Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2010 10:39

pannenkoek schreef:vorige wk dinsdag bleef ik op gewicht er was zelfs een kilo bijgekomen, maar ik heb idd doorgezet, blijven fietsen, (elke dag 20 km) en op letten op wat ik eet, en nu zak ik idd weer. We willen altijd veel te snel, en dat is niet goed.

Afvallen - op een gezonde manier - is inderdaad van de lange adem. Tevreden zijn met wat je hebt bereikt, ipv ontevreden over wat je nog niet hebt bereikt, is ook voor mij veel moeilijker dan het afvallen zelf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2010 12:44

Mortlach schreef:
Marnix schreef:Precies. Daarom is het ook een kwestie van volhouden... sommige mensen stoppen na een klein poosje sporten i.c.m. gezond eten omdat ze weinig afvallen. Dat komt doordat de spiermassa toeneemt en dat weegt ook best wat... Maar hou je dan vol, dan gaat het juist dubbel werken... als je sport verbrand je lichaam ook na het sporten nog tot 2 dagen extra.... en als je meer spieren hebt is dat alleen maar meer. Daarom werkt afvallen zonder te sporten vaak ook niet echt goed.

Jammer genoeg denken mensen (vooral vrouwen) vaak meteen aan van die body builders als je het over krachttraining hebt en nemen het daarom als optie niet serieus. Alsof je van een uurtje of twee sportschool in de week ineens een bodybuilder wordt. Uit mijn hoofd is het vetpercentage van de gemiddelde vrouw zo'n 25%. (mannen 15-20%). Bij bodybuilders is dat 3%. Dat krijg je echt niet zomaar.

Zelf ben ik met een weekje suiker-arm eten al 1,5 kilo kwijt.

Netjes. En ja, je hebt gelijk... het ligt er aan aan hoe je sport. Van gewichtheffen krijg je dikke spieren... van cardio niet. Je kan ook wel wat met gewichten doen maar dan moet je met lichte gewichten werken... in plaats van langzaam veel gewicht, snel met kleine gewichten... Dan krijg je echt geen dikke staalkabels :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2010 13:22

Het hangt er ook nog eens vanaf wat voor spiertype je hebt. Ik ben de naam even kwijt, maar er zijn twee duidelijk verschillende typen. Iemand van het type marathonloper kan trainen wat ie wil, maar zal nooit een bodybuild-lijf krijgen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mar 2010 14:19

Het is juist beter om naast cardio ook krachttraining te doen. Door de extra spieropbouw verbrand je meer tijdens de cardio.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2010 14:03

Ik ben tot nu toe 11.3kg afgevallen terwijl ik deze week niet echt gelijnd heb toch 1.3kg kwijt.
Vanavond gaan we heerlijk steengrillen lekker aan de kipfilet,vis en biefstuk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2010 19:38

Mortlach schreef:Het hangt er ook nog eens vanaf wat voor spiertype je hebt. Ik ben de naam even kwijt, maar er zijn twee duidelijk verschillende typen. Iemand van het type marathonloper kan trainen wat ie wil, maar zal nooit een bodybuild-lijf krijgen.

Weet ik zo niet... maar volgens mij heeft maar voor een redelijk klein deel met erfelijkheid te maken. Het heeft de maken met dikke spieren of lange spieren... maar die kan je dus voor een groot deel trainen... lange spieren krijg je vooral van duurtraining... daar zal een marathonloper nooit hele dikke spieren krijgen. Dikke spieren krijg je juist door krachttraining, explosief trainen, met veel gewicht....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 mar 2010 07:57

Hier is de knop weer echt om gegaan.
En boek al wat resultaat, een rok die ik niet meer de hele dag aan kom omdat hij 's avonds echt te strak zat kan ik nu gewoon een gansche dag aan 8) Die weegschaal mag nog even wachten, ik ga het eerst in m'n kleren meten :lol:
Wel word ik gek van het hongergevoel, maar dat zal m'n lot wel zijn.
Ik word gewoon echt "dikker" van alle extra's naast het basisvoedsel. Ik moet echt sober eten, wil ik niet aankomen. Maar iedereen heeft wat :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 19 mar 2010 14:11

ik ben ook weer een kilo afgevallen. :D (heerlijk...)
Gods geduld is groot maar niet oneindig

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2010 18:21

ik sta op -2 in drie weken tijd.... Nog 13 te gaan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 mar 2010 20:15

-5 in 6 weken, nog 5 te gaan.

Op de helft dus
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2010 13:52

En ik jojo ook lekker verder ;)
Weer -2 afgelopen week. Nu even doorgaan met nog 4 kilo eraf.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 mar 2010 07:52

- 0,7 in 6 dagen.
Op naar de rest 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 mar 2010 11:37

Vorige week naar de diëtiste geweest, i.vm. problemen met m'n darmen...En besloten met haar om ook 'wat kilo'tjes' weg te werken...
Ik dacht vanmorgen: zal 's ff checken...1,5 kilo er af...Kan 't me niet voorstellen, maar 't is een nieuwe weegschaal, beide keren op parket-vloer neergezet, etc.
Zal 't dan echt zo zijn? :mrgreen:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 23 mar 2010 11:44

Haha, dat zal wel meissie88!
Hier val ik niet af, maar gezond eten zorgt wel echt dat ik op gewicht blijf!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 26 mar 2010 00:05

Mortlach schreef:Zelf ben ik met een weekje suiker-arm eten al 1,5 kilo kwijt.

1,5 kilo in een week is erg netjes ja. Volg je daarvoor een speciaal programma of doe je het zelf?

Marnix schreef:Netjes. En ja, je hebt gelijk... het ligt er aan aan hoe je sport. Van gewichtheffen krijg je dikke spieren... van cardio niet. Je kan ook wel wat met gewichten doen maar dan moet je met lichte gewichten werken... in plaats van langzaam veel gewicht, snel met kleine gewichten... Dan krijg je echt geen dikke staalkabels :)

Ik doe dus aan krachttraining (4x de week) en gemiddeld 15 km de dag fietsen. In het begin vlogen de kilo's weg, nu heb ik geluk met 1 tot 2 kilo de maand. Op zich kan het wel om krachttraining en afvallen combineren, maar het is niet ideaal (volgens de diëtist dan).

Terug naar “Archief”