Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2010 07:42

maar dat doe bij m'n eigen t shirts/blousjes ook. En ach dat vindt ik dan nog niet eens zo heel erg. Sokken idemdito. Maar dat komt niet vaak voor. Het leeg halen van zakken vindt ik veel irritanter.

Maar vandaag gaat de was lekker naar buiten. De 1e was is al bijna klaar.

En voor de rest zie ik wel waar ik zin in heb.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 mar 2010 07:57

Vandaag maar weer eens lekker alles een schoonmaakbeurtje geven.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 24 mar 2010 10:17

Tja, mannen zien zoiets echt niet, hè... Het is echt geen onwil ofzo, ze ZIEN het gewoon niet. Als ik wil dat er iets gebeurt, dan moet ik het duidelijk zeggen dat ik dat en dat graag gedaan wil hebben of hem aan zijn taken herinneren door het direct voor hem neer te zetten. (Gelbe Säcke of bioafval naar buiten? Dan moet ik het echt voor de deur neerzetten, dan heb ik een kans dat ze naar buiten worden gebracht, als hij 's ochtends met de hond gaat lopen :mrgreen: )

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 mar 2010 10:33

Sjonge, mijn man ziet dit soort dingen zelf. Gooit zijn sokken netjes in de wasmand, zakdoeken gaan uit de broekzakken, spijkerbroeken was hij soms zelf, zet de wasmachine uit en de droger aan als hij er toevallig langs loopt, haalt de vuilniszak uit de prullenbak, gooit hem in de kliko en hangt er een nieuwe in, poetst de keuken na het eten, maait het gras, harkt het grind, haalt overal een doekje over en stofzuigt elke week. Ik ben er blij mee :D .

Ik ben altijd degene die de kliko aan de straat zet. Die staan bij ons net buiten de poort en als ik 's avonds thuis kom fiets ik er langs. Kleine moeite dus.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2010 10:39

Huub Stapel had over dat 'niet zien' een mooi verhaal in zijn voorstelling Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus:
Vrouwen leggen spullen op de trap omdat die naar boven moeten, en als wij die dan niet meenemen als we naar boven gaan (zei hij) denken die vrouwen gelijk dat we het expres doen, om hen dwars te zitten. Maar dat is niet zo (met veel nadruk). Wij constateren hooguit dat er iets op de trap ligt, maar realiseren ons de bedoeling niet. Mannen kunnen maar met 1 dossier tegelijk bezig zijn - we gaan naar boven om bijvoorbeeld schone sokken aan te trekken en niet om die spullen mee naar boven te nemen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 24 mar 2010 10:54

@Daatje: nou ja, bepaalde dingen heeft zijn moeder er wel ingeprent, die gaan automatisch... het is niet zo dat hij helemaal NIETS ziet (dus hij doet wel alles netjes in de wasmand enzo en hij ruimt de keuken op terwijl hij kookt en weet ook hoe de wasmachine/droger werkt), maar bij dingen als afstoffen, vuilniszakken en de wekelijkse schoonmaakbeurt moet ik hem echt aan zijn taken herinneren. :-k

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 mar 2010 10:54

Daatje123 schreef:Sjonge, mijn man ziet dit soort dingen zelf. Gooit zijn sokken netjes in de wasmand, zakdoeken gaan uit de broekzakken, spijkerbroeken was hij soms zelf, zet de wasmachine uit en de droger aan als hij er toevallig langs loopt, haalt de vuilniszak uit de prullenbak, gooit hem in de kliko en hangt er een nieuwe in, poetst de keuken na het eten, maait het gras, harkt het grind, haalt overal een doekje over en stofzuigt elke week. Ik ben er blij mee :D .

wauw, waar heb je die gevonden?? :mrgreen:

ik heb boven 6 dakkappelen, en net allemaal van binnen en buiten de ramen ervan gedaan. heerlijk gevoel dat dat weer eens klaar is...
verders nog maar eens zien waar ik nog zin in heb :wink:

Wie doen er allemaal aan de 'grote-voorjaars-schoonmaak'?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 mar 2010 11:17

vpk schreef:
Daatje123 schreef:Sjonge, mijn man ziet dit soort dingen zelf. Gooit zijn sokken netjes in de wasmand, zakdoeken gaan uit de broekzakken, spijkerbroeken was hij soms zelf, zet de wasmachine uit en de droger aan als hij er toevallig langs loopt, haalt de vuilniszak uit de prullenbak, gooit hem in de kliko en hangt er een nieuwe in, poetst de keuken na het eten, maait het gras, harkt het grind, haalt overal een doekje over en stofzuigt elke week. Ik ben er blij mee :D .

wauw, waar heb je die gevonden?? :mrgreen:
quote]

Haha. Ik ben er ook heel blij mee! Hij heeft het niet van huis meegekregen. Zijn moeder deed eigenlijk alles alleen. Maar hij ziet het ook zelf, dat is zo fijn. Ik hoef het niet honderd keer te vragen :wink: .

Hier kregen we van de week briefje van glazenwasser door de brievenbus. Gaan het toch maar doen denk ik. We hebben vrij veel glas en de glazenwasser komt 1x in de maand voor € 10,-. Daar ga ik niet moeilijk voor doen :wink: . Voorkant breed raam + boven, badkamer, achter slaapkamer breed raam en beneden is de achterzijde helemaal van glas... Voelt wel lux :wink: .

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2010 12:09

Handig, een glazenwasser! Onze ramen boven kunnen allemaal helemaal omkantelen, dus die kan ik goed zelf doen. Anders zou ik ook echt niet zelf die ladder op gaan hoor.

Behalve zijn sokken en broekzakken is mijn man ook erg goed hoor. Hij zet altijd de containers aan de weg, verwisselt de vuilniszakken als ze vol zijn, poetst de keuken na het eten als het zijn taak is om op te ruimen. Vergeleken bij hoe het bij mij thuis vroeger ging is dit al stukken beter :D

Ik heb net de keukenkastjes van binnen gedaan. De was doe ik lekker tijdens mijn nachtdienst, dan kan daar ook alles in de droger, hoef ik weer minder te strijken en kan ik alles morgenochtend weer lekker schoon meenemen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 mar 2010 13:32

Ik vind het eigenlijk geen punt om shirts uit elkaar te halen, broeken binnenstebuiten te vouwen en zakken leeg te halen als ik de was doe. Moet dat bij mijn eigen kleren ook allemaal doen :) En ik doe dan wel de was, maar manlief doet ook een heleboel aan het huishouden (wat betreft opruimen en bijhouden doet hij meer dan ik) dus je hoort mij niet klagen. Al zou het ook fijn zijn als hij er zelf aan denkt dat het wel weer eens tijd is om de badkamer schoon te maken :P

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 mar 2010 14:12

Shirts uit elkaar halen is hier eigenlijk zelden aan de orde, vind ik ook geen probleem. Broeken en andere kledingstukken binnenstebuiten vouwen (of omgekeerd) doe ik toch wel, hoe ze ook worden aangeleverd, inderdaad ook bij m'n eigen kleding: tere stoffen kun je beter binnenstebuiten wassen immers en dan moet je ze vanzelfsprekend weer terugdraaien na het wassen... Maar die vieze zakdoeken, nee, da's niks voor mij. Heeft er ongetwijfeld mee te maken dat ik (net als mijn vader) 'vies uitgevallen ben'... als onze kat een keer geniest heeft (pas nog vette klodders op de deur van de wc) gaat mijn slokdarm de verkeerde kant op werken :roll: en maakt m'n man het schoon. Hij moet 'r dan vreselijk om lachen en noemt mij 'n aanstelster, maar ja, flauw of niet, het is zo 8). (Laten we het er maar op houden dat ik niks gewend ben wat dat soort dingen betreft...)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 mar 2010 14:23

Ik voel me totaal geen sloofje, als ik de kleding van mijn man binnestebuiten moet draaien of zakken moet controleren.
Dat is toch niet zoveel moeite?

Mijn man doet de klusjes in huis en de kliko voorzetten, maar geen schoonmaakwerk ofzo.
Logisch ook, gezien ik niet buitenshuis werk en hij wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2010 14:55

Als ik alle zakken moet gaan controleren ben ik wel ff een tijd bezig. Dus ik vraag hem wel vriendelijk om de zakken te legen voor het in de wasmand beland.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mar 2010 14:58

Nee, ik vind dat dat ook niet 'sloofjes'-werk. Sloofjeswerk vind ik alles achter 'm op moeten rapen etc etc.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2010 15:46

Ben ik even blij dat mijn man dat uit zich zelf doet kleding in de was gooien. Broeken truien enz wassen wij binnenstebuiten blijven ze langer mooi en ik strijk ook binnenstebuiten dus dat is net zo handig.
Mijn man kookt de laatste tijd weleens terwijl hij het nooit geleerd heeft echt super.
Maar wat iemand schreef over spullen op de trap die laat hij gewoon liggen en ik doe dat bewust ook weleens maar dan ligt het er na 4 dagen nog :lol:
Ik heb vandaag een dubbele dienst en doe niet veel in het huishouden maar ik had het geluk dat mijn zusje hier is die heeft 2 wassen gedraaid en buiten gehangen (zijn al weer droog en opgeruimd)
En de keuken schoongemaakt (binnenkant van de kastjes) Echt heerlijk schoon allemaal.

Morgen ga ik zelf aan de slag met stoffen etc.

Terug naar “Archief”