué, wel met de reden om haar uit de duisternis te helpen en haar te bevrijden van die onreine geesten. Dat is ook ons taakaccent als Christen. Dat is ook wat wij doen als gemeente. We hebben daklozen opgevangen die verslaafd waren aan drugs en alcohol. We hebben het Woord gebracht, gebeden, bevrijd en mensen weer geholpen om wat van hun leven te maken samen met Jezus. We hebben mensen in de gemeente die in het verleden satanisch misbruik zijn, dit vergt veel energie, tijd, geduld en gebedsinspanning. We zijn daarom ook vaak tegengewerkt door satanisten. We gaan regelmatig de straat op om juist de mensen in nood op te zoeken of die God op ons hart legt. We stellen iedere dag de gemeente open om mensen die geen geld hebben te laten eten. Ze kunnen zo aanschuiven. Maar als ik het heb over afzondering van de wereld dan spreek ik over het deelnemen aan de zonde in de wereld (1 Corinthiers 6 vers 10-11). Je heb bijvoorbeeld mensen die zeggen: ik ga naar de kroeg....ja, om over Jezus te vertellen...maar hebben aan het eind van de avond alleen in een bierglas gekeken, hun oren gevuld met muziek van de wereld en hun ogen bevuild met onreinheid. Dan neem je deel aan de wereld en dan ben je ook gelijkvormig aan de wereld.....je bent dan geen zout of een licht.

Wat betreft de zin die u noemt: “Maar het mag nooit een vrijwillige keuze zijn van de gelovige om te breken met die familie. En nog minder mag het het beleid van de gemeente zijn” Ben ik het niet eens. Als het geen vrijwillige keuze is, dan word de keuze bij derden neergelegd. En dan kan er iets tegen je zin in worden gedaan. En wie is die derde?
God geeft ieder mens de vrijwillige keuze. Hij is een Gentelmen, Hij klopt en wij mogen open doen. Ook bij Adam en Eva zagen we dit al. De boom van goed en kwaad stond er niet voor verleiding, maar stond symbool voor de vrijheid om te kiezen. Een liefdes relatie kan pas bestaan als beide partijen instemmen, anders is het gedwongen liefde en daar is altijd een de dupe van. Zo ook in de familie sfeer. Als je familie je overlaat met duisternis, kan het je teveel worden en kan zelfs God tussen beide komen.

Ik benoemde niet vrijwillige keuze zoals u schrijft, maar eigen verantwoordelijkheid. Een ieder is in onze gemeente verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Dat is ons beleid. Want zouden wij keuzes opleggen, dan zou het sektarische eigenschappen hebben. Natuurlijk geven wij mensen advies als ze daarom vragen, maar de verantwoording leggen we bij de mensen, zij moeten uiteindelijk zelf de keuze maken.

Wat betreft mijn geval met de familie was het een duidelijke boodschap van de Heer. Hij was het die mij duidelijk maakten dat ik tijdelijk afstand moest nemen. Ik werd geconfronteerd met een harde realiteit. Ik wil dit wel met jullie delen, niet om kwaad te spreken over mij familie, nee, ik respecteer hen, maar om transparant te zijn en je een beeld te geven wat voor situatie ik zat toen ik mijn leven aan Jezus gaf. Mijn moeder was op zoek naar boekjes over sekten en sprak in de boekhandel slecht over mijn christelijke broers en zussen waarvan ik hou. Dit heb ik jaren later nog moeten aanhoren. Mijn zus stond huilend voor de deur omdat ze dacht dat het heel slecht met me ging en ik gebrainwashed werd. Mijn oma, die mij nooit belt, belde me op waar ik nu toch mee bezig was, een dominee van een hele andere gemeente belde me op om een afspraak te maken want hij wilde me wel uithoren, en tot slot kreeg ik een sms van mijn vader of ik de familie niet gek wilde maken. Dit allemaal op 1 dag. Hoezo een manifestatie? Ik had alleen voor Jezus gekozen. Wat dacht u wat satans plan was toen dit allemaal geschiedde. Ik had besloten zijn koninkrijk te verlaten en in Gods koninkrijk plaats te nemen dit alles door Zijn genade. Het was een manifistatie om mijn ervan te weerhouden. Toen werden de volgende verzen een realiteit voor me;

Lukas 12 vers 51-53: Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. Vanaf heden zullen vijf in één huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.

Mattheus 10 vers 32-40: Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Zou Jezus dat bewust doen om gezinnen uit elkaar te trekken? Nee, natuurlijk niet, maar dit is wel het resultaat tussen licht en duisternis. Wat heeft licht gemeen met duisternis? Niets. Het kan geen gemeenschap hebben met elkaar. Gods principes hebben geen gelijkenis met wereldse principes. En een koninkrijk kan niet verdeeld zijn, anders komt het in verval. Christenen zijn een tempel van Gods Geest, in dit heiligdom is geen ruimte voor andere afgoderij in welke vorm dan ook.
Ik werd overladen met duisternis en het trok me omlaag en zoog me leeg. Het was God die me uit deze situatie haalde. Heb geen deel aan de kring der spotters zegt Gods woord. Mat 12 vers 47-50 zegt: Iemand zei tegen Hem: ‘Uw moeder en uw broers staan buiten, ze willen u spreken.’ Hij antwoordde: ‘Wie is mijn moeder en wie zijn mijn broers?’ Hij maakte een gebaar naar zijn leerlingen en zei: ‘Zij zijn mijn moeder en mijn broers. Want ieder die de wil van mijn Vader in de hemel doet, is mijn broer en zuster en moeder.’

Als we voor God kiezen, dan maken we deel uit van Zijn huisgezin, zij die de wil van de Vader doen. Opdat moment deed mijn familie niet echt de wil van de Vader, integendeel. Maar weet u, Ik bleef voor hen bidden, hoe moeilijk dat soms ook was. En uiteindelijk sprak mijn zus het zondaarsgebed uit. Ging mijn moeder opzoek naar God. Ging mijn vader weer bidden en was mijn oma trots op mijn gedichtenalbum over Gods liefde. Was het makkelijk? Nee. Maar God verlangt van ons dat we altijd ons deur openhouden, gelijk Hij zijn armen openhoudt voor zondaars. Verlangt van ons dat we mensen die ons pijn hebben gedaan vergeven, gelijk Hij ons vergeven heeft. Alleen verwacht de wereld vaak dat wij ons moeten aanpassen aan hun, en verwachten wij, als mens, dat God zich moet aanpassen aan ons. Dit gebeurt niet, en daardoor ontstaat er strijd. Strijd tussen gelovige en niet gelovige en mens en God. Gaat dit altijd zo met families? Nee, mijn vrouw heeft nog steeds een goede relatie met haar familie, maar zij accepteren het ook gewoon, laten elkaar in hun waarden en houden rekening met elkaar, zo kan het dus ook.

Wat betreft de website: Er was een technisch probleem (uplaoden) wat ik zelf niet kon oplossen. Tevens was ik druk met verhuizen en een boek aan het schrijven. Momenteel is het weer actief, echter niet up to date. Dit moet de beheerder nog voor me regelen. Excuses daarvoor. Ik hoop dat het binnenkort weer volledig werkt.

Gods zegen.

jan bertus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jan bertus » 25 dec 2014 15:22

Mijn vrouw ging voor een weekend naar sebaoth om voor zich te laten bidden vanwege problemen met verwerking verdriet uit het verleden en stoppen met roken..Heel het weekend was er normaal contact.Op maandag kreeg ik maar geen telefoontje en dacht goh dat is vreemd? Ik ga toch maar is bellen..Eerst werd er niet opgenomen (zowel mijn vrouw als de mensen bij wie ze logeerde) Uiteindelijk nam mijn vrouw de telefoon op met de mededeling dat ze van me ging scheiden..Ik ben samen met onze dochter de laatste maanden door een hel gegaan..Een en al onzekerheid..De reden was dat ik niet genoeg op een lijn zat op het gebied van geloof.(ik geloof zeker in God) Mijn vrouw slikt 13 pillen per dag vanwege haar psychische problemen,(op medicijnen gedijd ze prima), wel is ze makkelijk manipuleerbaar.3 dagen voor de kerstmis heeft ze kans gezien een familielid stiekem te bellen en heeft haar daar weggehaald.Nu krijg ik te horen dat mijn brieven zijn verscheurd,en ze haar telefoon niet mocht opnemen..Voor haar bezoek was ze er al een keer geweest en had ik naar die mensen toe al mijn frustratie uitgesproken dat ik het bijzonder vervelend vond, dat ik gepasseerd werd.(ze moest toen op stel en sprong terugkomen) Wij zaten in een situatie van drukke verjaardagen en mijn vader die 90 is en verre van gezond..Mij is toen vergeving gevraagd dat ik gepasseerd werd...4 weken later is mijn vrouw uit mijn leven gerukt..Wij hadden een superleuk huwelijk en als er problemen zouden moeten zijn dan hoor ik die graag want ik sta open om mezelf te verbeteren..het krankzinnige van de hele situatie is dat ik mijn huwelijk een dikke 8 gaf..het was vredig en gezellig thuis..Ondertussen..De band met onze dochter is verwoest en hopelijk komt het nog goed..Mijn vrouw mocht overigens niet alleen naar buiten,ook werd gezegd dat naar huis gaan haar dood zou betekenen!! pure manipulatie..Bij deze wil ik iedereen waarschuwen uiterst voorzichtig te zijn! Mijn huwelijk ligt half aan puin! En mijn vrouw heeft notabene bij de voorgangers van de gemeente gebivakkeerd..Vooralsnog een fijne kerst voor iedereen en een mooie jaarwisseling

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 25 dec 2014 18:10

dienstk.van de heer schreef:Ik ben het met u eens dat we ons niet moeten afzonderen van de wereld, in dien zin, dat we er moeten zijn zoals Jezus dat was. (Mattheus 9 vers 11-12) Jezus deed niet mee aan hoererij, maar had wel contact met een prostitué, wel met de reden om haar uit de duisternis te helpen en haar te bevrijden van die onreine geesten. Dat is ook ons taakaccent als Christen. Dat is ook wat wij doen als gemeente. We hebben daklozen opgevangen die verslaafd waren aan drugs en alcohol. We hebben het Woord gebracht, gebeden, bevrijd en mensen weer geholpen om wat van hun leven te maken samen met Jezus. We hebben mensen in de gemeente die in het verleden satanisch misbruik zijn, dit vergt veel energie, tijd, geduld en gebedsinspanning. We zijn daarom ook vaak tegengewerkt door satanisten. We gaan regelmatig de straat op om juist de mensen in nood op te zoeken of die God op ons hart legt. We stellen iedere dag de gemeente open om mensen die geen geld hebben te laten eten. Ze kunnen zo aanschuiven. Maar als ik het heb over afzondering van de wereld dan spreek ik over het deelnemen aan de zonde in de wereld (1 Corinthiers 6 vers 10-11). Je heb bijvoorbeeld mensen die zeggen: ik ga naar de kroeg....ja, om over Jezus te vertellen...maar hebben aan het eind van de avond alleen in een bierglas gekeken, hun oren gevuld met muziek van de wereld en hun ogen bevuild met onreinheid. Dan neem je deel aan de wereld en dan ben je ook gelijkvormig aan de wereld.....je bent dan geen zout of een licht.

Etc.

Eerst en vooral zou ik willen opmerken dat wonderen niet enkel aan God maar ook aan Satan toegeschreven kunnen worden Want Paulus zegt duidelijk dat Satan zich kan voordoen als een engel des lichts.
Tekenen en wonderen zijn dus volgens de Bijbel nooit een bewijs dat hetgeen geschied van God komt , zodoende kan men deze zaken nooit gebruiken als een argument of bewijsgrond dat een individu of een groep handelt onder Gods leiding.
Wat Christus en de Profeten dan ook aanraden is om te onderzoeken of zij die beweren God-dienstig ( en dus ook volgelingen van Christus) te zijn, al dan niet in overeenstemming met Gods Woord, en dus ook met dit van Jezus Christus, handelen en spreken.

Voor hen die beweren volgelingen van Christus te zijn heb ik dan ook steeds deze eenvoudige vraag:

Aanvaarden, onderwijzen en gehoorzamen jullie ja dan neen, zonder ook maar één afwijking, weglating of afzwakking de voorschriften, de handleiding , de Tien Geboden… of hoe je deze Tien Basisvoorschriften maar noemen wil, die Jezus Christus eigenhandig in de rots heeft gegrift!? ( exodus 31:18 / Deut.4:13/9:10)

Want het is Gods Woord zelf die bepaalt wie door God al dan niet waarachtige volgelingen van Christus benoemd kunnen worden.
Het zijn zij” die de geboden van God bewaken en bewaren en het geloof van Jezus Christus hebben” (Openb. 12:17 / 14:12 /

jan bertus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jan bertus » 25 dec 2014 18:53

Scheiden is toch nooit van God? (als er geen sprake is van overspel of geweld en dergelijken)
Ik had een vredig huwelijk en het is bijna kapot gemaakt door sebaoth want ik zou van de duivel zijn.
Ze hebben mij overigens nooit ontmoet en heb 1 keer een telefoongesprek gehad..
Mijn vrouw durfde op een gegeven moment niet meer weg..(het zou immers haar dood betekenen volgens de voorgangers) Ook mocht ze zelfs geen contact met onze dochter hebben die door alle toestanden gefaald heeft met haar schooltentamens..Ook zij ging hier uiteraard vreselijk gebukt onder.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 25 dec 2014 20:10

jan bertus schreef:Scheiden is toch nooit van God? (als er geen sprake is van overspel of geweld en dergelijken)
Ik had een vredig huwelijk en het is bijna kapot gemaakt door sebaoth want ik zou van de duivel zijn.
Ze hebben mij overigens nooit ontmoet en heb 1 keer een telefoongesprek gehad..
Mijn vrouw durfde op een gegeven moment niet meer weg..(het zou immers haar dood betekenen volgens de voorgangers) Ook mocht ze zelfs geen contact met onze dochter hebben die door alle toestanden gefaald heeft met haar schooltentamens..Ook zij ging hier uiteraard vreselijk gebukt onder.

Dat is dus een duidelijk teken dat die gemeente een enge sekte is. Dank voor je waarschuwing. We hopen dat het goedkomt met jullie!! En met anderen in de ban van die gemeente en hun familie.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”