Annet76 schreef:vpk schreef:Anne 80 schreef:Bij ons in de buurt wonen mensen met kinderen, die op bepaalde tijden een bordje voor hun keukenraam zetten (aan de voorkant), met de tekst: Nee, wij komen nu even niet spelen

dit vind ik best een goed idee! het is zo voor (buur)kinderen heel snel duidelijk. de eerstvolgende x als je zo'n bordje hebt staan en het kind belt aan, wijs je hem daarop en de volgende x weten ze dat ze daarop moeten letten.. geen gebel onder het eten en zo kun je ook je 'rustmomenten zonder andere kinderen' inplannen.
Ja en lekker spontaan ook allemaal

Blijkbaar snap jij niet hoe het kan werken. Ik zal jou onze siuatie voorhouden. Wij beseffen weer goed dat de winter voorbij is: over het algemeen eten wij pas om 18.00 uur, de meesten in de buurt eten rond 17.15 uur en die staan na een kwartier of half uur op de stoep:
-ding dong- komen de jongens spelen? Nee, wij zijn aan het eten
5 minuten later -fur elise- komen de jongens spelen? Nee, wij zijn aan het eten, na het eten komen ze
5 minuten later -the saints marching in- komen de jongens spelen? Nee die komen over een kwartier
paar minuten later -bonk bonk- (bel was inmiddels uitgezet) en door de brievenbus, komen de jongens spelen?
HOERAAAA het is weer lente ........
1 troost, sommigen beginnen het te begrijpen, en zeggen al als je de deur open doet, oh ja jullie zijn nog aan het eten .... maar komen de jongens straks nog spelen? ......... Boos wordt ik niet, maar je wordt op geen gegeven moment wel geirriteerd. Je kan het 10x, 20x zeggen en ook tegen de ouders, maar dan gaat het 1 week goed en dan begint het weer.
Wel appart is dat op de zondag er nooit aangebeld wordt, omdat ze weten dat de jongens dan niet buiten komen spelen. (Waarom dat wel lukt en de rest niet, dat snap ik niet. Maar ik ga zo'n bordje maken, dat is wel handig ....... dat ik er zelf niet opgekomen was.)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.