Bos weg. Nu Balkenende nog?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Bos weg. Nu Balkenende nog?

Berichtdoor JeeWee » 12 mar 2010 17:44

Eerst Eurlings, nu Bos. Politiek is kennelijk een slijtageslag. Heel begrijpelijk en ook best wel goed dat men kiest voor het gezin. Hoewel ik me bij Bos wel afvraag hoelang hij dit al weet en in hoeverre dit heeft meegespeeld bij de val van het kabinet.

Nu Bos weg gaat en Cohen daarvoor in de plaats komt, ontstaat er een heel nieuwe situatie.
En dat kan wel eens heel erg moeilijk worden voor het CDA. Kiezers willen nu eenmaal bij tijd en wijle wat nieuws zien.
Misschien zou het wel heel goed zijn voor Balkenende om juist nu plaats te maken voor Verhagen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Re: Bos weg. Nu Balkenende nog?

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2010 17:54

Ik hoop juist dat het ten goede komt van het CDA. Cohen bewijst al jaren en jaren geen capabele burgervader te zijn, laat staan minister president.

Maar Balkenende mag van mij ook een stapje terug doen. Verhagen lijkt me wel een uitstekende opvolger.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 12 mar 2010 21:50

Wat een nieuws, had ik echt niet verwacht. Benieuwd wat dit gaat betekenen in de peilingen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2010 22:35

Wordt wel lachen nu met Cohen voor de PvdA als straks in de debatten Wilders over de joods-christelijke traditie begint...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 13 mar 2010 04:41

JeeWee schreef:Misschien zou het wel heel goed zijn voor Balkenende om juist nu plaats te maken voor Verhagen!

Balkenende laten vervangen door Verhagen heeft totaal geen zin meer. Want ook Verhagen was behoorlijk betrokken de val van het kabinet. Ik zou zelfs willen zeggen dat juist Verhagen de zaak op de spits heeft gedreven om de PvdA door de knieën te krijgen.

Als Balkenende al een opvolger krijgt kan dit het beste iemand zijn die geheel 'nieuw' is. De Jager zou hierdoor ook al afvallen. Maar iemand als Gert Leers is dan weer een optie.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 mar 2010 12:22

Gerd Leers zou Balkenende moeten opvolgen. Een Limburger als tegenwicht voor zowel Cohen als Wilders. Tussen de bestuurlijke ervaring van Cohen en Leers zal Wilders worden verpulverd en zal Rutte worden neergezet als een onervaren keffertje dat een beetje kan kwispelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mar 2010 12:25

Optimatus schreef:Gerd Leers zou Balkenende moeten opvolgen. Een Limburger als tegenwicht voor zowel Cohen als Wilders. Tussen de bestuurlijke ervaring van Cohen en Leers zal Wilders worden verpulverd en zal Rutte worden neergezet als een onervaren keffertje dat een beetje kan kwispelen.

Dat zou idd een mooie kandidaat zijn. Laten we hopen dat de leiding van het CDA dat ook inziet, of er momenteel in ieder geval aan het nadenken is over zulk soort maatregelen, want ik als CDA'er heb er nu wel een hard hoofd in dat het CDA het verlies beperkt houd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 mar 2010 12:56

Als de verkiezingen slecht uitpakken voor het CDA, stapt Balkenende op, niet eerder. Zo te zien is hij nog wel in voor Balkenende V en pas als dat niet mogelijk blijkt, treedt hij terug.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 mar 2010 18:20

elbert schreef:Als de verkiezingen slecht uitpakken voor het CDA, stapt Balkenende op, niet eerder. Zo te zien is hij nog wel in voor Balkenende V en pas als dat niet mogelijk blijkt, treedt hij terug.

Dat is dan uiterst egoïstisch.
Een blind paard kan zien dat het niks wordt.
En om nou eerst de boel in de soep te laten lopen en dán pas weg te gaan is wel heel erg fout
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 mar 2010 20:46

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
1. Balkenende is premier en dat is bij verkiezingen altijd een voordeel.
2. Hij is een verdraaid goede campaigner. Hij kan misschien wel beter campagne voeren dan een kabinet leiden. ;)
3. Er is bij het CDA momenteel geen opvolger beschikbaar die bij de verkiezingen een beter resultaat kan halen, op misschien Eurlings na, maar die is niet beschikbaar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 14 mar 2010 08:22

elbert schreef:1. Balkenende is premier en dat is bij verkiezingen altijd een voordeel.
Dat is helemaal waar, maar eigenlijk een verkeerde reden om lijstrekker te zijn. Wordt dan lijstduwer oid.
2. Hij is een verdraaid goede campaigner. Hij kan misschien wel beter campagne voeren dan een kabinet leiden. ;)
Precies...
3. Er is bij het CDA momenteel geen opvolger beschikbaar die bij de verkiezingen een beter resultaat kan halen, op misschien Eurlings na, maar die is niet beschikbaar.
Dat heeft het CDA dus bijzonder onhandig aangepakt. Ze zijn veel te gemakkelijk op hun lauweren gaan rusten.

Los van bovestaande, vind ik dat ook Balkenende zijn geloofwaardigheid volledig kwijt is na de laatste maanden. Het zou 'm sieren zelf opte stappen. Maar daar staat een te grote eigenwijsheid en trots voor. Als je nooit onder geen omstandigheid je eigen foutjes kan/wil toegeven, dan is er iets mis met je.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 mar 2010 20:04

En weer zetels erbij voor de PVDA.

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 14 mar 2010 20:27

ik hou me niet bezig met het kabinet (logisch want k ben 14) maar ik vind het gedoe en gezeur van het kabinet onzin
niet gereformeerd wel lid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 mar 2010 10:16

Ik wil het geen egoïsme van Balkenende noemen. Persoonlijk geloof ik dat deze man zich echt geroepen voelt om zich voor Nederland in te zetten.

Premier Cohen? Mwah, of we daar op zitten te wachten... Wel beter dan premier Wilders.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 mar 2010 10:54

maboc schreef:
elbert schreef:1. Balkenende is premier en dat is bij verkiezingen altijd een voordeel.
Dat is helemaal waar, maar eigenlijk een verkeerde reden om lijstrekker te zijn. Wordt dan lijstduwer oid.
Precies...
Dat heeft het CDA dus bijzonder onhandig aangepakt. Ze zijn veel te gemakkelijk op hun lauweren gaan rusten.

Als partij moet je die lijsttrekker kiezen waarmee je het beste resultaat kunt behalen. Momenteel is dat voor het CDA Balkenende. Wellicht dat na de verkiezingen een andere situatie ontstaat.

Terug naar “Archief”