Cadeau voor bruiloft!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Cadeau voor bruiloft!

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2010 15:38

Het ligt er denk ik ook wel aan hoe 'kritisch' je bent op bijvoorbeeld spullen om je huis gezellig te maken. Hihi, ik sta daarin als behoorlijk kritisch bekend en mijn vriendinnen hebben mij daar een x mee te pakken gehad op m'n verjaardag (de laatste voor ik trouwde), toen had ik ook aangegeven geen 'prulletjes' te willen krijgen (met die achtergrond) en vervolgens kwamen zij aanzetten met een fout dienblaadje en 2 lelijke mokken en een kop en theekannetje in één... kijken hoe ik reageerde :mrgreen:. Ze hadden er ontzettend veel lol in gehad om het op een rommelmarkt bij elkaar te zoeken en vonden mijn reactie errug grappig, echt vertwijfeld (snappen ze me nou nog niet?) maar ook behoorlijk ingetogen (volgens hen was het een goeie test voor als we op onze bruiloft ook foute cadeaus zouden krijgen en was ik erin geslaagd om redelijk neutraal te reageren.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 16:02

kirsten schreef:Wij hadden ook geen envelopje op de kaart. Ik hou er zelf niet zo van. We hadden wel een cadeau lijst, maar ik moet zeggen dat mensen echt met leuke zelfbedachte cadeaus aan kwamen. Wij hebben zelf ook enorm veel cadeaubonnen gekregen (bloemenbonnen, huisinrichting bonnen e.d.) Vonden wij zelf leuker dan geld.

Ik neem aan dat je ook wel geld hebt gekregen, ook al had je dat niet als tip had? Dat je dat er toch niet uit krijgt... en dat dat ook niet erg is...? Of valt dat heel erg mee?

Gerdien B. schreef:Wij zetten er wel een envelop op. Scheelt heel veel gebel voor de ceremoniemeesters. Ik woon al 3 jaar op mezelf en heb dus alles al. Een paar dingen willen we wel maar dat zijn dure cadeaus. Dan maar niet volgens de etiquette ;)

Voor de etiquette moet je het ook niet laten... etiquetten zijn er om overtreden te worden :D Maar hoezo scheelt dat heel veel bellen? Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart. Als mensen iets van het lijstje gaan kopen kunnen ze het op status "wil ik gaan kopen" zetten... en als ze het gekocht hebben kunnen ze het afvinken. Zo kan iedereen kijken wat we nodig hebben en wat leuks kopen en hoeft daar helemaal niet over gebeld te worden met de ceremoniemeesters.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 10 mar 2010 16:29

Wij hadden hetzelfde systeem, Marnix. Werkte goed. Eigenlijk hebben we het meeste wel gehad van het lijstje en mensen vonden het wel prettig dat ze iets kochten voor ons wat we ook echt nog nodig hadden of wilden hebben.

Verder hebben we ook flink wat enveloppen gehad. En ook zeker allerlei soorten bonnen. Het is echt zooo leuk om de day after (of de dag zelf) die enveloppen open te maken, kadootjes uit te pakken etc etc.

Wij vonden een envelopje op de kaart echt afschuwelijk. Maar goed daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 10 mar 2010 16:36

Stip schreef:Wij vonden een envelopje op de kaart echt afschuwelijk. Maar goed daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Wij gaan dat ook zeker niet doen, ik vind het altijd nog al goedkoop overkomen. En wat er al eerder is gezegd, mensen weten toch wel of je geld nodig hebt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 10 mar 2010 16:36

LeChat, dat is wel een heel grappige actie van je vriendinnen :mrgreen:
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2010 16:52

Marnix schreef:
kirsten schreef:Wij hadden ook geen envelopje op de kaart. Ik hou er zelf niet zo van. We hadden wel een cadeau lijst, maar ik moet zeggen dat mensen echt met leuke zelfbedachte cadeaus aan kwamen. Wij hebben zelf ook enorm veel cadeaubonnen gekregen (bloemenbonnen, huisinrichting bonnen e.d.) Vonden wij zelf leuker dan geld.

Ik neem aan dat je ook wel geld hebt gekregen, ook al had je dat niet als tip had? Dat je dat er toch niet uit krijgt... en dat dat ook niet erg is...? Of valt dat heel erg mee?

Nee uiteindelijk ook een hoop geld gekregen. Aangezien we veel geld in ons huis/trouwdag hadden gestopt was geld ook zeker welkom.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mar 2010 16:58

Marnix schreef:
Gerdien B. schreef:Wij zetten er wel een envelop op. Scheelt heel veel gebel voor de ceremoniemeesters. Ik woon al 3 jaar op mezelf en heb dus alles al. Een paar dingen willen we wel maar dat zijn dure cadeaus. Dan maar niet volgens de etiquette ;)

Voor de etiquette moet je het ook niet laten... etiquetten zijn er om overtreden te worden :D Maar hoezo scheelt dat heel veel bellen? Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart. Als mensen iets van het lijstje gaan kopen kunnen ze het op status "wil ik gaan kopen" zetten... en als ze het gekocht hebben kunnen ze het afvinken. Zo kan iedereen kijken wat we nodig hebben en wat leuks kopen en hoeft daar helemaal niet over gebeld te worden met de ceremoniemeesters.

de dingen die wij nog willen hebben zijn allemaal niet onder de €100,- Mijn ouders hebben al gegeven omdat we een kado eigenlijk nu al heel goed kunnen gebruiken. Verder vragen we geld om juist andere zaken te kunne kopen. Dan je zeggen: kijk, van alle gasten gekregen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 mar 2010 17:22

Wij hadden alles zelf al gekocht en wilde liever ook een envelopje. Op de kaart zetten vinden wij afschuwelijk.
Onze ceremoniemeester heeft toen op het briefje wat ze erbij deed gezet:

Omdat wij op vakantie gaan,
hebben planten en bloemen geen lang bestaan.
Wilt u ons iets geven?
Aan een (tekentje van envelopje) zullen we meer plezier beleven.

Envelopjes openmaken 's avonds/'s nachts was ook erg leuk!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 mar 2010 17:35

Ik wilde eigenlijk per se geen cadeaus. Wij hadden het geld best wel hard nodig en verder hadden we niet zo'n behoefte aan cadeaus, helemaal omdat we nogal van de tweedehands-dingen zijn en dat krijg je toch niet op je bruiloft terwijl het wel veel geld scheelt. Ik ben erg blij met het geld dat we gehad hebben, en het kwam goed uit want ons geld was na de bruiloft wel op, maar de paar cadeaus die we gehad hebben waren toch ook wel erg leuk. Uiteindelijk is het de volgende ochtend leuker om je te verbazen over wat voor cadeaus mensen voor je gekocht hebben, dan om bij de zoveelste envelop te denken 'oh, handig, weer geld'. Maar als je je inrichting wel zo ongeveer compleet hebt, en je het prima vindt om het met je studentenservies te doen, dan is het niet handig om cadeaus te vragen. We hadden dan ook geen idee wat we op zo'n verlanglijst hadden kunnen zetten :)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 mar 2010 18:13

Mijn vriend en ik vragen ook "gewoon geld" :D We hebben al inrichting en bestek en servies omdat mijn vriend al lange tijd op zichzelf woont en zijn spullen zijn gewoon mooi. Verder vind ik veel dingen toch wel persoonlijk en wil ik ze zelf uitzoeken.

Mijn vriend heeft voor ons trouwen een verlanglijst gemaakt met gereedschapsspulletjes en dingen voor in de tuin en tuingereedschap. Ik heb een verlanglijst gemaakt met de servies onderdelen van het oilily servies dat ik wil hebben. De onderdelen variëren van 5 tot 40 euro, dus als mijn gasten iets tastbaars willen geven kan dat prima dacht ik zo.
Dus, dat.

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikzelf! » 10 mar 2010 18:29

Dankjewel voor jullie reactie's.
Ik bedoelde eigenlijk meer hoeveel geld jullie aan een cadeau uitgeven voor een bruiloft.
Maar dat is dus rond de 40 á 50 euro. Doe je dat dan als stel? Of echt pp?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mar 2010 19:58

Als stel. :)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 10 mar 2010 21:00

Marnix schreef:[Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart.

Maar dat vind ik het zelfde principe als een envelopje op de kaart zetten. Ze hebben met een cadeaulijst wel wat meer keus maar toch heeft de gast dan wat minder vrije keuze. Men zal toch sneller wat van de lijst geven ipv zelf met een creatief cadeau aan te komen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2010 22:43

Ik vond een envelopje niet zo mooi op de kaart, dus wij hebben ervoor gekozen om het in de brief van de ceremoniemeesters te laten zetten, dat als iemand graag een cadeautje wilde geven, we geen verlanglijstje meer hadden en dus erg graag geld zouden krijgen.
Overigens kregen we van familie wel cadeau's, en dat vond ik toch echt het leukste. De stofzuiger, mijn bruidsjurk van mijn ouders, gezelschapsspellen enzo. Het jammere van het geld vond ik dat het op de spaarrekening ging, en vanzelf weer opging aan dingen in ons huis. Dan is het zo 'verloren' in mijn idee. Alleen van mijn oma's geld hebben we een erg gave tuinbank gekocht die ik erg graag wilde, zij had ook geld gegeven daarvoor. Dat is dan tenminste gericht op iets.

Wat ik een erg leuk cadeautje vond van kennissen was een massageset, met massage olie enzo, echt gaaf vond ik dat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2010 00:07

Gerdien B. schreef:
Marnix schreef:

de dingen die wij nog willen hebben zijn allemaal niet onder de €100,- Mijn ouders hebben al gegeven omdat we een kado eigenlijk nu al heel goed kunnen gebruiken. Verder vragen we geld om juist andere zaken te kunne kopen. Dan je zeggen: kijk, van alle gasten gekregen.

Oke :) Goede reden dan. Wij hebben nog genoeg wat we goed kunnen gebruiken en niet zo duur is. Servies (uiteraard in delen), boeken, apparaten enzovoorts. We hebben er overigens toch nog geld op gezet, maar dan voor een specifiek doel. Geld voor een tuinset. Als mensen dan geld hebben gegeven weten ze dat ze daar aan hebben bijgedragen. Dat vind ik wel leuk... en daarom vind ik geld soms wat minder leuk... het is niet concreet... anders kunnen mensen zeggen: Dat en dat heb ik gegeven. Dus ik vind het leuk dat je dan wel specifieke doelen hebt voor het geld. Misschien leuk om dat te benoemen als je ze ziet. Van jullie geld hebben we dit of dat gekocht.

kirsten schreef:
Marnix schreef:

Nee uiteindelijk ook een hoop geld gekregen. Aangezien we veel geld in ons huis/trouwdag hadden gestopt was geld ook zeker welkom.

Ja precies... daarom zetten we ook geen enveloppe op de trouwkaart... je krijgt toch wel geld :D

keessie schreef:
Marnix schreef:[Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart.

Maar dat vind ik het zelfde principe als een envelopje op de kaart zetten. Ze hebben met een cadeaulijst wel wat meer keus maar toch heeft de gast dan wat minder vrije keuze. Men zal toch sneller wat van de lijst geven ipv zelf met een creatief cadeau aan te komen.

Waar het om gaat is dat geld wat minder persoonlijk en concreet is. Als je echt iets krijgt kan je zeggen: Kijk, dat heb ik van die en die gekregen. En zij kunnen langskomen, hun kado zien staan en denken: Heej leuk, dat hebben wij gegeven. En daarnaast is het praktisch... we hebben gewoon nog bepaalde dingen nodig, die kunnen we zelf kopen maar als mensen toch wat willen geven hebben we wel een paar tips, wat we nog moeten hebben. Creativiteit van mensen is prima en stellen we ook op prijs, als het om leuke, mooie, nuttige dingen gaat... maar vaak willen mensen toch wel iets geven wat je graag wil hebben... en niet iets wat je niet nodig hebt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”