Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor jeepeecee » 02 apr 2010 21:04

Evelien schreef:
paprikameisje2 schreef:aaah... lief!!

hier een meisje wat absoluut niet weet wat ze met haar haar wil. Denk dat ze net als mama is: boeit geen ene zier :oops: Als er maar geen knipjes of frutsels in zitten, de rest maakt het haar niet uit. Wil nu het helemaal wt langer laten knippen en dan hopen dat ze dan een knipje in wil, omdat het anders voor haar gezicht valt. We wachten wel weer af. Miss wel weer gewoon de korte coupe...

maar vlechtjes ed.. neeeh... das niks hier! k hoop dat ze alleen met konininnedag wel staartjes wil, vind ik zo schattig met twee van die rood-wit-blauwe lintjes erin!

Langer laten knippen? hoe doe je dat.. :P :mrgreen:

waar kan dat?, laat ik ook gelijk mijn haar doen ::))
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2010 21:46

Oooh wat lief jeepeecee, wat een droppie!
Jurian heeft gelukkig nog niks in te brengen qua haar, maar zodra ik er gel in doe (en dat doe ik eigenlijk elke dag) en het in stekels doe, dan veegt hij zo heel schattig met zijn handje mee door zijn haar, maar wel de stekels omlaag ;) daarom leid ik hem vaak af als de stekels staan, dan is hij het zo vergeten ;) (tot ik weer voor de spiegel mijn haar sta te doen, dan gaat hij ook weer lekker meedoen met zijn eigen haar, onze kleine papagaai)

Ik vind persoonlijk lang haar bij jonge meisjes niet zo mooi. Nu heb ik zelf nooit lang haar gehad, mijn zus maar heel kort en mijn zusje ook maar kort, ik vind het snel truttig. Al hou ik wel weer van kort haar en dan van die schattige pluimpjes :)

Jurian wordt toch ook echt elke dag leuker (ik moest aan dat topic over buurjongetjes denken, waarin iemand zei: geen enkele moeder wijst met de vinger naar haar eigen kind: tja, mijn kind is toch ook gewoon onwijs leuk :D ;) )
Hij is echt een papagaai. Babbelt van alles na 'auto' 'thuis (zonder s, die lukt hem niet), bombom (met de handen op tafel slaan), eh-oh (met hand voor zijn mond), mama, papa, opa, oma, klaar, op.
En maar meedoen met wat wij doen. Mijn man is al anderhalve week ziek thuis en die spelen zich suf samen (ik ben niet zo'n meespeel moeder :oops: ). Lopen ze samen door de kamer, en 'spreken' ze samen een punt af waar ze in de handen klappen en een punt waar zegaan stampen. Lopen ze zo tig keer de hele kamer door, via de gang naar de keuken, naar de kamer, en op die punten klappen en stampen ze samen. En Jurian loopt er maar achteraan en stampt en klapt vrolijk mee. Zo lief :D Ik geloof echt dat ik wel 10 van deze kindjes kan hebben ;) (uhm...doe maar niet hoor, 10 van die driftbuien lijkt me toch niks ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 apr 2010 23:07

ik houd van lang haar bij meisjes en ook langer haar bij jongens, mijn oudste heeft al lang haar sinds haar 4de, het hangt nu tot op haar riem, maar haar zusje is helaas wat minder gezegend met haar die heeft het meestal kort, lang haar staat haar alleen als er wat inzit.
zl heeft halflang haar :mrgreen: , en mn jongste heeft het momenteel aardig kort voor mijn doen.
dus het hangt een beetje a van het haarsoort, maar geef mij maar lang haar, helaas heb ik zelf heel glad en zwaar haar en een lang gezicht dus lang haar staat me echt niet, heb altijd een variant op een bobje

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 apr 2010 08:30

Mijn dochtertje (van 2) snapt nog echt niet hoe dat werkt met knippen/haren/groeien enzo.
Tuurlijk weet ze of ze speldjes/vlechtjes/staartjes wilt,
maar ze snapt echt niet dat als ik het nu kort knip, dat het morgen en over een maand nog kort is.

Dus als ik vraag wat zij wilt, dan krijg ik vast wel een antwoord,
maar echt weten wat het inhoudt wat knippen betreft? Nu nog niet hoor. :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 apr 2010 09:46

Schipje schreef:
vpk schreef:hier wat problemen met dochterlief als ze moet gaan slapen.. gelukkig niet 's nachts, maar wel 's avonds als ze naar bed moet is het brullen geblazen. vreselijk huilen, dikke tranen, en niet een kwartiertje... en als ik haar probeer te troosten en loop weer weg is het nog erger....snap niet wat er toch aan de hand is dat ze niet wil slapen.
ze gaat elke keer zitten en staan in bed, en als ze uiteindelijk helemaal vermoeid in slaap zakt ligt ze in de raarste kronkels...misschien toch nog een safetysleep aanschaffen. er zijn hier mensen die daar goede ervaringen mee hebben toch??

Associeert ze haar kamer met iets angstigs? Heeft ze nachtmerries gehad de laatste tijd dat ze daar weer bang voor is? Of hoort het bij haar leeftijd dat ze niet alleen gelaten wil worden?

geen idee...
gisteravond was ze zittend in slaap gevallen, ze zat helemaal dubbel met haar hoofd op haar schoot, duim in de mond.. wel heel schattig maar niet echt een fijne houding! nu had ik daarna haar slaapzak met 3 veiligheidsspelden aan het matrasje vastgemaakt, en toen na heel even brullen viel ze al snel in slaap. dus misschien helpt het toch wel als ze wat vaster ligt zodat ze niet kan gaan zitten of staan. maar of dit nu zo'n veilige methode is :-k
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2010 11:26

ik zou er voor kiezen om ze gewoon dan ff recht te leggen. Ze gaan vanzelf wel gewoon liggen. Juul vond ik een tijdje terug ook in de meest onmogelijke houdingen, ach.. als ze slapen vernemen ze er niks van dat het onhandig is!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 apr 2010 12:21

dat heb ik ook nog gedaan in tussentijd, vond ik haar later weer op de buik met haar neus in de matras..
dus toen maar die spelden eraan... maar ben er zelf ook nog niet helemaal content mee...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2010 13:32

hoe oud is ze ook al weer :-k

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 apr 2010 13:39

Uhm, veiligheidsspelden... Die dingen zijn hun naam niet waard. Toen onze oudste 1,5 was trok hij ze gewoon open. Niet op de reguliere manier, maar gewoon door zo hard te trekken dat het prikkertje helemaal krom boog.
Toen was het dus gauw afgelopen met het gebruik van veiligheidsspelden in bed.

Natuurlijk ziet het er eng uit als het kind zijn/haar neus in de matras duwt, maar denk even terug aan de borstvoeding. Toen duwde het kindje zijn gezicht ook helemaal in iets zachts (bij bepaalde voedingshoudingen) maar door de vorm van het gezichtje kon hij/zij gewoon ademhalen. Ook bij een (niet al te zachte) matras zal er rond de neus allicht een opening blijven.

Ik weet ook wel dat op het CB wordt geadviseerd om kinderen op hun rug te laten slapen en ik geloof ook echt wel dat dat beter is, maar je doet er op den duur helemaal niets meer aan. En kinderen die kunnen gaan staan/rollen/weetikvelen in bed zijn over het algemeen ook sterk genoeg om hun hoofd anders te leggen als ze niet plezierig liggen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2010 13:51

Jurian sliep ook al jong op hele vreemde manieren. Zolang hij gewoon insliep en doorsliep heb ik er weinig mee gedaan. Nouja, welk elke avond als wij gingen slapen weer goed leggen, maar we vonden en vinden hem 's morgens altijd anders dan we hem neerlegden. Ook wel eens zittend.
Als je kindje nou niet goed slaapt daardoor, dan is iets meer 'vast' leggen misschien wel goed, anders zou ik er geen probleem van maken. Succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 apr 2010 15:57

tsja, op zich slaapt ze wel goed, als ze maar één x slaapt.
maar voor ze in slaap valt....
ze is nu ruim 9,5 maand. ik verwacht nog niet meteen dat ze de spelden open/krom zal trekken. maar jullie hebben ook wel gelijk dat ze sterk genoeg zal zijn om zelf haar hoofd te verleggen als ze niet lekker ligt of het benauwd krijgt..
misschien toch maar een poosje aanzien inderdaad..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 apr 2010 16:44

Super foto!

Over zelf kiezen van je haar: Anna Sofie haalt het liefst alles uit haar haren, maar dat wil ik niet hebben.
Als ze aan het spelen is dan doe ik wel eens extra wax in om te voorkomen dat het voor haar ogen zit, ondanks dat ze dan haar 'dingen' uit het haar haalt. Overleggen met kinderen vind ik wel goed, maar onderhandelen niet.

SafeTsleep: Ik heb er heel goede ervaringen mee. Anna Sofie sliep er echt rustiger door.
Dat huilen kan ook een periode zijn, dat hebben wel eens meer kinderen.

Gisteravond was het zo lief, ze kreeg nog even een fles om 23.00 en lag tussen ons in. Zongen we voor haar en viel ze tussen ons in in slaap. Ik vond het wel leuk, eindelijk eens een nachtje bij ons in bed :oops: Maar na 10 minuten lag ze heel stil met haar ogen op haar knuffel te aaien. Toen hebben we haar toch maar in haar eigen bedje gelegd.

Afgelopen week heerlijk geshopt. Voor mijzelf maar ook zeker voor Anna Sofie. Heerlijk om voor je kind kleren te kopen!!

Ze laat de laatste paar weken erg goed merken dat ze een eigen willetje heeft........
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 apr 2010 17:13

Sterretje schreef:Ik vond het wel leuk, eindelijk eens een nachtje bij ons in bed :oops:

Hier slaapt zoonlief al een half jaar tussen ons in 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 apr 2010 17:48

vpk, wanneer is je dochter geboren? Mijn dochter is ook ruim 9.5 maand, ze is van 13 juni, rond deze leeftijd schijnt het wel normaal te zijn dat ze moeilijker gaan slapen en niet alleen gelaten willen worden. Maar het lijkt me wel zielig hoor! sterkte!

Jeepeecee, wat een schatje!! Dat lachje is om te smelten!

The Keimpe, Stichting wiegendood zegt inderdaad dat als kinderen zichzelf op hun buik hebben gerold, dat ze dan in principe sterk/slim genoeg zijn om hun hoofd op te tillen als ze meer lucht willen. Maar kleine baby's kunnen wel degelijk stikken hoor! Sinds er geadviseert word om kinderen op hun rug te laten slapen is het aantal wiegendood gevallen met een derde verminderd!
Ik leg de baby's elke dag even op hun neus als ik werk om te kijken of ze een beetje sterk zijn in het nekje maar sommige baby's vinden het allemaal wel prima en stoppen gerust met ademen, dan zie je hoe gevaarlijk het kan zijn...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 apr 2010 18:28

Galateia schreef:
Sterretje schreef:Ik vond het wel leuk, eindelijk eens een nachtje bij ons in bed :oops:

Hier slaapt zoonlief al een half jaar tussen ons in 8)

Dat lijkt me zo gezellig! Helaas kliert Michael alleen maar als hij bij ons ligt, behalve als hij net een koortsstuip heeft gehad :oops:

Terug naar “Archief”