Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor jans1 » 12 mar 2010 13:10

TheKeimpe schreef:Waren het alleen maar mijn spieren, ik voel ook mijn knieën, al heel lang een probleem bij mij.
Positief punt: ik heb vanaf eind november tot in januari een slijmbeursontsteking in mijn heup gehad, maar daar heb ik na gisteren helemaal geen last van. Terwijl je toch genoeg schokbelasting heb bij squashen.

Blijven oefenen, die spieren voel je dan vanzelf niet meer 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2010 19:42

TheKeimpe schreef:Waren het alleen maar mijn spieren, ik voel ook mijn knieën, al heel lang een probleem bij mij.
Positief punt: ik heb vanaf eind november tot in januari een slijmbeursontsteking in mijn heup gehad, maar daar heb ik na gisteren helemaal geen last van. Terwijl je toch genoeg schokbelasting heb bij squashen.

Hm dat is minder... normaal heb je wel last van je kont, na de eerste keer sqaushen... misschien armen ook een beetje? Maar knieën... als het spieren zijn gaat het vanzelf wel weer over... wel goed om even in de gaten te houden... als het iets met je gewrichten is is het minder leuk....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 14 mar 2010 20:33

ik doe geen sport wel thuis trainen en fietsen
niet gereformeerd wel lid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 mar 2010 10:04

Die knieën zijn oud zeer... Ik heb al vanaf groep 4 (jaar of 8) regelmatig last van mijn knieën. Het was nu alleen al wel een poos terug dat ik er last van had.
Het zit net onder de knieschijf, ik vermoed dat het het kraakbeen is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2010 17:01

Vervelend... dan gaat het ook niet over als je het wat vaker doet, zoals met spierpijn.....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 mar 2010 19:58

Nee, ik vraag me wel eens af of ik gericht mijn beenspieren zou kunnen trainen om mijn kniegewrichten te ontlasten, maar ergens heb ik daar ook geen zin in.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 mar 2010 20:56

TheKeimpe schreef:...maar ergens heb ik daar ook geen zin in.

Sja misschien totdat ze je dwingen... Ik wou ook nooit sporten, geen zin, tijd, ging liever fietsen of wandelen :oops:
maar nu moet ik... En niet tezuinig ook ](*,). Heb er dan ook geen zin in, vind het idee echt helemaal niks...

Wat voor sportbroek dragen jullie tijdens het sporten?? Kort, lang of 3/4?
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2010 22:53

lang, en wijd. Niet van die strakke gevallen, daar voel ik me totaal niet prettig in. En altijd een zwarte broek met zwart shirt. En zwarte sportschoenen :) Dat laatste was toevallig, die zaten gewoon lekker, zwart shirt vind ik prettiger, dan verhult de boel een beetje, en zie je geen zweetplekken in.

Vanavond hebben wij weer 3 kwartier gesport. Jammer dat het niet langer kan, maar ik red het niet om eerder dan half 7 mijn zusje op te halen, en we moeten om half 8 weer weg, omdat ik om 8 uur naailes heb. Maar het is wel heerlijk. Het hardlopen gaat steeds beter en langer.
Ik ga denk ik donderdag naar sportgames, lijkt me ook erg leuk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2010 09:26

*Annette* schreef:
TheKeimpe schreef:...maar ergens heb ik daar ook geen zin in.

Sja misschien totdat ze je dwingen... Ik wou ook nooit sporten, geen zin, tijd, ging liever fietsen of wandelen :oops:
maar nu moet ik... En niet tezuinig ook ](*,). Heb er dan ook geen zin in, vind het idee echt helemaal niks...

Wat voor sportbroek dragen jullie tijdens het sporten?? Kort, lang of 3/4?

Ik gewoon kort. En ook niet strak :D En tja... misschien ga je sporten nog wel leuk vinden. Wat voor sport doe je? Ik denk dat het belangrijk is dat je een sport vindt die je leuk vindt... en die zijn er vast wel. ;)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 mar 2010 11:34

Als ik 'sport' (skeeleren, schaatsen e.d.) dan draag ik ook atlijd een lange, wat wijdere zwarte broek...Met ook het liefst een donker shirtje er boven :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 mar 2010 14:17

TheKeimpe schreef:Nee, ik vraag me wel eens af of ik gericht mijn beenspieren zou kunnen trainen om mijn kniegewrichten te ontlasten, maar ergens heb ik daar ook geen zin in.

Ik heb ook last van mijn knieën en bij mij heeft 't na een kijkoperatie een naam gekregen: chondromalacie (verweekt kraakbeen). Het advies van de orthopeed was om slechts voorzichtig te belasten en te stoppen zodra het pijn gaat doen. Die aandoening moet t.z.t. (op welke termijn is onbekend) vanzelf overgaan, dus het is elke keer een kwestie van proberen hoe ver je kan gaan... De fysiotherapeut adviseerde inderdaad ook om de beenspieren sterker te maken om de knieën te ontlasten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 17 mar 2010 21:13

Die tip over een zwart/donker shirt is wel handig, daar had ik zelf niet zo snel bij stil gestaan.
En sja wat ik ga doen weet ik nog niet, moet eerst maar eens ontdekken wat ik nu leuk vind ;).
Wat de toekomst brengen moge........

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 mar 2010 21:33

In het begin had ik zo'n enorm wit basic-shirt aan van m'n broer :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2010 10:09

Tja... als je dan flink zweet kan je er waarschijnlijk half doorheen kijken... maar ach....

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 mar 2010 10:20

Dat viel nog wle mee, dat ding was zo enorm wijd, zag er ook niet uit..Maar ik zat op spinning en heb nooit last van gehad dat ie doorzichtig werd :wink:

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”