Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blompje
Sergeant
Sergeant

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor blompje » 22 mar 2010 14:29

Heb je de vaatwasser op een heel uitgebreid programma laten draaien? Wij hebben hem ook pas schoongemaakt. De vaatwasser heeft een paar uur staan draaien en onze pan (en die was echt verschrikkelijk smerig, ranzig gewoon) die kwam er gelukkig weer blinkend uit!! Hopelijk lukt het met spiritus!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mar 2010 14:41

Wat ook scheelt is je frituurpan sneller schoonmaken krijg je hem ook veel beter schoon.
Wij hebben een frituurpan met kraantje is ook super handig hier is het 5 min werk en dan is de pan blinkend schoon.

Dit staat wel erg raar ik bedoelde eigenlijk dat je na een keer of 5 frituren je friteuse schoonmaakt dan zit het niet zo aangekoekt.
En wij doen de friteuse aan de buitenkant altijd even af na een bak beurt (met ontvetter)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 mar 2010 16:37

liefie schreef:En wij doen de friteuse aan de buitenkant altijd even af na een bak beurt

Dat doet mijn hubby ook altijd, die 's zo blij met dat ding dat 'ie 'm vertroetelt :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2010 18:39

Onee, elke keer begin ik niet aan, het ding staat in de schuur, ik moet dan buitenlangs, dan ga ik niet nog eens in de kou (nouja, nu de lente komt valt dat mee ;) ), daarheen om hem schoon te poetsen.
We maken hem eigenlijk best heel vaak schoon, vind ik. We gebruiken hem weinig, ik denk dat we hem nog geen 8 x gebruiken voor we hem schoonmaken. Nouja, deze keer denk ik nu opeens is het meer beurten geleden omdat we hem tijdens het klussen wel meer gebruikten. Dus misschien dat dat het probleem is.
Ach, de volgende keer is het mijn mans beurt wel weer, dan mag hij al die tips die jullie geven uitproberen :D
Bedankt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mar 2010 19:55

Bij ons staat hij in de garage en wij hebben er een keukenrol staan even een beetje ontvetter er op en hij is weer schoon.
Wij bakken een stuk of 6 keer en dan verversen we het vet weer (wij gebruiken hem 1x in de 2 weken ongeveer)

Wij hebben net na het eten de hoekbank helemaal uit elkaar gehad en schoongemaakt was echt een werk maar het is weer heerlijk schoon allemaal.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 mar 2010 21:51

MissF schreef:Mijn man laat wel eens papieren zakdoekjes in zijn zak zitten. Echt vervelend.
zijn broekzakken ff controleren :wink: doe ik ook altijd. Mijn man neemt regelmatig ff de afdelingstelefoon mee, zakdoeken, en zelfs snoepjes en papiertjes. Vervelend als ik dat allemaal mee moet wassen!
Frituur maken we niet zo heel veel schoon maar we frituren bijna nooit (meer). Wel elke keer even een doekje over de buitenkant en het deksel. Hier zijn de ramen weer schoon.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 mar 2010 04:39

Gister de bovenverdieping weer eens grondig gedaan. Behalve de was, geef ik mijzelf voor de rest vrij 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 mar 2010 10:39

kwebbel schreef:
MissF schreef:Mijn man laat wel eens papieren zakdoekjes in zijn zak zitten. Echt vervelend.
zijn broekzakken ff controleren :wink: doe ik ook altijd. Mijn man neemt regelmatig ff de afdelingstelefoon mee, zakdoeken, en zelfs snoepjes en papiertjes. Vervelend als ik dat allemaal mee moet wassen!

de mijne had laatst ook een stuk papier in zijn overal laten zitten. maar van dat ding ga ik echt niet de zakken controleren... als hij heeft mest gereden (bijvoorbeeld) pak ik em tussen duim en wijsvinger op en mik ik 'em in 1 beweging in de machine, dan ga ik echt niet eerst in die zakken zitten voelen :-&
gevolg was wel dat ik de was erna nog 2x moest draaien voor al die papierstukjes er weer uitwaren :-oo
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2010 11:58

Zijn zakken controleer ik niet meer, dat moet hij zelf maar doen.
Net als zijn sokken, die zitten altijd binnenstebuiten in de was. Die stop ik gewoon binnenstebuiten in zijn sokkenmandje, ik ben geen sloofje ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 mar 2010 12:03

MissF schreef:Zijn zakken controleer ik niet meer, dat moet hij zelf maar doen.
Net als zijn sokken, die zitten altijd binnenstebuiten in de was. Die stop ik gewoon binnenstebuiten in zijn sokkenmandje, ik ben geen sloofje ;)
ik zie de moeite daar niet van in om even de zakken te controleren. Mest kan ik nog wel begrijpen :wink: ik denk dat mannen er van uit gaan dat de vrouw het dan altijd doet. Helaas zijn ze niet allemaal hetzelfde. Niet om aan te vallen hoor, ik vind het wel prima. Wat zegt je man er van dat ze binnenstebuiten in het sokkenmandje liggen? 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 23 mar 2010 12:14

Mijn moeder vindt ook regelmatig papieren zakdoekjes helemaal verpulverd door haar was heen.
Die zaten dan nog in een zak.. Meestal denkt ze er wel aan, maar het komt nog wel eens voor dat ze de zakken vergeet te controleren en de was dan wat wittig is :-oo

Hier moeten de ramen (hele wand met deuren..) gedaan worden :roll:
je kunt er niet meer doorheen kijken, er zit allemaal zand en zout (van de zee) op.
Dus eerst met emmers water de boel schoonspoelen en dan pas echt lappen.
Daarna kun je zelf wel gaan douchen, want nat ben je toch wel. :?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mar 2010 12:51

Mijn man gebruikt altijd stoffen zakdoeken, dus dat verpulvert niet, maar als je die op 30 graden meewast met de kleding, in een broekzak, worden ze niet helemaal schoon natuurlijk... Zakdoeken gaan anders hier op 60 graden mee. Eerlijk gezegd vond ik 't maar een vies karweitje om in zo'n zak met vuile zakdoeken te graaien. Inmiddels is m'n hubby dusdanig 'getraind' dat 'ie ze zelf verwijdert 8)
Overigens doet mijn man ook de was wel, alleen was ophangen vindt hij wat lastiger...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2010 13:03

ik controleer ook geen zakken... k ben geen sloofje. :mrgreen:

morgen maar het wasgoed buiten hangen.

Voor de rest zie ik wel wat ik doe in huis.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2010 17:30

Meestal doet mijn man het wel zelf hoor, als ik eerlijk ben denk ik dat ik de fout ben als er eens een zakdoekje in zijn broek zit. Want hij heeft de neiging om kleding flink te stapelen op zijn stoel. Dan heeft hij iets een halve dag aan, trekt iets anders aan, en mikt alles op zijn stoel. Eens in de week ben ik het zat en mik ik de hele berg in de was. Zonder zakken te controleren. :oops: Als hij zelf zijn kleding in de was gooit controleert hij wel meestal.
en die sokken? Oh, hij is het gewend, hij draait ze dan zelf wel weer goed, en het komt steeds vaker voor dat hij ze al gewoon niet-binnenstebuiten in de was doet. Scheelt hem ook tijd bij het aantrekken ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 mar 2010 07:01

Tegenwoodig droog, strijk en vouw ik de shirts van mijn man binnenstebuiten. Als ik de was ophang ben ik werkelijk alle shirts weer goed aan het draaien, ik ben geen sloofje :lol: Ook als er nog 2 shirts in elkaar zitten gooi ik het zo in de was en hang het ook zo op, nu komt het bijna niet meer voor.... dit werkt hier veel beter als steeds zeggen en vragen =D>

Terug naar “Archief”