Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Dippie » 06 mar 2010 00:37

Bovenste twee was de oude auto van mn vriend, heeft ie een keer in elkaar gereden, maar weer dezelfde gekocht en gelijk weer getuned. De onderste heeft ie nu. Is een Nissan 100NX

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




En vanavond in deze luxe car gereden (Citroën DS3):

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mar 2010 09:50

Ik heb soms wel eens, dat wanneer ik een bepaalde auto zie rijden, dat ik mij afvraag: "Is dat nou een Opel Corsa 5 deurs? Of is het een Hyundai?"
Hyundai heeft een model, die in mijn ogen sprekend op de Opel Corsa 5-deurs lijkt. Als de ene of de andere van afstand ziet, weet je soms gewoon niet met welke van de twee je te maken hebt!
Het blijkt om de Hyundai i20 te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sprekende gelijkenis, nietwaar?!

De Opel Corsa vind ik een mooie auto, moet ik zeggen. En dan vooral de 3-deursversie daarvan. Het huidige model is echter nog vrij prijzig, omdat die er nog maar sinds 2006 is. Ik heb wel eens in zo'n Opel Corsa gereden, en het reed best goed. Alleen vond ik de richtingaanwijzer wel eens wat minder handig werken. Dat is een hendel, die je naar boven of onder beweegt, maar die dan in zijn stand teruggaat. Je hebt er dus geen gevoel mee, of het rechter- of linkerknipperlicht actief is. Dat ging dan ook wel eens mis in de bediening. Nogal onhandig dus. Waarom niet gewoon een hendeltje die bij links naar boven blijft staan, en bij rechts naar onder blijft staan als hij rechts naast het stuurwiel zit? (Zit 'ie links, dan is het natuurlijk andersom.) Dat is misschien wat mechanischer, komt misschien wat primitiever en minder high-tech over, maar is m.i. wel een stuk praktischer. Verder wel een fijne auto.
De gelijkenis met die Opel maakt de Hyundai eigenlijk ook wel tot een mooie auto. Die auto ken ik echter verder niet zo. Hij is op de markt sinds 2008.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor michielboy » 06 mar 2010 16:56

Dippie schreef:Bovenste twee was de oude auto van mn vriend, heeft ie een keer in elkaar gereden, maar weer dezelfde gekocht en gelijk weer getuned. De onderste heeft ie nu. Is een Nissan 100NX

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




En vanavond in deze luxe car gereden (Citroën DS3):

Afbeelding


mooie auto ziet er mooi uit.

zelf inelkaar gezet?
niet gereformeerd wel lid

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 06 mar 2010 20:06

Opel Corsa en Hyundai i20
Twee van mijn voorgaande auto's waren een Opel Corsa.
Corsa B 1.4 Si (1995), en Corsa C 1.4 Twinport (2005).
Onlangs heb ik een proefrit aangevraagd voor de Corsa D.
Omdat die boodschap maar bleef komen op Autoweek.nl.
Na ca. een week kwam er een telefoontje. Ik heb toen duidelijk
gemaakt dat ik wel een proefrit wilde maken, maar dat de kans
dat ik mijn Meriva werkelijk inruil voor een nieuwe Corsa zeer klein is.
Dat bleek geen bezwaar te zijn, het was echt vrijblijvend.
Voorlopig zie ik ervan af. De Meriva heeft een veel hogere zit,
en biedt meer comfort en ruimte.
Daarom heb ik de nieuwe Meriva 1.4 turbo enigszins op het oog.
Afbeelding

De Corsa D is onlangs grondig vernieuwd. Nieuwe motoren (sterker en zuiniger),
verbeterd onderstel, en besturing. De prijzen vind ik juist laag.
De Corsa is de ruimste in zijn klasse, zeer stil. En, sinds de doorgevoerde verbeteringen
stuurt hij ook zeer goed. Snel is hij alleen niet. Althans, in verhouding. Een VW Polo 1.2 TSi is
aanzienlijker sneller. Dat komt door het gewicht (iets zwaarder dan
bijv. de nieuwe Polo), en door de lange overbrengingen. En, alhoewel de nieuwste Corsa 1.4
met 100 pk en 130 Nm een pittige auto is, heeft een motor met turbo een veel groter koppel.
Voor de Polo 1.2 TSi 175 Nm / 1550 rpm. Die kost echter ook veel meer, en heeft weer andere nadelen.
De Hyundai i20 (opvolger van de Getz) lijkt inderdaad wel iets op de Corsa.

Citroen DS3
De Citroen DS3 is bedoeld als concurrent van de Mini.
En, bijv. de Suzuki Swift. Die wordt, vanwege de uitstekende rijeigenschappen,
wel eens als alternatief voor de Mini genoemd.
De Citroen DS3 haalt echter qua rijeigenschappen niet het niveau
van de Mini. "Met name in de slalom valt hij een beetje door de mand;
plotselinge lastwisselingen weet hij met moeite op te vangen."
Volledig verslag van de rij-impressie.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Dippie » 06 mar 2010 23:57

michielboy schreef:
Dippie schreef:Bovenste twee was de oude auto van mn vriend, heeft ie een keer in elkaar gereden, maar weer dezelfde gekocht en gelijk weer getuned. De onderste heeft ie nu. Is een Nissan 100NX

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




En vanavond in deze luxe car gereden (Citroën DS3):

Afbeelding


mooie auto ziet er mooi uit.

zelf inelkaar gezet?


Hij heeft er wel erg veel aan gedaan ja. Standaard model is erg saai, ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Faramir

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Faramir » 07 mar 2010 11:46

Die DS3 vind ik wel een hele mooie auto. Maar als ik dan toch zo'n (relatief) kleine auto koop dan denk ik toch dat ik ook even naar de Volvo C30 zal kijken. Een Mini vind ik sowieso niets voor een man, veel te vrouwelijk.

Zelf rij ik overigens in een Nissan Almera (modeljaar 2000). Tweedehands gekocht bij een merkdealer, en altijd daar onderhouden. Het was voornamelijk een afweging van opties (airco, airbags) kilometerstand, onderhoudskosten en prijs. De Nissan kwam er toen als vrij gunstig uit. Qua uiterlijk niet mijn voorkeur, maar goed op zich best een fijne auto.

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 627
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor smArtjan » 08 mar 2010 13:07

-Martijn- schreef:
michielboy schreef:waarom zie ik nergens autos van mensen die gepimpt zijn?



Dit is mijn auto

http://picasaweb.google.com/galienmartijn/FotoSAuto?authkey=Gv1sRgCLmMs-ePgPeUvgE#5399204599675418338


En in welk opzicht is dit gepimpt? Als het een Ford Escort RS (Cosworth) is, dan is die strijkplank achterop gewoon standaard.
Overigens lijkt het een gewone Ford Escort te zijn waardoor de strijkplank mijns inziens meer drag dan downforce oplevert :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

-Martijn-
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 feb 2010 18:29
Locatie: Zeewolde

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor -Martijn- » 08 mar 2010 14:44

mijn auto is een standaard escort alleen dan 'gepimpt'

motorisch spagheti uitlaat spruitstuk met kat verv.

cosworth spoiler onder+boven
cupra lip onder de voorbumper
angel eyes
koni rood +apex verlagings veren voor +achter
velgen
green stuf remblokken voor + geventileerde/doorboorde schijven voor

dat zijn wel de meeste veranderingen binnen kant heb ik nog wel wat anders zoals versnellingspook dashboard rand enz anders dan standaard maar dat zijn de kleinere dingen


die Cosworth spoiler geeft zeker meer downforce dan de standaard spoiler die er eerst op zat zeker op de hogere snelheden (190-215)
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4857
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor LeChat » 08 mar 2010 15:00

@Boekenlezer: gaan auto's niet steeds meer op elkaar lijken? Peugeot begon (meen ik) met die schuine koplampen (van de 206 o.a.) en dat zag je daarna bij steeds meer auto's; mijn man herkent Alfa-kenmerken in bijvoorbeeld Seat-modellen; etc.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 12 mar 2010 15:11

Rolf schreef:Citroen C2

[Afbeelding]

Beetje zeldzaam. Afgelopen Januari zijn er 44 verkocht in Nederland. In geheel 2009 236.
In totaal zijn er toen 20.049 nieuwe Citroens verkocht.
De C2 is er als 1.1, 1.4 en 1.6. Van 61 - 125 pk.

Rijtest Citroen C2 1.4 VTR (8V, 75 pk).
Gebruikerreviews Citroen C2 (oude type, in 2008 is de C2 vernieuwd.)


Raap me op :lol: Een auto waarvan er dik 11.000 van verkocht zijn in Nederland zeldzaam noemen 8-[

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 12 mar 2010 21:28

Carpento schreef:Raap me op :lol: Een auto waarvan er dik 11.000 van verkocht zijn in Nederland zeldzaam noemen 8-[
Waar komt dat getal van 11.000 vandaan?
De Citroen C2 is sinds 2003 leverbaar, in 2008 vernieuwd.
In 2009 zijn er 236 Citroens C2 verkocht. In 2008 636.
Bron: Automotive.

De Citroen C1 is veel meer verkocht.
In 2009 7630 exemplaren, en in 2008 6726 stuks.
Voor de C3 zijn de verkoopaantallen resp. 1068 en 2071.
Bijna met de helft afgenomen dus in 2009. Misschien dat het
met de nieuwe C3 weer toeneemt.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mar 2010 21:47

Ik heb ook een auto gekocht. Een blauwe Ford Fiesta 1.3 Futura van eind 2004. Dus ruim 5 jaar oud. Hij heeft ruim 42.000 km op de teller staan. Voor ongeveer de helft van de nieuwprijs.

Afbeelding

Ik heb ook nog even bij de Opeldealer gekeken, vanwege die 50/50-actie. Ik zag nog een erg mooie Opel Corsa 1.4 3-drs staan. Die kostte €14.000,-, en met extra's en afleveringskosten erbij kwam het niet ver onder de €16.000,- terecht. En daarvan zou ik dan nu de helft moeten betalen, en over twee jaar de andere helft. Dat leek me toch niet zo'n goed idee. Want om in twee jaar tijd zowat 8.000 euro bij elkaar te sparen, dan moet je hard sparen! Dan zou ik mezelf wel veel moeten ontzeggen, meer dan leuk is. Dus dat heb ik maar niet gedaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 12 mar 2010 22:04

Ford Fiesta 1.3
Als ik mijn gedachten mag uiten ... .
A Dat had ik niet verwacht, van een ex-Yamaha Thunderbird rijder.
De 1.3 is één van de uitvoeringen waar nog een ouderwetse 8V motor in zit.
Met 70 pk voor 1017 kg, is het niet echt een vlotte auto.
(0 - 100 km/h 17,3 sec.)
B Voor ong. de helft van de nieuwprijs. Vind ik ook niet echt goedkoop. Een nichtje kocht
in 2008 een Opel Corsa 1.4 van 2003 (955 kg, 90 pk), luxe uitvoering, heel netjes, voor ruim €5000,-.
Anderzijds, 42.000 km is niet veel. En het is ook een mooie kleur blauw (vind ik).
Misschien dat er nog enkele opties op zitten. En er garantie bij is. Dat veranderd de
zaken iets.

Nochtans, goede en veilige kilometers toegewenst.
En, laat eens horen hoe die rijdt.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mar 2010 22:27

Thundercat heette mijn motor.
En die had meer pk's dan mijn auto.

Deze komt overigens nog wat meer overeen met mijn auto. Is een luxere uitvoering.
Snel is de auto niet, nee. Maar autorijden is ook totaal wat anders dan motorrijden. Ik weet niet of ik dat erg zal gaan vinden, dat hij niet snel is. Hij ziet er mooi uit, vind ik, en heeft ook wel e.e.a. qua uitrusting. Zoals airconditioning, lichtmetalen velgen, sleutel met afstandbediening. CD's kan ik er ook in beluisteren. Vroeger was dat erg luxueus, maar tegenwoordig is er vaak aardig wat standaard, heb ik vernomen.
Garantie zit er ook bij, ja.

Die acceleratietijden zijn trouwens fabrieksopgaven. Misschien is hij in werkelijkheid iets sneller. Bij een test van een andere Ford Fiesta zag ik wel zoiets.

Er was ook een 1,25 16V-versie te koop. Die schijnt wat vlotter te rijden. Maar deze 1.3 zag er een stuk netter uit, vond ik. En daarom had ik toch maar liever deze.
Ik ben overigens geen hardrijder in de auto. Met de motor (door het voertuig 'gedwongen') wel wat meer, al is ook dat niet superextreem.
Een Ford Fiesta ST (2.0 16V) hadden ze tot voor kort ook staan, maar die was al verkocht.
Corsa's en Polo's schijnen overigens ook niet zulke vlotte auto's te zijn. Dat heb ik uit wat ik lees van testen van Autoweek. Tenzij je natuurlijk een versie hebt met hele dikke motor erin, maar die zie je niet veel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 12 mar 2010 22:56

Thundercat, inderdaad dat schoot mij net ook te binnen.

In 2005 had ik deze Corsa 1.4 Twinport.
Daar zit standaard een mooie CD speler in.
En el. ramen, centr. vergr. met afstandbediening, en cruise control.
Die Corsa was wel vlot, 0 - 100 in ruim 11 sec. 90 pk voor 935 kg is ook ruim voldoende.

De nieuwe Corsa is behoorlijk zwaarder, ong. 1050 kg. Ook zijn de overbrengingen
veel langer, 2580 rpm bij 120 km/h in 5. Dat is heel weinig. Zelfs de meeste auto's uit
het c-segment zitten daar ruim boven, 2900 - 3100 rpm bij 120 km/h. Opel Corsa C 1.4: 3190 rpm.
Hierdoor is de Corsa D betrekkelijk zuinig (op lange afstanden) en stil.
Maar ook minder krachtig, vooral met de 1.2 motor (70 of 85 pk).
De 1.4 (87 of 100 pk) is wat sneller. De 100 pk uitvoering accelereert ook in ruim 11 sec.
naar 100 km/h.
Niet dat ik zoiets vaak zou gebruiken. Maar ik heb wel graag een auto met voldoende krachtige motor.
Zodat als het een keer nodig is, er voldoende kracht is.
Polo's zijn er ook in meerdere uitvoeringen. Van traag tot behoorlijk snel.
Tenslotte, testen zitten behoorlijke verschillen in. De acceleratietijden van dezelfde auto
verschillen soms 10 - 20%.

Review Ford Fiesta 1.3 Futura (2004).


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten