Cadeau voor bruiloft!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikzelf!
Verkenner
Verkenner

Cadeau voor bruiloft!

Berichtdoor Ikzelf! » 10 mar 2010 00:34

Hoop niet dat hier al een toppic over is..
Als het toch wel zo is, wil iemand mij dan de link daarvan geven?

Wat geven jullie uit voor een cadeau voor vrienden die gaan trouwen?
En voor familie?

Groetjes

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Cadeau voor bruiloft!

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 00:44

Ligt er aan. Vaak hebben ze wel een lijstje toch? Als ze graag geld willen kan dat, ook al vind ik het niet heel origineel... gewoon afvragen wat ze nog nodig zouden hebben.... of het aan de ceremoniemeesters vragen, daar zijn die voor. Algemene tips bestaan niet want wat je geeft is erg afhankelijk van aan wie je het geeft :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 mar 2010 00:47

Ligt eraan of we voor de hele dag uitgenodigd zijn of niet. Als we een hele dag meemogen geven we zo'n E40,- pp, bij alleen een receptie E10,-. Voor mij is er dan geen verschil tussen vrienden of familie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2010 09:09

Vaak geld, maar eigenlijk vind ik een concreet cadeau leuker, bijvoorbeeld de Nederlandse vlag, al dan niet met stok of een leuk kookboek.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 10 mar 2010 09:44

Ik geef ook liefst een cadeau, dus we lossen het dan vaak op door geld te geven en ook nog iets erbij. Wat je dan geeft hangt dan idd van het bruidspaar af - jij kent ze uiteraard beter dan wij. Wij hebben weleens een huishoudencyclopedie van rond 1900 gegeven, dat was wel erg grappig. Een andere keer hadden we mooie fotolijstjes gekocht. Zoals hierboven is gezegd, bedenk gewoon wat ze kunnen gebruiken en wat ze samen leuk zouden vinden om te krijgen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2010 10:28

Als we daggast zijn ook zo'n 40 euro, als we alleen receptiegast zijn ook ongeveer 10 euro. En wat we geven hangt af van het stel: sommigen hebben alles al en willen echt alleen maar geld, maar vaak verpak ik dat dan nog wel leuk. Een vriendin van mij kwam door haar huwelijk in Zeeland wonen en toen heb ik het geldcadeau gecombineerd met een soort welkom-in-Zeeland-pakketje.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 10:51

Wij hebben gewoon een verlanglijst online staan en iedereen die een kaart krijgt, kan dus bekijken wat we graag willen hebben. Dat zijn gewoon een hoop zaken. Deel van servies, boeken, bonnen, wat praktische kado's. En als ze het dan echt niet weten geld... maar dat zetten we niet als kadotip op de lijst of de kaart.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2010 12:04

Marnix schreef: En als ze het dan echt niet weten geld... maar dat zetten we niet als kadotip op de lijst of de kaart.

Goedzo, ik zie vaak een envelopje, maar volgens de etiquette is dat natuurlijk enorm fout.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2010 12:29

Het kan wel fout zijn, maar er zijn ook stellen bij wie dat geld gewoon erg welkom is, als bijdrage in de kosten v/d trouwdag... en wat moet je met allemaal spullen die je toch niet wilt? Zoals Jo'tje en Marnix, als je nog je huis moet inrichten, dan kun je wel een verlanglijst samenstellen, maar zoals een vriendin van mij die pas is getrouwd: die hadden al een dubbele inventaris!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2010 12:38

*dubbel*
Laatst gewijzigd door Lalage op 10 mar 2010 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2010 12:39

Je weet toch over het algemeen wel in welke situatie het bruidspaar zich bevindt en wat ze goed kunnen gebruiken. Anders vraag je het aan de ceremoniemeesters. Zonder envelopje op je uitnodiging kan je er ook veel krijgen, weet ik uit ervaring ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mar 2010 12:40

Hier hetzelfde als bij Haai en LC,
40-50 euro als je de hele dag bent uitgenodigd, en anders een tientje.

Geld was bij ons ook wel welkom,
maar we vonden het wel raar om een envelopje er op te zetten.. dus ook niet gedaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 13:24

LeChat schreef:Het kan wel fout zijn, maar er zijn ook stellen bij wie dat geld gewoon erg welkom is, als bijdrage in de kosten v/d trouwdag... en wat moet je met allemaal spullen die je toch niet wilt? Zoals Jo'tje en Marnix, als je nog je huis moet inrichten, dan kun je wel een verlanglijst samenstellen, maar zoals een vriendin van mij die pas is getrouwd: die hadden al een dubbele inventaris!

Wij hebben ook al wel een hoop dingen.... Voor de logeerkamer / bed / computerkamer denk ik alles, alleen voor de woonkamer moeten we nog wel wat dingen hebben. Overigens neem ik aan dat je het grootste deel van de inrichting toch wel klaar wil hebben als je in het huis gaat wonen?

We krijgen liever echte kado's. Dan weet je nog wat je van iemand hebt gekregen... geld gaat ergens in op en dan is het lastig te zeggen: Jij hebt met je gift 50 cm2 aan onze bank bijgedragen ofzo. :)

En het is niet zo dat geld niet welkom is, maar we vragen gewoon echte kado's... en waarschijnlijk krijg je op zo'n dag toch nog wel een hoop envelopjes... dus gaan we het niet als kadotip doen :D

Maar goed, ik kan me inderdaad voorstellen dat als je het financieel niet breed hebt, je liever geld krijgt omdat een bruiloft erg duur is en je het geld hard nodig hebt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mar 2010 14:17

Wij zetten er wel een envelop op. Scheelt heel veel gebel voor de ceremoniemeesters. Ik woon al 3 jaar op mezelf en heb dus alles al. Een paar dingen willen we wel maar dat zijn dure cadeaus. Dan maar niet volgens de etiquette ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2010 14:48

Wij hadden ook geen envelopje op de kaart. Ik hou er zelf niet zo van. We hadden wel een cadeau lijst, maar ik moet zeggen dat mensen echt met leuke zelfbedachte cadeaus aan kwamen. Wij hebben zelf ook enorm veel cadeaubonnen gekregen (bloemenbonnen, huisinrichting bonnen e.d.) Vonden wij zelf leuker dan geld.

Terug naar “Archief”