Moderator: Moderafo's
kirsten schreef:Wij hadden ook geen envelopje op de kaart. Ik hou er zelf niet zo van. We hadden wel een cadeau lijst, maar ik moet zeggen dat mensen echt met leuke zelfbedachte cadeaus aan kwamen. Wij hebben zelf ook enorm veel cadeaubonnen gekregen (bloemenbonnen, huisinrichting bonnen e.d.) Vonden wij zelf leuker dan geld.
Gerdien B. schreef:Wij zetten er wel een envelop op. Scheelt heel veel gebel voor de ceremoniemeesters. Ik woon al 3 jaar op mezelf en heb dus alles al. Een paar dingen willen we wel maar dat zijn dure cadeaus. Dan maar niet volgens de etiquette
Stip schreef:Wij vonden een envelopje op de kaart echt afschuwelijk. Maar goed daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Marnix schreef:kirsten schreef:Wij hadden ook geen envelopje op de kaart. Ik hou er zelf niet zo van. We hadden wel een cadeau lijst, maar ik moet zeggen dat mensen echt met leuke zelfbedachte cadeaus aan kwamen. Wij hebben zelf ook enorm veel cadeaubonnen gekregen (bloemenbonnen, huisinrichting bonnen e.d.) Vonden wij zelf leuker dan geld.
Ik neem aan dat je ook wel geld hebt gekregen, ook al had je dat niet als tip had? Dat je dat er toch niet uit krijgt... en dat dat ook niet erg is...? Of valt dat heel erg mee?
Marnix schreef:Gerdien B. schreef:Wij zetten er wel een envelop op. Scheelt heel veel gebel voor de ceremoniemeesters. Ik woon al 3 jaar op mezelf en heb dus alles al. Een paar dingen willen we wel maar dat zijn dure cadeaus. Dan maar niet volgens de etiquette
Voor de etiquette moet je het ook niet laten... etiquetten zijn er om overtreden te wordenMaar hoezo scheelt dat heel veel bellen? Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart. Als mensen iets van het lijstje gaan kopen kunnen ze het op status "wil ik gaan kopen" zetten... en als ze het gekocht hebben kunnen ze het afvinken. Zo kan iedereen kijken wat we nodig hebben en wat leuks kopen en hoeft daar helemaal niet over gebeld te worden met de ceremoniemeesters.
Marnix schreef:[Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart.
Gerdien B. schreef:Marnix schreef:Gerdien B. schreef:Wij zetten er wel een envelop op. Scheelt heel veel gebel voor de ceremoniemeesters. Ik woon al 3 jaar op mezelf en heb dus alles al. Een paar dingen willen we wel maar dat zijn dure cadeaus. Dan maar niet volgens de etiquette
Voor de etiquette moet je het ook niet laten... etiquetten zijn er om overtreden te wordenMaar hoezo scheelt dat heel veel bellen? Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart. Als mensen iets van het lijstje gaan kopen kunnen ze het op status "wil ik gaan kopen" zetten... en als ze het gekocht hebben kunnen ze het afvinken. Zo kan iedereen kijken wat we nodig hebben en wat leuks kopen en hoeft daar helemaal niet over gebeld te worden met de ceremoniemeesters.
de dingen die wij nog willen hebben zijn allemaal niet onder de €100,- Mijn ouders hebben al gegeven omdat we een kado eigenlijk nu al heel goed kunnen gebruiken. Verder vragen we geld om juist andere zaken te kunne kopen. Dan je zeggen: kijk, van alle gasten gekregen.
kirsten schreef:Marnix schreef:kirsten schreef:Wij hadden ook geen envelopje op de kaart. Ik hou er zelf niet zo van. We hadden wel een cadeau lijst, maar ik moet zeggen dat mensen echt met leuke zelfbedachte cadeaus aan kwamen. Wij hebben zelf ook enorm veel cadeaubonnen gekregen (bloemenbonnen, huisinrichting bonnen e.d.) Vonden wij zelf leuker dan geld.
Ik neem aan dat je ook wel geld hebt gekregen, ook al had je dat niet als tip had? Dat je dat er toch niet uit krijgt... en dat dat ook niet erg is...? Of valt dat heel erg mee?
Nee uiteindelijk ook een hoop geld gekregen. Aangezien we veel geld in ons huis/trouwdag hadden gestopt was geld ook zeker welkom.
keessie schreef:Marnix schreef:[Wij hebben een kadolijst online staan met een heleboel dingen die we willen hebben. De link staat in de brief bij de trouwkaart.
Maar dat vind ik het zelfde principe als een envelopje op de kaart zetten. Ze hebben met een cadeaulijst wel wat meer keus maar toch heeft de gast dan wat minder vrije keuze. Men zal toch sneller wat van de lijst geven ipv zelf met een creatief cadeau aan te komen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten